Räjähdän pian

Räjähdän pian

ViestiKirjoittaja Maaria » 24.09.2015 20:26

EN osaa matikan läksyjäni.
Maaria

Re: Räjähdän pian

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:29

Matikalla ei tee mitään oikeassa elämässä.
Käytä laskinta.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.09.2015 09:16

Hyi. Millainen / millaisia tehtäviä? Vai onko niissä joitakin hirveitä käppyröitä ja pitää ratkaista piirtämällä?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.09.2015 13:15

Laita tänne, niin käytetään laumaälyä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2015 00:24

Trisse kirjoitti:Kun täällä on yksi kaikkitietävä ja kaiken muistava niin miksi tukeutua noin huonoon menetelmään? :| Jill, neuvon että kysyt kyllästyneeltä. Jos tämä neuvoo toisin kuin opettaja niin sitten menet rehtorin luo ja kerrot että opettaja tulisi erottaa kun on kyvytön työhönsä.

En ole sanonut sellaista jota sinä väität minun sanoneen. En liioin ole koskaan väittänyt olevani erehtymätön tai kaikkitietävä.
---
Kummallista, että kun sinulla on tylsää, sinä ryhdyt soittamaan minulle suutasi ja kaivat verta nenästäsi. Ja jos minä en suostu sinun stressileluksesi tai vain olen jostakin eri mieltä, sinä alat huutaa ja rupeat minua solvaamaan sekä nimittelemään.
Sen jälkeen ilmeisesti oletat, että tekosi on kuitattu sillä kun sanot "Sori" - ja sitten alkaa kierros taas uudelleen alusta: Sinä vittuilet ja kaivat verta nenästäsi, ja sitten kohta taas nillität ja väität minun rääkkäävän sinua - ja niin edelleen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2015 00:32

Trisse kirjoitti:Kummallista että sinun muistiisi voi aina aukotta luottaa vaikka ketju olisi poistettu ja puolitusinaa postaajaa muistaisi ihan eri tavoin. Oletko aina ollut haka muistissa vai treenannut kyvyn huippuunsa vasta aikuisiällä?

Puoli tusinaa on 6 kpl. Löydätkö jostakin vielä neljä ihmistä lisää, jotka kaikki "muistavat" minun sanoneen, ettei minun luonani ole julkisen tahon/verorahoilla tarvinnut käydä siivoamassa?

Muistini on heikentynyt, mutta alun perin olen "aina ollut haka muistissa".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2015 00:47

Trisse kirjoitti:Aivan. Olet ollut haka muistissa ja muistisi on heikentynyt. Aika hyvin osasin arvata tilanteen. Sinä et nyt käsitä että tällä hetkellä muistisi ei ole niin luotettava kuin se on ehkä joskus ollut. Sairaalassa näin paljon vanhuksia jotka eivät olleet päivittäneet tilannettaan osaamisensa ja älynsä suhteen. Sinulla tilanne on todennäköisesti ohimenevä mutta omaat todennäköisesti tällä hetkellä liiallisen luottamuksen muistisi oikeellisuuteen.

Voi taivaan talikynttilät sentään!
Millä sinut saisi tajuamaan, etten ole sanonut sitä mitä sinä väität minun sanoneen. Sinä olet tulkinnut viestistäni sellaista jota siellä ei ole ollut, enkä minä voi sille mitään ainakaan enää tässä vaiheessa tehdä.
Olet siis väittänyt minun sanoneen, "ettei luonani ole tarvinnut kenenkään (verorahoilla/julkisen tahon tms.) käydä siivomassa, mutten ole puhunut mitään tarvitsemisesta tai ei-tarvitsemisesta tai verorahoista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja vibeke » 26.09.2015 11:18

Kyllästynyt kirjoitti:Löydätkö jostakin vielä neljä ihmistä lisää, jotka kaikki "muistavat" minun sanoneen, ettei minun luonani ole julkisen tahon/verorahoilla tarvinnut käydä siivoamassa?
Minä muistan puheena olevan viestin samalla tavalla kuin Trisse ja Ryysy. Tulkitsin viestin niin, että sinä vittuilit Trisselle siitä, että hän ei, toisin kuin sinä, pysty ilman toisten apua huolehtimaan kodin siisteydestä. Nostit itsesi jalustalle ja pilkkasit. Niin minä sen viestin muistan.
vibeke

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.09.2015 11:33

vibeke kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Löydätkö jostakin vielä neljä ihmistä lisää, jotka kaikki "muistavat" minun sanoneen, ettei minun luonani ole julkisen tahon/verorahoilla tarvinnut käydä siivoamassa?
Minä muistan puheena olevan viestin samalla tavalla kuin Trisse ja Ryysy. Tulkitsin viestin niin, että sinä vittuilit Trisselle siitä, että hän ei, toisin kuin sinä, pysty ilman toisten apua huolehtimaan kodin siisteydestä. Nostit itsesi jalustalle ja pilkkasit. Niin minä sen viestin muistan.

"Samalla tavalla" ei tässä kontekstissa riitä; tulisi antaa tarkempi referenssi. - Vittuilu-tulkinta (tms.) voi tietysti olla oikea.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2015 11:52

vibeke kirjoitti:

No kerropa sitten sanatarkkaan mitä minä kirjoitin!

Mutta jos et muista viestiäni sanatarkkaan, silloin kyse on vain sinun tulkinnastasi (niin kuin itsekin myönnät olevan), eikä sinullakaan ole perusteita väittää minun sanomakseni jotakin joka on vain sinun omaa tulkintaasi.

Jalustalle en ole itseäni nostanut, enkä vittuillut Tristanille siitä, ettei hän ilman toisten apua pysty huolehtimaan kotinsa siisteydestä. Minä vittuilin siitä, että hän edellytti psyk. polin työntekijöiden toimenkuvaan kuuluvan siivota hänen puolestaan!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.09.2015 11:56

hän edellytti psyk. polin työntekijöiden toimenkuvaan kuuluvan siivota hänen puolestaan!

Onko tuo kirjoitettua vai tulkintaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2015 12:03

Psykopatologia kirjoitti:hän edellytti psyk. polin työntekijöiden toimenkuvaan kuuluvan siivota hänen puolestaan!

Tulkintaa.

Tristan myös sanoi olevan "paljon sellaista jossa psyk. polin työntekijät olisivat voineet olla apuna, kuitenkaan siivoamatta itse" (jokseenkin sanatarkka muotoilu).
Kun kysyin mikä sellaista toimintaa tai tehtävää olisi, Tristan ryhtyi vittuilemaan siitä, onko käytettyyn vessaharjaan tarttuminen psyk. polin työntekijöille traumatisoivaa vai ei. Hän vittuili myös WC:n siivoamisesta hammasharjalla, muttei nimennyt ainoatakaan asiaa, tekoa tai toimintaa jossa psyk. polin työntekijät olisivat "voineet olla mukana tai apuna" niin, etteivät kuitenkaan siivoaisi Tristanin puolesta.

Minun mielestäni se, että psyk. polin työntekijät tarttuvat vessaharjaan (ja myös käyttävät sitä) on nimenomaan siivoamista Tristanin puolesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.09.2015 12:19

Mielestäni tämä on tyhmää jahkausta, eiköhän tuosta Trissen siivousasiasta ole kohta puhuttu jo vuosi, asia ei siitä miksikään muutu enää. Asiassa ei pitäisi olla mitään ihmeteltävää Trissen tuntien, jättäkää jo asia rauhaan.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.09.2015 12:51

Todettakoon myös, että kirjoittajan oma tulkinta kirjoittamastaan ei ole välttämättä "oikea". Kirjoittajalla ei myöskään ole yksinoikeutta tulkintoihin. Kirjoittamaansa voi aina myös tarkentaa. Usein epämääräiset viestit ja puutteelliset korrelaatit ovat myrkkyä foorumille ja saattavat johtaa pitkiin väittelyihin, joissa sama epätarkkuus vallitsee.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.09.2015 13:13

joo, jatkakaa vaan keskustelua, mulle asia on harvinaisen selvä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.09.2015 13:30

Ei "Trissen siivousasia" ole tässä teemana.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2015 13:35

Psykopatologia kirjoitti:Todettakoon myös, että kirjoittajan oma tulkinta kirjoittamastaan ei ole välttämättä "oikea"...

Olen täysin varma, etten ole kyseessä olevassa viestissäni käyttänyt sanoja "tarvinnut" tai "ei ole tarvinnut" - vaikka niin on minun väitetty tehneen.
Aivan yhtä varma olen siitä, etten ole kyseisessä viestissä käyttänyt sanoja "verovaroilla/verorahoilla".

Tulkintoja voi kukin tehdä mielensä mukaan, mutta sen väittäminen, että olisin noita sanoja käyttänyt, on yksinkertaisesti paskapuhetta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.09.2015 13:38

Siellä täällä aina vilahtelee keskustelua Trissen siivousongelmasta -läksytystä. Ei taida olla muuta puhuttavaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2015 16:56

Trisse kirjoitti:Niinpä. En tiedä salliiko palstaformaatti sen mutta joillain foorumeilla on piilo-osioita jotka näkyvät vain ylläpitäjälle ja moderaattorille. (Moderaattori-osuus on tässä tietenkin vähän ongelmallinen). Jos tuhoamisen sijasta riitaketjut siirtäisi näkymättömään osioon asiat voisi tarkistaa sieltä jälkikäteen.

Tässä palstaformaatissa ei ole kyseistä ominaisuutta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2015 17:47

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:hän edellytti psyk. polin työntekijöiden toimenkuvaan kuuluvan siivota hänen puolestaan!

Tulkintaa.

Tristan myös sanoi olevan "paljon sellaista jossa psyk. polin työntekijät olisivat voineet olla apuna, kuitenkaan siivoamatta itse" (jokseenkin sanatarkka muotoilu).

Mitä hyötyä noista käynneistä kenellekään on jos he eivät tee mitään? Sehän pelkästään kuluttaisi verorahoja :shock:

Kyse lienee ollut ns. ohjauskäynnistä (virallinen termi). Siis siitä, että sinua ohjataan tekemään jotakin, kuten esimerkiksi siivoamaan. Ohjauskäyntien tarkoitus ei ole siivota sinun puolestasi, eikä edes sinun kanssasi, vaan vain ohjata ja ohjeistaa sinua siivoamisessa.
Kyllästynyt

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet