Olen menossa piikille

Olen menossa piikille

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.09.2017 11:29

Kyseessä on Prevenar 13 -pakkaus (0,5 ml) (88,00) - pneumokokki-tauteja vastaan (mm. keuhkokuume).
Pakkauksessa on esitäytetty ruisku ilman erillistä neulaa. - Hyvä! Nyt voin vaatia paksua neulaa.
https://www.yliopistonapteekki.fi/preve ... 33791.html
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen menossa piikille

ViestiKirjoittaja trisse » 29.09.2017 16:20

No hyvä ettet kupsahda ainakaan siihen tautiin kun sulla on tämä ryhmäkin vastuullasi.
trisse
 

Re: Olen menossa piikille

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 29.09.2017 22:58

Toivotan paksuja neuloja...
Sievä Sigismund
 

Re: Olen menossa piikille

ViestiKirjoittaja Ryysy » 02.10.2017 00:52

Entiä, mut meen infulenzaan!
Ryysy
 

Re: Olen menossa piikille

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.10.2017 20:09

THL:n tiedote pneumokokkirokotteista:
Pneumokokkirokote

Pneumokokkitautien ehkäisyyn on Suomessa käytettävissä kaksi konjugaattirokotetta ja yksi polysakkaridirokote. Ne eroavat toisistaan sekä immunologisesti että suojaavien serotyyppien määrän osalta. Polysakkaridirokote ei herätä immunologista muistia, konjugaattirokotteet herättävät. Konjugaatit suojaavat pneumokokin aiheuttamilta limakalvoinfektioilta ja nenänielukantajuudelta, polysakkaridirokote ei. Polysakkaridirokote kattaa kuitenkin eniten pneumokokin serotyyppejä.

Pneumokokkirokotteiden käyttöön ja käyttösuosituksiin vaikuttavat monet tekijät. Tällaisia ovat erityisesti
- rokotettavan arvioitu tautiriski, kuten ikä ja perussairaudet
- kunkin rokotevalmisteen teho eri tautimuotoja vastaan
- rokotteen hinta
- rokotettavan tai hoitavan tahon maksuhalukkuus.

Näille sivuille on koottu tietoa pneumokokkirokotteista, niiden käytöstä ja rokotusaikatauluista ikä- ja riskiryhmittäin. Alisivulta löytyy lisäksi tärkeimmät tieteelliset työt, jotka ovat nykyisten suositusten perustana.

https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/ ... okkirokote
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18


Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron