Santran puheenvuoro

Re: Santran puheenvuoro

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 30.05.2014 15:55

Hilppa kirjoitti:Edeltävä osio oli ilmeisesti Psykopatologialle tarkoitettu, mutta kommentoin silti. Sinä olet uhkaillut minua päiväkirjani levittelemisellä ympäri nettiä ja täysin ilman mitään järjellistä syytä olet niin tehnyt.

Siis en ole levittänyt sun päiväkirjaasi ympäri nettiä, uhkaillut niin tehdä kyllä olen.

HOKS miksi ei noussut älämölöä kun santra levitti tänne sen Katjan päiväkirjaa? SEn hyväksyi Psykopatologi mutta toisinpäinkö ei hyväksytä?
Olette te kaksinaamaista porukkaa.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2014 16:06

Ko. Katjan BLOGIn luonne on julkinen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 18:53

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Edeltävä osio oli ilmeisesti Psykopatologialle tarkoitettu, mutta kommentoin silti. Sinä olet uhkaillut minua päiväkirjani levittelemisellä ympäri nettiä ja täysin ilman mitään järjellistä syytä olet niin tehnyt.

Siis en ole levittänyt sun päiväkirjaasi ympäri nettiä, uhkaillut niin tehdä kyllä olen.

HOKS miksi ei noussut älämölöä kun santra levitti tänne sen Katjan päiväkirjaa? SEn hyväksyi Psykopatologi mutta toisinpäinkö ei hyväksytä?
Olette te kaksinaamaista porukkaa.

Katja Kokon kirjoitus oli julkinen blogi, ei mikään päiväkirja eikä hän ole kieltänyt sen lainaamista.Ainut virhe jonka tein oli, etten maininnut lainatuissa kohdissa lähdettä. Montako kertaa tämä pitää rautalangasta taivuttaa että Tuuvekin ymmärtää eron?
Toivon ettei Katjan nimeä enää vedetä tänne. Tuskin hänkään sitä haluaisi.
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2014 19:17

santra kirjoitti:Katja Kokon kirjoitus oli julkinen blogi, ei mikään päiväkirja eikä hän ole kieltänyt sen lainaamista.Ainut virhe jonka tein oli, etten maininnut lainatuissa kohdissa lähdettä. Montako kertaa tämä pitää rautalangasta taivuttaa että Tuuvekin ymmärtää eron?

Santra, ainut virhe oli vakavampi kuin minkä tuossa kerrot. Sinä käytit toisen kirjoittajan tekstiä häivyttäen sen oman kirjoituksesi joukkoon. Olkoonkin, että oman tekstisi joukkoon kopioimiasi virkkeitä oli vain kaksi. Ne olivat suoraan toisen ihmisen kirjoituksesta, ja olit sijoittanut ne niin, että sinun kirjoituksesi lukijat eivät mistään voineet huomata asiaa.
Puhut pötyä väittäessäsi, että ainut virheesi oli lähdetiedon puute. Ethän sinä tuonut millään lailla julki, että kirjoituksesi sisältää lainauksia. Päinvastoin annoit lukijoiden ymmärtää lainattujen kohtien olevan sinun kirjoitustasi. Toisin sanoen esitit toisen kirjoittajan tekstiä omana kirjoituksenasi, aivan kuten kyseinen blogin kirjoittaja osuvasti totesi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2014 19:20

Santra, laitan kyseisen kirjoituksesi tähän. Kuten nähdään, mistään ei nähdä tekstin sisältävän lainauksia toisen henkilön kirjoituksesta:
Tunnetilojen tyhjyys voi syntyä monestakin syystä.Läheisen menetys , ero , kuolema,vertaistuen riittämättömyys kun itse on heikoilla, Myös tunteita tappava lääkitys saattaa aiheuttaa tunteiden katoamisen, viha, katkeruus, syitä löytyy lukemattomia.
Narsistinen persoonallisuushäiriö, yksi pahimpia tunteiden tappajia, nimenomaan sen uhriksi joutuneelle. Se näyttäytyy eri kasvoin eri ihmisille. Se liehittelee. Uhri jää usein hyvin yksin, koska narsistit osaavat manipuloida myös ympäristöään saamaan uskomaan heidän narsistiseen totuuteensa, jolla ei oikeasti ole mitään tekemistä todellisen TOTUUDEN kanssa

Todellisuudessa narsisti itse on kuitenkin loinen, joka käyttää toisen energiaa ainoastaan omiin tarkoitusperiinsä. Täyttää omaa pelkotilaansa ja tyhjiötään. Peilaa omia heikkouksiaan syyllistäen uhriaan niistäkin. Todellinen vapaus on kuitenkin sitä, että jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus omaan elämäänsä. Kahden ihmisen aito vuorovaikutus on molemmille hedelmällistä, vuorovaikutteista, luotettavaa sekä toisiaan syvästi kunnioittavaa. Eikä ole milloinkaan ehdollista. Sitä on todellinen vapaus

Useimmiten myös yhden narsistin uhri on todellisuudessa koko narsistivaltakunnan narri. Uhriuteen kuuluu syyllistää vielä viimeiselläkin hetkillä ainoastaan itseään jaksamattomuudestaan vaikka on valuttanut jo kaiken liikenevän henkilökohtaisen energiansa narsistin loppumattoman tyhjiön täyttämiseen. Ja näin on emotionaalinen tyjyys valmis syntymään.
Narsisti itse ei useimmiten kuitenkaan kykene kohtaamaan omaa muita halventavaa käyttäytymismalliaan. Sairautta, joka on nimenomaan emotionaalinen pohjaton tyhjiö omassa itsessään. Sen vuoksi narsisti käyttäytyy kuten käyttäytyy. Narsisti imee käyttöenergiansa ympäristöstään antamatta itse mitään takaisin. Narsistihan on itseasiassa itsekin oman itsensä uhri
eläessään oman emotionaalisen tyhjiönsä vankina tajuamatta kumminkaan itse aiheuttamaansa tuskaa ympäristössään. Mikäli kuka tahansa tahtoo elää hyvää elämää, tulee omasta elämästään kantaa vastuu ihan itse. Silloin se on todellisen kasvun paikka. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Otin tämän narsismin esimerkkinä emotionaalisesta tyhjyydestä ihan tietystä syystä esiin, koska itse olen joutunut hyvin läheisesti ja kouriintuntuvasti kokemaan millaista on elämä narsistin kanssa. Uhrin asemasta on todella vaikeaa, joskus täysin mahdotonta irrottauta, koska narsistin kyky hallita uhriaan tappaa häneltä kaikki tunteet ja oma-aloitteisuuden. Minä pääsin irti, kaikilla ei ole yhtä hyvin!

viewtopic.php?f=8&t=12129
Mirri

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 30.05.2014 19:26

Ei siinä nyt auta rautalangasta vääntää ja polkea jalkaa.
Kun Katja K itsekin toteaa, että joku yritti omia tekstini omaksi.

Jaa, Mirri ehtikin jo asian sanoa.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 19:43

Mirri etkö sinäkään ole lukutaitoinen?
Sata kertaa olen saman sanonut:(kts edeltä):
" Kokon kirjoitus oli julkinen blogi, ei mikään päiväkirja eikä hän ole kieltänyt sen lainaamista.Ainut virhe jonka tein oli, etten maininnut lainatuissa kohdissa lähdettä. Montako kertaa tämä pitää rautalangasta taivuttaa että Tuuvekin ymmärtää eron?"
Noin kirjoitin ties monennenko kerran, miksi ihmeessä tätä pitää edelleenkin märehtiä? Mikä tässä vielä on epäselvää?
santra

ViestiKirjoittaja santra » 30.05.2014 19:45

Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Ei siinä nyt auta rautalangasta vääntää ja polkea jalkaa.
Kun Katja K itsekin toteaa, että joku yritti omia tekstini omaksi.

Jaa, Mirri ehtikin jo asian sanoa.

Sinun kanssasi en kommunikoi mistään asiasta.Jauha omiasi:/
santra

ViestiKirjoittaja Tuuve Maanvaiva » 30.05.2014 19:49

santra kirjoitti:Mirri etkö sinäkään ole lukutaitoinen?
" Kokon kirjoitus oli julkinen blogi, ei mikään päiväkirja eikä hän ole kieltänyt sen lainaamista.Ainut virhe jonka tein oli, etten maininnut lainatuissa kohdissa lähdettä. Montako kertaa tämä pitää rautalangasta taivuttaa että Tuuvekin ymmärtää eron?"
Noin kirjoitin ties monennenko kerran, miksi ihmeessä tätä pitää edelleenkin märehtiä? Mikä tässä vielä on epäselvää?

Epäilen ettei Katja K olisi halunnut että sinä kopioit tänne hänen kirjoituksensa ja pidät sen omanasi.
Julkista blogia ei voi kopioida muualla ja esittää sitä omanaan.

Et sinä ole tuota tehnyt mitä esität jote pitäähän tätä jauhaa, kun et ymmärrä mitä olet tehnyt.
Tuuve Maanvaiva

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2014 19:56

Santra, juuri lukutaitoni vuoksi ymmärrän sinun puhuvan tässä pötyä:
Ainut virhe jonka tein oli, etten maininnut lainatuissa kohdissa lähdettä.

Etkö sinä ymmärrä, ettei tuo väitteesi ole totta?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2014 22:10

Santra, kaivoin esittämäni kysymyksen näkyviin siinä toivossa, että sanot siihen jotakin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2014 22:28

Mirri kirjoitti:

Santra, juuri lukutaitoni vuoksi ymmärrän sinun puhuvan tässä pötyä:
Ainut virhe jonka tein oli, etten maininnut lainatuissa kohdissa lähdettä.

Etkö sinä ymmärrä, ettei tuo väitteesi ole totta?

Santra taisi vastata kysymykseeni toisessa ketjussa, joten laitan hänen vastauksensa tähän:
Hauskaa iltaa pilkunviilaaja Mirri
Mirri

ViestiKirjoittaja tris » 31.05.2014 00:20

Mirri kirjoitti:Santra, kaivoin esittämäni kysymyksen näkyviin siinä toivossa, että sanot siihen jotakin.

Sinä sitten olet sinnikäs mimmi! :shock: Eihän hän ole vielä vastannut helmiksen kysymyksiinkään. Johtuneeko masennuspotilaan urasta että olen näin pessimistisin ajatuksin liikenteessä mutta minä olen kuitenkin mielessäni omaksunut käsityksen ettei hän tule koskaan vastaamaankaan...
tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.05.2014 00:43

tris kirjoitti:Sinä sitten olet sinnikäs mimmi! :shock:

Jep. Siksi olen vielä hengissä.
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 08.06.2014 22:12

.
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 16.06.2014 16:28, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

ViestiKirjoittaja santra » 14.06.2014 18:25

santra kirjoitti:Vähän tähänkin ketjuun.
Olin naapurin kanssa grillailemassa:Ilta oli kuin helluntaimorsian, heleä, kukkea, muttei liian kuuma.
Uskokaa tai älkää, elämää löytyy muualtakin kuin tästä saitista :shock:

Yritän pitää mielenilmaukseni tässä ainoassa ketjussa ettei kenenkään tarvitse siitä huomautella, että perustelen ketjuja mielialani mukaan.
santra

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.06.2014 18:27

santra kirjoitti:
Olin naapurin kanssa grillailemassa:Ilta oli kuin helluntaimorsian, heleä, kukkea, muttei liian kuuma.

Yritän pitää mielenilmaukseni tässä ainoassa ketjussa ettei kenenkään tarvitse siitä huomautella, että perustelen ketjuja mielialani mukaan.

Hyvä, niin voin lukea muita ketjuja.
Pinja

ViestiKirjoittaja santra » 14.06.2014 18:40

Pinja kirjoitti:
santra kirjoitti:

Joo. älä turhaan vaivaudu lukemaan minun kirjoituksiani, omasihan ovat koko saitin tärkeimpiä.
santra

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.06.2014 18:43

santra kirjoitti:
Pinja kirjoitti:
santra kirjoitti:

Joo. älä turhaan vaivaudu lukemaan minun kirjoituksiani, omasihan ovat koko saitin tärkeimpiä.

Eikun, en jaksa melskaamista katella. En kiellä enkö pitäisi omia kirjoituksia tärkeinä sillä luen ne vähintään kahteen kertaan joskus kolmeenkin; yksi syy uudelleen lukemiseen on se, että mietin mitä ajattelen omasta tekstistäni sekä tykkään lukea omiakin tekstejäni (tuotoksen ihailu).
Pinja

ViestiKirjoittaja santra » 15.06.2014 15:56

.
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 16.06.2014 16:25, muokattu yhteensä 2 kertaa
santra

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet