Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

Re: Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.06.2015 16:39

Jaskan yksi "väärä" kuva

Hänhän otti sen avattareksi, jolloin ei ollut vain "yksi", vaan satoja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.06.2015 21:35

Gabriel kirjoitti:Tiedän toki, että tarkoitushakuinen itsevarmuuteni ärsyttää, mutta se tekee myös jotain muuta.

Miksi esiinnyt tällä foorumilla tarkoitushakuisen itsevarmasti, ja mitä tarkoitushakuinen itsevarmuutesi tekee?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 09:38

Tämä foorumihan on täynnä naisia. Tietynlainen kukkoillu on hyväksi (myös tutkimuksin todettu). Vaikka se herättää alussa negatiivisia tunteita lopussa kuitenkin voittaa. Kuva mitä täällä tarjoilen on ehkä karikatyyri itsestäni. Minulla ei kuitenkaan koskaan ole ollut tunnetta "pyydellä anteeksi olemassoloani". Eli ei se siviiliolemuskaan ehkä niin "nöyrä" ole.

Itsevarmuus (teeskennelty tai aito) ärsyttää joitain ihmisiä joka taas herättää keskustelua, enkä nyt tarkoita keskustelua itsevarmuudesta vaan sen henkilön kirjoittamista asioista koska kirjoitukset on personoitu.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 09:49

Sateentekijä kirjoitti:Tai no, herättäähän se esim. sellaisia ajatuksia, että mikä sinä oikeastaan olet, lintu vai kala? Jos ymmärrät, mitä tarkoitan ;)

Paha sanoa, itse näen sen niin että pyrin tarjoamaa keskustelua asioista joita olen itse elämässäni oivaltanut ja joista olen hyötynyt. "Esittelen" ajatuksiani kirjoittamalla ja niitä voi makustella, jotta olisiko siinä itselle mitään. Jos ei ole niin ei se minua haittaa. Ei me olla yhtä puuta.

Vaan mistäs sen tietää ehkä minä olen kuitenkin "potilas" muiden joukossa, ihan niinkuin kuka muu tahansa.
Omaa "viiraamistaan" ei varmaan aina huomaa. Jotenkin täällä joskus myös oma käsityskyky hämärtyy, kohtaa asioita joita ei normaalielämässä koskaan "nillittäisi". Tarttee oikeen vetää silmänsä irti ja miettiä, että hitto soikoon ja ravistella itsensä realismiin. Jotkut tilanteet pyrkii imemään mukanaan.

Kuva
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.06.2015 12:23

"Yksi lensi yli käenpesän" (1975) [yllä]
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2015 12:33

Gabriel kirjoitti:Tämä foorumihan on täynnä naisia. Tietynlainen kukkoillu on hyväksi (myös tutkimuksin todettu). Vaikka se herättää alussa negatiivisia tunteita lopussa kuitenkin voittaa. Kuva mitä täällä tarjoilen on ehkä karikatyyri itsestäni. Minulla ei kuitenkaan koskaan ole ollut tunnetta "pyydellä anteeksi olemassoloani". Eli ei se siviiliolemuskaan ehkä niin "nöyrä" ole.

Itsevarmuus (teeskennelty tai aito) ärsyttää joitain ihmisiä joka taas herättää keskustelua, enkä nyt tarkoita keskustelua itsevarmuudesta vaan sen henkilön kirjoittamista asioista koska kirjoitukset on personoitu.

Ikävä kuulla, että palstan naisvaltaisuus synnyttää sinussa tarpeen esiintyä - kukkoilla. Taidettiin osua hiertävän ongelman ytimeen... Minusta näyttää siltä, että ongelma on sinussa, ei muissa; ei vaikka toiset kirjoittajat 'oireilevatkin' sen vuoksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 14:43

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Tämä foorumihan on täynnä naisia. Tietynlainen kukkoillu on hyväksi (myös tutkimuksin todettu). Vaikka se herättää alussa negatiivisia tunteita lopussa kuitenkin voittaa. Kuva mitä täällä tarjoilen on ehkä karikatyyri itsestäni. Minulla ei kuitenkaan koskaan ole ollut tunnetta "pyydellä anteeksi olemassoloani". Eli ei se siviiliolemuskaan ehkä niin "nöyrä" ole.

Ikävä kuulla, että palstan naisvaltaisuus synnyttää sinussa tarpeen esiintyä - kukkoilla. Taidettiin osua hiertävän ongelman ytimeen... Minusta näyttää siltä, että ongelma on sinussa, ei muissa; ei vaikka toiset kirjoittajat 'oireilevatkin' sen vuoksi.

Nythän sinä yrität hakea heikkoja kohtia. Koitat piikitellä ja olisi niin kiva vähän kopauttaa. Alennut myös suoranaiseen syyttelyyn, sekä ulkoistat omia tunnereaktioitasi jonkun toisen vastuulle.

Täytyy kuitenkin tuottaa pettymys. Palstan naiset ei oikeasti herätä minussa mitään tarpeita. Kirjoitan ja toimin tarkoituksella valitulla tyylillä joka on hyväksi havaittu.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2015 14:50

Gabriel, millaisen pettymyksen luulet tuottaneesi?
Tuli vielä mieleeni... Jokin sinun tarpeesi panee sinut kirjoittamaan tällä foorumilla; huijaat itseäsi, jos kuvittelet muuta. Hyvä kuitenkin, jos motiivisi ei ole sukupuolittunut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 14:58

Mirri kirjoitti:Gabriel, millaisen pettymyksen luulet tuottaneesi?

Pettymys on tässä yhteydessä "pettymys". Se viittaa siihen, että oletuksesi on väärä. Se että paltalla on naisia ei herätä minussa tarpeita vaan se panee valitsemaan tyylin. Yllä taas yrität tuoda esiin omaa "fiksuuttasi" verbaalisella kikkailulla. Känkkäränkka joskus puree ja sillä saa yllytettyä toisinaan muita mukaan.
Sinä olet nyt ottanut ensimmäisen askeleen manipuloidaksesi muita mukaan valitsemaasi keskustelutyyliin.

Edit: Ilmeisesti modifioit tekstiäsi vastatessani. Halusit loiventaa sävyä. Puutun toiseen lauseeseen alla.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 27.06.2015 15:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 15:09

Mirri kirjoitti:Tuli vielä mieleeni... Jokin sinun tarpeesi panee sinut kirjoittamaan tällä foorumilla; huijaat itseäsi, jos kuvittelet muuta. Hyvä kuitenkin, jos motiivisi ei ole sukupuolittunut.

Tarkka henkilö osaa lukea motiivejani jos on ymmärtänyt mitä olen kirjoittanut. Sanoin myös että elän eristynyttä elämää. Kohtaan kyllä paljon ihmisiä jos haluan. Olen sanonut paljon muutakin. Kyllä minä motiivini tiedän, mutta yritän kanavoida sen siihen muotoon, että siitä voisi joku hyötyä. Haluan käyttää ominaisuuksiani edelleenkin vaikka niille ei reaalimaailmassa ole nykyisessä elämäntilanteessani juuri tarvetta. Netti on korvike.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 27.06.2015 15:22, muokattu yhteensä 2 kertaa
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 15:10

Flower kirjoitti:Mirri, mihin sinä oikein pyrit?

Tietojen kalastelu menossa. Annetaan hiukka köyttä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2015 15:11

Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Gabriel, millaisen pettymyksen luulet tuottaneesi?

Pettymys on tässä yhteydessä "pettymys". Se viittaa siihen, että oletuksesi on väärä. Se että paltalla on naisia ei herätä minussa tarpeita vaan se panee valitsemaan tyylin. Yllä taas yrität tuoda esiin omaa "fiksuuttasi" verbaalisella kikkailulla. Känkkäränkka joskus puree ja sillä saa yllytettyä toisinaan muita mukaan.
Sinä olet nyt ottanut ensimmäisen askeleen manipuloidaksesi muita mukaan valitsemaasi keskustelutyyliin.

Edit: Ilmeisesti modifioit tekstiäsi vastatessani. Halusit loiventaa sävyä. Puutun toiseen lauseeseen alla.

Se, että palstalla on naisia, panee sinut valitsemaan tyylin; noin kerroit... Kerro tarkemmin: millä tavoin foorumin kirjoittajien sukupuoli vaikuttaa sinun esiintymistyyliisi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 15:20

Olen kertonut sen jo. Siitä keskusteltiin aikaisemmin. Sinä olit mukana.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2015 15:24

Gabriel, voisitko kuitenkin vastata kysymykseeni?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 15:29

Vastasin jo aikaisemmin.
Nyt sinä haet uutta tartuntapintaa. Jotakin nurkka mistä voisi purra. Toivot että tekisin jonkin virheen ja siihen pääsisi monottamaan.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2015 16:02

Gabriel, tosiasia on, että esiintymisesi - siis nimenomaan halusi ja tarpeesi esiintyä - tällä foorumilla synnyttää minussa kysymyksiä. Ei mahda mitään. Suoraan sanottuna olet erittäin kiinnostava ilmiö tai tapaus - miten vain.
Ikävää, jos sinusta tuntuu monottamiselta, tai yritykseltä monottaa. Ei sellainen ole tarkoitukseni; kunhan vain uteliaisuuksissani tarkastelen ja tutkailen kohdalleni osunutta tapausta, joka nyt satut olemaan sinä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 27.06.2015 16:05

Eli tyyli siis toimii.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.06.2015 16:51

Luultavasti, jos tyylisi tavoitteena on olla esillä ja saada huomiota - pistää silmään. Siinä asiassa jopa kirjoitusvirheet tai muuten hällä väliä -tyylillä kirjoittaminen on hyvä tehokeino.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.06.2015 18:26

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 02:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kissi » 27.06.2015 22:46

Sanot, ettei Pertti anna porkkanoita vaan aina keppiä. Ei Kuitenkaan pidä paikkaansa, sinäkin olet alun piittaamattomasta koheltajasta hiljentynyt miettimään ja kanssasi voi jo keskustella, ilman irtiottoja. Se on ainoastaan palstan asiota. Samoin itselleni ja Trisselle on riehumisen tilalle päässyt oikea paikallan pysyvä persoona. Jokaisen ryhmästä poistuvan kirjoittajan lähtö on menetys, koska muilta aina oppii erillaisia kantoja asioihin. Koittakaa pysyä laumassa, ilman poislähtöjä tai ilmapiirin huononemisen arviointeja, koska mitä meille jää, jos tää hajoaa. Ikävä ja pahamieli. Kyllästynyt jätti aukon, kieltämättä. Toivotaan, että taas palaa, on ennenkin poistunut, uupumustaan.
Kissi

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet