Ruokahaaste

Re: Ruokahaaste

ViestiKirjoittaja trisse » 30.09.2016 00:27

Kävin eilen Pelastusarmeijan jakelussa. Sieltä voi käydä hakemassa kerran kahteen kuukauteen ruokaa jos voi todistaa että on vähätuloinen.

Nakkoi vaan tiskille nopeaan tahtiin mulle tulevia tuotteita ja siinä oli vaikea alkaa nirsoilemaan että "mikäs tää on?, mistä lihasta tää on tehty? Ja tota en tota ja tollaista en syö..". Pöydällä oli myös hirveästi kasviksia mutta koska niistä ei sanottu mitään luulin että se lopuksi sanoo että saa ottaa vielä haluamansa yhden kasviksen. no, sanoikin että kasviksia saa ottaa ihan niin paljon kun jaksaa kantaa! Jos olisin tuon tiennyt olisin heti sanonut että otan vaan vähän niitä lihoja. Ja latonut kasviksia vetolaukkuun.

Yhteensä sain seuraavat:

mansikkaviili
vispikerma
vadelmakaura vaniljainen jugurtti
vispipuuro
2 pakettia rucolaa
kultakatriina-kahvin
2 pakkausta viinirypäleitä
puhdistamo suklaasmoothie paketin
rypälemehu
monikukkahunaja
avokado
kurkku
2 banaania
proteiinikeksirasian
pistaasipähkinöitä
2 protein delight -patukkaa
mustakaalin
vuohenjuustowrap
2 purjoa
persilja
tilli
grillikinkku
kananpojanpyörykät
2 hotdogia
piimä
tonnikalasandwich
grillimakkara
tonnikalasalaatti
herkkuleikkele
jauhelihapihvit
wienerleike
eetwartti makkaraa
pullaa
karjalanpiirakoita
sikanautajauhelihaa
porsaan ulkofilepihvit

Kieltäydyin ainoastaan voisarvista. (Myöhemmin tuli mieleen että olisin voinut sittenkin ottaa ne ja lahjoa PP:n niillä poistamaan bännini kun hän on pullamössömiehiä. Tyyppi ois varmasti suostunut parista voisarvesta tekemään mitä vaan!)

Tuossa on vaan ruokia joita en syö.

Eilen ilmoitin vähävaraisten ryhmässä että mulla olisi ylimääräistä ruokaa jos joku haluaa. Luettelin noita ja sanoin saaneeni jonosta. Tunsin itseni vastuulliseksi. Mutta joku idiootti haukkui mut yksityisviestillä että oon ottanut ruokaa jota en voi syödä ja eihän mulla silloin voi tosi tarvettakaan olla, Kuittasin sen yhdellä lauseella ("Siinä ei pystynyt alkamaan valikoimaan. Suuntaa vastedes vihasi johonkin toiseen kohteeseen") ja laitoin koko tyypin estoon. Eihän köyhyys tarkoita ettei ihminen voisi olla silloin nirso. Varsinkaan jos on lapsena jo tottunut hyvään ruokaan eikä siihen että makaronvelliä yödään. On ruokia jotka mua oksettaa enkä vaan saa niitä alas. Käsittääkseni kuitenkin tein hyvän teon kun annoin niitä eteenpäin (herkkusienileikkeleet, sikanauta, wienerleike ja piimä). Olisinhan ne voinut lappaa roskikseenkin halutessai.Noista kaikista ei voi oikeastaan tietää pystyykö niitä syömään ennen kuin avaa pakkaukset ja kokeilee. Tonnikala saattais vaikka mennä kolmiovoileivässä. Jauhelihapihvitkin saattaa olla ok.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 01.10.2016 20:06

Enpä tullut laskeneeksi lopulta. Yritän vielä jonkun kuun - ehkä helmikuun kun se on niin lyhyt :D Kahdesti sain lahjoitusruokia ja syömään Samsar-intialaiseen ravintolaan pääsin kolme kertaa ilmaiseksi. Kahdesti otin palak paneerin ja kerran jotain kasvispyöryköitä.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.10.2016 20:29

Eihän sieltä Pelastusarmeijan ruokajakelusta tarvitse kaikkea ottaa ainoastaan sen vuoksi, että saa ilmaiseksi. Kyllä minäkin sinut Trisse tuosta haukkuisin.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 04.10.2016 00:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 02.10.2016 20:09

Ei siellä pysty alkaa valikoimaan. Toiminta on nopeaa. Jos alkaisi tuoteselosteita lukemaan että onko tämä liha nyt porsasta vaiko kalkkunaa ja mikä on rasvaprosentti kun en minä liian rasvaisia ruokia syö niin henkilökunta heittäisi aika pian niska-perseotteella ulos. Mene ihan huviksesi kokeilemaan joskus!

Tein tänään tuon kaalihomman. Jotenkin siitä tuli mautonta. Laitoin makkarat erikseen kun en ollut varma sopivatko ne siihen eivätkä taida sopia. Eipä oo jotenkin nälkä.
trisse

ViestiKirjoittaja Undone » 03.10.2016 10:33

Loppuiko tämä haaste jo? Olisikohan jotain sellaista haastetta, missä kohennettaisiin ruokavalion laatua? Eli mistä näitä haasteita löytää? Minulla ei tullut tätäkään missään vastaan.
Undone

ViestiKirjoittaja trisse » 03.10.2016 15:26

Miten sitä haluaisit kohentaa?
trisse

ViestiKirjoittaja Undone » 03.10.2016 15:56

Ruokavaliotani haluaisin monipuolisemmaksi ja ruokailuja jotenkin muokata säännönmukaisemmaksi. Huono itsekuri vaivaa tässä suhteessa ja tulee syötyä mitä sattuu ja milloin sattuu. Pitäisi ehkä myös käydä tarkistuttamassa hemoglobiinikin, kun on niin vetämätön olo tai ottaa jokin rautakuuri.

Voihan se olla, ettei tällaista haastetta juuri nyt ole ja pitäisi vaan ottaa itseä niskasta kiinni.
Undone

ViestiKirjoittaja trisse » 03.10.2016 16:31

Joo, ei oo varmaan järkevää ettö me alettais porukalla päättää mihin kellonaikaan pitää syödä ja mitä. Ravintoterapeutilta tai toimintaterapeutilta voi kysellä jotain ohjeita. itse syön terveellisesti mutta vähän liikaa. Ja ongelmani on tuo että ruokaa menee liikaa rahaa. Aloitin uuden ketjun jos haluat haastaa itsesi johonkin siinä.
trisse

ViestiKirjoittaja Undone » 03.10.2016 19:53

Joo, hyvä, löysinkin jo tuon ketjun!
Undone

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet