Maaria kirjoitti:Poistin asiattomana
Hyvä!
Maaria kirjoitti:Ilmeisesti olen käsittänyt väärin. En laita siihen ketjuun enää musiikkia.
Maaria kirjoitti:Ja miksi vitussa ei saisi tulla paha mieli, jos joku arvostelee jotain omaa musiikkia. Miksi vitussa tällä palstalla täytyy olla kovanahkainen .
Maaria kirjoitti:Ei tämä purkaus ole kuin omaa luonteen hankaluutta ja yliherkkyyttä nyt tällä hetkellä. (Ilman kummempia selityksiä)
Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä. Ps. Ehkä on parempi, etten keskustele huonossa olossa täällä, siitä kun ei mitään tule.
Yksi elämän perustotuuksia on, että ihmisen olisi hyvä kestää kritiikkiä jos ei sitä taitoa osaa, on oma ja kenties muiden elämä vaikeaa.
Minulta puuttuu tämä taito tällä hetkellä.
Flower kirjoitti:Siitä pyllistelystä. Vähän smantyyppinen ilmiö kuin, jos ilmoittautuu kasvissyöjäksi, siinä ihmiset herkästi kuulevat samalla lauseeseen lisäosan "niin kuule pitäis sunkin olla" tai "olen siis parempi ihminen". Reaktiot ovat välillä mitä ihmeellisimpiä, enkä tällaisia asioita tai vastaavia yleensä erityisesti mainostakaan. Silti koen, ettei minun tulisi vältellä mitään aiheita. Pitäisi osata puhua niin, ettei toisella mene herne nenään tai saada se ihminen rauhoittumaan. Pystyä olemaan empaattinen, ja tuoda se esiin. Yleensä pääsen tuohon, empatia-asteelle, mutta sen ilmentäminen käytännössä sitten jää. Pelkään, että pahennan tilannetta, ja en pysty toimimaan. Miten tätä voisi opetella? Mistä kaikesta tuo voisi johtua?
Flower kirjoitti:Tarkoitan tässä sellaisista tilanteista, joissa tuo arvostus puuttuu. Rakentavalla, empaattisella vuorovaikutuksella voi mahdollisesti edesauttaa arvostuksen syntyä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa