Perkele

Perkele

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.10.2015 15:55

Jos olisin aurinko, sammuisin. Ikävää ei olisi olemassakaan, joten aivan sama.
Pinja

Re: Perkele

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.10.2015 22:36

Jos menisi tälläisia asioita puhumaan vaikka päivystykseen, niin olis aika äkkiä osastolla, nehän ei hyväksy minkään tason väkivaltaisia ajatuksia tai on heti hullu -psykoottiseksi leimattaisiin. Vaikka enenmmän se terveyden merkki mielestäni on.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.10.2015 22:58

Osastolle pääseminen on helpommin sanottu kuin tehty.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.10.2015 23:01

Osastolle on erittäin helppo päästä, jos puhuu väkivaltaisista ajatuksista.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.10.2015 23:40

Mirri onko sun ollut vaikea päästä osastolle? Mä oon joutunut valehtelemaan päästäkseni. Oon valehdellut olevani itsetuhoinen, vaikka en ole sitä ollut.
Pinja

ViestiKirjoittaja toope » 04.10.2015 06:34

Pinja kirjoitti:Mirri onko sun ollut vaikea päästä osastolle? Mä oon joutunut valehtelemaan päästäkseni. Oon valehdellut olevani itsetuhoinen, vaikka en ole sitä ollut.

Eikö tullut edes huono omatunto?
Minua eniten vituttaa mt-sairaissa itsemurhalla uhkailijat ja sunkin kirjoitus vaan vahvistaa mielipidettäni, että yleensä heitä ei kannata niin tosissaan ottaa.
toope

ViestiKirjoittaja Pinja » 04.10.2015 12:55

Mielestäni itsemurhavaara ei saisi olla ehtona pääsylle. Olin sairaan ahdistunut ja tuntui etten kestä sitä järjetöntä ahdistusta. Se jo on erittäin hyvä syy osastolle pääsylle.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.10.2015 14:47

On semmoinen käsitys, että mikäli ihminen ei ole kuolemanvaarassa (mikä on tulkinnallista), niin mihinkään osastolle, sairaalaan, ensiapuun tai vastaavaan ei pääse. Ei sitten millään. Eritoten humalatila katsotaan automaattisesti esteeksi. Ehkä se lukeekin jossakin, että "mikäli asiakas on päihtynyt, hänet on poistettava sairaala-alueelta ja siirrettävä aiheuttamansa häiriön vuoksi putkaan". Veikkaan myös, että siellä ea:ssa tai missä lie, plärätään joitakin aiempia tietoja, joiden perusteella sitten päätetään, miten ahdistuneen ihmisen kanssa toimitaan. Veikkaisin, että mm. tieto kaksisuuntaisesta (tyyppi 1) takaisi osastopaikan herkemmin kuin aiempi masennus tms.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 09.10.2015 17:10

Minulta on kysytty, että onko itsetuhoisia ajatuksia ja sitten, jos on ollut olen päässyt. Suoranaisesti ei olla kysytty aionko tehdä. Ilmeisesti pelkät ajatukset jo riittävät.
Pinja

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet