Jorvifarssi osa 2

Re: Jorvifarssi osa 2

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2014 23:21

trisse (uusi) kirjoitti:Jos haluaisit oikeasti vähentää aiheuttamiasi kustannuksia niin sanoutuisit irti työpaikastasi antaen sen jollekin terveelle, luopuisit terapiastasi antaen sen jolle kulle kehityskelpoiselle ja menisit tekemään niitä pakkaushommia joita muutkin lahvalahot tekevät ilmaiseksi antaen työnantajan hyötyä työpanoksestaan vaatimatta palkkaa. Tätä minä pitäisin todellisena hyväntekeväisyytenä yhteiskuntaa kohtaan!

Näytä sinä esimerkkiä!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 15.03.2014 23:22

Kyllä se on trisse niin, että yhteiskunnalle on kannattavaa, että ihmiset ovat mahdollisimman kauan työelämässä. Siksi työuria tahdotaan pidentää, koska vain muutamakin vuosi aiemmin eläkkeelle jääminen ei ole verotulojen kannalta hyvä asia.
Kuutar

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 15.03.2014 23:25

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:Jos haluaisit oikeasti vähentää aiheuttamiasi kustannuksia niin sanoutuisit irti työpaikastasi antaen sen jollekin terveelle, luopuisit terapiastasi antaen sen jolle kulle kehityskelpoiselle ja menisit tekemään niitä pakkaushommia joita muutkin lahvalahot tekevät ilmaiseksi antaen työnantajan hyötyä työpanoksestaan vaatimatta palkkaa. Tätä minä pitäisin todellisena hyväntekeväisyytenä yhteiskuntaa kohtaan!

Näytä sinä esimerkkiä!

En katsos kun minä voin tehdä sen koska vaan menettämättä mitään. Tee sinä ensin niin näen siitä että olet tosissasi ja minunkin pitää! :P
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2014 23:39

trisse (uusi) kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Näytä sinä esimerkkiä!

En katsos kun minä voin tehdä sen koska vaan menettämättä mitään. Tee sinä ensin niin näen siitä että olet tosissasi ja minunkin pitää! :P

Niin voisit, muttet ole tehnyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 15.03.2014 23:55

Sinäkin voisit. Neil Hardwick kertoi yhdestä Voisitista. Minä voin tehdä tuon koska vaan ja vain voittaa - koska sinä olet se joka aloitusaskeleessa häviää niin sinun tulee aloittaa.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2014 23:56

trisse (uusi) kirjoitti:Sinäkin voisit. Neil Hardwick kertoi yhdestä Voisitista. Minä voin tehdä tuon koska vaan ja vain voittaa - koska sinä olet se joka aloitusaskeleessa häviää niin sinun tulee aloittaa.

No mikset tee ja voita?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 15.03.2014 23:58

Koska et ole vielä painanut asetta ohimollesi.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 16.03.2014 00:00

Minun kiduttaminen piristi sinua eikö totta? Olet ihan eri ihminen kuin alkuillasta! :P
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2014 00:09

trisse (uusi) kirjoitti:Minun kiduttaminen piristi sinua eikö totta? Olet ihan eri ihminen kuin alkuillasta! :P

Olet taas väärässä; olen todella tympääntynyt sinun piloille hemmoteltun uhkaikäisen kakaran käytökseesi.

Lapseni (se tupsulakkinen) sanoi minulle näistä nettikeskusteluista:

"Äiti, ei kannata ruveta mutapainiin sikojen kanssa. Siinä vain likaantuu itse, ja siat vain nauttivat."
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 16.03.2014 00:11

Lapsia kannattaa kuunnella. Sinua ei huvittanut..?
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2014 00:12

trisse (uusi) kirjoitti:Minun kiduttaminen piristi sinua eikö totta? Olet ihan eri ihminen kuin alkuillasta! :P

En ole sinua kiduttanut.

Tosiasioiden kantaminen tikulla nenäsi eteen tuntunee epämiellyttävältä, mutta kiduttamista se ei ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 16.03.2014 00:14

Tosiasioita..? Luulin että väänsit kanssani? MIstä tosiasioista puhuit - siitä että olet mielestäsi ylemmällä arvoasteikolla kuin minä ja kuinka parantumaton oletkaan niin sinä olet se nettomaksaja?
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.03.2014 00:16

trisse (uusi) kirjoitti:Tosiasioita..? Luulin että väänsit kanssani? MIstä tosiasioista puhuit - siitä että olet mielestäsi ylemmällä arvoasteikolla kuin minä ja kuinka parantumaton oletkaan niin sinä olet se nettomaksaja?

Siitä, että sinun elämäsi tärkein sisältö näyttää olevan oma napanöyhtäsi analysoiminen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.03.2014 01:02

Kela kustantaan yhteiskunnan rahoilla psykoterapiaa myös ilman vaadetta työkykyyn tai opiskelukykyyn: Lääkinnällinen kuntoutus vaikeavammaiselle tuella. Kyse on inhimmillisyydestä.
Pinja

ViestiKirjoittaja asiak as » 17.03.2014 23:37

Miksi Jorvin pitäisi olla Kyllästyneelle inhimillinen kun tämä ei ole sitä ketään kohtaan? Vaikeavammainen toki - siitä ei ole epäilystäkään - mutta heittäköön koiranruuaksi.
asiak as

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.03.2014 10:11

Kyllästynyt kirjoitti:Farssi Jorvin kanssa on saanut jatko-osan:

Väittävät Jorvissa nyt, etten ole ollut Jorvin psykiatrian poliklinikan potilas vuosikausiin. Jorvin psykiatrian poliklinikka on kuitenkin todistettavasti ostopalveluna hankkinut ja kustantanut niin psykoterapiani kuin lääkärikontaktinikin.
En ymmärrä. Kuinka yleistä lienee, että julkinen sairaanhoito ostaa ja järjestää ihmiselle, joka heidän mukaansa ei edes ole heidän potilaansa, koko hoidon vuosien ajan?

Ja kuinka tavallista on se, että julkiselle sairaanhoidolle kuitenkin (sopimuksen mukaan) toimitetaan vuosittain lausunnot hoidon sen hetkisestä tilanteesta koskien ihmistä joka ei ole heidän potilaansa?

Farssin roolihenkilöt ovat osittain vaihtuneet (ainakin ylilääkäri), mutta käsikirjoitus on yhtä absurdi kuin 1. osassakin.

Ymmärsinkö jotain väärin, kun tänne postaamastasi kirjeenvaihdossa minusta lukee, että sinulla ei ole ollut hoitosuhdetta vuosikausiin (uloskirjaus 2007), mikä lienee siis eri asia kuin potilassuhde tms? Vaikuttaisi myös siltä, että Jorvillekin on epäselvää, että miksi ovat tuolloin antaneet maksusitoumuksen yksityiselle puolelle?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.03.2014 13:02

Psykopatologia kirjoitti:Tällaisessa tapauksessa - kun dokumentaatio potilaasta on kattava
- ei näyttäisi olevan mitään lääketieteellistä syytä, jonka vuoksi
potilasta täytyisi kierrättää perusterveydenhuollon kautta tai
uuden erikoislääkärin lähetteen kautta psykiatriaan.

Joo ei ole minustakaan mitään lääketieteellistä syytä. Syyt lienevät byrokraattis-hallinnollisia, ikävä kyllä vaikka ristiriitaa olisi lääketieteellisten syiden kanssa niin byrokratian pelisäännöin se on vaan meidän hallintoalamaisten mentävä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.03.2014 13:30

Kahvi kirjoitti:Ymmärsinkö jotain väärin, kun tänne postaamastasi kirjeenvaihdossa minusta lukee, että sinulla ei ole ollut hoitosuhdetta vuosikausiin (uloskirjaus 2007), mikä lienee siis eri asia kuin potilassuhde tms? Vaikuttaisi myös siltä, että Jorvillekin on epäselvää, että miksi ovat tuolloin antaneet maksusitoumuksen yksityiselle puolelle?

Mitä tarkoittaa "potilassuhde"? En tiedä mitä tarkoitat potilassuhteella, mutta miten olisi mahdollista, että julkinen terveydenhuolto hankkisi ostopalveluna hoidon ihmiselle joka ei ole heidän potilaansa???

On yksiselitteisen selvää, että olen ollut (Jorvin ostopalveluna hankkiman) lääkärin hoidossa ja häneen minulla on hoitosuhde, kun taas Jorvin omaan henkilökuntaan kuuluvaan lääkäriin tai terapeuttiin ei ole sellaista ollut. Kyse on nyt kuitenkin siitä, että Jorvi väittää, etten muka ole ollut Jorvin potilas lainkaan ja pidänkin absurdina väitettä, etten muka ole ollut Jorvin psykiatrian klinikan potilas, koska Jorvi on hoidon minulle ostanut.

Tiedän kyllä (ainakin uskon tietäväni), miksi Jorvi alunperin tähän järjestelyyn ryhtyi; se oli tehnyt niin monta virhettä ja laiminlyöntiä, että jos olisin asian eteenpäin vienyt, Jorvi olisi saanut vähintäänkin muistutuksia/huomautuksia (ja niiden myötä huonon maineen), että pyrki korjaamaan tilanteen parhaalla mahdollisella tavalla.
Se, että Jorvi on monta vuotta ostanut hoitoni yksityissektorilta, ei kuitenkaan vapauta Jorvia lakiin perustuvasta hoitovelvollisuudesta; jokaiselle potilaalle täytyy tarjota hänen tarvitsemansa hoito - olkoonkin, että potilas on välillä ollut julkisen terveydenhuollon ostopalveluna hankitussa hoidossa. Eihän sinuakaan käännytetä pois julkisesta hammashoidosta sillä perusteella, että olet välillä käynyt yksityislääkärillä. Ja minun tapauksessani kun on vielä niin, että julkinen sektori itse on hoidon minua varten ostanut ja maksanut.

Hoitava lääkäri on lausunnossaan suositellut erikoissairaanhoidon jatkumista, ei perusterveydenhuoltoon siirtämistä, mutta nyt Jorvin psykiatrian klinikan ylilääkäri kävelee hoitavan lääkärin mielipiteen yli - minua koskaan tapaamatta tai näkemättä.
Vähn sama asia kuin se, että julkisen terveydenhuollon ylilääkäri torppaisi lähetteen potilasta näkemättä ja vain sillä perusteella, ettei potilas ole aiemmin ollut heidän potilaansa. Lähetteen torppaamiselle kun pitää aina olla lääketieteellinen syy, eikä se että potilaskertomukseeni on merkitty minut uloskirjatuksi ole mikään lääketieteellinen syy vaan ainoastaan potilaskertomusmerkintöjen laiminlyöntiä. Jorvin kun olisi pitänyt liittää potilaskertomukseeni kaikki ne minua koskevat vuosittaiset lausunnot joita sekä lääkäri että terapeutti ovat sinne lähettäneet.

Jorvi voi kyllä siirtää minut perusterveydenhuoltoon, mutta sitä ennen pitäisi kuitenkin tehdä hoitotarpeen arvio - eikä se onnistu minua tapaamatta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.03.2014 13:32

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Tällaisessa tapauksessa - kun dokumentaatio potilaasta on kattava
- ei näyttäisi olevan mitään lääketieteellistä syytä, jonka vuoksi
potilasta täytyisi kierrättää perusterveydenhuollon kautta tai
uuden erikoislääkärin lähetteen kautta psykiatriaan.

Joo ei ole minustakaan mitään lääketieteellistä syytä. Syyt lienevät byrokraattis-hallinnollisia, ikävä kyllä vaikka ristiriitaa olisi lääketieteellisten syiden kanssa niin byrokratian pelisäännöin se on vaan meidän hallintoalamaisten mentävä.

Ei ole pakko mennä. Voi myös pitää kiinni oikeuksistaan ja kyseenalaistaa byrokraattis-hallinnolliset toimenpiteet lakiin ja lääketieteeseen perustumattomina.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 18.03.2014 14:38

Hoitopaikan tai terapeutin vaihtaminen "lennossa" ei taida olla yleisen hyvän hoitotavan mukaista, mutta joskus niinkin joudutaan tekemään.
Rane

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet