Jorvifarssi osa 2

Re: Jorvifarssi osa 2

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 14.03.2014 23:29

Pyydä päästä sairaalaan.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 14.03.2014 23:31

Loppuiko siis terapiasi?
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.03.2014 23:35

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse (uusi) kirjoitti:Pyydä uusi lähete psyk. polille perusterveydenhuollosta. Minäkin sain sellaisen parissa viikossa kun työkykytesteistä laittoivat lähetteen.

Todennäköisesti joudun tekemään niin, mutta ajanhukkaa se on.

Lähetteen saamisesta menee vielä viikkoja ennen kuin saan ajan.

Onhan sinulla työterveyshuolto lääkäreineen; sinne kai pääsee nopeasti, ja siellä voidaan kirjoittaa kiireellinen lähete.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 14.03.2014 23:36

Ei kaikilla ole. Joissakin paikoissa käytetään julkista.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.03.2014 23:41

Kyllästynyt kirjoitti:Pahaa pelkään myös, ettei perusterveydenhuollon terveyskeskuslääkäri suostu kirjoittamaan minulle kaksinkertaisesti suositellun maksimiannoksen ylittävää määrää Voxraa, ja ilman sitä minulla ei juuri toiveita ole.

Voisitko käyttää työterveyshuoltoa, jonka piiriin kuulut? Siellä varmaan tiedetään psykiatrisesta sairaudestasi - vai tiedetäänkö?
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 15.03.2014 00:02

Onko kaupungin työntekijöillä yksityinen terveydenhuolto? (Jotenkin tuntuisi nurinkuriselta). Ainakaan monilla yhdistyksillä ei ole.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.03.2014 00:22

Työterveyshuolto on työterveyshuolto vaikka se tuotettaisiin (ja myytäisiin) kaupungin/kunnan toimesta. Ei ole merkitystä sillä onko työterveyshuolto 'yksityinen' vai 'kunnallinen'; sen pitää olla tietyn tasoinen riippumatta siitä mikä taho sen tuottaa ja myy. Niinpä työterveyshuollossa käyminen ei ole verrattavissa terveyskeskuksessa asioimiseen - ei vaikka terveyskeskus voi toimia työterveyshuollon tuottajana ja myyjänä.

Terveyskeskuksen tuottaman ja myymän työterveyshuoltopalvelun ostaja voi olla julkishallinnollinen työnantaja siinä kuin yksityinenkin. Senkin puoleen terveyskeskuksen tarjoamien työterveyshuoltopalvelujen pitäisi olla laadukkaita ja kilpailukykyisiä; terveyskeskuksen tarjoaman työterveyshuollon täytyisi (se haluaisi) pärjätä kilpailussa yksityisten terveydenhuollon firmojen kanssa.

Tyytyvätkö kunnat ja kaupungit rahaa säästävinä työnantajina huonoimpaan saatavilla olevaan työterveyshuoltoon, sitä en tiedä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2014 01:06

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Pahaa pelkään myös, ettei perusterveydenhuollon terveyskeskuslääkäri suostu kirjoittamaan minulle kaksinkertaisesti suositellun maksimiannoksen ylittävää määrää Voxraa, ja ilman sitä minulla ei juuri toiveita ole.

Voisitko käyttää työterveyshuoltoa, jonka piiriin kuulut? Siellä varmaan tiedetään psykiatrisesta sairaudestasi - vai tiedetäänkö?

Tiedetään, mutta työterveyslääkäri ei ole halunnut/suostunut ottamaan kantaa hoitooni. Luulen, ettei hän halua ottaa vastuuta esim. jatkuvasta masennuslääkeyliannostuksestani.

Voisin mennä työterveyslääkärille, mutta sinne on hirveän pitkä ja hankala matka.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.03.2014 01:11

Jorviko (HUS) on ottanut vastuun jatkuvasta masennuslääkeyliannostuksestasi?

00.18. Toinen asia: ei työterveyslääkärin tarvitsisi ottaa vastuuta psykiatrisesta lääkityksestäsi, kiireellisen lähetteen kirjoittaminen riittäisi.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 15.03.2014 01:18, muokattu yhteensä 2 kertaa
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 15.03.2014 01:11

Jos pyytäisit osan lääkkeistä työterveyshuollosta ja osan terveyskeskuksesta niin kummassakaan ei tarvitsisi tietää paljon niitä joudut käyttämään...
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kuutar » 15.03.2014 01:24

Sinulla lienee kuitenkin lääkäri, joka tähän asti on kirjoittanut tuon annoksen? Etkö voisi kertoa hänelle, että masennuksesi on pahentunut? Oletko muuten ihan varma, ettei kyseessä voisi olla lääkkeen haittavaikutukset, kun kerran syöt niin isoja annoksia?
Tuo lääke voi joskus aiheuttaa masennuksen pahentumista.
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=23498
Melko harvinaisia haittavaikutuksia
Näitä voi olla enintään yhdellä sadasta:

•masentuneisuus (ks myös kohta 2 Ole erityisen varovainen Voxran suhteen - Itsemurha-ajatukset ja masennuksen paheneminen)
•hämmentynyt olo
•keskittymiskyvyn puute
•sydämen nopealyöntisyys
•painon lasku

Harvinaisiin haittoihin kuului myös:
•epätodellisuuden tai outouden tunne (depersonalisaatio); aistiharhat (hallusinaatiot) tai harhaluulot (deluusiot), voimakas epäluuloisuus (paranoia)

Muita haittavaikutuksia on ollut pienellä määrällä ihmisiä, mutta haittojen yleisyyttä ei tunneta:

itsetuhoiset ajatukset Voxra-hoidon aikana tai pian hoidon lopettamisen jälkeen (ks. kohta 2, "Mitä sinun on tiedettävä, ennen kuin otat Voxraa"). Jos saat tällaisia ajatuksia, ota heti yhteys lääkäriin tai mene heti sairaalaan.
•irtautuminen todellisuudesta ja kyvyttömyys ajatella tai arvioida asioita selvästi (psykoosi). Muita oireita voivat olla harhanäyt ja/tai harhakuvitelmat

Jos havaitset haittavaikutuksia, kerro niistä lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle. Tämä koskee myös kaikkia mahdollisia haittavaikutuksia, joita ei ole mainittu tässä pakkausselosteessa.

Lisäys: Siis voit kai ottaa yhteyttä lääkkeet määränneeseen lääkäriin, vaikka sitä lääkärikäyntiä ei kustannettaisikaan sinulle. Ei kai nyt yksi lääkärikäynti liian kallista ole?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.03.2014 01:44

trisse (uusi) kirjoitti:Jos pyytäisit osan lääkkeistä työterveyshuollosta ja osan terveyskeskuksesta niin kummassakaan ei tarvitsisi tietää paljon niitä joudut käyttämään...

Tuollaisen keinottelun kanssa alkaa tehdä tiukkaa sähköisten reseptien myötä. Luulen.
Viimeisetkin paperiresepteihin tykästyneet linnakkeet - kuten Mehiläinen - joutuvat siirtymään sähköresepteihin tämän kuun loppuun mennessä. Kela valvoo niin sähköistettyjä lääkereseptejä lääkemäärineen kuin lääkkeiden käyttöäkin.

http://www.kanta.fi/eresepti-esittely

Mitä jos Jorvi/HUS ei halua olla vastuussa sellaisesta, että joku ostopalvelulääkäri on kirjoittanut lääkereseptejä, jotka eivät kestä tarkempaa tarkastelua?
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 15.03.2014 02:02

Sähköisissäkin resepteissä tarvitaan asiakkaan suostumus siihen että muut paikat näkevät määrätyt lääkkeet

"
Suostumuksella annat hoitoosi osallistuville henkilöille luvan katsoa Potilastiedon arkistoon tallennettuja
tietojasi. Suostumus kattaa myös suostumuksen antamisen jälkeen liitettävät tiedot. Suostumus on
voimassa toistaiseksi. Voit peruuttaa antamasi suostumuksen milloin tahansa.

"Suostumus - Potilastiedon arkistoon tallennettujen tietojen luovuttaminen

Olen saanut ne tiedot, jotka koskevat Kanta-palveluja, Potilastiedon arkistoa sekä antamieni suostumusten
ja kieltojen vaikutuksia potilastietojeni käsittelyyn. Saamani tiedot ovat tämän suostumuksen liitteenä.

Annan suostumukseni siihen, että Potilastiedon arkistoon minusta tallennettuja tietoja saa luovuttaa
valtakunnallisten tietojärjestelmäpalvelujen kautta terveydenhuollon palvelujen antajille henkilökohtaisen
terveyden- ja sairaanhoitoni järjestämiseksi ja toteuttamiseksi.

Suostumus kattaa kaikki minusta Potilastiedon arkistoon tallennetut ja myös suostumuksen antamisen
jälkeen tallennettavat tiedot. Suostumus on voimassa toistaiseksi.

Voin halutessani peruuttaa antamani suostumuksen joko terveydenhuollon palvelujen antajan luona tai
Omakanta-palvelussa.

Voin halutessani kieltää erikseen määrittelemieni tietojen luovuttamisen joko terveydenhuollon palvelujen
antajan luona tai Omakanta-palvelussa.

Mahdolliset sairaanhoitopiirin yhteiseen potilastietorekisteriin tekemäni kiellot ovat voimassa kuten aiemmin"
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2014 02:12

En halua huijata ketään - ja lääkitykseni on hoitavan lääkärin tiedossa. Hän on tosin sanonut, että minun olisi hyvä pienentää annosta jo senkin takia, koska painan parikymmentä kiloa vähemmän kuin keskivertoihminen jonka mukaan maksimiannokset on määritelty.

Hän on kuitenkin kirjoittanut minulle tarvitsemani määrän, mutta pahaa pelkään, ettei tk-lääkäri tai työterveyslääkäri ole yhtä luottavaisia minun harkintakykyni suhteen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 15.03.2014 02:17

Kyllästynyt kirjoitti:En halua huijata ketään

So? Minä en halua kuolla. Sellaista se on...
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2014 02:45

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Haluatko Mirri, että julkistan koko kirjeenvaihtoni Jorvin psykiatrian klinikan kanssa viimeisen kolmen kuukauden ajalta?

Minun haluamisistani riippumatta sinun pitäisi dokumentoida asiat ja tapahtumat, jos haluat ihmisten tietävän Jorvin toiminnasta ja sen tasosta. Turha yrittää sysätä vastuuta tästä asiasta minulle; sinä olet sanonut haluavasi kertoa julkisesti netissä minkälaista ja minkä tasoista on Jorvin psykiatrian klinikan toiminta on.
Varmaan hyvin ymmärrät, että koska olet selkeästi tuonut nettiin nimen, jonka hoitotasosta haluat kertoa, tarvitaan dokumentointia. Toinen mahdollisuus olisi, että kirjoittaisit ja kertoisit kokemistasi asioista yleisluontoisesti mainitsematta nimiä - edes nimeä Jorvi. Mutta kuten sanoit: sinä haluat netissä julkisesti kertoa minkälaista ja minkä tasoista Jorvin psykiatrian klinikan toiminta on. Menee panettelun ja mustamaalaamisen puolelle, jos et osoita väittämiäsi asioita todeksi.

Pointtihan on siinä, että Jorvin psykiatrian klinikan ylilääkäri väittää, etten ole vuosiin ollut Jorvin psykiatrian klinikan potilas. Tuo väite on se absurdi osuus, mutta se riittää.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tarinan aloittava viesti:

Hyvä Stephan Salenius,

Asiani koskee minulle haettua kuntoutuspäätöstä vuodelle 2014.
Ymmärtääkseni ainakin psykoterapeuttini on hakemuksen lähettänyt, psykiatrin osuudesta en tiedä. Mitään vastausta hakemukseen ei ainakaan minulle ole saapunut.
Onko asia vielä kesken, vai onko päätös jo tehty?
Jos päätös on tehty ja se on ollut kielteinen, miten hoitoni on jatkossa tarkoitus järjestää? Työterveyslääkäri ei halua asiaa hoitaa, eivätkä erikoislääkärin palvelut työnantajan tarjoamiin työterveyspalveluihin kuulukaan, ja terveyskeskuslääkärit "nostavat kädet pystyyn" kun olen heiltä esimerkiksi lääkitykseeni liittyviä asioita kysynyt, kehottaen hakeutumaan erikoislääkärille.

Yst. terv........
Henkilötiedot: .....

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Salenius Stephan 23. tammikuuta:

Hei!

Olen virkavapaalla mutta olen laittanut viestistæ kopion sijaiselleni Heidi Mehik-Vasarille.

Ystævællisin terveisin,

Stephan Salenius
Koska Jorvista ei kuukauteen mitään kuulunut, soitin sinne ja sain vastauksen, ettei Heidi Mehik-Vasari ole Stephan Saleniukselta mitään viestiä saanut.
Lähetin sitten uuden viestini sekä alkuperäisen (Stephan S:lle osoitetun)

Hyvä Heidi Mehik-Vasar,

Hakemukseeni terapian jatkosta olen jo saanut kielteisen päätöksen, mutta kysymykseni koski lääkärikontaktiani jonka kirjoittamaan jatkohakemukseen ei ole vastausta vielä(kään) tullut.
Mutta jos on ajateltu, että tuo yksi kielteinen päätös koskee sekä psykoterapiaa että lääkärikontaktia, miten hoitoni on tarkoitus jatkossa järjestää?

Yst. terv....

ja alla Heidi M-V vastaus 25.2.2014:

Arvoisa potilaamme/asiakkaamme,

asia on selvittelyn alla, toiv.saan loppuviikosta antaa vastauksen.

Ystävällisin terveisin

Heidi Mehik-Vasar
vs.ylilääkäri
HYKS Psykiatrin tulosyksikkö
Helsingissä 25.2.2014
Hyvä Heidi Mehik-Vasar,

Kiitos viestistänne; jään odottamaan lopullista vastaustanne.
Sen verran olen tässä välissä keskustellut täällä töissä (esimieheni ovat kaikki lääkäreitä), että he edellyttävät minun käyvän hoidossa masennukseni vuoksi edelleen. Tuo kehotus annettiin siksi, koska he ovat vuosien varrella todenneet hoidon/hoitamattomuuden vaikutukset työkykyyni.
Työterveyslääkäri ei halua asiaa hoitaa, eivätkä erikoislääkärin palvelut työnantajan tarjoamiin työterveyspalveluihin kuulukaan, ja terveyskeskuslääkärit "nostavat kädet pystyyn" kun olen heiltä esimerkiksi lääkitykseeni liittyviä asioita kysynyt, kehottaen hakeutumaan erikoislääkärille.

Yst. terv.....

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Heidi M-V:n vastaus 27.2.2014

Hei taas,

välitän kysymyksesi yl.M.Heikkiselle - koska varmasti terapia-päätöksen kanssa on tarkastelun alla ollut koko jatkohoitokuvio.

Yst.terv. Heidi Mehik
Hyvä .....,

valtava-terapia hakemuksesi on käsitellyt klinikkaryhmän johtaja, vastaava ylilääkäri Martti Heikkinen.
Infoa jatkoista saat joko yl. M.Heikkiseltä ja/tai hänen sihteeri Eija Rantalalta.

Ystävällisin terveisin

Heidi Mehik-Vasar
vs.ylilääkäri
HYKS Psykiatrin tulosyksikkö
Kun Jorvista ei mitään kuulunut, lähetin (taas) uuden viestin:

4. maaliskuuta (10 päivää sitten)

Hyvä Martti Heikkinen,

Olen jo kahdelta eri henkilöltä kysynyt, miten minun hoitoni on tarkoitus järjestää. Siitä sain päätöksen, että psykoterapeuttini hakemus on hylätty, mutta hoitavan lääkärin hakemukseen en ole päätöstä vieläkään saanut.

Kysynkin nyt Teiltä (kolmas henkilö jolle minut on ohjattu), miten hoitoni on jatkossa tarkoitus järjestää?l

Pyydän tähän kysymykseeni kirjallista (tai sähköpostise) vastausta mahdollisimman nopeasti, olenhan odotellut vastausta jo pari kuukautta.

Alla vielä alkuperäinen viestini jonka lähetin Stephan Saleniukselle, joka ohjasi sen Heidi Mehik-Vasarille (tosin Heidi Mehik-Vasari sanoi, ettei ollut aikaisemmin Stephan Salenniuksen kautta sitä saanut lainkaan).

Yst. terv. ................

5. maaliskuuta 2014 12.14 Heikkinen Martti kirjoitti:

Hei,

asiaa selvitellään. Kunnallinen ostopalvelumääräraha on tarkoitettu määräaikaisiin psykoterapiaostoihin, joiden kesto voi olla määrärahojen puitteissa 1-2 vuotta, erityistapauksissa korkeintaan kolme vuotta. Tarkoituksena on kuten kaikissa julkisin varoin kustannettavissa psykoterapioissa työ- ja opiskelukyvyn parantaminen tai palauttaminen. Nykyisin painopisteenä on nuorille syrjäytymisvaarassa oleville tarkoitettu lyhytpsykoterapeuttinen hoito, koska työelämän ulkopuolella on tällä hetkellä ennätyksellisen paljon nuoria. Yksityislääkärikäyntejä ei psykoterapian ostopalvelumäärärahoista kustanneta.

Ystävällisin terveisin

Martti Heikkinen, dos
Vastaava ylilääkäri
Klinikkaryhmän johtaja
HYKS Psykiatrian tulosyksikkö
-------------------------------------------------------------------------------------------------
5.3.2014

Hyvä Martti Heikkinen,

Kiitos vastauksestanne.

Toivon kuitenkin saavani selkeän vastauksen kysymykseeni hoitoni järjestämisestä.
Lääkkeeni ovat kohta loppu, enkä tiedä miten ja mistä saan uudet lääkemääräykset.

Yst. terv. ................

Kun Jorvista ei mitään kuulunut (vieläkään) lähetin uuden viestin:

14. maaliskuuta 2014 10:14

Aihe: Re: Kysymys hoidostani?

Hyvä Martti Heikkinen,

En vieläkään ole saanut mitään vastausta hoitoni jatkoa koskien.
Kenen tuo vastaus olisi tarkoitus minulle antaa - ja milloin?

Terv. .....

14.3.2014

Hei,

Olemme käyneet läpi eri hoitomahdollisuuksia. Koska Teillä ei ole hoitosuhdetta Jorvin alueen psykiatrian poliklinikoilla emme automaattisesti voi varata Teille aikaa erikoissairaanhoidon poliklinikalle. Nyt kannattaa menetellä niin, että hoidostanne vastannut lääkäri siirtää hoidon omalle terveysasemallenne ajankohtaisine lääkitystietoineen, mikäli ette jatka hänen vastaanotollaan. Terveysasema voi tarvittaessa konsultoida Jorvin psykiatriaa. Näin hoitonne jatkuu perusterveydenhuollossa erikoissairaanhoidon konsultaatiotuen turvin.

Ystävällisin terveisin

Martti Heikkinen, dos
Vastaava ylilääkäri
Klinikkaryhmän johtaja
14.3.2014

Hyvä Martti Heikkinen,

Miten on mahdollista, että Jorvin psykiatrian klinikka hankkii vuosina 2007-2014 ostopalveluna hoidon potilaalle, joka ei Jorvin psykiatrian klinikan potilas ole?
Ymmärtääkseni hoitava psykiatri on lausunnossaan kertonut mielipiteensä hoidostani, eikä siinä (tietääkseni) ehdotettu perusterveydenhuoltoon siirtämistä.
Edelleen kysyn:
Onko niin, että Teidän päätöksellänne, minut siirretään perusterveydenhuollon potilaaksi, vastoin hoitavan psykiatrin mielipidettä ja minua koskaan näkemättä ja tapaamatta?
Terv. .....

14. maaliskuuta 2014 Heikkinen Martti kirjoitti:

Hei,

Tätähän tässä ihmetellään, että miten se on ollut mahdollista! Nyt olemme keskittäneet kaikki päätökset minulle, jotta kaikkiin hakemuksiin sovelletaan samoja kriteereitä. Rahoitus kohdennetaan työ- ja opiskelukyvyn parantamiseen syrjäytymisvaarassa oleville nuorille. Yritämme auttaa heitä panostamalla 20 käyntikerran lyhytpsykoterapioihin mahdollisimman monelle. Mikäli tarvitaan pitempää psykoterapiakuntoutusta, voidaan ostopalvelupsykoterapiaa myöntää korkeintaan kaksi vuotta, ja arvion tulee perustua Hyksin Psykiatrian tulosyksikön psykiatrian erikoislääkärin lausuntoon. Muuten perusteet ovat samat kuin Kelan tukemissa psykoterapioissa.

Ystävällisin terveisin

Martti Heikkinen, dos
Vastaava ylilääkäri
Klinikkaryhmän johtaja

Hyvä Martti Heikkinen,

Minulla on ollut hoitosuhde Jorvin psykiatrian klinikkaan, koska Jorvin psykiatrian klinikka on minun hoitoni ostopalveluna yksityissektorilta ostanut. Ymmärtääkseni ei voi olla mahdollista, että Jorvin psykiatrian klinikka hankkisi ja kustantaisi ostopalveluna hoitoa potilaalle, joka ei Jorvin psykiatrian klinikan potilas ole?
Nyt te ymmärtääkseni oletatte ja edellytätte, että minun pitäisi mennä omalla kustannuksellani yksityislääkärille, joka sitten lähettäisi minut perusterveydenhuollon yksikköön, jossa on jo monta kertaa todettu, ettei se pysty minun hoidostani vastaamaan.
Haluan nyt vielä selkosanaisen vastauksen siihen, että Te todellakin siirrätte minut, minua koskaan tapaamatta ja näkemättä, erikoissairaanhoidosta perusterveydenhuoltoon - vastoin psykoterapeuttini suositusta, ja vastoin minua Jorvin ostopalvelusopimuksella hoitaneen psykiatrin suositusta.
Onko todellakin noin?

Terv. .........

Heikkinen Martti 14.3.2014:

Hei,

potilaskertomuksen tietojen mukaan hoito on päättynyt 10.10.2007 Espoonlahden psykiatrian poliklinikalla, eikä sitä ole aloitettu uudestaan. Mikäli ette halua siirtyä terveysaseman potilaaksi, voitte tietenkin pyytää hoitanutta lääkäriänne tekemään lähetteen Matinkylän psykiatrian poliklinikan akuuttityöryhmään, mikäli hän katsoo psykiatrisen erikoissairaanhoidon edelleen aiheelliseksi. Psykiatrian poliklinikat ovat olleet jo vuosia lähetepoliklinikoita, jonne hakeudutaan lääkärin lähetteellä.

Ystävällisin terveisin

Martti Heikkinen, dos
Vastaava ylilääkäri
Klinikkaryhmän johtaja
14.3.2014

Hyvä Martti Heikkinen,

En valitettavasti ole voinut vaikuttaa siihen, ettei potilaskertomustani ole Jorvin psykiatrian klinikalla pidetty ajan tasalla.

Ymmärrän hyvin, millä perusteilla resurssinne kohdennatte nuoriin, mutta siitä huolimatta haluan selkokielisen vastauksen kysymykseeni:

Onko niin, että Teidän päätöksellänne minut siirretään erikoissairaanhoidon potilaasta perusterveydenhuollon potilaaksi, vastoin minua Jorvin psykiatrian klinikan antamalla maksusitoumuksella hoitaneen psykiatrin lausuntoa ja minua (niin ikään Jorvin psykiatrian poliklinikan antamalla maksusitoumuksella) hoitaneen psykoterapeutin mielipidettä ja suositysta - ja minua koskaan näkemättä, tapaamatta tai kuulematta?

Terv. ......

Heikkinen Martti 14.3.2014:

Hei,

Virallisesti ette ole ollut Jorvin potilaana vuoden 2007 uloskirjoituksen jälkeen. Olette ollut yksityissektorin potilas. Jostain syystä hoitoanne on tuettu kunnallisen ostopalvelumäärärahan turvin, mutta ei tueta enää. Teitä koskevat ihan samat hoitoonpääsykriteerit psykiatriseen erikoissairaanhoitoon kuin muitakin kuntalaisia. Olen antanut ohjeita aikaisemmissa viesteissä. Minulla ei ole tähän enää mitään lisättävää.

ystävällisin terveisin

Martti Heikkinen, dos

Lähetetty: 14. maaliskuuta 2014 11:55
Vastaanottaja: Heikkinen Martti

Aihe: Re: Kysymys hoidostani?

Hyvä Martti Heikkinen,

On täysin mahdotonta, että olisin Jorvin psykiatrian klinikan antamalla maksusitoumuksella ollut sekä psykiatrin että psykoterapeutin hoidossa vuodet 2007-2013 olematta juridisesti Jorvin psykiatrian poliklinikan potilas lainkaan.
Eikä kyse ole ollut vain tuesta vaan hoitoni on kokonaisuudessaanJorvin maksusitoumuksella yksityissektorilta ostopalvelusopimuksella ostettu. Ostopalvelusopimuksen perusteella on myös Jorvin psykiatrian klinikalle vuosittain toimitettu sekä psykoterapeutin että psykiatrin lausunnot hoitoni sen hetkisestä tilanteesta.
Minun vastuullani ei ole se mitä potilaskertomukseeni on kirjattu, siellähän on muitakin virheitä, mutta de facto - minä olen ollut Jorvin psykiatrian poliklinikan potilaana vuoden 2013 loppuun.
Täysin selväksi on tullut sekin, ettei ostopalvelusopimuksella hankittua hoitoani enää jatketa ja, ettei minulle ole mihinkään Jorvin psykiatrian klinikan yksikköön jatkolähetettä kirjoitettu, mutta edelleen pyydän saada vastauksen tähän kysymykseen:
Siirretäänkö minut Teidän yksipuolisella päätöksellänne perusterveydenhuollon potilaaksi vastoin minua hoitaneen psykiatrin ja psykoterapeutin mielipidettä ja minua koskaan tapaamatta tai näkemättä?
Jos Te ette ole päätöksestä vastuussa ja jatkossa ja jälkeenpäin nousee esiin kysymys siitä kuka on tuon siirtopäätöksen minua tapaamatta ja näkemättä ja vastoin hoitaneen psykiatrin ja psykoterapeutin lausuntoa tehnyt, kuka on se hoitotahon henkilö jonka vastuulla asia on?
Sillä ainahan on olemassa joku hoidosta ja hoitopäätöksistä vastaava henkilö, ja sen vuoksi haluan edelleenkin vastauksen siihen, onko tuo Teidän päätöksenne - josta te myös vastaatte?
Mielestäni en ole tuohon kysymykseeni yksiselitteistä ja selvää vastausta vieläkään saanut, vaan vain kiertelyä ja viittauksia nuoriin kohdennetusta hoidoista ja terapioista sekä väitteen, etten muka ole ollut Jorvin psykiatrian klinikan potilaana vuoden 2007 jälkeen.
Tarvittaessa voin pyytää AVI:n kannanottoa siihen, olenko ollut Jorvin psykiatrian poliklinikan potilaana vuosina 2007-2013 vai en, mutta luulen Teidänkin vastauksen tuohon kysymykseen jo etukäteen tietävän.

Terveisin,
.....

Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.03.2014 02:52

Kyllästynyt kirjoitti:En halua huijata ketään - ja lääkitykseni on hoitavan lääkärin tiedossa. Hän on tosin sanonut, että minun olisi hyvä pienentää annosta jo senkin takia, koska painan parikymmentä kiloa vähemmän kuin keskivertoihminen jonka mukaan maksimiannokset on määritelty.

Hän on kuitenkin kirjoittanut minulle tarvitsemani määrän, mutta pahaa pelkään, ettei tk-lääkäri tai työterveyslääkäri ole yhtä luottavaisia minun harkintakykyni suhteen.

Riippumatta siitä luottavatko harkintakykyysi vai eivät he voivat laittaa kiireellisen lähetteen psykiatrian poliklinikalle. Kai ostopalvelulääkärikin voisi kirjoittaa sinulle lähetteen poliklinikalle - voisiko?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2014 02:57

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En halua huijata ketään - ja lääkitykseni on hoitavan lääkärin tiedossa. Hän on tosin sanonut, että minun olisi hyvä pienentää annosta jo senkin takia, koska painan parikymmentä kiloa vähemmän kuin keskivertoihminen jonka mukaan maksimiannokset on määritelty.

Riippumatta siitä luottavatko harkintakykyysi vai eivät he voivat laittaa kiireellisen lähetteen psykiatrian poliklinikalle. Kai ostopalvelulääkärikin voisi kirjoittaa sinulle lähetteen poliklinikalle - voisiko?

Täytynee mennä työterveyslääkäri Kultapienelle. Toivottavasti hän kirjoittaa kiireellisen lähetteen.

PS. Lempinimi "Kultapieni" on työterveyslääkärillemme tullut siitä, että hän puhuttelee potilaitaan (tai ainakin minua ja erästä työtoveriani) "Voi kulta pieni...."
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 15.03.2014 03:00

Kyllästynyt, voisitko ajatella sitä mahdollisuutta, että jatkaisit nykyisessä terapissa käymistä omilla varoilla? Kävisit vaikka vähän harvemmin, jos se muuten olisi turhan kallista. Nykyisin on niin, että terapiaa saa yleensä vain vuodeksi kerrallaan, omalla kohdallani on ollut näin. ( vaikka on arvioitu, että psykoterapian tarve on pitkäaikainen) Olen ihmetellyt, kun täällä jotkut ovat kertoneet saaneensa vuosien terapian julkisesti kustannettuna, ilmeisesti ihan yhdellä kertaa?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.03.2014 03:02

Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt, voisitko ajatella sitä mahdollisuutta, että jatkaisit nykyisessä terapissa käymistä omilla varoilla? Kävisit vaikka vähän harvemmin, jos se muuten olisi turhan kallista. Nykyisin tosiaan on niin, että terapiaa saa yleensä vain vuodeksi kerrallaan, omalla kohdallani on ollut näin. ( vaikka on arvioitu, että psykoterapian tarve on pitkäaikainen) Olen ihmetellyt kun täällä jotkut ovat kertoneet saaneensa vuosien terapian julkisesti kustannettuna, ilmeisesti ihan yhdellä kertaa? :

Olen ajatellut, mutta näyttää ja tuntuu pahasti siltä, etten selviä tuollaisella hoitotavalla.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet