Itsensä nolaaminen unessa

Itsensä nolaaminen unessa

ViestiKirjoittaja trisse » 18.09.2016 12:40

Mentiin kaverien kanssa Alkon tai jonkin ohi jossa oli pullo auki. Vahingossa jätetty tai jotain. Juotiin siitä vaikka kaverini varoitteli että sangria ois jotain vahvaa psykedeelistä huumetta. Join siitä ja kävin juomassa uudestaan ja uudestaan (pieniä huikkia kun ajattelin että jos se on psykedeelistä niin en ota liikaa). Jossain vaiheessa meidät pidätettiinkin ja kaveri oli paniikissa että jäi kiinni jostain rikoksesta. Me kaksi lohdutettiin ettei ole luultavaa ja tää on jotain muuta. Sitten myös minulle jossain vaiheessa valkeni että sangria on alkoholia ja että oli epäilyttävää että pullo oli auki niin pitkään henkilökunnan muka huomaamatta. Meidät johdatettiin isoon elokuvasaliin ja alettiin näyttää kuvausta pullosta ja kaikista ihmisistä jotka olivat käyneet juomassa siitä. Kyse olikin piilokamerasta! Ajattelin että ihan helvetin noloa kun ravasin siinä vielä niin usein. En pysty katsomaan - käänsin katseen vasemmalle enkä katsonut filmiä hetkeäkään. Myöhemmin kysyin kaverilta miltä näytti. Toiveikkaana kysyin että oli kai kasvoni sentään sumennettu kun lupaa filmin esittämiseenkään ei oltu kysytty multa. "Olihan ne" hän sanoi "mutta kyllä sut siitä huolimatta tunnisti. Ja sitten se oli vähän hassua kun sä vielä puhuit itseksesi ja sanoit "otan nyt ihan vähän vaan - ihan vähän"." Tiesin että filmi esitettäisiin tv:stä 17.40 ja toivoin etteivät vaan vanhempani katsoisi sitä.
trisse

Re: Itsensä nolaaminen unessa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 18.09.2016 12:55

Haluatko sä tähän jotain kommennttia tai tulkintaa, vaiko itsensä munaamis unia?
Kerroit vain unen.
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 18.09.2016 14:10

Ihan mitä vaan.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 18.09.2016 16:53

Hmm, ei tunnu ketju kauheasti vetävän. No, onko teillä ollut esim alastomuus-unia? Ne kai ovat aika yleisiä. En suoraan sellaista ole kokenut että olisin ilman rihmankiertämää yllä ja muut tuijottaisivat. Joskus olen ollut korkeintaan niukoissa vaatteissa ja kukaan ei ole näyttänyt huomaavan asiaa joten se tuskin on ihan samanlainen uni merkitykseltään.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.09.2016 17:05

Omista unista kertominen on aika intiimiä puuhaa, yhdenlaista oman pään sisälle päästämistä, joten se ei välttämättä kovasti innosta nettifoorumilla. Ja vielä vähemmän, jos täällä joku arvioi ja tutkailee kirjoittajien 'seksuaalismyönteisyyttä/-kielteisyyttä'.

Täällä on ainakin kertaalleen, muistaakseni, käytetty juuri unta aseena toista kirjoittajaa vastaan. Kirjoittaja kertoi unensa foorumilla, ja sai sen sitten myöhemmin silmilleen sopivassa tilanteessa - kun 'vastustaja' hoksasi hyvän tilaisuuden heittää.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 18.09.2016 17:15

Tuohan pätee kaikkeen päiväkirja-aineistoon. Kuitenkin itsekin pidät aktiivisesti päikkäriäsi ja siellä olet aika aktiivisesti unistasikin kertonut..

Toki kukaan ei halua kaikkia uniaan jakaa. Jaoin tuon koska se oli mielestäni kiinnostava ja huvittava (siis heräämisen jälkeen). Pitkä ja yksityiskohtainen juoni käänteineen. Luulen että tuossa käyn läpi alkoholinkäyttöäni (yllättäen :roll: ) ja sitä pysyykö se kontrollissa. Nyt tulikin mieleen toinen tulkinta joka on ehkä vielä tärkeämpi. Liittyen asioihin joista on pieni nolous/syyllisyys. Mutten halua sitä jakaa vaikka joku saattaa itse arvata. Saa kertoa jos tuosta unesta tulee jotain mieleen.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.09.2016 17:55

trisse kirjoitti:Tuohan pätee kaikkeen päiväkirja-aineistoon. Kuitenkin itsekin pidät aktiivisesti päikkäriäsi ja siellä olet aika aktiivisesti unistasikin kertonut..

Pätee tai sitten ei. Riippuu siitä, miten päiväkirjoihin suhtaudutaan: ovatko ne samassa asemassa foorumin muiden osioiden ja keskusteluketjujen kanssa vai eivätkö ole. Tietääkseni mainitsemani 'ase' löydettiin uniin liittyvästä keskusteluketjusta, ei kenenkään päiväkirjasta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.09.2016 18:30

Hmm. unet onat aika henkilökohtaisia ja niissä saattaa tapahtua mitä vaan,
Olen minä nähnyt melkoisia unia ja luojaa kiittänyt että olivat vain unia.
Joskus kun herää kesken tämmöisen unosen, vie sen tovin, kunnes tajuaa sen olleen vain nolo painajainen. Pahimmista painajaisistaan ei halua kirjoittaa edes päiväkirjaansa. Hävettää, onko oma alitajunta tuommoinen...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 19.09.2016 09:15

Ei varsinaisesti itsensä nolaamisuni, mutta kerron nyt kuitenkin. Viimeyön satoa.

Unessa olin vaimon kanssa metsällä.
Alkoi jo hyvästi hämärtää. Olimme metsäaukealla ja siinä aukella oli korkeaa ruohikkoa ja muutama puu.
Ruoho oli kuivaa, ruskeaa ja auringon polttamaa. Tähystin infrapunakiikarilla ja näin aukion laidalla liikettä. Tuolla on villisika sanoin vaimolle. En pystynyt näkemään sitä kunnolla ja otin taskulampun. Kiipesin lampun kanssa puuhun ja aloin valaisemaan ympäristöä.
Yllätyksekseni sika alkoi tulla aukiolle valosta huolimatta tai juuri sen takia, se oli kuin houkutin sille ja se tuli lähelle. Huolestuin vaimon puolesta, villisika on vaarallinen.
Ammu se, sanoin vaimolle.
Kuulin kaksi hiljaisempaa laukausta yhden kiväärin laukauksen asemasta.
Kiipesin nopeasti puusta alas.
Vaimo oli lasauttanut sikaa kylkeen revoverilla lähietäisyydeltä ja se potki hieman vielä. Ihmettelin miksi hän ei ampunut kiväärillä.
Ajattelin että täytyy ampua vielä kerran, mutta liikehdintä lopulta lakkasi.

Sika oli komia yli sata kiloinen uros. Kova nostaminen auton perään, mietin.

Jostain tuli vanha nainen ja kysyi, mitä saitte?

Villisian, vastasin ja osoitin peukalolla heinikossa makaavaa ruhoa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 19.09.2016 13:15

joo, ei ollut aivan itsensä nolaamista..
trisse

ViestiKirjoittaja Kaapo » 19.09.2016 15:13

trisse kirjoitti:joo, ei ollut aivan itsensä nolaamista..

Ainoa oli tavallaan se tunne, että itse olin puussa "turvassa", kun vaimo tappoi villisian. (Ja vielä revolverilla).
Se jotenkin hävetti unessa ja koin, että minun olisi pitänyt olla se joka on vaaratilanteessa, mutta se meni nyt näin päin koska olin kiivennyt puuhun tähystämään.

Itselle uneni kertoo, että kyllä se vaimo pelottomasti asioita hanskaa ja hoitaa homman kotiin.
Vastuullinen asema "tiimissä".
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 19.09.2016 16:50

Tai sitten se oli seksuaalinen uni.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 20.09.2016 01:53

Viime yönä juoksin kaveria karkuun. Olin oikeasti valehdellut vähän valkoisia valheita olevani siellä elokuvajuhlissa ja etten pääse siksi vaikka just silloin en ollutkaan vaan pelkästään väsynyt. Uni oli yllättävän looginen jatko tuolle. Siinä lähdin tapaamisesta pakoon epäkohteliaan pikaisesti suurinpiirtein hyvästelemättä sillä pelästyin unessa että jos kaveri päättää lähteä saattamaan elokuvajuhlille niin vähänkös on noloa käydä ilmi etten ole sinne menossa. (Hän herätti minut tekstarilla klo 8.30 ja saatoin olla siitäkin unessa ko. henkilölle vähän vittuuntunut. En meinannut millään saada aamulla uudestaan enää unta.)
trisse

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 03:15

trisse kirjoitti:Tai sitten se oli seksuaalinen uni.

Voisi sitä niinkin tulkita. Jos se oli sinusta seksuaalinen uni niin avaisitko vähän? Kiinnostaa nähdä sinun tulkintasi.
Minulla on sen suuntainen tulkinta myöskin, mutta ajattelin olla kertomatta koska, muuten on tämäkin ketju pilalla.
Olisi kiva nähdä eroaako tulkintamme ne toisistaan.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 20.09.2016 03:24

trisse kirjoitti:Viime yönä juoksin kaveria karkuun. Olin oikeasti valehdellut vähän valkoisia valheita olevani siellä elokuvajuhlissa ja etten pääse siksi vaikka just silloin en ollutkaan vaan pelkästään väsynyt. Uni oli yllättävän looginen jatko tuolle. Siinä lähdin tapaamisesta pakoon epäkohteliaan pikaisesti suurinpiirtein hyvästelemättä sillä pelästyin unessa että jos kaveri päättää lähteä saattamaan elokuvajuhlille niin vähänkös on noloa käydä ilmi etten ole sinne menossa. (Hän herätti minut tekstarilla klo 8.30 ja saatoin olla siitäkin unessa ko. henkilölle vähän vittuuntunut. En meinannut millään saada aamulla uudestaan enää unta.)

Eli kaverisi pyysi sinua tapaamiseen oikeasti, mutta valehtelit olevasi elokuvajuhlissa, koska et halunnut tavata häntä ja olit väsynyt?
Sitten olit unessa tapaamisessa kaverisi kanssa ja pelkäsit, että hän lähtee saattamaan sinua juhlille joihin et aikonut mennä?

Onko sulla unissa muuten kaverit yleensä merkittävässä osassa?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 21.09.2016 12:57

Juuri tuon nolaamisvaikutuksen takia inhoan monia realitytyyppisiä ohjelmia. Ilmeisesti pitäisi ottaa vähän rennommin. Tai ehkä muuttaa samantien Japaniin. Vai lähtiskö sittenkin vaan Alkoon?

Vielä nolausuniakin inhottavampia ovat toiveunet. Kiva herätä ja alkaa vatvomaan miksen silloin, miksen nyt, voisko noin olla ja todeta, että ei. Viimeisin uni oli siis yllättäenkin miesuni.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 21.09.2016 14:09

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Tai sitten se oli seksuaalinen uni.

Voisi sitä niinkin tulkita. Jos se oli sinusta seksuaalinen uni niin avaisitko vähän? Kiinnostaa nähdä sinun tulkintasi.
Minulla on sen suuntainen tulkinta myöskin, mutta ajattelin olla kertomatta koska, muuten on tämäkin ketju pilalla.
Olisi kiva nähdä eroaako tulkintamme ne toisistaan.

Ei mitään tarkkaa. Vaimo-villieläin-ampuminen -kombo vaan viittaa siihen suuntaan. Ehkä suunnittelet sitä kimppaakivaa mistä puhuit.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 21.09.2016 14:18

Kaapo kirjoitti:Eli kaverisi pyysi sinua tapaamiseen oikeasti, mutta valehtelit olevasi elokuvajuhlissa, koska et halunnut tavata häntä ja olit väsynyt?
Sitten olit unessa tapaamisessa kaverisi kanssa ja pelkäsit, että hän lähtee saattamaan sinua juhlille joihin et aikonut mennä?

Onko sulla unissa muuten kaverit yleensä merkittävässä osassa?

Jeps, noin. Nuo kaksi läheisintä kaveriani on paljon unissa.
trisse

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.09.2016 14:29

trisse kirjoitti:Ei mitään tarkkaa. Vaimo-villieläin-ampuminen -kombo vaan viittaa siihen suuntaan. Ehkä suunnittelet sitä kimppaakivaa mistä puhuit.

Sitäkin.
Muutakin siinä on mutta tuskin kannattaa avautua. Joutuu taas vaan hyökkäyksen kohteeksi.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.09.2016 14:30

trisse kirjoitti:Jeps, noin. Nuo kaksi läheisintä kaveriani on paljon unissa.

Heillä taitaa olla myös merkittävä asema elämässäsi?
Kaapo

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet