Mistä tietää aistiiko oikein?

Mistä tietää aistiiko oikein?

ViestiKirjoittaja Alive » 23.10.2017 16:50

Minulla on jatkuva ongelma mieheni vanhemmista: luulen etteivät he pidä minusta. On rankkaa käydä siellä, koska alan ahdistua aina siellä. En enää tiedä mikä on totta ja mikä on omaa harhaa. Tosiasia on, että aina kun olen käynyt siellä minulla on outo ja masentunut fiilis. Tästä syystäkin emme käy siellä usein. Olenko yliherkkä reagoimaan näihin ihmisiin vai mikä ihme tässä nyt on niin vaikeaa.
Alive

Re: Mistä tietää aistiiko oikein?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.10.2017 22:57

Jos sinä et loukkaa tai vahingoita ketään, on heidän vahinkonsa jos he sinua hyljeksivät.

Et voi pakottaa ketään pitämään itsestäsi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Tyy » 24.10.2017 10:00

Luultavasti olet oikeassa että he eivät pidä sinusta.

Nyt vaan yrität olla välittämättä sellaisista ihmisistä jotka eivät juuri sinun elämääsi kuulu ja heidän mahdollisesta suhtautumisesta sinuun.
Tyy

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 25.10.2017 21:09

Anoppi- appiukko suhteet ovat aina jotenkin pikkuisen jännitteisiä. Siitä ei kannata huolestua. Jännitystä on varmasti molemmin puolin ja outo tunne saattaa johtua siitä. Kyse ei välttämättä ole siitä etteivätkö he pitäisi sinusta. Ehkä se selviää, kun tutustutte paremmin. Hyvät, kohteliaat välit kannattaa pitää.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 26.10.2017 17:27

Olen samaa mieltä Sigismundin kanssa, että todella helposti tulee jännitteitä miniän ja appivanhempien välille. Ne on ainakin meillä sellaisia pienenpieniä kireyksiä ja muuta sälää. Sellaisia, jotka on ilmassa, mutta joihin kukaan ei varsinaisesti reagoi. Ehkä sinäkin aistit jotain sellaista. Minusta ne on tuntemuksia jotka on
vaan opeteltava kestämään.

Minusta niillä ei ole välttämättä mitään tekemistä pitämisen kanssa. Pitäminen on pysyvämpi tunne kuin nuo kireydet. Ainakin minä pidän vilpittömästi miniästäni vaikka tuntemukset ajoittain risteilee.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 26.10.2017 18:46

Mietin sellaista että pitääkö teidän mennä sinne miehen vanhempien luokse aina yhdessä, jos ahdistut siellä... Eikö mies voi käydä vanhempiaan tervehtimässä ainakin välillä yksin...

Meidän omat lapset pistäytyvät meillä yksin tai jälkikasvunsa kanssa paljon useammin kuin miniä ja vävy. Miniä ja vävy taas käyvät omien vanhempiensa luona usein ilman kumppaniaan.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.10.2017 19:33

Itse olen elämäni aikana tasan kerran käynyt seurustelukumppanin vanhempien luona. Ei ole ikinä ollut ns. tarvetta nähdä heitä minkäänlaisissa perhemeininkimerkeissä.

Tuosta aistimisesta tai tulkinnoista... Monesti mielestäni tulkinnat menevät päin peetä. Esim. minua pidetty aina, oletan, että outona (mikä lienee tosi juttu: "miksi ei ryysy koskaan käy"), koska en halua mihinkään perhepäivällisille osallistua. Noh, sitten ihmiset ajattelevat, etten pidä heistä tai mikä on syynä, etten käy. Seurusteluihminen sitten joutuu keksimään syitä. En vain halua, enkä osaa. En edes tiedä olisinko tullut kenenkään seurustelukumppanin vanhempien kanssa toimeen...
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.10.2017 19:48

Joo, kokeeko tai tulkitseeko oikein. - Aistiminen liitetään tavallisesti aistihavaintoihin, esimerkiksi näkeekö toisen harteilla pään vai kaalin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 01.11.2017 09:33

Eilen kuuntelin radio-ohjelmaa intuitiosta. Intuitio tekee havaintoja tuhansia kertoja nopeammin kuin ns. tietoinen minämme. Intuitio vertaa saatuja havaintoja alitajunnassamme oleviin kokemuksiin ja muistoihin ( myös ennakkoluuloihin). Intuitio voi parhaimmillaan tuottaa Nobel palkinnon arvoisia ideoita, mutta on valitettavan usein myös väärässä. Riippuu millaisia kokemuksia siellä alitajunnan muistissa on.

Yritän etsiä, jos löytäisin kyseisen ohjelman.

PS. Kas tässä. https://areena.yle.fi/1-3052166 (54 min)
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Rane » 01.11.2017 11:16

Onko tuossa ohjelmassa jotakin feminismistä, Sievä Sigismund?
Rane

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 01.11.2017 11:42

En ainakaan hoksannut moista. Ehkä pidin sitä siksi intuitiivisesti hyvänä juttuna.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Rane » 01.11.2017 12:27

Taidat olla vähän vainoharhainen feministien suhteen. Minä taas en enää luota sinun oikein mihinkään juttuihisi, jos ja kun niissä aina panetellaan naisia.
Rane

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 01.11.2017 18:03

Olen vainoharhainen enkä niin vähänkään.

Sinä teet saman virheen kuin Kyllästynyt, sekoitat naiset ja feminismin. Niillä ei ole juurikaan tekemistä toistensa kanssa.

Naiset ovat olleet miesten rinnalla vuositihansia tasavertaisina kumppaneina.

Feministitt sensijaan ovat suhteellisen pieni, häijy ja äänekäs joukko miesvihaajia. Heille tärkeintä on valta, jota ovat varsin paljon saaneetkin, mutta se ei riitä, lisää pitäisi saada keinolla millä hyvänsä.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Rane » 01.11.2017 19:24

Sinä olet kyllä ihan pihalla todellisuudesta.
Rane

ViestiKirjoittaja Alive » 01.11.2017 21:44

Eli voin tulkita väärin nojautuen omiin uskomuksiin ja ennakkoluuloihin suhteessa miehen vanhempiin. Luon ikään kuin itse kokemuksen, joka ei ole välttämättä totta.
Alive

ViestiKirjoittaja Katla » 01.11.2017 21:49

"Feministitt sensijaan ovat suhteellisen pieni, häijy ja äänekäs joukko miesvihaajia. Heille tärkeintä on valta, jota ovat varsin paljon saaneetkin, mutta se ei riitä, lisää pitäisi saada keinolla millä hyvänsä."
*
En allekirjoittaisi tuota "miesvihaa" Kerro miksi sanot noin;että miesvihaajia ovat pieni joukko .Perustele kunnolla missä se näkyy, että naisoikeus naisten pieni joukko on miesvihaajia?
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 01.11.2017 21:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 01.11.2017 21:50

Alive kirjoitti:Eli voin tulkita väärin nojautuen omiin uskomuksiin ja ennakkoluuloihin suhteessa miehen vanhempiin. Luon ikään kuin itse kokemuksen, joka ei ole välttämättä totta.

Se on mahdollista, mutta mahdoton sanoa varmaksi. Voit olla myös oikeassa, mutta kannattaa kuitenkin miettiä asia tarkkaan ennenkuin tekee mitään lopullisia ratkaisuja.

Virheellisisistä intuitioista voi tulla myös itseään toteuttava ennuste.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 01.11.2017 21:53

.Kissi kirjoitti:"Feministitt sensijaan ovat suhteellisen pieni, häijy ja äänekäs joukko miesvihaajia. Heille tärkeintä on valta, jota ovat varsin paljon saaneetkin, mutta se ei riitä, lisää pitäisi saada keinolla millä hyvänsä."
*
En allekirjoittaisi tuota "miesvihaa" Kerro miksi sanot noin;että miesvihaajia ovat pieni joukko .Perustele kunnolla missä se näkyy, että naisoikeus naisten pieni joukko on miesvihaajia?

Vastaan toisessa ketjussa.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Alive » 01.11.2017 21:59

"Virheellisistä intuitioista voi tulla myös itseään toteuttava ennuste."Hyvin sanottu. Kiitos neuvosta. Mietin sitä.
Alive

ViestiKirjoittaja Katla » 01.11.2017 22:31

Sievä Sigismund kirjoitti:
.Kissi kirjoitti:"Feministitt sensijaan ovat suhteellisen pieni, häijy ja äänekäs joukko miesvihaajia. Heille tärkeintä on valta, jota ovat varsin paljon saaneetkin, mutta se ei riitä, lisää pitäisi saada keinolla millä hyvänsä."
*

Vastaan toisessa ketjussa.

Sori vaan, en lukenut otsikkoa, vaan eksyin väärään ketjuun.
Katla

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet