toope kirjoitti:Otan osaa, koeta jaksaa. Kai vielä kuitenkin palaat työelämään?
Laitoinkin just suklaalevypiirakan ohjeen, se voisi nyt maistua.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ei elämä onneksi sairauslomaan ja työkyvyttömyyteen lopu, vaan jatkuu uudesta - alkuun kenties nöyryyttävältä tuntuvasta - elämäntilanteesta huolimatta.
Lääkärimäärästä päätellen olet ainakin hyvässä hoidossa; se on tärkeää.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ei elämä onneksi sairauslomaan ja työkyvyttömyyteen lopu, vaan jatkuu uudesta - alkuun kenties nöyryyttävältä tuntuvasta - elämäntilanteesta huolimatta.
Elämä jatkuu?
Ehkä, mutta minkälaisena?

Mirri kirjoitti:... Sinäkö olet sitä mieltä, että sairausloma-asiassa viisi erikoislääkäriä on väärässä ja sinä oikeassa halutessasi töihin vastoin lääkäreiden suositusta?
Emme ole - onneksi.Trisse kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Äänin 6 - 2 minut kirjoitettiin sairauslomalle vuoden loppuun. Sairauslomaani jatkettiin, vaikka itse olisin voinut ainakin testata, olenko työkykyinen vai en.
No voi sentään. Ollaan sitten vähän kuin samassa veneessä (ellei sovita yhteistuumin että leikataan paatti mielummin katki). Asian hyvä puoli on sekin että nythän meillä on paljon enemmän aikaa tapella netissä toistemme kanssa kun sinulla ei kulu aikaa joutavaan työntekoon...
Kyllästynyt kirjoitti:Ketä siis uskoa?
En usko olevani täysin työkykyinen, tuskin olen ollut sitä viimeiseen kymmeneen vuoteen, mutta onko minun itseni kannalta parempi pyrkiä jatkamaan työssä osittain työkykyisenä/osittain työkyvyttömänä, vai makoilla kotona ja odotella TMS-hoitoon pääsyä ja taantua ja syrjäytyä mahdollisesti lopullisesti työkyvyttömäksi?
Työkykyisyys on mielestäni psyykkisten sairauksien kohdalla (poislukien psykoosit) enemmän kuin 50 %:sti motiivaation ja tahdon asia.

Trisse kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Ketä siis uskoa?
En usko olevani täysin työkykyinen, tuskin olen ollut sitä viimeiseen kymmeneen vuoteen, mutta onko minun itseni kannalta parempi pyrkiä jatkamaan työssä osittain työkykyisenä/osittain työkyvyttömänä, vai makoilla kotona ja odotella TMS-hoitoon pääsyä ja taantua ja syrjäytyä mahdollisesti lopullisesti työkyvyttömäksi
Työkykyisyys on mielestäni psyykkisten sairauksien kohdalla (poislukien psykoosit) enemmän kuin 50 %:sti motiivaation ja tahdon asia.
Kela päättää pidetäänkö sinua työkykyisenä vai ei, ja Kela voi olla hyväksymättä sairauslomaa puoltavia lääkärinlausuntoja. Mikäpä sinua estäisi kirjoittamasta omaa näkemystäsi Kelalle, ja myös terapeuttisi voisi tehdä saman.
Siinäpä oiva neuvo - hieman tsemppiä nyt peliin!
Trisse kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ei elämä onneksi sairauslomaan ja työkyvyttömyyteen lopu, vaan jatkuu uudesta - alkuun kenties nöyryyttävältä tuntuvasta - elämäntilanteesta huolimatta.
Elämä jatkuu?
Ehkä, mutta minkälaisena?
Tyyppinä johon on panostettu pitkät koulutukset ja todella pitkät terapiat. Jos nyt jäät vetämään valtiolta 2500 euron eläkettäsi niin valtio tekee sun kanssasi suurempaa persnettoa kuin minun kanssani ikinä pystyisi...
Kyllästynyt kirjoitti:(...) Työkykyisyys on mielestäni psyykkisten sairauksien kohdalla (poislukien psykoosit) enemmän kuin 50 %:sti motiivaation ja tahdon asia.
toope kirjoitti:Kun sitä mielekästä tekemistä pitäisi keksiä n 10 tuntia, jos esim. minä lasken työmatkat mukaan. En tiedä miten kauan menee Kyllästyneen työmatkoihin, ehkä yhtä kauan kun on ruuhkia.
Kun käy töissä, on kuitenkin ehtinyt myös harrastaa sitä mitä on halunnut.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa