Psykiatrini vaihtui

Re: Psykiatrini vaihtui

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.09.2015 21:24

Trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti: Sinä olet ilmeisesti toiminut kuuntelijana ystävällesi, joka sai hylsyn, ja siten kantanut hänenkin taakkaansa. Älä kuitenkaan kanna hänen taakkaansa enempää kuin kykenet eli ota siitä ajatuskuviota itsellesi, että "aina tulee takapakkia ja sitten kuitenkin masentuu".

Kerros ryysy että onko hilppa oikeassa että olet kuunnellut ystävääsi ja kantanut tämän taakkaa? Minulle ei välittynyt tuollaista kuvaa ja kuulisin mielelläni että veteleekö hilppa perseestään noita kommenttejaan myös sinun viesteihisi.

En lukenut Hilpan juttua sillä tavalla absoluuttisena tulkintana, vaan ajattelin sen olevan hänen omaa ajatusvirtaansa, josta voi poimia mustikoita, jos sattuu maistumaan.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.09.2015 21:31

On joitakin, mutta siitä, että kuuntelijalle (minulle) olotila jotenkin tarttuisi, en ollut samoilla linjoilla. Jos nyt välttämättä haluat tietää.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.09.2015 01:18

Trisse kirjoitti:Sitä hilpan jutut just on mutta hän tuntui itse kovin varmalta siitä että sulla on sellainen kaveri. Kerros onko?

Miksi kirjoitat aina nimimerkkini pienellä alkukirjaimella paitsi silloin, kun huudat?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.09.2015 01:23

Ryysy kirjoitti:On joitakin, mutta siitä, että kuuntelijalle (minulle) olotila jotenkin tarttuisi, en ollut samoilla linjoilla. Jos nyt välttämättä haluat tietää.

Olet kuunnellut, mikä tarkoittaa taakan jakamista. Kuuntelijan osa on altistuminen jossain määrin aina. Kuuntelija on antava osapuoli ja kertoja ottava osapuoli yleensä. Siitä päättelin, että olet ottanut taakkaa kantaaksesi, koska kerroit ystävästäsi täälläkin.

Voi tuntua itsestäsi merkityksettömältä asialta, mutta minusta ei ole merkityksetön asia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.09.2015 01:26

Trisse kirjoitti:Enpäs tiedä. Kai kun luulin sitä joksikin linnunnimeksi kuten tikli.

Nimimerkki kirjoitetaan isolla, mikäli henkilö itse ei kirjoita sitä pienellä. Vastedes kirjoitan nimimerkkisi pienellä, jos vielä kerrankin kirjoitat omani pienellä alkukirjaimella!!!
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.09.2015 01:28

Trisse kirjoitti:Harmi ettet päättänyt lähteä psykologiaa opiskelemaan...

Vittuilet, koska kirjoitan Ryysylle. Alhaista sinulta. Tuokin ennalta-arvattavaa sinua.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.09.2015 01:31

Trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Enpäs tiedä. Kai kun luulin sitä joksikin linnunnimeksi kuten tikli.

Nimimerkki kirjoitetaan isolla, mikäli henkilö itse ei kirjoita sitä pienellä. Vastedes kirjoitan nimimerkkisi pienellä, jos vielä kerrankin kirjoitat omani pienellä alkukirjaimella!!!

Mitenköhän minä kestän tämän seuraavan hilpan "kirouksen"? :D

Tein ilmoituksen. Ylläpito päättäköön.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.09.2015 01:34

Trisse kirjoitti:Käytkö sinä kuumana kun toinen ketju suljettiin? :? Itse päätit jäädä itseksesi sanomaan minulle suorat sanat. Etkö nyt pärjääkään ilman Kyllästyneen taustatukea..?

??
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.09.2015 10:27

Trisse kirjoitti:Dont bother your mind with it.

En tässä ketjussa vastannut sinulle, vaan Ryysyn kanssa pohditte minun kirjoitukseni sisältöä. Tuolloin katson aiheelliseksi itse vastata Ryysylle. En sinua siihen sekoittamaan tuolloin kaipaa. Eikä ketjujen sulkeminen minulle mikään ongelma ole. Päinvastoin hyvä, että edes jotain ylläpito tekee sinun hillitsemiseksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 04.09.2015 12:43

Nyt psykiatrin vaihtoasia on menossa eteenpäin, miettivät tiimissä mitä tehdään.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.09.2015 14:16

Hyvä, että asiasi on otettu vakavasti ja mietitään vaihtoehtoja. Potilailla on nykyisin oikeus saada toinen lääkäri tilalle - jos vain suinkin on tarjota vaihtoehto.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 09.09.2015 18:27

Naurettava tilanne, edelleenkään vaihto uuteen psykiatriin ei ole edennyt. Sihteerin tuuraajaa ei ollut saanut asiaa eteenpäin eikä osannut hoitaa vaihtoa oikeaa tietä. Tänään soitin vakkarisihteerille, joka kertoi ettei ole kuullut lomatuurajasihteeriltä yhtään mitään vaihtoasiasta ja että vaihto toteutetaan ylilääkärin kautta ja että ylilääkäri soittaisi minulle, eipä soittanut ja soittaakohan ollenkaan, en ole varma. Vaikeaksi menee.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 11.09.2015 16:57

Tänään selivsi psykiatrin vaihto. Vaihto onnistui, mutta lennättivät pihalle poliklinikalta ja nyt hoito siirtyi toiselle poliklinikalle.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.09.2015 19:43

Hyvä, että vaihto onnistui.
Johtuisiko tuo 'pihalle lennättäminen' siitä, ettei toisella poliklinikalla ollut tarjota sinulle sopivaa psykiatria - tai kenties ei minkäänlaista psykiatria sinulle sopimattoman tilalle?
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 11.09.2015 20:23

En kyllä kysynyt syytä, voisin kyllä vielä soittaa ja kysyä syytä. Tulee mieleen sellainen, että eivät viitsineet vaihtaa toiseen kyseisen poliklnikan psykiatriin, koska eivät viitsi vaihdetulle psykiatrille asettaa tilannetta, missä joku toinen poliklinikan psykiatri olisi parempi. Luulen, että lääkärin mainetta ajatellaan potilaan tarpeita huomioon ottaen. Lääkärit eivät viitsi astua toistensa varpaille. Potkittiin pihalle, jolloin minulle jää sellainen kuva ettei se psykiatri jolle vaihtoa halusin halunnut minua potilaaksi, jos en sitten häntäkään hyväksyisi ja lisäksi tuo paremmuus.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.09.2015 20:38

Noin voi olla kuin sanoit.
Kyllähän ne varmaan ovat lääkäreiden keskuudessa konstikkaita tilanteita hoidettaviksi, kun potilas on tyytymätön omaan lääkäriinsä ja tahtoo tilalle toisen.
Jos itse hyväksyt poliklinikan vaihdoksen ja olet tyytyväinen lääkärivaihdokseen, niin mahtaneeko sillä olla mitään merkitystä miksi poliklinikka vaihdettiin? Tuskin kannattaa ryhtyä kyselemään poliklinikan vaihdoksen perään, jos se ei sinulle ole tärkeä tieto.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 11.09.2015 20:43

Minun pitää hyväksyä se, että jos he ovat tyytymättömiä minuun, olinhan minäkin tyytymätön ja halusin vaihtoa. Ehdotuksesi on hyvä, en aiokaan kysyä syytä. Olen tyytyväinen, että vaihto tuli ja siihen, että suostuttiin vaihtamaan. Ratkaisu on varmasti kaikille tyytyväisyyteen. Riittää, että olen tyytyväinen uuteen psykiatriini.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.09.2015 20:58

Hyvä juttu, jos tyydyt kompromissiin ja katsot miten uuden psykiatrin kanssa sujuu.

Luulen, että julkisen puolen poliklinikat ovat psykiatriasioissa aika tiukilla, ja pidetylle psykiatrille voi olla tunkua jopa niin, että hänen potilaskiintiönsä on täynnä. Ettei olekaan mahdollista laittaa sinua toivomallesi psykiatrille, koska ties miten moni muukin on halunnut juuri hänen potilaakseen... Arvelen, että tällaistakin voi sattua.

Omasta erikoissairaanhoitopiiristäni tiedän, että se on pidättänyt itsellään oikeuden jättää potilas hoitamatta, jos sairaanhoitopiirin resurssien puitteissa järjestetty hoito ei kelpaa. En tiedä onko tuo hyvä tai huono ratkaisu, oikein tai väärin, mutta realistista se on. Niinpä tarvitaan kompromisseja.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 11.09.2015 21:00

Onneksi, minua ei potkaistu pihalle koko erikoissairaanhoidosta, kun tarjottu hoito ei kelvannut. Otin riskin, joka kannatti.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.09.2015 21:10

Niinpä... Aina kannattaa tahtoa ja jopa vaatia, jos huomaa ja tietää, että tarjottu hoito ei sovi eikä täsmää omalle kohdalle. Siitä lähdetään 'neuvottelemaan' ja etsiskelemään muita vaihtoehtoja; seurauksena voi olla ihan hyvä ratkaisu. Vaikka olisikin kompromissi.

Kaikesta resurssipulastaan huolimatta julkisella terveydenhuollolla ja erikoissairaanhoidolla on periaatteessa velvollisuus tarjota potilaalle hänelle sopiva ja hänen tahtomansa lääkäri. Todellisuus kuitenkin on karu, joten potilaat toimivat mielestäni viisaasti, jos tyytyvät kompromissiratkaisuihin.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet