Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.10.2017 19:15

.Kissi kirjoitti:Kuules, jotkut toiset perheet haluaa sitoutua toisiinsa, isovanhemmat lapsenlapsiin ja lapset ikääntyviin vanhempiinsa. Ei se ole raskasta orjuutta, sen nimi on yhteistyö ja ystävyys. Ellen perästi sanoisi jotta rakkaus.

Noin varmaan on, ja kuulostaa hienolta.
Mitä jos joku rakas lapsi/lapsenlapsi/vanhempi/isovanhempi (tai vaikka sisarus) ottaa tavakseen soitella parhaaseen nukkuma-aikaan ja uhkaa itsemurhalla, ellei hänelle vastata?
Tai vaikkei soittaja uhkaisikaan itsemurhalla, tiedetään hänen menevän ties miten sekaisin, jos hänelle ei vastata aina hänen tahtoessaan ja tarvitessaan kuuntelevaa korvaa...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 16.10.2017 20:24

Kaikkea sitä ihminen tietää vaikkei edes vastaa läheisen soittoon.
m-vaiva
 

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja vibeke » 16.10.2017 21:30

.
Viimeksi muokannut vibeke päivämäärä 27.10.2017 22:29, muokattu yhteensä 1 kerran
vibeke
 

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 17.10.2017 07:55

Taidat kuitenkin olla kylmä äitisi suhteen. Hyvä, jos et omasta mielestä sitä ole.
m-vaiva
 

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 17.10.2017 08:40

Vibeke. Toinen mahdollisuus on että äitisi ei ole hävittänyt numeroasi. On vaan toiminut kuten esimerkiksi minä toimisin, jos jompikumpi lapsistani ei vastaisi koskaan soittoihini. Aikani soittelisin ja sitten toteaisin, että "aikuinen ihminen, ole sitten kuten haluat." Eläisin omaa elämääni ottamatta yhteyttä aikuiseen lapseeni ja antaisin jälkeläisen elää omaa elämäänsä, jos kerran sitä haluaa...

Aliven kohdalla on eri juttu. Hän soittaa takaisin ainakin yleensä. Äideillä nyt on luultavasti pääosalla taipumus ainakin ajoittain ottaa aikuisia lapsia päähän. Milloin mitenkin ja mistäkin syystä. Ainakin minä otan säännöllisin välein päähän omia lapsiani ja lapset minua. Ja oma vanha äitini se minua vasta päähän ottaakin. Mutta eipä pienet päähänottamiset silti yhteydenpitoon vaikuta. Takaisin soittamisessa on se hyvä puoli, että pystyy skarppaamaan ja asennoitumaan puheluun etukäteen.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja vibeke » 17.10.2017 10:33

.
Viimeksi muokannut vibeke päivämäärä 27.10.2017 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran
vibeke
 

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 17.10.2017 10:52

Varmaan ainoa tapa pystyä elämään omaa elämää on pistää välit poikki...
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.10.2017 13:54

Kun isäni täytti 80 vuotta, minun piti onnittelusoittoa varten etsiä nollakakkosesta hänen puhelinnumeronsa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja Alive » 17.10.2017 16:20

Minä olen ollut perheen musta lammas. Sairauteni ollessa pahimmillaan, sain olla yksin; mutta en syytä äitiä, koska tuotin paljon harmia ja olin vaikea ihminen. Lisäksi jokaisella oli oma taakkansa siihen aikaan. Olemme äidin kanssa lähentyneet sen jälkeen, kun tapasin nykyisen kumppanin ja aloin voida paremmin. Minulle on ollut aina vastenmielistä puhua puhelimessa. Oli mukava yllätys, kun puhelu (soitin äidille takasin) kääntyi vaivautuneesta hiljaisuudesta nauruun ja vitsailuun. Meidän oli pakko lopettaa puhelu, koska naurusta ei tullut loppua. Mutta nyt on hyvä olo, kun sain soitettua. Kaikki on siellä päässä hyvin.
Alive
 

Re: Onko epäkohteliasta, jos ei vastaa

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.10.2017 20:42

Alive, kiva kuulla, että soitostasi jäi sinulle myönteinen kokemus.

Minulla on samantapaisia kokemuksia äitini viimeisiltä vuosilta; minä, joka olin hänen mielestään aina ollut enemmän ja vähemmän riesa ja taakka hänen elämässään, muutuin miltei ystäväksi, jonka yhteydenpito ilahdutti sitä enemmän mitä vanhemmaksi hän tuli. Vaivautuneet hiljaisuudet vähenivät vähenemistään, ja äiti aivan kuin avautui ottamaan minut vastaan.
Ne kokemukset ovat minulle korvaamattomia.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron