Kuvitteellinen tilanne: liikalääke/jokin

Kuvitteellinen tilanne: liikalääke/jokin

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.11.2015 03:16

Millä tavalla ihmisen, joka esim. on työssä, opisklee, velvollisuudessa johonkin tahoon, kuuluu toimia, mikäli hänen lääkkeensä eivät riitä eli hän on tilapäisistä syistä syönyt niitä lääkkeitä liikaa?

Poisluettuna tilanne, että heittäytyy rooliin, jossa ajattelee, ettei vain pysty.
Ryysy

Re: Kuvitteellinen tilanne: liikalääke/jokin

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.11.2015 13:15

Mutta otsakkeessa lukee kuvitteellinen tilanne.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.11.2015 15:49

Ryysy kirjoitti:Millä tavalla ihmisen, joka esim. on työssä, opisklee, velvollisuudessa johonkin tahoon, kuuluu toimia, mikäli hänen lääkkeensä eivät riitä eli hän on tilapäisistä syistä syönyt niitä lääkkeitä liikaa?

Poisluettuna tilanne, että heittäytyy rooliin, jossa ajattelee, ettei vain pysty.

Jos ei syö tarpeeksi lääkkeitä, ei pysty työssäoloon. Liikaa lääkkeitähän tarkoittaa sitä, että syö enemmän kuin lääkäri on määrännyt. Luulisi lääkärin määräävän lisää lääkkeitä, jos menee kertomaan ettei lääkitys riitä ja haluaa lisää lääkettä. Toisaalta kenenkään ei ole pakko syödä lääkettä pystyäkseen käymään töissä, eikä lääkäri voi pakottaa lääkitykselle. Tilapäinen sairauslomakin voisi olla hyvä ratkaisu, jos ei halua lisätä lääkitystä ja tuntee pärjäävänsä sairauslomalla lääkityksensä kanssa.
Minä en halua ottaa helpolla lisälääkitystä, mutta minulla on oikeus tähän. Saan itse päättää otanko vai en ja voin vaikka lopettaa lääkitykseni, jos haluan. Nykyisenkin lääkityksen käyttö on vaikeaa, mutta on pakko käyttää, en pärjäisi mitenkään ilman. Ryysy mikäs tilanne sulla on, jos ei puhuta kuvitteellisesta tilanteesta? Koen syyllisyyttää, etten pysty käymään töissä, mutta en pysty korjaamaan sitä lääkityksellä, koen lisälääkityksistä syyllisyyttä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.11.2015 17:06

Näitä menee jatkuvasti enemmän kuin on määrätty. Siksikin kuvitteellinen tilanne saattaa joskus olla tosi, niin on hyvä miettiä ennakkoon, miten kuuluisi toimia, ei sitten tositilanteessa tule ensimmäisenä mieleen hypätä kaivoon.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.11.2015 17:12

Opettele uimaan. Jos ei osaa uida, kuolee. Sitten voit hypätä sinne kaivoon, sitten kiipeät ylös kuin hämähäkki. Sitten olet taitava, mitä töissäkin vaaditaan. Oletpas sinä taitava, kun säädät omaa lääkitystäsi ilman lääkärin ohjeita. Kannattaa vaan luottaa siihen, että lääkärisi on taitava. Minä olen käynyt kaivonpohjalla.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 14.11.2015 17:22

Nyt mennään vielä kellukkeilla ja noustaan ja laskeudutaan turvallisesti kiipeilyvaljailla.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.11.2015 17:24

Eipähän kuole.
Pinja

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet