Häpeättekö mt-ongelmianne?

Re: Häpeättekö mt-ongelmianne?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.07.2015 22:20

Pinja kirjoitti:Miten voitte sitten puhua vaikeasti vammaisten ihmisyyden menettämisestä, jos ette pysty puhumaan ajatuksitanne minuun liittyen vaikeasti vammaisena...

Et ole tullut ajatelleeksi, että aihe koskettaa myös meitä muita kirjoittajia ja meillä on jokaisella oma erilainen kokemuksemme aiheesta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:20

PP sinäkin ajattelet ilkeästi ja loukkaavasti vaikeasti vammaisista.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:22

Pinja kirjoitti:Miten voitte sitten puhua vaikeasti vammaisten ihmisyyden menettämisestä, jos ette pysty puhumaan ajatuksitanne minuun liittyen vaikeasti vammaisena. Puheenne koskivat joka tapauksessa minuakin ja muita vaikeasti vammaisia, vaikka olette väärässä puheissanne. Kertoo vaan asenteestanne ja ihanne ihmiskäsityksestänne.

Ei ole kyse pystymisestä, ja Psykopatologiakin poisti viestinsä kun huomasi sen mm. sinua loukkaavan.

Tämä ketju ei käsittele sinua, eikä sinua ole tässä ketjussa esimerkkinä käytetty tai sinuun viitattu.
Pinja kirjoitti:Hän selitti sen, mutta poisti selityksensä pyynnöstäni.

Mitä sinä sitten haluaisit vielä tehtävän?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:22

Minä en ole loukannut ketään.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:24

Pinja kirjoitti:Minä en ole loukannut ketään.

Et, eikä kukaan ole halunnut loukata sinua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.07.2015 22:24

Minusta Pinja kirjoittakoon, mutta myös ymmärtäköön muiden osaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:24

Hyvä on minä olen vaikeasti vammainen ja vaikka vaikeasti vammaisista ketjussa puhutaan niin olen erikoisasemassa ja ketjun keskustelu liittyy ainostaan muihin vaikeasti vammaisiin kuin minuun.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.07.2015 22:26

Pinja kirjoitti:Hyvä on minä olen vaikeasti vammainen ja vaikka vaikeasti vammaisista ketjussa puhutaan niin olen erikoisasemassa ja ketjun keskustelu liittyy ainostaan muihin vaikeasti vammaisiin kuin minuun.

Tarkasti ottaen ketju ei käsittele (ainoastaan) vaikeasti vammaisia eikä etenkään yksinomaan heitä, vaan mielenterveysongelmien mahdollisesti aiheuttamaa häpeää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:27

Keskustelu kääntyi vaikeasti vammaisiin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:29

Pinja kirjoitti:Keskustelu kääntyi vaikeasti vammaisiin.

Vasta sen jälkeen kun sinä sen väkisin siihen käänsit.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:30

PP sen keskustelun vaikeasti vammaisista aloitti.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:33

Pinja kirjoitti:Hyvä on minä olen vaikeasti vammainen ja vaikka vaikeasti vammaisista ketjussa puhutaan niin olen erikoisasemassa ja ketjun keskustelu liittyy ainostaan muihin vaikeasti vammaisiin kuin minuun.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:34

Pinja kirjoitti:PP sen keskustelun vaikeasti vammaisista aloitti.

Eikä aloittanut, vaan ainoastaan toi esiin sen miten mt-sairaus pahimmillaan ihmisen elämään vaikuttaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:34

Aloitti. Hän sanoi, että ihmisyyden menettäminen koskee vain vaikeasti vammaisia, suojasi teidät muut loukkaantumiselta, mutta samalla loukkasi yhtä.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 07.07.2015 22:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.07.2015 22:35

Ketjun ensimmäiseltä ja toiselta sivulta huomaan, että tein osaltani virheen alkaessani kysellä, että mitä Psykopatologia tarkoitti ihmisyys -kommentillaan. Kyseinen kommentti pisti silmään ja särähti korvaan, joten en malttanut olla takertumatta siihen. Tein tyhmästi kiinnittäessäni huomion (ajattelemattomuuksissa heitettyyn?) viestiin, joka minustakin tuntui pahalta.
Luultavasti olisi ollut järkevintä jättää kyseinen viesti omaan arvoonsa ja olla kuin sitä ei olisikaan.

Koska asia puhuttaa ja on myös loukannut, laitan Psykopatologian viestin tähän:
Äärimuodossaan psyykkisesti vammainen on menettänyt suuren osan ihmisyyttään.

Onhan tuo aika rankasti sanottu.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 07.07.2015 22:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.07.2015 22:36

Ryysy kirjoitti:Mietin pitäisikö lainata / ostaa jokin kirja, sellainen "elämäntaito"-opas, jossa kerrottaisiin, kuinka elämää pitää elää. Eli siis ihan pukeutumisesta alkaen "näin aikuinen pukeutuu" ja "niin ja näin tehdään siinä ja tässä tilanteessa". Näin ei poikkeaisi normaalista. Näin voisin myös naamioida mt-ongelma-häpeän ja muut häpeät. Mitään käytöksen kultaisia kirjoja en siis kaipaa tai menestyjän opasta, vaan jonkin "tee näin, näin kuuluu tehdä ja olla, piste", sitten olisin niin kuin kerrotaan ja se olisi ok.

Käytöksen kultainenhan on juuri tuollainen "tee niin tee näin" –elämän opas. Sinun pitää itse luoda sellainen. Kirjoita kirja, opas, elämisen tietotaito Ryysylle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:36

En voi olla ajattelematta asiaa tai ottamatta kommenttia huomioon, jos olen sen lukenut, sanoma säilyy.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.07.2015 22:37

22:36
Mitä jos täyttäisit kupusi jäätelöllä. (Mimulla on vain tavallista vaniljata.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:37

Olen lukenut ketjusta kaiken.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:38

Pinja kirjoitti:Aloitti. Hän sanoi, että ihmisyyden menettäminen koskee vain vaikeasti vammaisia...

Ei todellakaan sanonut tuollaista!
Pinja kirjoitti:... suojasi teidät muut loukkaantumiselta, mutta samalla loukkasi yhtä.

Näköjään haluat esiintyä draamakuningattaren roolissa.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet