Psykopatologia kirjoitti:Minusta machoilu = äijäily.
Mirri kirjoitti:Taidetaan aloitusviestissä kuitenkin puhua jostakin muusta 'äijyydestä' kuin terveestä itsetunnosta. Päinvastoin mielestäni siinä kuvataan kielteistä 'äijäilyä', joka kertoo heikosta itsetunnosta, ei terveestä ollenkaan.
Miksi miehen heikko itsetunto ilmenee uhoamisena ja alistamisena; negatiivisena 'äijäilynä', jonka ääripäässä on väkivalta?
15:34. Lisäys. Valitettavasti tämä negatiivinen 'äijäily' suuntautuu usein nimenomaan naisiin; aivan kuten aloitusviestin sitaatissa kerrotaan. Mies alkaa uhota, jos hänestä tuntuu siltä, että hän on häviämässä naiselle jonkin todellisen tai hänen kuvittelemansa kilpailun. Mutta myös lapset - etenkin miehen omat pojat - voivat joutua kielteisen 'äijäilyn' kohteiksi.
Mirri kirjoitti:Ei miehen aggressiivista käyttäytymistä tarvitse sanoa äijäilyksi yhtään sen enempää kuin naisen vastaavaa. Aggressiivinen käyttäytyminen on aggressiivista käyttäytymistä ja väkivaltaisuus on väkivaltaisuutta - aivan sukupuolesta riippumatta.
Ei tietysti ihmisen vahvaa itsetuntoakaan ilmenemismuotoineen tarvitse sanoa äijäilyksi, eikä vahvan itsetunnon omaavaa ihmistä tarvitse sanoa äijäksi.
Sateentekijä kirjoitti:Mielestäni hyvällä itsetunnolla ja äijäilyllä, machoilulla on varsin vähän tekemistä keskenään. Mikäli itsetunto on kohdillaan, ei sitä tarvitse tehokeinoin korostaa.Minä pikemminkin uskon, että näillä äijämentaliteetin omaavilla on itsetunto hyvin hataralla pohjalla ja siksi he yrittävät korostaa olevansa MIEHIÄ.
Olenko väärässä/oikeassa?
Sateentekijä kirjoitti:Kehittyyko machoista vähitellen paranoidisia ja psykoottisia? Tai onko se superäijäily oire jostain tuon kaltaisesta?
Gabriel kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Kehittyyko machoista vähitellen paranoidisia ja psykoottisia? Tai onko se superäijäily oire jostain tuon kaltaisesta?
Heh, tätä ajatusketjua on "vaikea" kyllä seurata.

Mirri kirjoitti:Gabriel kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Kehittyyko machoista vähitellen paranoidisia ja psykoottisia? Tai onko se superäijäily oire jostain tuon kaltaisesta?
Heh, tätä ajatusketjua on "vaikea" kyllä seurata.
Käsittääkseni Sateentekijän kysymys liittyi Psykopatologian kirjoittamaan viestiin:
Kirjoittaja Psykopatologia » 01.07.2015 23:15
Stenbäck oli kai aika "miehekäs" kun taas Heminway oli selvästi macho, lopulta paranoidiseen psykoosiin asti.

Mirri kirjoitti:Näetköhän sinä aseita, keppihevosia, ja lokerointia sielläkin missä niitä ei ole.

Gabriel kirjoitti:Mirri kirjoitti:Näetköhän sinä aseita, keppihevosia, ja lokerointia sielläkin missä niitä ei ole.
En. Aika monet tällä palstalla on melkoisen huonoja keskustelijoita niin tiettyyn tapaan "keskustella" kannattaa puuttua jotta luovempi tapa saisi tilaa. Vasta silloin keskustelussa syntyy jotain. Ihmisillä on omat käsityksensä ja ne harvoin muuttuvat. Ihminen siis pyrkii alitajuisesti hakemaan koko ajan itseään tukevaa materiaalia, enemmän tai vähemmän tiedostetusti. Jos PP esimerkiksi "todistaisi", että noin se menee (mitä hän hakee tai kokeilee kepillä jäätä) niin se vaikuttaisi liki kaikkeen muuhun jatkossa.
Saatan avata tästä hieman tarkentavan ketjun tai kirjoittaa vaihtoehtoisesti jotain "naisten itsetunto" ketjuun.
Ryysy kirjoitti:Gabriel kirjoitti:Mirri kirjoitti:Näetköhän sinä aseita, keppihevosia, ja lokerointia sielläkin missä niitä ei ole.
En. Aika monet tällä palstalla on melkoisen huonoja keskustelijoita niin tiettyyn tapaan "keskustella" kannattaa puuttua jotta luovempi tapa saisi tilaa. Vasta silloin keskustelussa syntyy jotain. Ihmisillä on omat käsityksensä ja ne harvoin muuttuvat. Ihminen siis pyrkii alitajuisesti hakemaan koko ajan itseään tukevaa materiaalia, enemmän tai vähemmän tiedostetusti. Jos PP esimerkiksi "todistaisi", että noin se menee (mitä hän hakee tai kokeilee kepillä jäätä) niin se vaikuttaisi liki kaikkeen muuhun jatkossa.
Saatan avata tästä hieman tarkentavan ketjun tai kirjoittaa vaihtoehtoisesti jotain "naisten itsetunto" ketjuun.
Mielestäni tässä ketjussa olet tehnyt muutamia "ihmeellisiä tulkintoja" tietyistä Mirrin kommenteista. Lisäksi keskusteluun (paitsi yksinpuheluun) tarvitaan aina vähintään kaksi henkilöä. Meinasin eilen repiä pelihousuni yhdestä Sateentekijän kommentista, kun tuntui, että puhuimme ihan ohi - nyt sentään näen jo kommentit täysin erilaisessa valossa. Olisi silti ollut tosi ei-äijää sanoa, että "oletpa melkoisen huono keskustelija". Mielestäni se olisi taas kertonut siitä, että yritän asettaa itseni jotenkin paremmaksi keskustelijaksi - ja se on väärin. Olisi jopa saattanut kertoa joko huonosta itsetunnosta tai sitten vain tarpeesta nähdä itseni jotenkin parempana suhteessa toiseen.
Tämä ketju on erinomainen, tätä voisi käyttää tutkimuksessa "äijyys ja sen ilmeneminen keskustelupalstoilla". Tällöin tutkija voisi tehdä hyvinkin mielenkiintoisia havaintoja. Se taas riippuu siitä kuka tutkii. Nyt esim. omissa silmissäni näyttää siltä, että eräällä kirjoittajalla on samankaltaisia ongelmia kuin itselläni (joskus ja ehkä vieläkin), että äijyys vaatii jotakin "pönkittämistä" tai jotakin mihin verrata; jotakin minkä kautta kokea tietynlaista paremmuutta. Tällä tavalla mm. itse tulkitsin 'feministien piipitys'-kommentin. Eli joutuu hakemaan äijyyden kokemukseen rakennusaineita tavalla, joka taas omasta mielestäni on tosi ei-äijää.
Mutta tulkintani voivat olla hyvinkin vääriä. Siinä olet hyvinkin oikeassa, että äijäily ei ole yksinomaan negatiivista. Se on minulle vielä kaikkein suurin mysteeri, että onko kaikilla miehillä tarve kokea jonkinlaista äijyyttä ja mitä tapahtuu miehille, jotka eivät löydä äijyyden kokemusta mistään? Onneksi itse löydän sentään jo hyönteisistä.
Lisäksi nyt kun menin "henkilökohtaisuuksiin" analyyseissani, niin jos haluat, niin voin poistaa tulkintani. Toisaalta sinähän olet niin äijä, että ei pitäisi tämänkään piipityksen hetkauttaa mihinkään suuntaan.
Lisäystä: entä yritänköhän minä taas todistella tässäkin viestissä olevani hieman parempi äijä kuin Gabriel... hm.
Mirri kirjoitti:Gabriel, oletko sinä mielestäsi tällä foorumilla hyvä keskustelija?

(lihavointi minun)Gabriel kirjoitti:Mirri kirjoitti:Gabriel, oletko sinä mielestäsi tällä foorumilla hyvä keskustelija?
Minä sanon sanottavani, en mene kiukuttelemaan kaikkiin ketjuihin, perustelen kantani ja olen objektiivinen.
En hyökkää jos minua vastaan ei hyökätä tai jos joku ei käyttäydy jotakin toista kohtaan epäoikeudenmukaisesti.
Puolustaudun hyökätessä tavalla joka avaa hyökkääjän motiiveja. Muu olis typerää ja siitä seuraa vain loputon vääntö.
Tuon erilaisia näkökulmia keskusteluihin, enkä ole "palsta-aktoriteettien" nuoleskelija.
Aiheita joita avaan tai keskustelut joihin osallistun myös syntyy yleensä keskustelua.
Päätä itse.

Mirri kirjoitti:Kysyin sinulta. Siis: oletko omasta mielestäsi...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa