trisse kirjoitti:Jos temesta toimii sulla ja sitä on määrätty aiemmin niin pyydä sitä. Se on suunnilleen vahvin.
trisse kirjoitti:Ei mikään lääke ole ihmelääke (tai jos on niin ne ovat huumeita). Ne voivat vähän rauhoittaa ja turruttaa mutta eivät automaattisesti poista pahaa oloa.
Pinja kirjoitti:trisse kirjoitti:Jos temesta toimii sulla ja sitä on määrätty aiemmin niin pyydä sitä. Se on suunnilleen vahvin.
Minulla on se, että sitten kun pahaolo tulee, se on niin valtava, että joutuu ottamaan monta kappaletta. En ole ikään ottanut tälläisessä tilanteessa temestaa, että tietäisin edes sanoa lopettaako se itkeskelyä ja siihen liittyvää pahaaoloa.
Pinja kirjoitti:Soitan huomenna psykiatrille saadakseni jotakin tarvittavaa tilanteisiin, jossa menen tolaltani ja alkaa päiviä kestävä itkeskely ja pahanolon tuntemukset. Mitä sellaisia tarvittavia lääkkeitä on, mitkä voisivat auttaa? Tiedän temestan, obamoxin (ei kokemuksia, miten on teillä toiminut?), muista en tiedä mitään.

trisse kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Pinja kirjoitti:trisse kirjoitti:Jos temesta toimii sulla ja sitä on määrätty aiemmin niin pyydä sitä. Se on suunnilleen vahvin.
Minulla on se, että sitten kun pahaolo tulee, se on niin valtava, että joutuu ottamaan monta kappaletta. En ole ikään ottanut tälläisessä tilanteessa temestaa, että tietäisin edes sanoa lopettaako se itkeskelyä ja siihen liittyvää pahaaoloa.
Minulle Temesta oli "ihmelääke"; ahdistus ja pahoinvointi loppui kuin veitsellä leikaten jo yhdestä puolikkaasta.
Käytön jatkuessa siihen muodostui toleranssia, ja silloin piti ottaa useampi 2-4 päivässä samanlaisen tehon saamiseksi mihin ennen riitti puolikas. Kerta-annos oli kuitenkin aina vain yksi, ja luulen, että sinulta on tolkku pois jos niitä otat kerralla useamman kuin yhden.
Temesta on "liian hyvä" lääke, ja siksi sitä niin koukuttavana pidetäänkin.
Höpöhöpö. Ihmisillä on eri vaikutuskynnys bentsoilla. Kun minulle määrättiin Tenoxia sanottiin että se on vahva lääke ja mene heti sänkyyn ettet nukahda johonkin tuolille niin menin liian aikaisin sänkyyn etten saanut sitten untakaan. Jouduin heti käyttämään 1,5 tablettia (30 mg). Sittemmin 40 mg esiintymisjännitykseen. Temestalla yritin joskus nukkua (4 tablettia) mutten saanut helposti edes unta.
trisse kirjoitti:Ei ollut merkittävää alkoholinkäyttöä tuolloin. Olin vasta 19-vuotias.
trisse kirjoitti:Minulla oli varmaan tenoxit loppu. Pointti oli että lääkkeiden vaikutus on yksilöllistä. Joudun esim. kaikessa käyttämään maksimiannosta ja tiedän ihmisiä jotka ovat hyvin alttiita vaikutuksille ja vakavissaan puhuvat tyyliin "Diapam on niin vahva lääke että yhdestä tabletista on sekaisin seuraavankin päivän",
Kyllästynyt kirjoitti:trisse kirjoitti:Minulla oli varmaan tenoxit loppu. Pointti oli että lääkkeiden vaikutus on yksilöllistä. Joudun esim. kaikessa käyttämään maksimiannosta ja tiedän ihmisiä jotka ovat hyvin alttiita vaikutuksille ja vakavissaan puhuvat tyyliin "Diapam on niin vahva lääke että yhdestä tabletista on sekaisin seuraavankin päivän",
Onhan se yksilöllistä, mutta kuten sanoin, ei niitä annosteluohjeita ole Harrison-Stetson -menetelmällä arvottu.
Olen yhden ainoan kerran ottanut yhden Opamoxin - ja jalat lähtivät alta. Kertaalleen on saanut IV:nä Diapamia, ja olin puoli vuorokautta täysin jalaton.
Mielestäni on viisaampaa aloittaa pienellä annoksella ja nostaa sitä tarvittaessa, kuin heti kättelyssä ylittää annosteluohje, koska netissä joku kertoi, ettei hänellä 3-4 Temestaa tunnu missään.
trisse kirjoitti:Minulla oli varmaan tenoxit loppu. Pointti oli että lääkkeiden vaikutus on yksilöllistä. Joudun esim. kaikessa käyttämään maksimiannosta ja tiedän ihmisiä jotka ovat hyvin alttiita vaikutuksille ja vakavissaan puhuvat tyyliin "Diapam on niin vahva lääke että yhdestä tabletista on sekaisin seuraavankin päivän",
Pinja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:trisse kirjoitti:Minulla oli varmaan tenoxit loppu. Pointti oli että lääkkeiden vaikutus on yksilöllistä. Joudun esim. kaikessa käyttämään maksimiannosta ja tiedän ihmisiä jotka ovat hyvin alttiita vaikutuksille ja vakavissaan puhuvat tyyliin "Diapam on niin vahva lääke että yhdestä tabletista on sekaisin seuraavankin päivän",
Onhan se yksilöllistä, mutta kuten sanoin, ei niitä annosteluohjeita ole Harrison-Stetson -menetelmällä arvottu.
Olen yhden ainoan kerran ottanut yhden Opamoxin - ja jalat lähtivät alta. Kertaalleen on saanut IV:nä Diapamia, ja olin puoli vuorokautta täysin jalaton.
Mielestäni on viisaampaa aloittaa pienellä annoksella ja nostaa sitä tarvittaessa, kuin heti kättelyssä ylittää annosteluohje, koska netissä joku kertoi, ettei hänellä 3-4 Temestaa tunnu missään.
Minä aion ensiksi ottaa yhden temestan ja katsoa miten sen kanssa pärjään, sitten lisään jos en pärjää. Osastojaksolla minulle annettiin aina 4 kappaletta temestaa kerralla.
Lääkäri kirjoitti reseptiin 1 tapletti päivässä temestaa, tuleeko siitä määrästä riippuvaiseksi? En aio käyttää sitä joka päivä, sanoinkin lääkärille, että vain tarvittavana.
Pinja kirjoitti:Tänään ollut hieman parempi olo, muutaman kerran on meinannut nyt aamulla tulla itku, mutta olen hyvin saanut pysäytettyä olon, yleensä itkun pitäisi helpottaa oloa mutta tällä hetkellä minulla pahentaa kestämättömäksi. Soitin tänään psykiatrille ja hän lupasi laittaa E-reseptin temestasta.

Mirri kirjoitti:Pinja kirjoitti:Soitan huomenna psykiatrille saadakseni jotakin tarvittavaa tilanteisiin, jossa menen tolaltani ja alkaa päiviä kestävä itkeskely ja pahanolon tuntemukset. Mitä sellaisia tarvittavia lääkkeitä on, mitkä voisivat auttaa? Tiedän temestan, obamoxin (ei kokemuksia, miten on teillä toiminut?), muista en tiedä mitään.
Pinja, lääkitykseesi on järkevintä kysellä neuvoja lääkäriltä, ei täältä. Kunhan vain kerrot hänelle oireistasi - ja myös lääkehoitojesi vähentelyistä, tai vähentämisen kokeiluista.
Voihan olla, ettei lääkäri ehdota sinulle bentsoja, vaan jotakin muuta ratkaisua ja hoitoa oireilusi lieventämiseen. Rauhoittavat eivät läheskään aina ole ensimmäinen vaihtoehto, tai eivät vaihtoehto ollenkaan, korjattaessa vinksalleen mennyttä hoitotasapainoa.
Pinja kirjoitti:Minulla on rajoite (kerron sitten trisselle, kun tavataan hänen kanssaan, muille en voi tietystä syystä kertoa mikä rajoittaa psyykelääkkeiden käyttöä kohdallani), jonka takia jouduin laskemaan Seroquel Prolong annosta, laskin 100 mg ja lääkäri on tietoinen asiasta. Yksi syy laskemiseen on se, että sain joka yö kauhukohtauksia suuremmalla annoksella, heräsin olotilaan, että tuntuu kuin kuolisin ja aivoni tuntuivat heittävän kuperkeikkaa päässä, sydän jyskytti kahtasataa ja tuntui, että sitä menoa se pysähtyisi.
Olotilani huononi sen jälkeen, kun Psykopatologia ilmoitti asettaneensa minut pysyvästi porttikieltoon. Tunne mistä kärsin ei ole ahdistus, vaan suunnaton pahanmielen kokemus loukkaantumisineen. Tämä on tilapäinen huonontunut tila, joka kestää vielä varmaan jonkun päivän päästäkseni takaisin jaloilleni. Kävin hakemassa apteekista psykiatrini kirjoittaman temesta pakkauksen (100 kpl, ei erityiskorvausta vain peruskorvaus, koska ei ole mielenterveyslääke vaan rauhoittava), en ole vielä uskaltanut ottaa yhtään tablettia, katsotaan uskallanko. Apteekkinainen oli töykeän kuuloinen, kun kuuli minun hakevan temestaa, sain huonoa kohtelua ja nainen totesi, että ei tiedä onko lääkärini tarkoittanut temestan jokapäiväiseen käyttöön vai vain tarvittavaksi, vaikka reseptissä luki yksi päivässä ahdistuksen hoitoon. Ymmärsin tuosta, ettei nainen pitänyt temestaa hyvänä vaihtoehtona ja ei ainakaan pysyvään käyttöön. Seuraavan kerran valitsen toisen apteekin asioidakseni.
trisse kirjoitti:Pinja kirjoitti:Olotilani huononi sen jälkeen, kun Psykopatologia ilmoitti asettaneensa minut pysyvästi porttikieltoon. Tunne mistä kärsin ei ole ahdistus, vaan suunnaton pahanmielen kokemus loukkaantumisineen.
Älä paljasta tuollaista PP:lle - hän saattaa innostua rääkkäämään sinua vaan enemmän!
Hilppa kirjoitti:Pinja kirjoitti:Minulla on rajoite (kerron sitten trisselle, kun tavataan hänen kanssaan, muille en voi tietystä syystä kertoa mikä rajoittaa psyykelääkkeiden käyttöä kohdallani), jonka takia jouduin laskemaan Seroquel Prolong annosta, laskin 100 mg ja lääkäri on tietoinen asiasta. Yksi syy laskemiseen on se, että sain joka yö kauhukohtauksia suuremmalla annoksella, heräsin olotilaan, että tuntuu kuin kuolisin ja aivoni tuntuivat heittävän kuperkeikkaa päässä, sydän jyskytti kahtasataa ja tuntui, että sitä menoa se pysähtyisi.
Olotilani huononi sen jälkeen, kun Psykopatologia ilmoitti asettaneensa minut pysyvästi porttikieltoon. Tunne mistä kärsin ei ole ahdistus, vaan suunnaton pahanmielen kokemus loukkaantumisineen. Tämä on tilapäinen huonontunut tila, joka kestää vielä varmaan jonkun päivän päästäkseni takaisin jaloilleni. Kävin hakemassa apteekista psykiatrini kirjoittaman temesta pakkauksen (100 kpl, ei erityiskorvausta vain peruskorvaus, koska ei ole mielenterveyslääke vaan rauhoittava), en ole vielä uskaltanut ottaa yhtään tablettia, katsotaan uskallanko. Apteekkinainen oli töykeän kuuloinen, kun kuuli minun hakevan temestaa, sain huonoa kohtelua ja nainen totesi, että ei tiedä onko lääkärini tarkoittanut temestan jokapäiväiseen käyttöön vai vain tarvittavaksi, vaikka reseptissä luki yksi päivässä ahdistuksen hoitoon. Ymmärsin tuosta, ettei nainen pitänyt temestaa hyvänä vaihtoehtona ja ei ainakaan pysyvään käyttöön. Seuraavan kerran valitsen toisen apteekin asioidakseni.
Kertomuksesi kääntyi vain hassumpaan suuntaan. Pahan mielen olotilasi oli siis tilapäistä ja dramaattisesti pyysit puhelinreseptin, minkä sitten kävit hakemassa apteekista. Mutta olotilasi on kertomasi mukaan jo parempi, hyvä niin, ja sait sen paremmaksi ilman mitään Temestaa. Miksi siis pyysit puhelinreseptin? Ja pyysitkö sen omalta hoitavalta sinut hyvin tuntevalta lääkäriltäsi vai joltain toiselta?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa