Nettikiusaaminen

Re: Nettikiusaaminen

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.06.2016 20:08

Kaapo kirjoitti Kyllästyneelle:
Noniin, nyt se kananaivo alkaa "unohtamaankin" mistä puhuttiin.
Olet kyllä ketku.

Lopputuloshan tietysti on, että mut taas bannataan ja siinä on osittan myös syy miksi en pidä teistä kahdesta.
Te saatte jatkaa vittumaista veistelyänne ja jos teille sanoo suoraan mitä ajattelee (ja mikä myös on totta) niin banni heilahtaa.

Ensimmäinen viestini oli yleisluontoinen ja oli aiheen mukainen.
EN tosin mahda mitään sille että sinä ja Hilppa olette varsin epäreiluja ja epäoikeudenmukaisia ihmisiä.
Tämä ei muuksi muutu, on sen joku muukin saattanut huomata, mutta ainakin ne joidenka kimpussa olette aktiivisesti olleet.
Kaapo

Tuossa oikein tyypillinen esimerkki henkilöön käyvästä ilkeämielisestä kirjoittelusta. Kaapo, sinä osaat olla ihan mukavakin etkä minua kohtaan ole mitään ilkeää esittänyt, mutta tuollainen solvailu ei todellakaan sovi tänne palstailuun. Jospa vähän miettistit mitä kirjoitat etkä ehdoin tahdoin olisi bannia hakemassa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2016 23:11

Onhan täällä meitä - häiriintyneitä.
Ei kai siinä sentään mitään nimittelyä ole, jos tietää itsensä psyykkisesti häiriintyneeksi ja tunnistaa oman häiriintyneisyytensä lisäksi muidenkin häiriintyneisyyttä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2016 23:28

Mirri kirjoitti:Onhan täällä meitä - häiriintyneitä.
Ei kai siinä sentään mitään nimittelyä ole, jos tietää itsensä psyykkisesti häiriintyneeksi ja tunnistaa oman häiriintyneisyytensä lisäksi muidenkin häiriintyneisyyttä.

Väitätkö sinä Mirri, ettei mitään nimittelyä ole tässä ketjussa esiintynyt?

Ja onko yllä oleva viestisi tarkoitettu puolustelemaan Kaapon käytöstä, vai jatkoa minulle aiemmin osoittamillesi "diagnooseille"?
Jos tuo on puolustelua, en ymmärrä millä perusteilla sinä selkeää nettikiusaamista; nimittelyä, törkeää kieltä ja jopa uhkailua vähättelet ja/tai suosit.

Sinun puolestasi en voi sanoa mitään, mutta minä en suostu nimiteltäväksi - enkä hyväksy mitään uhkauksiakaan (odotettavissa olevasta törkeästä käytöksestä).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2016 23:55

Kyllästynyt kirjoitti:

Ja onko yllä oleva viestisi tarkoitettu puolustelemaan Kaapon käytöstä, vai jatkoa minulle aiemmin osoittamillesi "diagnooseille"?

En ja ei.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2016 23:56

Voisitko siinä tapauksessa selittää tarkemmin viestisi sanoman ja merkityksen?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2016 00:05

En.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2016 00:11

Mirri kirjoitti:En.

Mikä siinä tapaksessa oli viestisi tarkoitus tai sanoma?
Entä mikä kirvoitti sinut kirjoittamaan viestin jota ainakaan minä en ymmärrä kuin puolustelupuheeksi nimittelylle - ja sitten vielä lisäät siihen muita ihmisiä "diagnosoivan" komponentin?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2016 00:30

Kyllästynyt, ymmärrä viestini miten haluat, tai ole ymmärtämättä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2016 00:38

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ymmärrä viestini miten haluat, tai ole ymmärtämättä.

Mielestäni kuuluu normaaliin keskustelukulttuuriin ja hyviin tapoihin vastata asiallisesti esitettyihin kysymyksiin.

Jos et halua viestisi sanomaa tarkentaa tai siitä muutenkaan keskustella, voisitko kertoa miksi ylipäätään kirjoitit sen keskusteluun tarkoitetulle nettipalstalle?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2016 00:49

En. Haluatko, että poistan kyseisen viestin?
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 02.06.2016 08:15

Missä on kerrottu, että tämä on keskusteluun tarkoitettu nettipalsta?
Täällä lukee "mielenterveys ja vertaistuki".
Kyllä minusta jokaisella on oikeus valita miten sen itselle ottaa tai toiselle antaa. Voi saada vertaistukea vaikka vaan lukemalla toisten viestejä tai kysymällä jotain mutta ei odotakaan vastausta. Yksinäinen tai ahdistunut tai masentunut voi kyllä saada vertaistukea hyvin pienestäkin olemisesta mutta se, että joku katsoo oikeudekseen vaatia toiselta jotain, on taas sitä nettikiusaamista. Varsinkin, jos vaatia on foorumin mode, kuten nyt, saattaa aiheuttaa mt-ongelmaiselle suuriakin paineita.
irmeli

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2016 09:07

Mirri kirjoitti:En. Haluatko, että poistan kyseisen viestin?

En. Minä haluaisin sinun vastaavan aiheelliseen ja asiallisesti esitettyyn kysymykseen. Edustaa huonoa keskustelukulttuuria heitellä epämääräisiä ja tulkinnanvaraisia kommentteja, joiden merkitystä ja sanomaa niiden kirjoittaja ei suostu tarkentamaan tai selventämään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2016 09:21

irmeli kirjoitti:Missä on kerrottu, että tämä on keskusteluun tarkoitettu nettipalsta?...

Mitä muuta kuin keskustelua varten avoin nettipalsta olisi olemassa? En minä ainakaan keksi. Eihän ruokakaupankaan ovella lue "Tämä on elintarvikkeiden ja muiden kotitalouskäyttöön tarvittavien hyödykkeiden hankkimiseen tarkoitettu kauppa".

irmeli kirjoitti:... Kyllä minusta jokaisella on oikeus valita miten sen itselle ottaa tai toiselle antaa. Voi saada vertaistukea vaikka vaan lukemalla toisten viestejä tai kysymällä jotain mutta ei odotakaan vastausta....

Tietenkin voi, mutta jos kommentoi jotakin, on huonoa käytöstä jättää vastaamatta kommentin kirvoittamiin asiallisesti esitettyihin lisäkysymyksiin.
irmeli kirjoitti:... Yksinäinen tai ahdistunut tai masentunut voi kyllä saada vertaistukea hyvin pienestäkin olemisesta mutta se, että joku katsoo oikeudekseen vaatia toiselta jotain, on taas sitä nettikiusaamista...
En ole vaatinut mitään, vaan esittänyt lisäkysymyksen liittyen Mirrin kirjoittamaan kommenttiin jonka sanoma ja tarkoitus jäi minulle epäselväksi.
Kysymysten esittäminen ei ole nettikiusaamista, mutta turhien ja perusteettomien valitusten tehtailu saattaa sitä ollakin.
irmeli kirjoitti:... Varsinkin, jos vaatia on foorumin mode, kuten nyt, saattaa aiheuttaa mt-ongelmaiselle suuriakin paineita.

Ensin pitäisi jonkun kuitenkin vaatia jotakin, ennen kuin voi perustellusti puhua "suurienkin paineiden aiheuttamisesta". Kysymysten esittäminen ja vastausten pyytäminen ei ole vaatimista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja irmeli » 02.06.2016 09:22

Jos ei kirjoittele sun mielesi mukaan, on kaikin tavoin huono keskustelija. Kun sie olet foorumilta pois, kaikkien keskustelutyyli oli kyllin kelvollista.
Nyt kai jokaisin pitäisi miettiä miten yksinkertaisesti asiaa pitää kirjoittaa, että myös arvoisa Kyllästynyt ymmärtää kirjoituksen.
irmeli

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2016 09:30

irmeli kirjoitti:Jos ei kirjoittele sun mielesi mukaan, on kaikin tavoin huono keskustelija...

Tuo on sinun oma väitteesi, eikä sillä ole yhtymäkohtia todellisuuden kanssa.
irmeli kirjoitti:... Kun sie olet foorumilta pois, kaikkien keskustelutyyli oli kyllin kelvollista...

Ja kun olen paikalla, minulla(kin) on oikeus kysyä ja pyytää tarkennuksia jos sellaisia tarvitsen ja haluan.
irmeli kirjoitti:... Nyt kai jokaisin pitäisi miettiä miten yksinkertaisesti asiaa pitää kirjoittaa, että myös arvoisa Kyllästynyt ymmärtää kirjoituksen.

Olisihan se mukavaa jos ei tarvitsisi lisäkysymyksiä esittää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2016 09:32

Kyllästynyt kirjoitti:

Jos tuo on puolustelua, en ymmärrä millä perusteilla sinä selkeää nettikiusaamista; nimittelyä, törkeää kieltä ja jopa uhkailua vähättelet ja/tai suosit.

Sinun puolestasi en voi sanoa mitään, mutta minä en suostu nimiteltäväksi - enkä hyväksy mitään uhkauksiakaan (odotettavissa olevasta törkeästä käytöksestä).

Minulle ei ole valjennut, missä kohdassa noiden kahden kysymyksen aiheellisuus ja asiallisuus on.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2016 09:39

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Minulle ei ole valjennut, missä kohdassa noiden kahden kysymyksen aiheellisuus ja asiallisuus on.

Minulle ei sinun viestistäsi käy selväksi sen tarkoitus ja/tai merkitys, ja sen vuoksi kysynkin sinulta tarkennusta asiaan.
Mitään asiatonta ei kysymyksissäni ole. Ne ovat korrektisti ja asiallisesti esitettyjä, ja niiden aiheellisuus kumpuaa viestisi tulkinnanvaraisesta sisällöstä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2016 09:44

Mirri kirjoitti:Minulle ei ole valjennut, missä kohdassa noiden kahden kysymyksen aiheellisuus ja asiallisuus on.

Mielelläni kuulisin senkin, miksi ne sinun mielestäsi ovat asiattomia ja/tai aiheettomia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2016 09:46

Minä taas näen asian niin, että suorastaan epätoivoisesti kaivelet viestistäni oman agendasi mukaisia merkityksiä ja kysymyksetkin asettelet niin, että onnistuisit tekemään tarkoituksesi mukaisia löytöjä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2016 09:51

Mirri kirjoitti:Minä taas näen asian niin, että suorastaan epätoivoisesti kaivelet viestistäni oman agendasi mukaisia merkityksiä ja kysymyksetkin asettelet niin, että onnistuisit tekemään tarkoituksesi mukaisia löytöjä.

Ensin minulla pitäisi olla se agenda...

En ymmärtänyt viestisi sanomaa, ja sen vuoksi pyysin lisätietoja ja selvennystä. Jostain syystä sinä et kuitenkaan (taaskaan) suostu vastaamaan sinulle asiallisesti esitettyihin asiallisiin kysymyksiin.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet