Olen suunnitellut

Re: Olen suunnitellut

ViestiKirjoittaja muumimamma » 08.05.2014 14:45

Psykopatologia kirjoitti:
santra kirjoitti:oho oli kapsit päällä, mutta ehkä näkyy sitten paremmin :geek:

Laiskan on näköjään mahdotonta korjata viestiään normaaliksi.

Jatkuvaa tyhjänpäiväistä asian vierestä puhumista joka ketjussa.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2014 14:55

Kahvi kirjoitti:
tris kirjoitti:itsemurhalla uhkailu on toisten henkistä pahoinpitelyä

En huomannut aloitusviestissä uhkailun elementtiä - pikemminkin se oli neutraalin toteava.

Kyllä tris tietää. Hän on alan asijantuntija.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.05.2014 15:13

Kahvi kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Pinja kirjoitti:itsaria :/

Miksi?

(en ole suuttunut tms, vaan koitan auttaa)

Täydennän kysymystäni:
Koetko itsemurhan olevan ratkaisu johonkin asiaan?
Entä kuinka neuvoisit ystävääsi, joka ilmoittaa suunnittelevansa itsemurhaa?

Muumimamma jo toikin esille tärkeän asian: ilmoitus tällaisessa vertaistukiosiossa voidaan tulkita niinkin, että ilmoittaja kaipailee apua ja tukea suunnitelmansa toteuttamiseen.
Se on toinen asia, ettei netissä pidä ryhtyä auttamaan ja tukemaan itsemurhan suunnittelussa - itsemurhan toteuttamisesta puhumattakaan. Mutta pitäisikö ryhtyä estelemään ja jos pitäisi, niin miksi?

Minä saattaisin neuvoa nukkumaan (tai muuten odottelemaan) yön ylitse ja jos vielä seuraavana päivänä suunnitelma tuntuu järkevältä ja toteuttamiskelpoiselta, niin ei muuta kuin tuumasta toimeen. En tiedä miksi aikuista ihmistä pitäisi yrittää kannatella hengissä, jos hän oikeasti ja tosissaan haluaa luopua elämästään.
Pinjan tapauksessa koira voisi olla yksi syy, mutta mitä iloa koirallekaan on omistajasta, joka olisi valmis hylkäämään sen?
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 08.05.2014 15:44

On siinä meillä oikein takertuja-ukkeli, milloin haukut tyhmäksi tai ei viisaaksi, milloin juopoksi ja milloin miksikin.Teet ihan itseksesi johtopäätöksiä vailla perusteita! Tosi hienoa toimintaa ylläpitäjältä.Olen kyllä ymmärtänyt ettet pidä minusta, älä sure, tunne on molemminpuolinen :twisted:
Kaikesta huolimatta meinaan jatkaa kirjoitteluani täällä, jos se vain sinun pirtaan sopii.
Miten olisi jos kerran edes pyytäisit anteeksi?

Sori vaan tämmöinen välikommentti tähän ketjuun, mutta halusin sen tähän tietystä syystä.
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 08.05.2014 16:40, muokattu yhteensä 3 kertaa
santra

ViestiKirjoittaja santra » 08.05.2014 16:28

Tarkemmin ajateltuani huomasin Pinjan yöllisessä viestissä ilmaisun hänen mielensä solmuista, se oli jonkunmoinen hätähuuto.
Sen takia kirjoitin takaisin että hän huomaisi edes jonkun jollain tavalla välittävän . Ei siinä kysytty miten ja millä perusteella, vaan jotain apua etsittiin. Siksi yritinkin sanoa jotain mikä osoittaisi että hänestä välitetään.
On vain äärimmäisen tuskallista kun ei osaa millään tavalla auttaa.
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.05.2014 17:32

Santra, mielestäni ensimmäinen viestisi tähän ketjuun oli ihan asiallinen. Et ryhtynyt hyysäämään (tms.), vaan sanoit asiat niin kuin ne ovat.
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 08.05.2014 17:38

Mirri kirjoitti:Santra, mielestäni ensimmäinen viestisi tähän ketjuun oli ihan asiallinen. Et ryhtynyt hyysäämään (tms.), vaan sanoit asiat niin kuin ne ovat.

Niin ja halusin mainita oman yritykseni varoittavana esimerkkinä, aina ei ole joku järjestämässä apua ja sitten on jo liian myöhäistä.
santra

ViestiKirjoittaja tris » 08.05.2014 18:53

Kahvi kirjoitti:
tris kirjoitti:itsemurhalla uhkailu on toisten henkistä pahoinpitelyä

En huomannut aloitusviestissä uhkailun elementtiä - pikemminkin se oli neutraalin toteava.

Kyllä tris tietää. Hän on alan asijantuntija.

Niinpä.

Pinjan kohdalla miettii pitäisikö vaihtaa terapeuttia jos olo on terapiankin jälkeen tuollainen. En ole huomannut hirveästi edistystä. Jokin psykoottisuus on ehkä jäänyt pois mutta mielialat heittelee yhä aika pahasti.
tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.05.2014 19:10

tris kirjoitti:Pinjan kohdalla miettii pitäisikö vaihtaa terapeuttia jos olo on terapiankin jälkeen tuollainen. En ole huomannut hirveästi edistystä. Jokin psykoottisuus on ehkä jäänyt pois mutta mielialat heittelee yhä aika pahasti.

Minä taas mietin, että on erittäin tyhmää nettifoorumilla kirjoittaa tuollaisia asioita kuin viestissäsi esitit. Ei täällä pystytä arvioimaan psykoterapioiden hyödyllisyyttä yksittäisten kirjoittajien kohdalla puhumattakaan siitä, että voitaisiin ventovieraiden ihmisten kohdalla arvioida psykoterapeutin vaihtamisen tarpeellisuutta.

Sinun (tai minun, tai muiden) nettihuomaamiset tällaisissa asioissa ovat yhtä tyhjän kanssa. Paitsi että pahimmillaan ne aiheuttavat vahinkoa niiden kohteelle...
Mirri

ViestiKirjoittaja Maaria » 08.05.2014 19:47

Mielummin ensin hakee apua, kun mitään tekee. Minulla myös yksi vakavampi yritys joskus ja menihän se pieleen silloin. Asiat paranivat pikkuhiljaa ja elämään tuli myönteisiä asioita, kuten nykyinen miesystäväni.
Maaria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2014 21:37

santra kirjoitti:

On siinä meillä oikein takertuja-ukkeli, milloin haukut tyhmäksi tai ei viisaaksi, milloin juopoksi ja milloin miksikin.Teet ihan itseksesi johtopäätöksiä vailla perusteita! Tosi hienoa toimintaa ylläpitäjältä.Olen kyllä ymmärtänyt ettet pidä minusta, älä sure, tunne on molemminpuolinen :twisted:
Kaikesta huolimatta meinaan jatkaa kirjoitteluani täällä, jos se vain sinun pirtaan sopii.
Miten olisi jos kerran edes pyytäisit anteeksi?

Sori vaan tämmöinen välikommentti tähän ketjuun, mutta halusin sen tähän tietystä syystä.

Eivät huomautukseni pitämiseen suoraan liity.

Muokkauksista tulisi periaatteessa nähdä myös se, mitä on muokattu.
Poikkeuksena ovat yksinkertaiset präntti-virheet.

Esikatselulla näkee helposti, mitä on tullut kirjoitettua.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 08.05.2014 21:53

Minä pidän Psykopatologiasta. Pidän sandrasta myös.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 08.05.2014 22:21

Pidätkö PP minusta?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2014 23:22

Pidän.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet