Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.09.2016 07:59

Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:S-tekijä
Yhtä todella kysyttiin, ja mm. se tekee ketjun hankalaksi. Trisselläkin oli tapana rönsyillä.

Mieltämisesi on välillä outoa. Mm. esitit nykyisyyden elämäsi parhaaksi ajaksi.

Pakko se on esittää parhaimmaksi ajaksi se mitä elän nyt. Eihän tässä muuten olisi mitään mieltä-
Ketjuun kuulumaton kysymys- Poistitko irmelille osoittamani kysymyksen ennenkuin sain edes siihen vastausta? Halusin kysyä irmeliltä miksi hän sotkee joka ketjun missä minä kirjoitan, sillä niinhän hän tosiaan tekee,mutta et antanut minun sitä kysyä. Trissen annat perustaa hilpalle oman ketjun jne, miksen minä saanut tehdä irmelille kyselyä missä hän olisi voinut vastata yhdessä ketjussa mitä haluaa minulle sanoa, ettei tarvitse joka ketjussa heittää? Eikö sitä olisi saanut kysyä? Minä kysynkin sen nyt tässä, meinaatko tämänkin poistaa?

Minä en kirjoittele läheskään kaikissa ketjuissa missä sinä olet, älä suurentele.

Taas nähtiin. Ketjun olisi tietenkin pitänyt antaa olla kuten Hilpan herjausketju ja sateentekijä olisi pitänyt laittaa jäähylle, kuten Trisse.
irmeli
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.09.2016 08:12

Vaikea sanoa eniten merkittävää kirjaa. Nuorena luin paljon kirjoja ja kai ne osaltaan vaikutti. Kirjat kun kuulemma tuo elämänkokemusta. Kaikkea ei voi itse kokea, mutta kokemuksia voi oppia lukemalla romaaneja. Vasta n.17 vuotiaana opin lukemaan kirjoja niin kuin luen niitä nykysin eli haeskelen niistä myös erilaisia tasoja ja sisäkkäisiä kertomuksia. Tämä on paljolti silloisen äidinkielen opettajani ansiota joka osasi oivalluttaa.

Ennen kirjan nimellä tai kirjailijalle ei ollut merkitystä. Luin niitä sokkona harvaa poikkeusta lukuunottamatta (esim. Waltari).
Nuorena luin Platonia, mutta ne on kirjasarjoja. Niillä taitaa kuitenkin olla minulle jotain merkitystä ja jotain on jäänyt tiedostamattomaan tapaan toimia.

Vaikuttavin kirja jonka olen lukenut viimeaikoina on ehkä "Seitsemän veljestä".
Johten siitä, että olen sen suhteen tehnyt monenlaista pohdintaa ja työstöä myös muuhun tarkoitukseen.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 29.09.2016 09:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo
 


Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.09.2016 09:42

Taisin vastata väärin.
Ehdottomasti elämääni eniten vaikuttanut kirja on aapinen.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 29.09.2016 09:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.09.2016 09:42

Ei mikään yksittäinen kirja.
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 30.09.2016 07:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
irmeli
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.09.2016 10:07

Eikö edes Raamattu?

Itse valitsen niinkin myöhäisen teoksen kuin (Kuuluvainen ja Keto-Tokoi) Suomalainen aarniometsä.
Hilppa
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.09.2016 10:16

,,,,
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 29.09.2016 14:20, muokattu yhteensä 1 kerran
irmeli
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.09.2016 13:54

irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:S-tekijä
Yhtä todella kysyttiin, ja mm. se tekee ketjun hankalaksi. Trisselläkin oli tapana rönsyillä.

Mieltämisesi on välillä outoa. Mm. esitit nykyisyyden elämäsi parhaaksi ajaksi.

Pakko se on esittää parhaimmaksi ajaksi se mitä elän nyt. Eihän tässä muuten olisi mitään mieltä-
Ketjuun kuulumaton kysymys- Poistitko irmelille osoittamani kysymyksen ennenkuin sain edes siihen vastausta? Halusin kysyä irmeliltä miksi hän sotkee joka ketjun missä minä kirjoitan, sillä niinhän hän tosiaan tekee,mutta et antanut minun sitä kysyä. Trissen annat perustaa hilpalle oman ketjun jne, miksen minä saanut tehdä irmelille kyselyä missä hän olisi voinut vastata yhdessä ketjussa mitä haluaa minulle sanoa, ettei tarvitse joka ketjussa heittää? Eikö sitä olisi saanut kysyä? Minä kysynkin sen nyt tässä, meinaatko tämänkin poistaa?

Minä en kirjoittele läheskään kaikissa ketjuissa missä sinä olet, älä suurentele.

Taas nähtiin. Ketjun olisi tietenkin pitänyt antaa olla kuten Hilpan herjausketju ja sateentekijä olisi pitänyt laittaa jäähylle, kuten Trisse.

Irmeli. Ihan vaan tiedoksi sinulle. Ketju ei ollut mikään herjausketju . Tuskin sinä edes ennätit sitä nähdä koska ylläpito katsoi parhaimmaksi poistaa sen.Se ei myöskään ollut ketju, jonka takia olisi pitänyt ketään jäähylle laittaa. Mutta se siitä. Se on poistettu ja sinä saat jatkaa jokaisessa ketjussa ketjujen sotkemista. Näinhän sen juuri pitääkin mennä
Sateentekijä
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.09.2016 14:08

Irmeliltä jää porot lypsämättä, kun hänen pitää täällä häiriköidä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.09.2016 14:15

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:S-tekijä
Yhtä todella kysyttiin, ja mm. se tekee ketjun hankalaksi. Trisselläkin oli tapana rönsyillä.

Mieltämisesi on välillä outoa. Mm. esitit nykyisyyden elämäsi parhaaksi ajaksi.

Pakko se on esittää parhaimmaksi ajaksi se mitä elän nyt. Eihän tässä muuten olisi mitään mieltä-
Ketjuun kuulumaton kysymys- Poistitko irmelille osoittamani kysymyksen ennenkuin sain edes siihen vastausta? Halusin kysyä irmeliltä miksi hän sotkee joka ketjun missä minä kirjoitan, sillä niinhän hän tosiaan tekee,mutta et antanut minun sitä kysyä. Trissen annat perustaa hilpalle oman ketjun jne, miksen minä saanut tehdä irmelille kyselyä missä hän olisi voinut vastata yhdessä ketjussa mitä haluaa minulle sanoa, ettei tarvitse joka ketjussa heittää? Eikö sitä olisi saanut kysyä? Minä kysynkin sen nyt tässä, meinaatko tämänkin poistaa?

Minä en kirjoittele läheskään kaikissa ketjuissa missä sinä olet, älä suurentele.

Taas nähtiin. Ketjun olisi tietenkin pitänyt antaa olla kuten Hilpan herjausketju ja sateentekijä olisi pitänyt laittaa jäähylle, kuten Trisse.

Irmeli. Ihan vaan tiedoksi sinulle. Ketju ei ollut mikään herjausketju . Tuskin sinä edes ennätit sitä nähdä koska ylläpito katsoi parhaimmaksi poistaa sen.Se ei myöskään ollut ketju, jonka takia olisi pitänyt ketään jäähylle laittaa. Mutta se siitä. Se on poistettu ja sinä saat jatkaa jokaisessa ketjussa ketjujen sotkemista. Näinhän sen juuri pitääkin mennä

Kyllä mie näin ketju, se oli yleisessä osiossa ja vastasin siihen ja sitten Luukkonen se poisti.

Se on poistettu, se oli herjausketju ja sinä et voi päättää mikä on herjausta mikä ei. Ja sulle pitäisi tosiaan antaa sama kohtelu kuin Trisselle mutta olet ylläpitäjän lellikki ja siksi saat jatkaa.
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 29.09.2016 14:23, muokattu yhteensä 1 kerran
irmeli
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.09.2016 14:19

Psykopatologia kirjoitti:Irmeliltä jää porot lypsämättä, kun hänen pitää täällä häiriköidä.


Kas vain Herra Luukkonen yrittää herjailla. Mutta en pidä sinua sen vertaa arvossa, että viitsin edes suuttua.

Mutta olisiko tällä foorumilla yhtään keskustelua, jos joka ketjussa joku ei häiriköisi ja haukkuisi muita. Mirri, Kyllästynyt ja Kaapo päivästä toiseen vaan tappelee. Hilppa säestää.
Minä ja sateentekijä tapellaan. Kis on nyt vähän aikaa hiljaa mutta yleensä vaan tappelee.
Sun foorumillasi ei kukaan mitään kirjoita jos ei saa tapella.
irmeli
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.09.2016 14:27

http://paliskunnat.fi/poro/pororuoka/poronmaito/
"Poronmaito on ravintorikasta

Poronmaito on erittäin ravitsevaa. Litra poronmaitoa riittää kattamaan aikuisen vuorokautisen proteiinitarpeen.

Poronmaidon rasvapitoisuus on yli 20 %, proteiineja on noin 10 % ja kuiva-ainepitoisuus (30 g/100 g) on korkea lehmänmaitoon verrattuna. Lisäksi poronmaidossa on A- ja D-vitamiinia.

Poronmaidon rasvoista huomattava osa on tyydyttymättömiä rasvahappoja ja maitosokeria on huomattavasti vähemmän kuin lehmänmaidossa.

Poronmaidossa on vastasyntyneelle vasalle tärkeitä vasta-aineita, koska vasan oma vasta-ainetuotanto käynnistyy vasta 3-4 viikon iässä. Vauvalle laimentamaton poronmaito on suorastaan liian väkevää."
irmeli
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.09.2016 14:28

Luukkonenkin voi itseään sivistää ja opetella poron lypsymäsen tästä.
http://yle.fi/uutiset/3-7391724
irmeli
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.09.2016 14:35

irmeli kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Irmeliltä jää porot lypsämättä, kun hänen pitää täällä häiriköidä.

Kas vain Herra Luukkonen yrittää herjailla. Mutta en pidä sinua sen vertaa arvossa, että viitsin edes suuttua.
Mutta olisiko tällä foorumilla yhtään keskustelua, jos joka ketjussa joku ei häiriköisi ja haukkuisi muita. Mirri, Kyllästynyt ja Kaapo päivästä toiseen vaan tappelee. Hilppa säestää.
Minä ja sateentekijä tapellaan. Kis on nyt vähän aikaa hiljaa mutta yleensä vaan tappelee.
Sun foorumillasi ei kukaan mitään kirjoita jos ei saa tapella.

Tuo on hyvä periaate meille kaikille. - Pitää suuttua vain nille, joita arvostaa!
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.09.2016 14:40

irmeli kirjoitti:http://paliskunnat.fi/poro/pororuoka/poronmaito/
"Poronmaito on ravintorikasta

Poronmaito on erittäin ravitsevaa. Litra poronmaitoa riittää kattamaan aikuisen vuorokautisen proteiinitarpeen.

Poronmaidon rasvapitoisuus on yli 20 %, proteiineja on noin 10 % ja kuiva-ainepitoisuus (30 g/100 g) on korkea lehmänmaitoon verrattuna. Lisäksi poronmaidossa on A- ja D-vitamiinia.

Poronmaidon rasvoista huomattava osa on tyydyttymättömiä rasvahappoja ja maitosokeria on huomattavasti vähemmän kuin lehmänmaidossa.

Poronmaidossa on vastasyntyneelle vasalle tärkeitä vasta-aineita, koska vasan oma vasta-ainetuotanto käynnistyy vasta 3-4 viikon iässä. Vauvalle laimentamaton poronmaito on suorastaan liian väkevää."


Haluu maistaa!
Kaapo
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.09.2016 19:16

Mitä järkeä on vastat kahdella sanalla pitkään (riidattomaan) viestiin? - Miksi ei vain "himottaisi maistaa kamelinmaitoa"?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.09.2016 21:06

PP. kirjoitti:
Tuo on hyvä periaate meille kaikille. - Pitää suuttua vain niille, joita arvostaa!

Tuon mukaanhan me irmelin kanssa sitten arvostamme toisianne ihan hitokseen:)
Sateentekijä
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.09.2016 21:13

irmeli kirjoitti:http://paliskunnat.fi/poro/pororuoka/poronmaito/
"Poronmaito on ravintorikasta

Poronmaito on erittäin ravitsevaa. Litra poronmaitoa riittää kattamaan aikuisen vuorokautisen proteiinitarpeen.

Poronmaidon rasvapitoisuus on yli 20 %, proteiineja on noin 10 % ja kuiva-ainepitoisuus (30 g/100 g) on korkea lehmänmaitoon verrattuna. Lisäksi poronmaidossa on A- ja D-vitamiinia.

Poronmaidon rasvoista huomattava osa on tyydyttymättömiä rasvahappoja ja maitosokeria on huomattavasti vähemmän kuin lehmänmaidossa.

Poronmaidossa on vastasyntyneelle vasalle tärkeitä vasta-aineita, koska vasan oma vasta-ainetuotanto käynnistyy vasta 3-4 viikon iässä. Vauvalle laimentamaton poronmaito on suorastaan liian väkevää."

Olisko tuosta skimmed milk -versiota ja mikä on laktoosipitoisuus? Mieleenkiintoinen koostumus etenkin, kun tuo proteiinien pitoisuus on niin korkea.
Hilppa
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.09.2016 06:59

http://yle.fi/uutiset/3-6955510
" neljä kertaa lehmänmaitoa enemmän proteiinia ja kuusi kertaa enemmän rasvaa, mutta vähemmän laktoosia".
Minä lypsän poronmaitoa vain jos on pieni vasa joka ei jaksa itse imeä ja silloin, kun poroja oli aitauksessa.
irmeli
 

Re: Elämääsi eniten vaikuttanut yksittäinen kirja

ViestiKirjoittaja Kaapo » 01.10.2016 04:01

Voisko sitä lypsää rintapumpulla niinkuin ihmisiltäki?
Kaapo
 

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron