Tautinen olo

Tautinen olo

ViestiKirjoittaja Maaria » 29.01.2015 19:16

Olen sunnuntaista lähtien ollut neljän seinän sisällä. Minulla on yskää, nuhaa, röhää, päänsärkyä, mutta ei juurikaan kuumetta, jos nyt lievää. Aika on mennyt vuoteessa lueskellessa ja välillä olen piirtänyt.
Nyt alkaa vähän kyllästyttää, kun olen joutunut menojani jättämään, enkä elokuviinkaan mennyt oloni takia.
Onko tietoa, miten pian sairastelun jälkeen voi aloittaa taas lenkkeilyn, kävelyn yms?
Esim. jos on ollut vain lievää kuumetta.
Maaria

Re: Tautinen olo

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.01.2015 20:34

Minulla ei ole tietoa, mutta luultavasti ensimmäisenä kuumeettomana päivänä kuulostelisin oloani ja katsoisin miltä tuntuu. Tarkkailisin sitäkin, että nouseeko lämpö uudelleen, jos innostuisin liikkumaan kotona - tekemään kotitöitä, tms. Jos ei mitään huonoa tapahtuisi eikä vointi kurjenisi arkipäiväisestä kotiliikunnasta, seuraavana päivänä uskaltautuisin kävelylenkille.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.01.2015 22:57

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 19.12.2017 22:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 30.01.2015 00:28

Päiväkodista piti aikoinaan lapsia pitää kotona kuumeen päättymisen jälkeen vielä puolet kuumepäivien määrästä (esimerkiksi 4 kuumepäivää + 2 kuumeetonta päivää).
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Rane » 30.01.2015 02:25

Kävelylle voi lähteä heti kun jaksaa. Lämpimästi päälle.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.01.2015 01:56

Joko on parempi olo?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Maaria » 31.01.2015 21:03

Vähän. Yhä heikotusta ja olen ihan kalpea.
Yritin olla saunassa, mutta ei siitä mitään tullut.
Maaria

ViestiKirjoittaja Rane » 31.01.2015 21:50

Minä olen ollut vähän väliä flunssassa, tälläkin hetkellä. Olen räkätehdas. Yöllä yskittää niin paljon, että koko talo herää.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.01.2015 22:42

Kun rakentaa tyynyistä yläkroppaa korottavan rakennelman eli nukkuu hieman kohollaan päästä ja yläkropasta, saattaa olla, että yskiminen helpottaa. Lämmintä (ei liian kuumaa) juomaa riittävästi. Yskänlääke(?) Höyryhengitystä. Joskus myös Duact auttaa (reseptilääke) yskään, vaikka onkin nuhalääke.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 31.01.2015 22:50

Tällä kertaa kylmä vesi auttaa parhaiten. Flunssat ovat erilaisia.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.01.2015 22:55

Tarkoitin jatkuvaa yöllä yskimistä, joka on kuivanluonteista tai sitkeälimaista. Minulla on kokemusta sellaisesta yöyskästä, joka on ollut piinallista pitkään jatkuessaan. Mitta ehkä puhumme eri asioista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 31.01.2015 22:57

Joo, tämä onkin erikoisyskä.
Rane

ViestiKirjoittaja Maaria » 06.02.2015 20:53

Outo tilanne. Minulla ei ole enää kuumetta, mutta yleiskunto on jotenkin alentunut. Väsyn pienestäkin.
Voiko tällainen olla yksi flunssan ilmenemismuoto, vai onko se vain laiskuutta?
Maaria

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet