Vapaaherruussäie

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 20.11.2017 22:21

En mie kyllä kehtaa lukea sun pitkää lainausjuttuasi.
Muutakin tekemistä just nyt on vaikka mennä nukkumaan.
m-vaiva
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.11.2017 22:29

m-vaiva kirjoitti:En mie kyllä kehtaa lukea sun pitkää lainausjuttuasi.
Muutakin tekemistä just nyt on vaikka mennä nukkumaan.

Ei sinun tarvitse, lepäile rauhassa, että jaksat pakertaa huomenna ahkerasti työssä. Tulee kansakunnalle ja kapitalismille voittoa, kun teet tulosta veronmaksajana.
Hilppa
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.11.2017 23:04

Hilppa kirjoitti:Kuule, jospa sinä pyytäisit nyt anteeksi minulta.

Mitä minun pitäisi pyytää sinulta anteeksi? Sinä huiskit ja mottasit sivullisia, en minä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.11.2017 23:35

trisse kirjoitti:Ei hilpalla ole mitään anteeksipyydettävää Mirriltä - vaatimus on älytön. Tämä on vertaistukifoorumin vertaistukiosio - kai täällä saa kertoa tunteistaan ja kokemuksistaan. Yritän tosiaan etten enää ärähtele sinulle hilppa. En tiedä miksi niin on käynyt mutta yritän parantaa tapani.

Sinä pyysit anteeksi ja pahoittelit nettikäyttäytymistäsi. Toisin kuin Hilppa, joka kohdisti sinun hänelle aiheuttamasi mielipahan meihin kaikkiin tämän foorumin käyttäjiin.

Kyllä Hilpalla on anteeksipyynnön paikka. On epäkorrektia ja myös loukkaavaa laajentaa kahdenvälistä kiistaa koskemaan sivullisia (meitä/teitä) - kuten Hilppa viestissään erittäin vahvasti teki. Ikävää, jos Hilppa ei kykene ymmärtämään tätä asiaa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Katla » 21.11.2017 01:01

Uhri olikin Mirri, joutui lukemaan Hilpan kiukun puuskan, mutta häntä se henkilökohtaisesti loukkasikin niin lujaa, että juuri häneltä Hilpan pitäisi pytää anteeksi. Muuten hän on kaltoinkohtelun uhri. Minua Hilpan jutut eivät ainakaan loukanneet, että älä Mirri sano, että kaikkia ahdisti. Vain sinua erityisesti loukkasi niin paljon, että vaadit anteeksi pyyntöä itsellesi Hilpalta.
Katla
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja trisse » 21.11.2017 13:41

Hilppa varmaan tarkoitti ylipäätään kaikkea riitelyä palstalla. Onhan se totta että sitä on ollut paljon ja aggressioita eri kirjoittajien välillä.
trisse
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.11.2017 15:23

.Kissi kirjoitti:Uhri olikin Mirri, joutui lukemaan Hilpan kiukun puuskan, mutta häntä se henkilökohtaisesti loukkasikin niin lujaa, että juuri häneltä Hilpan pitäisi pytää anteeksi. Muuten hän on kaltoinkohtelun uhri. Minua Hilpan jutut eivät ainakaan loukanneet, että älä Mirri sano, että kaikkia ahdisti. Vain sinua erityisesti loukkasi niin paljon, että vaadit anteeksi pyyntöä itsellesi Hilpalta.

Jospa se Hilpan viesti tosiaan oli 'ystävällisen kanssakirjoittajille hyvää tahtovan' ihmisen kiukunpurkaus, jossa hän suutuspäissään laajensi pahansuopuuden koskemaan kaikkia tämän foorumin käyttäjiä - paitsi tietysti itseään.
Viesti oli vahva - ja myös kiintoisa - purkaus: siinä tuli selväksi, että Hilppa on oman kokemuksensa mukaan kanssakirjoittajia kohtaan ystävällinen ja hyvää tahtova, me muut taas hänen kokemuksensa mukaan toinen toistaan pahansuovempia ja tappohimoisempia. Ehkä jopa pelottavia; sellaisia, jotka elävässä elämässä saattaisivat tehdä Hilpalle pahaa jossakin kellarissa tai metsäpolulla.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Katla » 21.11.2017 20:37

olen kyllä taantunut kolmevuotiaan poliisi- ikään ja tulen huomauttamaan, että miksi tästä on poistettu minun viestini ja sitten kopsattu sama _minun_ päikystä tähän käsiteltäväksi. Alkaa tuntua että minä olen se joka haluaa olla uhri.
Katla
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.11.2017 22:30

Varmaan olet taantunut, jos luulet minun kopsanneen viestisi päikystäsi etkä löydä omaa viestiäsi tästä ketjusta.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.11.2017 22:48

.Kissi kirjoitti:olen kyllä taantunut kolmevuotiaan poliisi- ikään ja tulen huomauttamaan, että miksi tästä on poistettu minun viestini ja sitten kopsattu sama _minun_ päikystä tähän käsiteltäväksi. Alkaa tuntua että minä olen se joka haluaa olla uhri.

En tiedä, mitä viestillesi on tapahtunut tai ollut tapahtumatta. En ole ollut seuraamassa palstaa tänään.
Mutta sanainen tulkinnastasi. Ei ollut kiukunpurkaus minulta, millaiseksi viestini on tulkittu. Se oli yksinomaan ahdistukseni kuvaus ja ahdistuminen oli tuolloin reaktioni. Ja kyse oli yleisemmin juurikin siitä, mistä Trisse mainitsi. Palstalla on esiintynyt vihamielisyyttä ja suuttumista aika ajoin. Sitä on esiintynyt myös väärinymmärrysten vuoksi ja jokainen tietää, että niin on ollut aika ajoin. Kyllä niistä tilanteista on tullut paha mieli, enkä usko, että olisin ainoa. Kiivas väittely johtaa usein juuri sellaiseen tilanteeseen, mutta ei aina.

Tähän ketjuun liittyen Trisse on omaehtoisesti pyytänyt anteeksi ja olen antanut.
Hilppa
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.11.2017 23:27

Hilppa, vihamielisyys ja suuttuminen ovat kaksi eri asiaa. Viestissäsi sinä näytät pitävän molempia pahoina.
Miksi sinulle tulee paha mieli ja miksi ahdistut, jos joku kirjoittaja ilmaisee suuttumisensa?

Sanoit viestisi olleen ahdistuneisuutesi kuvaus, mutta ainakin minusta lukijana se tuntui vihamieliseltä viestiltä. Ehkä ahdistuneisuutesi pani sinut käyttäytymään vihamielisesti ja hyökkäämään sivullisten kimppuun.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.11.2017 23:43

Minä olen poistanut viestejä sieltä sun täältä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja trisse » 21.11.2017 23:47

Varsinkin huumoria sisältäviä.
trisse
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.11.2017 23:49

Psykopatologia, hyvä että tunnustit. Löytyi syyllinen tämän ketjun outoon ja sekopäiseltä vaikuttavaan viestintään.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.11.2017 00:04

Mirri kirjoitti:Hilppa, vihamielisyys ja suuttuminen ovat kaksi eri asiaa. Viestissäsi sinä näytät pitävän molempia pahoina.
Miksi sinulle tulee paha mieli ja miksi ahdistut, jos joku kirjoittaja ilmaisee suuttumisensa?

Sanoit viestisi olleen ahdistuneisuutesi kuvaus, mutta ainakin minusta lukijana se tuntui vihamieliseltä viestiltä. Ehkä ahdistuneisuutesi pani sinut käyttäytymään vihamielisesti ja hyökkäämään sivullisten kimppuun.

Nyt yrität lypsää minua jatkamaan jo Trissen kanssa sopimaani asiaa. Hän on omaehtoisesti pyytänyt anteeksi ja minä olen hyväksynyt anteeksipyynnön.

Sinun on ilmeisesti hyvin vaikeata hyväksyä, että minä olisin kokenut ahdistusta. Noin se vaan on. Työkyvyttömyys ja siitä täällä käytävä keskustelu osuu minulle moneen hyvin henkilökohtaiseen ja arkaan kohtaan. En halua keskustella siitä enempää kanssasi tuolta esittämältäsi pohjalta.
Hilppa
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.11.2017 00:24

[quote="Hilppa"] [ PP PPP ]
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.11.2017 00:31

Sinunko Mirri on edelleen vaikea uskoa, että minä olen ollut ahdistunut? Ei voi mitään. Onko tivaamisellasi tavoitteena saada minut uudelleen ahdistuneeksi?
Hilppa
 

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.11.2017 00:36

17.10.2014 https://www.hs.fi/nyt/art-2000005412353.html (Juuso Määttänen HS & Anne Kantola HS)
”Ei-toivottu” on on THL:n tasa-arvotiedon keskuksen kehittämispäällikön Hanna Onwen-Huma'n mukaan avainsana.
”Jos kohde kokee sen häiritseväksi, kyse on seksuaalisesta häirinnästä. Tekijän aikomus tai tarkoitus ei ratkaise sitä, mikä on seksuaalista häirintää ja mikä ei”, Onwen-Huma sanoo. - Re: Pyllyhousut... viewtopic.php?f=8&t=20343&p=294234#p294234

Tämä ketju osoittaa Onwen-Huma'n (irrallisen) lausuman päättömyyden. Ei "oikea" tulkinta voi olla kiinni pelkästään vastaanottajasta, joka voi kokea melkein mitä vaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.11.2017 01:24

Hilppa kirjoitti:Sinunko Mirri on edelleen vaikea uskoa, että minä olen ollut ahdistunut? Ei voi mitään. Onko tivaamisellasi tavoitteena saada minut uudelleen ahdistuneeksi?
(lihavointi minun)

Ei minulla ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia uskoa sinun ahdistuneisuuteesi. Sivullisiin kohdistamasi käyttäytyminen/toiminta aiheutti minulle ongelmia (sulatteluvaikeuksia), eivät sinun tunteesi.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.11.2017 02:02

Mirri kirjoitti:... Sivullisiin kohdistamasi käyttäytyminen/toiminta aiheutti minulle ongelmia (sulatteluvaikeuksia), eivät sinun tunteesi.

Enpä ole huomannut, että Hilpan viestit olisivat jotakuta sivullista haitanneet.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa