Pelkäätkö sotaa?

Re: Pelkäätkö sotaa?

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.08.2014 14:41

Hermes kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:Paina pienitekstisen viestin kohdalla "lainaa" -painiketta, niin ei tarvitse kaivaa suurennuslasia.

Onnistuu vain kirjautuneilta lukijoilta, ei muilta.

Selaimilla pystyy myös suurentamaan ja pienentämään tekstiä (zoom), mutta tapa voi riippua selaimesta ja käyttöjärjestelmästä.

Jep. Eikö kuitenkin olisi kaikkein yksinkertaisinta, etteivät kirjoittajat ryhdy pienentelemään tekstejään, kuten Hilppa teki aloitusviestissä. Ja minä sitten omassani, kun harmitti moinen pikkupräntti.
Hassua, että kirjoittaja käyttäytyy lukijoita kohtaan huonosti, ja lukijat sitten saavat ohjeita tilanteen korjaamiseksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kiss » 30.08.2014 15:14

Psykopatologia kirjoitti:
kissi kirjoitti:Synkkä Saksalaisarvio: Ukrainan kriisi voi johtaa lännen ja Venäjän sotaan.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... pos=ok-nln

---
Putin puolestaan torjuu kaikki syytökset Venäjän invaasiosta Ukrainaan. Perjantaina nuorten kannattajiensa leirillä esiintynyt presidentti nosti esille sen tosiasian, ettei Venäjän kanssa kannata pullikoida.

"- Jumalan kiitos, en usko että kukaan harkitsee täysimittaisen konfliktin aloittamista Venäjää vastaan. Haluaisin muistuttaa, että Venäjän on yksi maailman vahvimmista ydinasevaltioista."

Putinin itsevarmuus on ihailtavaa.

Ei Venäjä ole lähettänyt yhtään komppaniaa vakinaisesta väestä Ukrainaan.

Nato sanoo, että siellä on tuhat. Eihän tuhannella vielä mitään voimaa ole.

vakituinen väki? Palkkasoturit? Onko sitten vasta todellista, kun vakituinen väki lähtee liikkeelle, nyt vasta palkkasoturit? Mun pitää mennä lukemaan googlesta, onko Venajällä millainen omaväki vai pelkät palkkasoturit. :!:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ven%C3%A4j ... _asevoimat

Ukraina: Venäjä jatkaa kaluston ja "palkkasoturien" lähettämistä rajan yli
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 27412.html
Venäjän asevoimien panssarivaunut ovat hyökänneet Novosvitlivkan kylään lähelle Luhanskia ja "tuhonneet käytännöllisesti katsoen kaikki talot", kertoi Ukrainan asevoimien edustaja Andriy Lysenko lauantaina Kiovassa.
Kiss

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.08.2014 15:24

Ukraina valehtelee.

Ukrainassa ei ole yhtenäisen johdon alaisia Venäjän armeijan komppanioita tai pataljoonia.
Kyseessä ovat venäläiset "onnensoturit", jotka ovat kapinallisten seassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maaria » 30.08.2014 20:24

En pelkää sotaa. Olen niin sairas, etten jaksa huolehtia, kuin
napani ympärillä olevista asioista, kuten mitä tänää syödään ja
onko talvella lämpimät kintaat kädess, tai muistinko ottaa iltalääkkeeni,
tai mitähän tuo minusta ajattelee...jne...onko mies tässä vielä huomenna,
miten äiti jaksaa, miten minun tulevaisuudessa käy.
Jaksanko tänään koulussa. Jaksanko illalla ilman, että tulee suuri ahdistus.
Kestänkö läheisieni huolet.
Maaria

ViestiKirjoittaja SADE » 30.08.2014 20:27

En pelkää.
SADE

ViestiKirjoittaja SADE » 30.08.2014 20:50

Pinja kirjoitti:Lapsena pelkäsin, kun luulin että ne tappavat siviilejä, koska äitini puhui, että jos tulee sota ja pommitetaan niin ihminen vaihtuu ilmaan pommien iskiessä. Nykyään tietenkin tiedän, että yleensä siviilejä ei niinkään tapeta. Tuossakin oli kysymys äidin tyhmyydestä, hän ei tunnistanut mitä minä pelkään.

Siviilejä tapetaan pilvinpimein sota-alueilla. Surullinen tosiasia, Pinja.
SADE

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.08.2014 23:19

Minä en ainakaan toivo sotaa, pelkään sitä kuin ruttoa ja nuoria miehiä kuolee. Kauheata!
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.08.2014 23:29

trisse kirjoitti:Minä pitkään toivoin että joku paha katastrofi sattuisi että alkaisin voida paremmin. Sitten jouduin aiheuttamaan sen itselleni ja aloinkin voida paremmin.

Muille sitä katastrofia ehkä voisi toivoa, jos on vihaa, mutta en itselleni.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.08.2014 11:51

Miten armeijan käyminen muuttaa ihmisen suhtautumista sotaan?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.08.2014 13:22

Luulen, että vähemmän (sodan pelkoa vähentävästi) kuin voisi ajatella.

Olennaisinta on psyykkinen kehityshistoria yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Golden flower » 31.08.2014 13:55

Minua kiinnostaisi, että ajatteletteko te, ketkä ette pelkää sotaa niin, ettette usko mitään sotaa tulevan vai ette pelkäisi vaikka sellainen tulisi? Minä pelkään, jos luen skenaarioita, joissa sotaa povataan tulevaksi ja pelko laantuu, jos tulee päinvastaista näkemystä. Pelko liittyy eniten siihen, kuinka pystyisin huolehtimaan jälkikasvustani epävakaissa olosuhteissa ilman miestäni. Turhaahan sellainen etukäteen pelkääminen on, mutta ehkä sillä tavoin lähtee joku "psyykkinen varautuminen" käyntiin. Toisaalta minulla on psykologisten testien mukaan stressitilanteissa normaalia suurempi haavoittuvuus reagoida todellisuuden vastaisesti esim. pelkoina (tätä en kylläkään ole itse huomannut). Onko sodan pelkääminen tässä tilanteessa todellisuuden vastainen pelko?
Golden flower

ViestiKirjoittaja Maaria » 31.08.2014 14:33

En usko sodan tulevan ja jos tulee, niin se on sen ajan murhe.
Ihan tarpeeksi huolta on nykyisissä murheissa. Tietenkään en toivo sotaa.
En voi olla ennustaja ja tietää miten reagoisin tositilanteessa. Siis pelkäisinkö vai en.
voin vain sanoa nyt etten tässä hetkessä edes jaksa ajatella sotaa. Ja jos jaksankin, niin en jaksa
pelätä sitä.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.08.2014 16:14

M.Aitoparta kirjoitti:Jees ihan ajankohtainen kysymys. En osaa pelätä. Ehkä tulisi osata. Huolestuttava tilanne Venäjän suunnalla on ja Suomikin jo petaa paikkoja Nato-sopimuksella. Olisi tietysti ollut ihan mukavaa, että tälläisessä tilanteessa olisi vähän uskottavampi pääministeri, onni on että pressalla vielä jotain ulkopoliittista valtaa.

Onkohan niin että suomalainen "sivistyneistö" ja me tavalliset pulliaiset olemme vähän opittuja siihen ajatukseen, että muualla soditaan, meillä vaan heitetään rauhanehdotuksia ilmaan. Kolme ilmatilaloukkausta viikon sisään on suora uhkaus.

Ketä kohtaan ilmatilaloukkaukset mielestäsi ovat ja minkä vuoksi on tehty? Vastapakotteita? Eihän Suomea kohtaan ole mitään syytä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja saara » 31.08.2014 16:21

Jill kirjoitti:En usko sodan tulevan ja jos tulee, niin se on sen ajan murhe.
En voi olla ennustaja ja tietää miten reagoisin tositilanteessa. Siis pelkäisinkö vai en.
voin vain sanoa nyt etten tässä hetkessä edes jaksa ajatella sotaa. Ja jos jaksankin, niin en jaksa
pelätä sitä.

Paljon lähempänä on asioita joita voisi"pelätä"
Henkilökohtaisen hyvinvoinnin pysyvää romahtamista
Rikollista toimintaa omaa persoonaani kohtaan, oman itseni vahingoittumista itsestäni riippumattomitten tekijöiden vuoksi...
Näitähän löytyy.
Kumminkaan suurinta osaa itsestä riippumattomia asioita ei osaa pelätä,eikä pidä, muutenhan
elämä olisi yhtä pelkäämistä.
Minä olen jonkinmoinen fatalisti. Se mitä tapahtuu, tulee tapahtumaan kaikista peloista huolimatta.
saara

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.08.2014 16:44

saara kirjoitti:
pelätä sitä.

Rikollista toimintaa omaa persoonaani kohtaan, oman itseni vahingoittumista itsestäni riippumattomitten tekijöiden vuoksi...
Näitähän löytyy.
Kumminkaan suurinta osaa itsestä riippumattomia asioita ei osaa pelätä,eikä pidä, muutenhan
Minä olen jonkinmoinen fatalisti. Se mitä tapahtuu, tulee tapahtumaan kaikista peloista huolimatta.

Kyllä. Osin samoin ajattelen, vaikka en ole mikään fatalisti. Pelkorepertuaariini ei oikein mahdu enää sota, kun tuntuu, että on niin paljon pelättävää muutenkin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja M.Aitoparta » 31.08.2014 17:32

Hilppa kirjoitti:
M.Aitoparta kirjoitti:Jees ihan ajankohtainen kysymys. En osaa pelätä. Ehkä tulisi osata. Huolestuttava tilanne Venäjän suunnalla on ja Suomikin jo petaa paikkoja Nato-sopimuksella. Olisi tietysti ollut ihan mukavaa, että tälläisessä tilanteessa olisi vähän uskottavampi pääministeri, onni on että pressalla vielä jotain ulkopoliittista valtaa.

Onkohan niin että suomalainen "sivistyneistö" ja me tavalliset pulliaiset olemme vähän opittuja siihen ajatukseen, että muualla soditaan, meillä vaan heitetään rauhanehdotuksia ilmaan. Kolme ilmatilaloukkausta viikon sisään on suora uhkaus.

Ketä kohtaan ilmatilaloukkaukset mielestäsi ovat ja minkä vuoksi on tehty? Vastapakotteita? Eihän Suomea kohtaan ole mitään syytä.

Miksi ilmatilaloukkaukset ovat tehty? Varoitukseksi, näin uskon, mutta mistäpä minä tiedän Iivanan motiiveja. Suomi kyllä kuuluu EU:hun, jonka Keski-Eurooppakeskus tahtoo pakotteita yhdessä Iso-Britannian ja Yhdysvaltojen mukana.
M.Aitoparta

ViestiKirjoittaja Golden flower » 31.08.2014 17:39

saara kirjoitti:
pelätä sitä.

Näitähän löytyy.

Misä kulkee normaalin ja sairaalloisen pelon raja? Kaikki pelkohan on tavallaan todellisuuden vastaista, jos pelätään sellaista jota ei ole tapahtunut vielä. Vaikuttaako siihen se, mitä pelkää, mikä on pelon toteutumisen todennäköisyys vai kenties intensiteetti?
Golden flower

ViestiKirjoittaja Maaria » 31.08.2014 18:09

"Misä kulkee normaalin ja sairaalloisen pelon raja?".

Olisiko pelon rajoittavuus, yms. välttämiskäyttäytyminen.
Sairaalloinen pelko on minusta omaa elämää kahlitsevaa
ja omaa hyvinvointia uhkaavaa.

Pelkohan, kun se on voimakasta, on järjenvastaista.
Esim. voimakas jännitys.

Minäkin pelkäsin pienenä sotaa. Pelkäsin ydinpommia.
Mistähän johtuu, etten enää niin pelkää.
Maaria

ViestiKirjoittaja Golden flower » 01.09.2014 14:40

Ei minun pelkoni ole elämää haittaavia. Sodan pelko on lähinnä sellaisia satunnaisia, nopeasti ohitse meneviä kouraisuja.

äitiysneuvolassa minua tunnuttiin pitävän outolintuna, kun raskaudessa, synnytyksessä yms. minua ei pelottanut mikään. Kuuluuko odottavan naisen olla pelokas? Minä luotan kehooni ja äidinvaistooni, enkä koe, että minulla olisi siinä suhteessa syytä pelätä mitään. Muissa asioissa toimintani ei ole yhtä "hyvää", ja siihen liittyvä tiedostaminen ei ole mitään todellisuudenvastaista pelkoa vaan omien kykyjen tuntemista.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.09.2014 03:12

Golden Flower: Minua kiinnostaisi, että ajatteletteko te, ketkä ette pelkää sotaa niin, ettette usko mitään sotaa tulevan vai ette pelkäisi vaikka sellainen tulisi? Minä pelkään, jos luen skenaarioita, joissa sotaa povataan tulevaksi ja pelko laantuu, jos tulee päinvastaista näkemystä.

Minä pelkään että pelon lietsominen juuri lisää sodan uhkaa. Muuten ajattelen, että turha pelätä sotaa, koska tavallinen ihminen ei sille mitään kuitenkaan mahda. En kuitenkaan ole fatalisti niin kuin saara, kyllä sotien syntyä edeltää poliittinen kehitys, jossa osapuolet esittävät ensin propagandaa puolin ja toisin.
Kuutar

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet