Haluan pois

Re: Haluan pois

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 16:33

Mirri kirjoitti:Sinun 'erehtymättömyytesi' ja 'tietäväisyytesi' edessä on heikoilla ihminen, joka tietää sinun puhuvan palturia hänen kokemuksistaan ja kertomastaan, muttei ole valmis avautumaan julkisesti lisää oikoakseen sinun väärinkäsityksiäsi ja virheellisiä muistikuviasi.

Tämä on totta. Esimerkiksi minun henkilöllisyyteni on ihmisten tiedossa ja läheisenikin löytyvät muutamalla klikkauksella. Joudun todella varomaan mitä heistä kirjoitan. Niinpä minulla ei ole mahdollisuuttakaan oikaista monia läheisiini ja lapsuuteeni liittyviä asioita koska minua on yritetty vahingoittaa netissä ja on mahdollista että joku niitä juttuja voisi levittää väärällä tavalla.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 16:34

trisse kirjoitti:Olen minä toiminut monella tapaa väärin enkä ole sitä kiistänytkään. Tässä keskustelussa halusin kuitenkin puhua tuosta Kyllästyneen taipumuksesta olla tietävinään muiden elämistä enemmän kuin nämä itse tietävät.

Joo halusit puhua siitä. Muilla voi kuitenkin olla muita haluja.

Kenenkään elämää ei siis saa arvostella, mutta mielestäsi on adekvaattia arvostella tai taitamattomasti analysoida jonkun ihmisen ajattelua? Mielipiteitäni voit arvostella, jos olet sitä mieltä, että olen väärässä, mutta minua persoonana sinulla ei ole oikeutta arvostella.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 16:35

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En minä kenenkään elämästä tiedä enemmän kuin he itse tietävät, enkä ole koskaan sellaista väittänytkään tietäväni.

Olen arvostellut ihmisten tekoja ja käytöstä, muttei siihen liity mitään parempaa tietämystä kuin mitä ihmisellä itsellään omasta elämästään on.

Niin, sinä sanot tietäväsi vain sen mitä toinen on kertonut. Aivan sama vaikka tietosi olisi sinun ties miten pahasti virheellistä tulkintaasi toisen kertomasta...

Kaikki on aina tulkintaa.
Jos tulkintani on väärä, se on sitten väärä, mutta ei se todista tai ole osoitus siitä, että minä luulen tietäväni jonkun elämästä enemmän kuin ihminen itse tietää.
Mirri kirjoitti:... Käsittääkseni olet hyvin vakuuttunut siitä, että olet ymmärtänyt kerronnan oikein ja virheettömästi ja lisäksi luotat muistisikin erehtymättömyyteen. Sellaisen kuvan olen saanut...

Tuo on sinun tulkintasi - ja kaiken kukkuraksi väärä sellainen.
Mirri kirjoitti:... Sinun 'erehtymättömyytesi' ja 'tietäväisyytesi' edessä on heikoilla ihminen, joka tietää sinun puhuvan palturia hänen kokemuksistaan ja kertomastaan...

Missä kummassa minä olen puhunut palturia jonkun ihmisen kokemuksesta tai kertomasta?
Jos tarkoitat sitä, että olen sanonut, etten usko lääkärin käyttäneen sinulle puhueessaan täsmälleen niitä sanoja ja siinä järjestyksessä joita sinä väität hänen käyttäneen, minä en todellakaan usko että lääkäri olisi tehnyt sanatarkasti juuri niin.
Sen uskon, että lääkäri on toiminut epäkohteliaasti ja epäeettisesti (enkä ole koskaan muuta väittänytkään), mutta se mitä sinä väität hänen sanoneen ei ole "järkevää". Vähän niin kuin autonasentaja sanoisi asiakkaalle: "Tämä on selvästi autoasentajallinen tapaus".
Mirri kirjoitti:... Sinun 'erehtymättömyytesi' ja 'tietäväisyytesi' edessä on heikoilla ihminen, joka tietää sinun puhuvan palturia hänen kokemuksistaan ja kertomastaan, muttei ole valmis avautumaan julkisesti lisää oikoakseen sinun väärinkäsityksiäsi ja virheellisiä muistikuviasi.

Lääkärin sanomisia on mahdotonta vahvistaa tai kiistää. Siihen et pysty sinä, enkä minäkään. Sen voin ja haluan kuitenkin sanoa, etten edelleenkään usko sitä mitä sinä väität lääkärin sanoneen. Uskon varsin helposti, että hän on ollut törppö ja tökerö, mutta sanatarkkaan lainaukseesi en luota.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2016 16:36

15:35
Vedetään vähän henkeä ja jatketaan illemmalla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 16:37

Hilppa kirjoitti:Mutta Trisse hyvä, sehän on ollut aivan päinvastoin. Sinulle on pitänyt päivittää erinäisiä asioita, kun et ole viitsinyt niitä käsitteleviä ketjuja lukea alusta, vaan tahdot, että ketjua poissaolosi jälkeen jatketaan sinun tahtiisi ja sinulle mielenkiintoisempaan suuntaan. Psykopatologiakin on huomauttanut tuosta sinulle, että etkö viitsi ketjua lukea alusta ja pitääkö sinulle alkaa erikseen päivittämään. Olet väärässä, Tuuve ei tuollaista tuonut esiin, vaan tyhmäksi haukkui jolloinkin, kun hermostui ja kyse oli väärinymmärryksistä alkaneista väittelyistä. Taitaa olla keskustelupalstoilla melko yleinen tapa tuo tyhmyyskortin esilleveto ja aggressiivisuudenosoitukset joillekin heti, kun joku seikka ei miellytä eikä tunneta ihmistä.

Se on totta että olen laiska lukija itsekin. Mutta minusta sinä olet usein jäljessä, tartut johonkin sanottuun ja vaadit tietää mitä sillä tarkoitetaan vaikka kaikki muut ymmärtävät että kyse on heitosta ja vitsistä. Minulta harvemmin jää esim. vitsit ymmärtämättä vaikka lukisinkin ketjua omaan tahtiini. Huumorintaju ei ole vahvimpia puoliasi ja sellainen saa aikaan ainakin minulle vähän yksitotisen vaikutelman.
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 06.01.2016 16:40, muokattu yhteensä 1 kerran
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 16:39

trisse kirjoitti:Riippuu mitä ylläpitäjä haluaa kieltää. Mutta vaikka se olisi sallittuakin palstalla niin se voi olla hyvin vahingollista ihmisiä kohtaan.

Voi olla, mutta minun mielestäni on osoittaa ääretöntä tekopyhyyttä sinulta valittaa, että jokin "voi olla hyvin vahingollista ihmisiä kohtaan".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 16:41

Kyllästynyt sun pitää totella ylläpitäjää!
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 16:45

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Riippuu mitä ylläpitäjä haluaa kieltää. Mutta vaikka se olisi sallittuakin palstalla niin se voi olla hyvin vahingollista ihmisiä kohtaan.

Voi olla, mutta minun mielestäni on osoittaa ääretöntä tekopyhyyttä sinulta valittaa, että jokin "voi olla hyvin vahingollista ihmisiä kohtaan".

Voi olla mutta sitä se on siltikin.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 16:51

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mutta Trisse hyvä, sehän on ollut aivan päinvastoin. Sinulle on pitänyt päivittää erinäisiä asioita, kun et ole viitsinyt niitä käsitteleviä ketjuja lukea alusta, vaan tahdot, että ketjua poissaolosi jälkeen jatketaan sinun tahtiisi ja sinulle mielenkiintoisempaan suuntaan. Psykopatologiakin on huomauttanut tuosta sinulle, että etkö viitsi ketjua lukea alusta ja pitääkö sinulle alkaa erikseen päivittämään. Olet väärässä, Tuuve ei tuollaista tuonut esiin, vaan tyhmäksi haukkui jolloinkin, kun hermostui ja kyse oli väärinymmärryksistä alkaneista väittelyistä. Taitaa olla keskustelupalstoilla melko yleinen tapa tuo tyhmyyskortin esilleveto ja aggressiivisuudenosoitukset joillekin heti, kun joku seikka ei miellytä eikä tunneta ihmistä.

Se on totta että olen laiska lukija itsekin. Mutta minusta sinä olet usein jäljessä, tartut johonkin sanottuun ja vaadit tietää mitä sillä tarkoitetaan vaikka kaikki muut ymmärtävät että kyse on heitosta ja vitsistä. Minulta harvemmin jää esim. vitsit ymmärtämättä vaikka lukisinkin ketjua omaan tahtiini. Huumorintaju ei ole vahvimpia puoliasi ja sellainen saa aikaan ainakin minulle vähän yksitotisen vaikutelman.

Hilppa siis itse halusi viedä keskustelun itseensä eikä minulla ollut mitään tarvetta tässä hänestä puhua. Tuollainen tarttuminen on kuitenkin vaan tuskastuttavaa ja saa aikaan tunteen ettei keskustelu etene normaalilla vauhdilla vaan kompastuu tämän tästä. Samoin vitsi kaatuu siihen ettei yksi ihminen sitä tajua ja se vie vitsikkyydeltä kärjen.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 16:54

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Voi olla mutta sitä se on siltikin.

Korjaa ensin oma käytöksesi, ja etsi vasta sen jälkeen vikoja minun tekemisistäni.
Kun sen teet, minä seuraan esimerkkiäsi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 16:56

trisse kirjoitti:

Onko sinulle uutta se, että meillä ihmisillä on erilaiset kiinnostuksen kohteet? Et sen vuoksi ainakaan, että viittaan joskus ketjuissa aiemmin olleisiin asioihin, voi väittää niin ilkeästi, että olisin "askeleen jäljessä muita usein". Minulla on täysin eri asenne kirjoittamiseen kuin sinulla ja on tullut jo esiin että myös täysin eri kiinnostuksen kohteet. Mielestäni vain sattumalta on toisinaan niin, että joku vanha ketjussa esillä ollut asia on kiinnostavampi kuin jokin meneillään oleva sivujuonne. En todellakaan voinut kuvitella, että sinä tulkitsisit tuollaisen retardiudeksi. Ihan pähkähullua.

Huumorintaju meillä on tietty erilainen myös. Se, että nauramme eri asioille, ei tee minusta huumorintajutonta tai sinusta huumoriälykköä. En ehkä koe itseäni rentoutuneeksi seurassasi enkä sen vuoksikaan vaikuta sinusta kovin huumorintajuiselta. Sinun tulkintasi on vain pieleen mennyttä tulkintaasi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 16:58

Korjatkoon kukin omaa käytöstään.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 17:00

Hilppa kirjoitti:Onko sinulle uutta se, että meillä ihmisillä on erilaiset kiinnostuksen kohteet? Et sen vuoksi ainakaan, että viittaan joskus ketjuissa aiemmin olleisiin asioihin, voi väittää niin ilkeästi, että olisin "askeleen jäljessä muita usein". Minulla on täysin eri asenne kirjoittamiseen kuin sinulla ja on tullut jo esiin että myös täysin eri kiinnostuksen kohteet. Mielestäni vain sattumalta on toisinaan niin, että joku vanha ketjussa esillä ollut asia on kiinnostavampi kuin jokin meneillään oleva sivujuonne. En todellakaan voinut kuvitella, että sinä tulkitsisit tuollaisen retardiudeksi. Ihan pähkähullua.

Huumorintaju meillä on tietty erilainen myös. Se, että nauramme eri asioille, ei tee minusta huumorintajutonta tai sinusta huumoriälykköä. En ehkä koe itseäni rentoutuneeksi seurassasi enkä sen vuoksikaan vaikuta sinusta kovin huumorintajuiselta. Sinun tulkintasi on vain pieleen mennyttä tulkintaasi.

Minun tulkintani on minun tulkintaasi ja sinun sinun. Itse halusit tästä alkaa puhua vaikkei se mitenkään liittynyt meneillään olevaan keskusteluun. En kokenut alunperinkään tätä antoisaksi keskustelujuonteeksi kunhan puolustin kantaani kun annoit ymmärtää että näkemykseni eivät kertoisi yhtään mitään sinusta vaan pelkästään minusta. Näkemyksistäni voi olla erimieltä mutta ne ovat kuitenkin perusteltuja eivätkä jotain ihan satunnaista höpinää. Ja vaikutelma on vaikutelma eikä mitään tulkintaa. Vaikutelma on mitä on.
trisse

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 17:13

Taisi saada minusta sytykkeen.
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 17:29

Kuka?
trisse

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 17:30

Hilppa, haukuin häntä tyhmäksi tässä ketjussa.
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 23:26

Tämäkin on taas auki...
trisse

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet