Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

Re: Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2016 21:06

Sateentekijä, voisivatko ne tunnemyrskyt olla sitä oireilua, jota Sepram on tasannut ja pitänyt kurissa? Toisin sanoen, että olet tarvinnut mielialalääkkeen, jottei ole voimakkaita tunnemyrskyjä tai tunteiden vuoristorataa. Ehkä ei tule tasaantumista, vaan edelleen tarvitsisit lääkehoitoa tunnemyrskyjen taltuttamiseen.
Myös masennuksen paheneminen voi oireilla tunnemyrskyinä ja itkuherkkyytenä.

Jos kyseessä on sairauden paheneminen lääkityksen lopettamisen vuoksi, ei tunnu järkevältä selittää oireita lääkkeen vieroitusoireiksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 21:21

Mirri kirjoitti:Sateentekijä, voisivatko ne tunnemyrskyt olla sitä oireilua, jota Sepram on tasannut ja pitänyt kurissa? Toisin sanoen, että olet tarvinnut mielialalääkkeen, jottei ole voimakkaita tunnemyrskyjä tai tunteiden vuoristorataa. Ehkä ei tule tasaantumista, vaan edelleen tarvitsisit lääkehoitoa tunnemyrskyjen taltuttamiseen.
Myös masennuksen paheneminen voi oireilla tunnemyrskyinä ja itkuherkkyytenä.

Jos kyseessä on sairauden paheneminen lääkityksen lopettamisen vuoksi, ei tunnu järkevältä selittää oireita lääkkeen vieroitusoireiksi.

Mirri, olen minä tuotakin miettinyt. Toisaalta olen käyttänyt Sepramia hyvin pitkään ja lopettaminen tapahtui erittäin vähitellen. Toisaalta minä ajattelen että "normaalit" tunteeni ovat olleet lamassa niin pitkään, etten enää tajua, miten ne toimivat. En tiedä, ei kumminkaan ole hyvä näinkään. Katselen nyt ja otan yhteyttä psykiatriin. Tk. lääkäreihin en tässä asiassa oikein luota.
Onneksi minulla on tuo Atarax sekä Mirtazapin, jota voi tarvittaessa ottaa päivälläkin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2016 22:21

Sepram on lopettamisoireiltaan hankala. Itselläni Sepramin lopettamisen aikana käväisi mielessäni junan alle hyppääminen, vaikka en ole enkä ollut mikään itsemurha-altis ihminen. En pitänyt Sepramista muutoinkaan. Se ei ollut tehokas ahdistuksen poistaja, mutta lopettamisen aikana oudon hurjat mielialat. Nuoria varoitetaan SSRI-lääkkeiden haitoista lopettamisen aikana. En ollut nuori, mutta silti lopettaminen sai aikaan kummalliset olot joksikin aikaa. Sitten olin ilman mitään lääkkeitä pitkään, kunnes sairastuin jonkun vuoden päästä uudelleen. Ei voi mitään, vittumaista sekin.

Mutta SSRI-lääkkeissä valikoima on kohtalainen ja on parempiakin kuin Sepram. Pitää vain pyytää vaihtoehtoa, jos tuntee tarvitsevansa lääkitystä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 22:35

Hilppa, näinpä on. Minun kokemukseni mieliala-lääkkeistä rajoittuu citalopramiin ja sen johdannaisiin. .
Se ei varmaan ole paras mahdollinen. Katson nyt tilannetta ja otan psykiatriin tarvittaessa yhteyttä. Onneksi ei ainakaan vielä ole tullut suicidalisia ajatuksia, mutta ei ole millään tavoin hyväkään olo.Kiitos kommentistasi.
Mielialavaihteluista johtuen saatan kommentoida hyvinkin terävään sävyyn eri asioista,saattaa olla sekin joitain vierotusoireita tms.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2016 22:37

Hyvä kun kerroit. En kuitenkaan halua olla kohteesi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 22:46

Hilppa kirjoitti:Hyvä kun kerroit. En kuitenkaan halua olla kohteesi.

Ymmärrän. En itsekään haluaisi olla kenenkään kohde tuollaisessa asiassa. Anteeksi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 09.08.2016 22:56

Minulle kävi muinoin niin, että jouduin suurentamaan Sepram annosta, lääkärin suosituksesta. Yllätys, yllästys, tuli mieleen mennä junan alle tms. Puhuin siitä lääkärilleni, joka sanoi sen kuuluvan lääke annoksen suurentamiseen. Se meni ohi. Nyt taas kun vähensin Sepramin, ei ollut mitään viekkareita. Selvästikin kyllä tunteet oli herkimminää pinnalla. On kyllä hyvä tietää nuo itsetuho ajatukset, silloin niistä ei tee totta, vaan tietää tilanteen helpottuvan, kun jatkaa lääkitystä. Enää en vähennä, nyt menee tuo 2o mg./vrk.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 23:28

Mirri. Hilppa ja Kissi. kiitos. Merkitsee minulle tosi, paljon teidän kommentit- Varsinkin tässä aallonpohjassa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 21:01

Nuole nyt oikein kunnolla! :D
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 21:08

Trisse, onko kiittäminen ja muu myönteinen ilmaisu nuoleskelua?
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 21:10

Tältä tyypiltä on. Hänhän on äärimmäisen manipulatiivinen.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 21:26

trisse kirjoitti:Tältä tyypiltä on. Hänhän on äärimmäisen manipulatiivinen.

Nuoleskeletko sinä, jos sanot täällä jotakin myönteistä jollekin toiselle kirjoittajalle?
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 21:32

En vastaa kun vastaus ei ole minkään asian kannalta relevantti.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 21:35

trisse kirjoitti:Nuole nyt oikein kunnolla! :D

Tai sitten on relevantti ottaen huomioon mitä tuossa (manipulatiivisesti?) sanot.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 21:39

juu
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 21:50

trisse kirjoitti:Tältä tyypiltä on. Hänhän on äärimmäisen manipulatiivinen.

Ensinnäkään en ole tyyppi. Toisekseen, vähemmän manipulatiivista mielestäni on kiittää kun on
saanut tukea silloin kun ei mene varsin hyvin.
Trisse, mikä oli tarkoituksesi tulla tähän ketjuun? Millaista vertaistukea noilla kirjoituksillasi tarjoat? Vai oletko ainoastaan kateellinen, kun joku toinen saa tarvisemaansa tukea, etkä itse ole tämän ketjun keskipiste? Vai yritätkö kenties kääntää minua vastaan ne harvat, jotka vielä haluavat tarjota minulle muutakin kuin ilkeilyä?
Sanoit tuolla toisaalla, että sinä liikut eri tasolla minuun verrattuna. Siinä olen samaa mieltä. Toivottavasti en ikinä vajoa noin alas.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 10.08.2016 21:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 21:53

Halusin kai muistuttaa muita siitä että heistäkin olet rasittava. Ja kostaa eilisiä.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 22:08

trisse kirjoitti:Halusin kai muistuttaa muita siitä että heistäkin olet rasittava. Ja kostaa eilisiä.

Se, että jäit hautomaan eilisiä ,osoittaa ainoastaan, että olin siinä(kin) oikeassa. Sinulle pitäisi sanoa noita asioita useamminkin ja useamman,jotta tajuaisit kuinka naurettavaa tuommoinen käytös täällä on, tyypiltä joka ei vuosikausiin ole tehnyt muuta kuin valittanut sitä, ettei kukaan tule kiskomaan kotisohvalta töihin tai pudottele rahaa postiluukusta ilman, että sinun itsesi tarvitsee vaivautua itse tekemään mitään muuta kuin valittamaan kaiken epäoikeudenmukaisuutta,
Se ei ole persoonallisuushäiriötä, se on laiskuutta.

Tiedätkö. Tuolla on ihan oma nimikin. Se on piittaamattomuus muista. Sinä elät kuvitelmissa, että muut ovat täällä sinua varten. Se nyt ei vaan mene ihan noin- Minä kerroin sinulle,mitä olen itse tehnyt, päästäkseni siihen, mitä minulla nyt on. Jos se on mielestäsi manipulointia, on yksinomaan surullista, että sinulta puuttuu arvostelukyky täysin tässäkin asiassa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 22:43

Sateentekijä kirjoitti:
trisse kirjoitti:Halusin kai muistuttaa muita siitä että heistäkin olet rasittava. Ja kostaa eilisiä.

Se, että jäit hautomaan eilisiä ,osoittaa ainoastaan, että olin siinä(kin) oikeassa. Sinulle pitäisi sanoa noita asioita useamminkin ja useamman,jotta tajuaisit kuinka naurettavaa tuommoinen käytös täällä on, tyypiltä joka ei vuosikausiin ole tehnyt muuta kuin valittanut sitä, ettei kukaan tule kiskomaan kotisohvalta töihin tai pudottele rahaa postiluukusta ilman, että sinun itsesi tarvitsee vaivautua itse tekemään mitään muuta kuin valittamaan kaiken epäoikeudenmukaisuutta,

Tiedätkö. Tuolla on ihan oma nimikin. Se on piittaamattomuus muista. Sinä elät kuvitelmissa, että muut ovat täällä sinua varten. Se nyt ei vaan mene ihan noin- Minä kerroin sinulle,mitä olen itse tehnyt, päästäkseni siihen, mitä minulla nyt on. Jos se on mielestäsi manipulointia, on yksinomaan surullista, että sinulta puuttuu arvostelukyky täysin tässäkin asiassa.

Taitaa tuo Sateentekijän viesti olla ryöpytystä; tai ainakin sitä millaiseksi minä ymmärrän sanan ryöpytys.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 22:50

Mirri kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:

Taitaa tuo Sateentekijän viesti olla ryöpytystä; tai ainakin sitä millaiseksi minä ymmärrän sanan ryöpytys.

Olet ymmärtänyt täysin oikein. Ryöpytystä sen on tarkoitus ollakin. En ole niiä tyyppejä jotka jäävät sormi suussa itkemään kuultuaan loukkauksia. Miksi edes pitäisi?
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet