Nettikiusaaminen

Re: Nettikiusaaminen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 13:13

trisse kirjoitti:Ai nyt olet jo keskustelujen laadunvalvoja? :shock:

Kaikkien nettipalstoilla viettämieni vuosien ajan olen pyrkinyt vaalimaan ja tällä palstalla myös valvomaan keskustelujen laatua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 31.05.2016 13:19

Ihailen jaksamistasi.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 13:36

Kaapo kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mutta itseään ei.
Olet mielestäni väärässä tässä "toinen poski" jutussa. Negativisuuteen ei pidä vastata negatiivisuudella jne.
Siinä on nimittäin joku RAJA mitä kannattaa tai on järkevää sietää....

Olen kanssasi ainakin osittain samaa mieltä, ja siksi olenkin puuttunut palstalle kirjoittamiisi loukkaaviin ja halventaviin viesteihin sekä epäasiallisiin sanavalintoihisi.
Kaapo kirjoitti:... Paskan syönti on välillä hyvää, siinä oppii nöyryyttä, mutta jatkuvalla syötöllä sei ei ole terveellistä.
Silloin pitää "nousta seisomaan ja ladata päin näköä"...

Mielestäni paskansyöttämistä par excellence edustavat ketjut kuten "Panisitko" ja huonoa käytöstä toisten kirjoittajien nimittely ja solvaaminen sekä esimerkiksi naisista puhuttaessa käytetyt sanat kuten "akka", "eukko" ja "ämmä".
Kaapo kirjoitti:... Kyllä tällä palstalla joku hiljanen mies pärjää.
Semmonen joka ei juuri esitä mielipiteitään ja myötäilee, kaikki muu saa valtavan ryöpyn niskaansa.
En tosin jaksa taipua niin munattomaan moodiin.

Asiallinen käytös ei ole sama asia kuin munattomuus - eikä munallisuus edellytä nimittelyjä tai solvauksia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 13:41

Kaapo kirjoitti:Aika mouho olet. :shock:

Minulle tuntematon sana, mutta sanakirjan mukaan jonkinlainen armeijatermi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 15:06

Kaapo kirjoitti:Muistaakseni joskus sanoit että minulla on huono sanavarasto.

En muista sanoneeni sanavarastoasi huonoksi (kovin epämääräinen ja tilanteeseen huonosti sopiva ilmaus), mutta varsin yksipuoliselta ja niukalta se minusta vaikuttaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 15:45

Kaapo kirjoitti:Vertaatko omaasi? :lol:
Kyllä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 31.05.2016 18:03

Kyllästynyt kirjoitti:

Kaikkien nettipalstoilla viettämieni vuosien ajan olen pyrkinyt vaalimaan ja tällä palstalla myös valvomaan keskustelujen laatua.

Poissaollessasi olikin täällä tosi laaduton kausi... kukaan ei ollut kenenkään kimpussa eikä saatu vääntämistä aikaan yhtään mistään. Melkein kuolin pitkästymiseen! :(
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 19:54

trisse kirjoitti:... Melkein kuolin pitkästymiseen! :(

Sepä ikävää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 31.05.2016 21:37

Mutta positiivista siinä mielessä etten kuollut...
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.05.2016 21:46

trisse kirjoitti:Mutta positiivista siinä mielessä etten kuollut...

Niin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2016 08:10

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Poissaollessasi olikin täällä tosi laaduton kausi... kukaan ei ollut kenenkään kimpussa eikä saatu vääntämistä aikaan yhtään mistään.

Ihan niinkuin alussa totesin.

En sattunut huomaamaan, että olisit noin todennut. Voisitko laittaa linkin tai lainauksen kyseiseen viestiisi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2016 08:48

En tiedä määkineeni mistään tai mitään, ja siksi ehdotankin, että kaivelet sanavarastoasi ja yrität sieltä löytää sanoja ja termejä jotka eivät olisi noin halventavia ja provokatiivisia kuin tähän mennessä käyttämäsi ovat olleet.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2016 10:12

Kaapo kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En tiedä määkineeni mistään tai mitään, ja siksi ehdotankin, että kaivelet sanavarastoasi ja yrität sieltä löytää sanoja ja termejä jotka eivät olisi noin halventavia ja provokatiivisia kuin tähän mennessä käyttämäsi ovat olleet.

Korppu kaivaa ite jos kiinnostaa.

Mitä tarkoitat?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2016 10:15

Kaapo kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kaapon ensimmäinen viesti tälle palstalle uudelleenkirjautumisen jälkeen:
Kaapo kirjoitti:Olen aikaisemmin sanonut, että palstan ilmapiristä vastaa muutama avainhenkilö.
On paljolti heidän kädessään millaiseksi keskustelu muodostuu.
Jos avainhenkilöt ovat hiljaa, poistuvat palstalta tai jostain syystä alkavat tarkkailla omaa toimintaansa,
se vaikuttaa väistämättä myös keskusteluilmapiiriin.

Avainhenkilöiden "syyttäminen" kiusaamisesta tai huonosta palstailmapiiristä panee myös ympäristön tarkkailemaan avainhenkilöitä.
Tämän paineen alla ihminen usein kontrolloi toimintaansa ja pyrkii "haastamisen" sijasta sovinnollisuuteen ja todistamaan väitteen vääräksi.
Tilanne palaa "normaaliksi" kun tarkkaavaisuus herpaantuu.

Tässä rautalankaa, koska ilmeisesti et ymmärrä mitä kirjoitan. Avainsanat boldattuna ja alleviivattuna.

Mitä minulta on viestissäsi sinun mielestäsi mennyt ohi?
Sinä tupsahdat palstalle, ja jo ensimmäisessä viestissäsi viittaat ikävään sävyyn minuun sekä Hilppaan. Itseäsi et kuitenkaan ole nimennyt palstan ilmapiiriä huonontavien kirjoittajien joukkoon.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.06.2016 11:54

KAAPO, nyt lopeta tuollainen lapsellisuus.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.06.2016 11:56

Vai kerjäätkö oikein bannia noine nimittelyinesi? Harmi, koska sinun kanssa ainakin itse olen tykännyt jutella.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 01.06.2016 12:05

Kaapon kannattaisi vaihtaa tyylilajia kokonaan.
Rane

ViestiKirjoittaja Enne1 » 01.06.2016 18:59

Juu ei ole kiva jos joudut pois Kaapo. Olet ihan fiksu, mutta ei ole hyvä että nimittelet muita. Meitä on täällä niin vähän. T. Mouho
Enne1

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.06.2016 19:44

Täällä on monta häiriintynyttä, minä olen päässyt häiriintyneen kirjoista.
Pinja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.06.2016 20:01

Mielestäni ketään ei pitäisi nimitellä. Varsinkin häiriintyneeksi nimittely on ilmiselvää kiusaamista. Nettikirjoittelu pyrkii, ikävä kyllä , liiankin usein menemään henkilötasolle.Tai nimimerkkitasolle, miten sen nyt haluaa ilmaista. Anonymiteetin kun katsotaan oikeuttavan jos jonkinmoiseen kiusantekoon.Kuka silloin on enemmän "häiriintynyt", se joka provosoituu ja alkaa vastahyökkäykseen vai se , joka tyynen rauhallisesti kääntää vaan toisen posken tai vaikenee koko jutun mitättömäksi?

Me nettikirjoittajat emme osaa edes riidellä "sivistyneesti" vaan tuomme aina mukaan omat henkilökohtaiset intressimme.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet