Luovuus ja mielenterveyslääkitys

Re: Luovuus ja mielenterveyslääkitys

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 16:01

Kaapo.
Miksi sinun pitää yrittää täällä esittää jatkuvasti vahvempaa kuin oikeasti olet?
Muille annat ymmärtää että kaikki on loistavasti ja vaikutat jopa ylimieliseltä muita kirjoittajia kohtaan?
Minä uskon, että sinä piilotat todellisen minäsi , koska olet pohjimmiltasi sairaalloisen epävarma . Jostakin syystä tunnet ihan uskomattoman ylisuurta tarvetta mitätöidä muut täällä kirjoittavat tuodaksesi esiin vain omaa "erinomaisuuttasi" Eikö sinua arvosteta reaalielämässä riittävästi?
Varmasti oma elämäsi on raskasta, jos/ kun pitää jatkuvasti esittää muuta mitä oikeasti on. Jatkuva esittäminen syö sinua, siitä on havaittavissa merkkejä jo monissa kirjoituksissasi. Ehkä koet epäonnistumista ihmissuhteissasi ja yrität niitä paikkailla käyttämällä muita kirjoittajia heittopusseinasi, jopa sylkykuppinasi . Ei sinun tarvitse täällä esittää . Kaikki täällä ollaan samalla viivalla. Olemalla aito itsesi voit saada kunnioitusta enemmän kuin tuolla ylimielisellä tyylillä, jota täällä harrastat.Kun se vielä kaiken lisäksi on niin huomionhakuista ja läpinäkyvää ja toisia tallovaa, että toiset kirjoittajat alkavat saada enemmän kuin tarpeekseen.

Kaapo, sinulla on kyllä joitakin ihan varteenotettavia mielipiteitä, mutta ne katoavat siihen
omahyväisyyden mereen, johon sinä jatkuvasti uppoat.

Oliko luonneanalyysi oikea? Sinähän teet omia analyysejäsi toisista tuntematta tai tietämättä heistä oikeasti yhtään mitään. Mielestäni olet jollain tavoin käsittänyt nettikirjoittelun väärin kuvitellessasi muiden olevan täällä sinua varten.
Kaikki täällä ollaan ihan itseämme varten, ei siksi, että joku Kaapo voisi kukkoilla ylimmällä orrella.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 10.09.2016 16:12

Mirri kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Jospa ihmiset käyttävät luovuutensa netin ulkopuoliseen elämään.

Samaa mieltä. Kuka nyt helmiä sioille haaskaisi. Jos on luova niin siitä saa myös usein rahaa.

Viittaatko lihavoimassani kohdassa tämän foorumin käyttäjiin?

Tähän et vielä vastannut, joten kysyn uudelleen: viittaatko lihavoimassani kohdassa tämän foorumin käyttäjiin?

Viittaan yleisesti nettiin. Nettijulkaisut ei yleensä tuo missään vaiheessa rahaa. Suurin osa kannattaa pitää poissa.
Koska loppuu vainoharhainen jahtisi?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 10.09.2016 16:14

Sateentekijä kirjoitti:Kaapo.
Miksi sinun pitää yrittää täällä esittää jatkuvasti vahvempaa kuin oikeasti olet?
Muille annat ymmärtää että kaikki on loistavasti ja vaikutat jopa ylimieliseltä muita kirjoittajia kohtaan?
Minä uskon, että sinä piilotat todellisen minäsi , koska olet pohjimmiltasi sairaalloisen epävarma . Jostakin syystä tunnet ihan uskomattoman ylisuurta tarvetta mitätöidä muut täällä kirjoittavat tuodaksesi esiin vain omaa "erinomaisuuttasi" Eikö sinua arvosteta reaalielämässä riittävästi?
Varmasti oma elämäsi on raskasta, jos/ kun pitää jatkuvasti esittää muuta mitä oikeasti on. Jatkuva esittäminen syö sinua, siitä on havaittavissa merkkejä jo monissa kirjoituksissasi. Ehkä koet epäonnistumista ihmissuhteissasi ja yrität niitä paikkailla käyttämällä muita kirjoittajia heittopusseinasi, jopa sylkykuppinasi . Ei sinun tarvitse täällä esittää . Kaikki täällä ollaan samalla viivalla. Olemalla aito itsesi voit saada kunnioitusta enemmän kuin tuolla ylimielisellä tyylillä, jota täällä harrastat.Kun se vielä kaiken lisäksi on niin huomionhakuista ja läpinäkyvää ja toisia tallovaa, että toiset kirjoittajat alkavat saada enemmän kuin tarpeekseen.

Kaapo, sinulla on kyllä joitakin ihan varteenotettavia mielipiteitä, mutta ne katoavat siihen

Oliko luonneanalyysi oikea? Sinähän teet omia analyysejäsi toisista tuntematta tai tietämättä heistä oikeasti yhtään mitään. Mielestäni olet jollain tavoin käsittänyt nettikirjoittelun väärin kuvitellessasi muiden olevan täällä sinua varten.
Kaikki täällä ollaan ihan itseämme varten, ei siksi, että joku Kaapo voisi kukkoilla ylimmällä orrella.

Täytyy ruotia tämä kohta, haen lisää kaljaa...
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 16:24

Minä menen kauppaan. Täytyy käyttää luovuutta hyväkseen miettiessään mitä tarjoaisi vegaaniselle keliakiaa sairastavalle pojalleni kun hän huomenna tulee kyläilemään . Palaillaan...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.09.2016 16:24

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Tähän et vielä vastannut, joten kysyn uudelleen: viittaatko lihavoimassani kohdassa tämän foorumin käyttäjiin?

Viittaan yleisesti nettiin. Nettijulkaisut ei yleensä tuo missään vaiheessa rahaa. Suurin osa kannattaa pitää poissa.
Koska loppuu vainoharhainen jahtisi?

Ikävää, että koet saamasi palautteen ja sinulle esitetyt kysymykset vainoharhaisena jahtina. Sekin on ikävää, että luikertelet kysymysten ja palautteen edessä toinen toistaan vastenmielisemmillä tavoilla - esimerkiksi näin: "Vittu sä olet pässi. Tekoälykästä skeidaa.."

Lisäys. Kerroit hakevasi lisää kaljaa, joten kysyn suoraan: kirjoitteletko tällä foorumilla myös selvin päin, vai ilmestytkö tänne ainoastaan vähemmän selvänä? (Tähän kysymykseen en toki ryhdy vaatimaan vastausta, mutta kerro jos haluat.)
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.09.2016 16:36

Kaapo kirjoitti:Vittu sä olet pässi.
Tekoälykästä skeidaa.

Ja sä olet välillä ihan hanurista. Nyt loppu moinen homostelu. Käyttäydy tai yritä edes!
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kaapo » 10.09.2016 16:37

Sateentekijä kirjoitti:Kaapo.

Esitän todellakin hieman vahvempaa kuin oikeasti olen. Olen pohjimmiltani herkkä ihminen ja "sävyt" vaikuttaa minuun.
Tiedän kuitenkin omat kykyni ja mahdollisuuteni hyvinkin tarkkaan. Juuri siitä syystä mollaava puhuminen ei nappaa.
Kestän aika paljon ja otan palautetta. Se ei aina ole näkyvää. Paskanpuhuminen on taas oma kategoriansa.

Sateentekijä kirjoitti:Muille annat ymmärtää että kaikki on loistavasti ja vaikutat jopa ylimieliseltä muita kirjoittajia kohtaan?
Ei minulla ole kaikki loistavasti. Kohtalaisen hyvin kai kuitenkin. Huoliakin toki on. En elä missään "paratiisissa".

Sateentekijä kirjoitti:Minä uskon, että sinä piilotat todellisen minäsi , koska olet pohjimmiltasi sairaalloisen epävarma . Jostakin syystä tunnet ihan uskomattoman ylisuurta tarvetta mitätöidä muut täällä kirjoittavat tuodaksesi esiin vain omaa "erinomaisuuttasi" Eikö sinua arvosteta reaalielämässä riittävästi?

Piilotan osan itsestäni. Osa ihmisistä tuntuu kuitenkin sen näkevän kirjoitusteni alta, ainakin siltä tuntuu. Juuri heidän kanssaan minun ei tarvitse "vääntää". Minä en pyri mitätöimään ketään. Vastaan "parin" kirjoittajan mitätöinteihin. Muita en tietääkseni ole ainakaan tietoisesti mollannut.

Sateentekijä kirjoitti: Varmasti oma elämäsi on raskasta, jos/ kun pitää jatkuvasti esittää muuta mitä oikeasti on. Jatkuva esittäminen syö sinua, siitä on havaittavissa merkkejä jo monissa kirjoituksissasi. Ehkä koet epäonnistumista ihmissuhteissasi ja yrität niitä paikkailla käyttämällä muita kirjoittajia heittopusseinasi, jopa sylkykuppinasi .

Minun ei tarvitse esittää elämässäni mitään. Olen nuorena epäonnistunut monissa asioissa, myös ihmissuhteissa. Olen oppinut niistä ja pyrin oppimaan lisää. Nykyisin minulla ei ole kovin suuria tavotteita. Minulla on jokunen hyvä ystävä ja vaimo jota rakastan, sekä kaksi lasta. Minun EI tarvitse sen suhteen paikkailla mitään tällä palstalla.

Sateentekijä kirjoitti:Ei sinun tarvitse täällä esittää . Kaikki täällä ollaan samalla viivalla. Olemalla aito itsesi voit saada kunnioitusta enemmän kuin tuolla ylimielisellä tyylillä, jota täällä harrastat.Kun se vielä kaiken lisäksi on niin huomionhakuista ja läpinäkyvää ja toisia tallovaa, että toiset kirjoittajat alkavat saada enemmän kuin tarpeekseen.

En minä esitä.
Ja me emme ole samalla viivalla. Meissä on selkeitä eroja. Se ei silti muuta sitä asiaa että tämä palsta on minulle mielenkiintoinen.

Sateentekijä kirjoitti:Kaapo, sinulla on kyllä joitakin ihan varteenotettavia mielipiteitä, mutta ne katoavat siihen

Lue tarkemmin mitä sanon.

Sateentekijä kirjoitti:Oliko luonneanalyysi oikea?
Sinähän teet omia analyysejäsi toisista tuntematta tai tietämättä heistä oikeasti yhtään mitään. Mielestäni olet jollain tavoin käsittänyt nettikirjoittelun väärin kuvitellessasi muiden olevan täällä sinua varten.

Oli siinä osa totuutta, mutta turhan negatiivinen. Minä en ole "niin" kompleksinen henkilö kuin sinä luulet tai maalaat.

JaeEn muuten halua kukkoilla ylemmllä orrella, mutta en alemmallakaan. Se kannattaa muistaa kun minulle kirjoittaa.

Olen miettinyt muuten "Kullervoa". Kysyn nyt että jos kirjoitan sen niin kanattaako laittaa julkiselle puolelle vai päiväkirjaosioon?
Aihe on sinäsnsä ehkä mutkikas ja luulen, että ilman "riitaa" se ei generoi viestejä. EN kuitenkaan halua sitä "riitauttaa", koska se on jostain syystä minulle mielenkiintoinen ja sydäntä lähellä. Siitä johtuen en halua myöskään, että joku tulee mitätöimään ja kertomaan kuinka tätä asiaa on analysoitu jo maailman tappiin "parempien ihmisten toimesta".
Kaapo

ViestiKirjoittaja Enne1 » 10.09.2016 16:38

Mikä se kullervo on?
Enne1

ViestiKirjoittaja Kaapo » 10.09.2016 16:42

Mirri kirjoitti:Lisäys. Kerroit hakevasi lisää kaljaa, joten kysyn suoraan: kirjoitteletko tällä foorumilla myös selvin päin, vai ilmestytkö tänne ainoastaan vähemmän selvänä? (Tähän kysymykseen en toki ryhdy vaatimaan vastausta, mutta kerro jos haluat.)

Fifty - sixty

Alizée - Fifty Sixty (With Lyrics) 3:40
https://www.youtube.com/watch?v=gdP9K-eg5Os

Tämä on minulle myös viihdettä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.09.2016 16:46

Kaapo kirjoitti:... Tämä on minulle myös viihdettä.

Taidatkin sinä olla se joka nauttii riitelemisestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 10.09.2016 16:51

Enne1 kirjoitti:Mikä se kullervo on?

Tuossa.
Monella tapaa mielenkiintoinen ja risainen ihmiskohtalo. Näen sen myös erittäin seksuaalisena.
Haluasin esittää omaa tulkintaani ja keskustella aiheesta ja kuulla muiden ajatuksia.
Elias Lönnrot parsi tämän aika pienestä kasaan. Siinä on paljon ristiriitaisuuksia jotka ajattelin ottaa esille.
Kuin myös sen että onko ne siellä tarkoituksella. Mystinen kertomus kokonaisuudessaan.
Tarkoitus on kuitenkin tehdä parempi alustus, mutta en viitsisi kirjoittaa "revittäväksi",
niinkuin kaksi aikaisempaa kirjallisuusaloitusta osottautui ja lopulta poistui ylläpidon toimesta.

http://neba.finlit.fi/kalevala/index.php?m=1&l=1

Runot 31-34 [teksti]
Untamo ja Kalervo riitaantuvat ja Kalervon suvusta jää poika, Kullervo. Yliluonnollisilla voimillaan tämä pilaa kaikki hänelle määrätyt työt. Untamo myy pojan orjaksi Ilmariselle. Ilmarisen emäntä lähettää Kullervon paimeneksi ja ilkeyksissään leipoo kiven eväsleipään. Kullervo rikkoo veitsensä kiveen. Kostoksi hän ajaa lehmät suohon ja pedot karjana kotiin. Lypsylle ryhtyvä emäntä raadellaan kuoliaaksi. Kullervo pakenee. Hän löytää metsästä vanhempansa, mutta kuulee sisarensa kadonneen.

Runot 35-36 [teksti]
Isä lähettää Kullervon veronmaksumatkalle. Paluumatkalla tämä tietämättään viettelee sisarensa. Asian selvittyä sisar hukuttautuu koskeen. Kullervo lähtee kostoretkelle. Surmattuaan Untamon väen hän palaa kotiin, mutta tapaa kotiväkensä kuolleina. Kullervo surmaa itsensä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 10.09.2016 16:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:... Tämä on minulle myös viihdettä.

Taidatkin sinä olla se joka nauttii riitelemisestä.

Oikeesti, en oikeen jaksa sua.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.09.2016 17:36

Kaapo kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Lisäys. Kerroit hakevasi lisää kaljaa, joten kysyn suoraan: kirjoitteletko tällä foorumilla myös selvin päin, vai ilmestytkö tänne ainoastaan vähemmän selvänä? (Tähän kysymykseen en toki ryhdy vaatimaan vastausta, mutta kerro jos haluat.)

Fifty - sixty

Alizée - Fifty Sixty (With Lyrics) 3:40
https://www.youtube.com/watch?v=gdP9K-eg5Os

Tämä on minulle myös viihdettä.

Hyvä tietää. Kiitos vastauksesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.09.2016 18:11

Kaapo, vastaukseni Kullervoaiheisen viestittelyn paikkaa koskevaan kysymykseesi on: ehdottomasti päiväkirjassa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kaapo » 10.09.2016 18:18

Helmenkalastaja kirjoitti:Kaapo, vastaukseni Kullervoaiheisen viestittelyn paikkaa koskevaan kysymykseesi on: ehdottomasti päiväkirjassa.

Okei. Sinne sitten.
Uskon kuitenkin että aihe on sinällään aika vaikea ja ei välttämättä herätä keskustelua.
No, mennään riskillä...
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 10.09.2016 18:32

Onko minun toimistotyöviestini poistettu täältä?
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 20:16

No niin, minä käytin omaa luovuuttani ja ostin huomiselle riisi-kasvispakasteen sekä maissia vesikastanjoita ja tuota ihanaa Härkistä, joka siis on vegaaninen ja gluteeniton härkäpapuvalmiste. Noista kehittelen valkosipulin kynsien sekä yrttimaustetun kasvisliemen kanssa jonkinmoisen pataruuan. Lisukkeeksi ihan vaan avomaakurkku- tomaatti- paprika -oliivi salaatin johon laitan ehkä myös omenaa sekä itsetekemäni salaatinkastikkeen. Jälkiruuaksi herkuttelemme Oatlyn kaura-suklaajäätelöllä sekä paistetuilla omenapaloilla. Maistuis varmaan sullekkin?!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Enne1 » 10.09.2016 20:22

Hyvä sinä! Kuulostaa aivan slurpsista, ihanalle.
Enne1

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 20:28

http://www.versofood.fi/fi/tuotteet/verso-harkis

Verso Härkis

Ainesosat: härkäpapu 56,8 % (murska, jauho), vesi, rypsiöljy, herneproteiini, sidonta-aineet (stabilointiaineet: E460 ja E461, kasvikuitu, suola, muunnettu tärkkelys), paahdettu sipuli -uute, ohramallasuute, muunnettu tärkkelys, sokerikulööri,
mustapippuri, suola. Saattaa sisältää jäämiä vehnästä,rukiista ja kaurasta.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 20:57

irmeli kirjoitti:http://www.versofood.fi/fi/tuotteet/verso-harkis

Verso Härkis

Ainesosat: härkäpapu 56,8 % (murska, jauho), vesi, rypsiöljy, herneproteiini, sidonta-aineet (stabilointiaineet: E460 ja E461, kasvikuitu, suola, muunnettu tärkkelys), paahdettu sipuli -uute, ohramallasuute, muunnettu tärkkelys, sokerikulööri,
mustapippuri, suola. Saattaa sisältää jäämiä vehnästä,rukiista ja kaurasta.

Irmeli niinpä tuo on vastaisku sille nyhtökauralle. On muuten hyvää ja sopii myös keliaakikolle vaikka saattaa sisältää pienen määrän jäämiä viljoista- Poikani voi sitä syödä pataruuissa.
Nyhtökaura ei hänelle sopinut.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet