Santran puheenvuoro

Re: Santran puheenvuoro

ViestiKirjoittaja santra » 16.06.2014 14:59

.
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 16.06.2014 16:23, muokattu yhteensä 2 kertaa
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2014 16:03

Tämä ketju alkaa olla päiväkirjakamaa. Santran puheenvuoro olisi hyvä otsikko uudelle päiväkirjalle.
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 16.06.2014 16:22

Mirri kirjoitti:Tämä ketju alkaa olla päiväkirjakamaa. Santran puheenvuoro olisi hyvä otsikko uudelle päiväkirjalle.

Paras kai lopettaa kaikki ketjuni jotta mirrin mielenrauha säilyisi.
santra

ViestiKirjoittaja santra » 16.06.2014 16:26

santra kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Tämä ketju alkaa olla päiväkirjakamaa. Santran puheenvuoro olisi hyvä otsikko uudelle päiväkirjalle.

Yhden päiväkirjan kyllä aloitin, mutta poistin kirjoitukseni tietystä syystä.
santra

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.06.2014 17:15

Ehkä tämä voitaisiin siirtää vertaistukeen?
Jos kaipaat vertais- tai vertaustukea santrana olemiseen
tai mihin vain...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2014 17:49

santra kirjoitti:

Mitkä ihmeen sinun ketjusi? Keskusteluosioissa olevat ketjut ovat keskusteltavaksi tarkoitettuja. Mikään ei kuitenkaan viitannut siihen, että kaipasit toisten ajatuksia ja mielipiteitä sinulle pettymyksen aiheuttaneesta psykiatrikäynnistäsi. Et ehkä olisi pitänytkään siitä, jos olisi kommentoitu ja ryhdytty tosissaan esittämään mielipiteitä tänne kirjoittamastasi asiasta - sinun psykiatrireissustasi.
Helmenkalastajan ehdottama vertaistukiosio voisi olla sopiva paikka, jos päiväkirjaosio ei tunnu hyvältä henkilökohtaisille purkauksille. Vertaistukiosiossakin keskustellaan, muttei ehkä ihan niin suorasukaisesti kuin muissa osioissa.

Itse asia - se sinun psykiatrireissusi - herätti ainakin minussa kiinnostusta ja olisi tehnyt mieli kysellä tarkemmin yhtä sun toista. Mutten usko, että olisit pitänyt siitä, että olisin ryhtynyt keskustelemaan esiin tuomastasi ja sinulle henkilökohtaisesta aiheesta. Minusta poistaminen oli järkevä ratkaisu; pysyy sitten minunkin tiedonhaluni kysymyksineen kurissa, kun ei viesti ole enää ihmeteltävänäni.

(Siirrettiinkö ketju pikavauhdilla, vai onko tämä ollutkin vertaistuen puolella, enkä minä vain ole tajunnut?)
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 16.06.2014 18:11

Mirri kirjoitti:
santra kirjoitti:

Mitkä ihmeen sinun ketjusi? Keskusteluosioissa olevat ketjut ovat keskusteltavaksi tarkoitettuja. Mikään ei kuitenkaan viitannut siihen, että kaipasit toisten ajatuksia ja mielipiteitä sinulle pettymyksen aiheuttaneesta psykiatrikäynnistäsi. Et ehkä olisi pitänytkään siitä, jos olisi kommentoitu ja ryhdytty tosissaan esittämään mielipiteitä tänne kirjoittamastasi asiasta - sinun psykiatrireissustasi.
Helmenkalastajan ehdottama vertaistukiosio voisi olla sopiva paikka, jos päiväkirjaosio ei tunnu hyvältä henkilökohtaisille purkauksille. Vertaistukiosiossakin keskustellaan, muttei ehkä ihan niin suorasukaisesti kuin muissa osioissa.

Itse asia - se sinun psykiatrireissusi - herätti ainakin minussa kiinnostusta ja olisi tehnyt mieli kysellä tarkemmin yhtä sun toista. Mutten usko, että olisit pitänyt siitä, että olisin ryhtynyt keskustelemaan esiin tuomastasi ja sinulle henkilökohtaisesta aiheesta. Minusta poistaminen oli järkevä ratkaisu; pysyy sitten minunkin tiedonhaluni kysymyksineen kurissa, kun ei viesti ole enää ihmeteltävänäni.

(Siirrettiinkö ketju pikavauhdilla, vai onko tämä ollutkin vertaistuen puolella, enkä minä vain ole tajunnut?)

Pitäisikö minun otsikoida jo uuden päiväkirjani aloittaminen toivomallasi tavalla, mirri :roll:
santra

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.06.2014 18:20

Mirri: (Siirrettiinkö ketju pikavauhdilla, vai onko tämä ollutkin vertaistuen puolella, enkä minä vain ole tajunnut?)

Äsken siirsin Helmenkalastajan viestin pohjalta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.06.2014 18:46

santra kirjoitti:Pitäisikö minun otsikoida jo uuden päiväkirjani aloittaminen toivomallasi tavalla, mirri :roll:

Siinäpä sinulla pulma. Tuskin kaipailet minulta vertaistukea tai toiveita päiväkirjasi otsikointiin - siis jos päätät aloittaa uuden päiväkirjan.
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 18:38

Kaivoin tämän ketjun esille.En siksi, että se olisi malliesimerkki siitä millainen ketjun pitäisi tai ei pitäisi olla, vaan siksi että olen tosi masentunut tällä hetkellä enkä halua valituksiani
joka ketjuun laittaa. Olen kuulemma aloittanut liian monta ketjua vain valittaakseni omaa oloani. Siitä vilpittömät pahoitteluni.
Lisäksi miltei päivittäin saan lukea milloin minkäkinlaista arvostelua ainoastaan negatiiviseen sävyyn kirjoitettuna.Uusin on , että kirjoitan sörsseliä. Olen oikein kirjoittanut ylös millaisia superlatiiveja ylläpito on käyttänyt minua arvostellessaan. Positiivista ei löydy mistään. Olenko minä todellakin niin merkityksetön, että minulle saa sanoa mitä tahansa?
Ilmeisesti oletetaan ettei minulla ole tunteita lainkaan, satuttaa saa tyyliin. eihän se mitään tajua!
Kun ei mieliala muutenkaan ole viime aikoina ollut korkeimmillaan tuollaiset arvostelut ainoastaan satuttavat.
Masennukseni syytä en käy tässä sen kummemmin erittelemään, koska siitäkin saisin pelkkää paskaa niskaan. Tulipahan vaan tämmöinen purkaus tänään.
saara

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 19:31

Minä olen tykännyt kyllä sörsseleistäsi, ja kuvan perusteella näköjään tuo koirasikin tykkää. Et ole sillä tavalla rasittava kuin monet muut palstan ihmiset ovat, käymässä koko ajan toisten ihmisten päälle ja vetämässä menneisyydesta juttuja, joiden tarkoitus on jotenkin lytätä tämän hetken tilanne.
Hermes

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 20:32

Hermes kirjoitti:Minä olen tykännyt kyllä sörsseleistäsi, ja kuvan perusteella näköjään tuo koirasikin tykkää. Et ole sillä tavalla rasittava kuin monet muut palstan ihmiset ovat, käymässä koko ajan toisten ihmisten päälle ja vetämässä menneisyydesta juttuja, joiden tarkoitus on jotenkin lytätä tämän hetken tilanne.

Minulla ei ole aihetta olla kaiken aikaa jonkun kimpussa. Tietysti jos joku käy aiheetta kimppuuni katson oikeudekseni puolustautua, tapoihin ei kuulu, kuten olen sanonut, kääntää toista poskea, se vaan ei sovi minulle.
Kiitos sinulle, mukavaa, että tyylini miellyttää edes jotakuta:)
saara

ViestiKirjoittaja Maaria » 07.08.2014 23:11

Olen pahoillani että olet allapäin ja koet ettei sinua arvosteta täällä.
Samoin kuin Hermes olen pitänyt kirjoituksistai, ne antavat aihetta ajatteluun
ja ovat paikoin lämminhenkisiäkin, sellaisia ihmisläheisiä
Maaria

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 23:32

Jill kirjoitti:Olen pahoillani että olet allapäin ja koet ettei sinua arvosteta täällä.
Samoin kuin Hermes olen pitänyt kirjoituksistai, ne antavat aihetta ajatteluun
ja ovat paikoin lämminhenkisiäkin, sellaisia ihmisläheisiä

Kiitos Jill:)
Olen muutenkin masennuksen alhossa tällä hetkellä, monienkin asioiden takia, silloinhan kaikki tuntuu synkältä.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 17.08.2014 22:38

poistin;(

Mutta nyt tulee itkua itkun jälkeen.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 17.08.2014 23:58, muokattu yhteensä 2 kertaa
saara

ViestiKirjoittaja saara » 17.08.2014 22:57

Tähän tunnelmaan sopivin musiikki löytyi tästä:
https://www.youtube.com/watch?v=O-9VUIUm1PQ
"Isä ja Lapsi" - Yvann Sangsue & Alain Morisod - The man & child (Kesto 3:30)

Nyt tulee itku. Ehkä se sitten helpottaa...
saara

ViestiKirjoittaja Maaria » 17.08.2014 23:46

Ei ole mitään väärää olla sentimentaalinen hullu.
Paha olohon pitää purkaa pois, itkeminen on ihan hyvä juttu.
Minä yritän aina ajatella niin ettei tunteita pidä pelätä.
Se ei aina onnistu. Itkeminen kuuluu yhtä paljon elämään, kuin nauru.
Kaikki aikanaan.
Maaria

ViestiKirjoittaja saara » 01.09.2014 20:03

Päiväkirjaan kirjoitin, mutta mainitaan nyt tässäkin.Olen jo toistamiseen nestepaastolla. Kolme päivää erilaisia nesteitä n. kolme litraa päivässä. OOlen kai jo kertonut edellisestä paastostani. Tänään on menossa toinen ja huomenna se kolmas, sitten saan pikkuhiljaa palailla normaaliin elämään. Nälkä . Mutta antaa olla,kestän tämän kuin mies... tai ainakin nainen!
Periks ei anneta prkl!
Kun tämä on tehty on yksi syy olla itsestään ylpee!!

https://www.youtube.com/watch?v=WwkpRx8UAIY(kesto 1:19)

Nälkäinen orava, kelpaa auringonkukan siemenet!
saara

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 22:01

Nyt puhuu saara.
Kertakaikkisen raivostuttavaa tuo ikiaikainen vääntö menneistä, vuosien takaisista tapahtumista. Ylläpitoa myöten siinä väännössä ollaan, muutamat ..Tunkeutuvat miltei joka ketjuun ja pakottavat muut lukemaan henkilökohtaisia kaunojaan. Täysin syytön ei ole PP.kään, joka sallii tämänkaltaisen kirjoittelun. Menee jopa itse siihen mukaan! Millään toisella foorumilla en ole nähnyt ylläpidon vastaavanlaista toimintaa.Avointa ja sallivaa toimintaa, vai harvojensuosimista?
En ymmärrä että tänne edes kehdataan kirjoittaa sellaista tekstiä kuin joku suoltaa.
Tämän pitäisi olla mt-aiheinen keskustelufoorumi, kaikkea muuta se näillä näkymillä on.
Onko liikaa toivottu että edes yritettäisiin pitää ketjut jollain tavalla aiheessa?
Ilmeisesti tämäkin kaikuu kuuroille korville, mutta tulipahan sanottua.
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 22:21

saara on oikeassa.
Pinja

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet