Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

Re: Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.07.2016 16:28

Ainakin pitäisi tietää mitä ryöpytyksen antaminen/saaminen tarkoittaa ennen kuin voisi huomata tekevänsä niin.
Minä olen luullut ryöpyttämisen tarkoittavan lähinnä haukkumista/moittimista/syyttämistä, enkä tiedä Kaapon joutuneen taholtani sellaisen kohteeksi. Katsoin sanakirjastani, mutta se ei osannut sanoa ryöpyttämisestä mitään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.07.2016 18:24

Re: Luopuminen
Mirri » 14.6.2016 12:37 (s. 1)
(- -) viewtopic.php?f=8&t=17602&hilit=kaapo
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.07.2016 18:55

Kaapo on nyt kesälaitumilla, puutarhatöissä ym. kuten hän itse kertoi..
Hyvää kesää vaan hänelle, mikäli kiireiltään ennättää palstaa lukemaan:)
Nyt sataa, mutta on lämmintä. Menenkin ulos, siellä on sateella helppoa hengittää!

Kuva
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.07.2016 22:37

Olin ulkona sateessa parisen tuntia. Ajatus kulki vapaana eikä tarvinnut ajatella , mitä joku on milläkin sanomisellaan tarkoittaut tai ei tarkoittanut. Suosittelen pään tuuletusta raikkaassa ilmassa kun alkaa liikaa höyrytä korvien välissä:)
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.07.2016 22:44

Enne1 kirjoitti:Syökäätten kaikki enempi lääkkeitä niin kohta mikään ei ärsytä. Ei tosissaan. Anteeksi. Sitten voipi yrittää pysyä poissa semmoisista paikoista, missä toinen ärsyttää liikaa tai ignoorata. En osaa neuvoa.

Minulle hyvä neuvo. Jos söisi edes sen, mitä on määrätty.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 12.07.2016 22:53

Sateentekijä kirjoitti:Olin ulkona sateessa parisen tuntia. Ajatus kulki vapaana eikä tarvinnut ajatella , mitä joku on milläkin sanomisellaan tarkoittaut tai ei tarkoittanut. Suosittelen pään tuuletusta raikkaassa ilmassa kun alkaa liikaa höyrytä korvien välissä:)

Saa täältä poiskin lähteä. Vaikka pysyvästi jos siltä tuntuu.. Ihan vaan omien tuntemustensa mukaan kannattaa edetä ja pitää niin pitkiä taukoja kuin haluaa!
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.07.2016 23:03

Trisse kirjoitti:
Saa täältä poiskin lähteä. Vaikka pysyvästi jos siltä tuntuu.. Ihan vaan omien tuntemustensa mukaan kannattaa edetä ja pitää niin pitkiä taukoja kuin haluaa!

Niinpä, oletko tullut tuota itse omalta kohdaltasi ajatelleeksi?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.07.2016 16:43

Nyt minä tarvitsisin vertaistukea! Olen viettänyt koko päivän aamukahdeksasta päivystyksessä.
Jalka, nyt jo molemmat, joissa epäiltiin jonkinlaatuista bakteeritulehdusta , äityivät niin pahoiksi, että oli pakko mennä päivystykseen vaikka oli antibiootti päällä
Kutina,kipu, turvotus ym . vähemmän hauskaa.
Onneksi ei ole tukoksia, se varmistettiin jalkojen verisuoniultralla.
Keuhkoissa oli jotain häikkää, sydänfilmissäkin oli jotain muutakin kuin jälkiä läpikäydystä infarktista. Viitteitä sydämen toiminnan vajauksesta?
No olihan se mini-infarkti silloin viime lokakuussa, niin ainakin sanottiin.Rytmihäiriölääkityksen lisäksi laitettiin lääkitykseen nesteenpoistaja, joten se tietää jatkuvaa vessassa juoksua.
Kaikkiaan hyvin masentavaa, mutta vanhuus ei tule yksin, ikälisät alkavat jo tässä iässä näkyä..
Onneksi en ole liikuntakyvytön eikä muistissani ole häiriöitä.Katsomme nyt mihin suuntaan tässä käännytään...
.Antibiootti sekottaa vatsan vaikka mukana menee Precosa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja pöö » 18.07.2016 16:54

Idoform kaksi tuntia antibiootin jälkeen niin masu on kunnossa.
pöö

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.07.2016 11:20

Jos jotain hyvää, niin onneksi ei mitään veritulppia. Sydämen vajaatoiminnasta kai olisivat sanoneet. Tuliko lisätutkimuksia / uutta aikaa?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.07.2016 18:25

Tuli elokuulle kontrolleita, verikokeita ym. Ehkä myös kardiologille lähete jos nyt määrätyt konstit eivät tepsi.
Jalkojen turvotuksen, iho-oireiden kutinan ym epämiellyttävien oireitten syy ei ole auennut.
Itse epäilen kakkostyypin diabeteksen aiheuttamia neuropaattisia muutoksia. Lisäksi keuhkojen lisääntynyt verekkyys kertoo siiä, ettei sydän jaksa pumpata riittävästi verta keuhkoverenkiertoon... Sydänkin vaikuttaa olevan jollain tavoin ylirasittunut.
Katsotaan, sanoi lääkäri. Ainakin eilen aloittamani nesteenpoistolääke on pitänyt liikekannalla yötäpäivää ja hyvällä tahdolla katsoen, turvotus ehkä aavistuksen verran vähentyyt,

Nuoresta iästään huolimatta lääkärini on tehokas, kuuntelee potilasta eikä tyrmää ehdotuksiani oikopäätä.
Nykyinen lääkärikunta on nuorentunut huomattavasti ja vanhat kaavoihinsa kangistuneet tohtorisedät alkavat onneksi olla enemmän poikkeus kuin sääntö. Sukupolven muutos on tälläkin alalla käynnissä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.07.2016 23:13

Oma kanta on hieno paikka. Sieltä näkee kaikki hoidolliset tietonsa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja pöö » 23.07.2016 18:23

http://www.kanta.fi/ linkki niille , jotka eivät tiedä mikä kanta on.
pöö

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 26.07.2016 00:53

Voi pölö. Alotin ihan uuden ketjun otsakkeella "Elämän setämätön vaikeus". Huomasin, että
se oli täysin tarpeeton ketju. Ihan kuin joku murkku olisi pohtinut elämänsä vaikeutta ja suuntaa :shock: Pois pois poistoon meni koko ketjunpoikanen. Se muuten oli pitkä ja masentava aloitus.Miksi minä ketään semmoisella vaivaisin?

Mielenailahteluita, ilmeisesti johtuen suurelta osin siitä, että lopetin kokonaan Sepramin, vedettyäni minimiannoksella jonkun kuukauden. Nyt lopettamisesta on pian pari kuukautta ja "luopumisoireet " edelleen päällä.En halua loppuikääni syödä mt- lääkkeitä.
Iltaisin on nyt menossa Atarax joka määrättiin kun jaloissa on aivan infernaalinen kutina etenkin öisin, turvotuksesta sekä ihomuutoksista johtuen. Myös Locacorten emulsio helpottaa . Furesis on auttanut jonkinverran turvotuksiin, joten on ilmeisestikin sydänperäistä... tai sitten muutakin,
Olen sitä ottanut päivälläkin, nimittäin tuota Ataraxia, jotta helpottaisi.
Mirtazapinin ja tuon avulla olen saanut yöt nukuttua...

Hmmm...

Raskas antibioottikuuri onneksi päättyy huomenna ja mahaparkani saa jonkinmoisen rauhan
Kyllähän tuo Prekosakin niitä antiboiitin sivuvaikutuksia lieventää.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 01.08.2016 23:40

"lopetin kokonaan Sepramin, vedettyäni minimiannoksella jonkun kuukauden. Nyt lopettamisesta on pian pari kuukautta ja "luopumisoireet " edelleen päällä"
Millaisia oireita ne on, jotka tunnet edelleen vieroitus oireiksi ja mistä tiedät, että oireiden syy on juuri tuo Sepramin lopetus?
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 02.08.2016 17:10

.Kissi kirjoitti:"lopetin kokonaan Sepramin, vedettyäni minimiannoksella jonkun kuukauden. Nyt lopettamisesta on pian pari kuukautta ja "luopumisoireet " edelleen päällä"
Millaisia oireita ne on, jotka tunnet edelleen vieroitus oireiksi ja mistä tiedät, että oireiden syy on juuri tuo Sepramin lopetus?

Vieroitusoireet saattavat kestää kuukausia lääkkeellä jota on käyttänyt useamman vuoden.
Katsotaan nyt tilannetta. Lääkärikontrolleihin menen muutenkin taas 4.8, siellä voi tätäkin asiaa tutkailla.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 02.08.2016 20:51

Ilmanmuuta on viekkareita. Mutta olisin kiinnostunut juuri tuosta, että minkä tunteen oletat johtuvan viekkareista. Ihan vaan olen utelias. Ja saatan viisastua vastauksestasi.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 02.08.2016 21:02

.Kissi kirjoitti:Ilmanmuuta on viekkareita. Mutta olisin kiinnostunut juuri tuosta, että minkä tunteen oletat johtuvan viekkareista. Ihan vaan olen utelias. Ja saatan viisastua vastauksestasi.

No omalla kohdallani katsoisin noitten tunteiden äkillisten vaihteluiden johtuvan nimenomaan lopetuksesta kun oma serotoniinituotanto, joka on vuosia korvattu keinotekoisesti,etsii vielä uomiaan. Yleensä se , että tunteet, niin hyvät kuin huonotkin palailevat.Sanotaan , että samanlaista vuoristorataa, kuin hoitoa aloitettaessa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 02.08.2016 21:26

Niin se varmaan on. Itse puolitin Sepramin jo keväästä, mutta en vielä ole uskaltanut lopettaa. Enkä taida uskaltaakaan. En uskalla ottaa riskiä, että paniikki ja ahdistus palaavat, pysyttyään poissa jo vuosia.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 09.08.2016 20:49

Minulla itselläni on nyt menossa jollain tavoin melko ikävä vaihe. Varsinkin iltaisin tulee noita
aaltomaisia oloja. Äkillisiä tunnemyrskyjä , itkuakin, jota ei ole tullut ehkä vuosiin tällä tavoin. Eilen illalla juttelin poikani kanssa puhelimessa ja yhtäkkiä aloin ilman näkyvää syytä itkeä ihan vuolaasti kesken puhelun. Poikani sanoi, että anna tulla, tekee hyvää löytää kadonneet tunteensa uudelleen. Sitähän tämä ilmeisesti onkin. Vuosikausia olen turruttanut tunteeni tuolla"tunteitten tappajalla" Sepramilla. Kun se nyt vähentämisvaiheiden jälkeen on ollut kokonaan poissa jonkin aikaa, tunteet ryöpsähtelevät miten sattuu.

En todellakaan halua sitä enää aloittaa, kun siitä lopultakin olen itseni taistellut irti. Mutta kuinka pitkään nämä olot sitten jatkuvat? Montako kuukautta?...
Kaikkia mielialalääkkeitä en sentään ole uskaltanut lopettaa. Sain Ataraxin illalla sekä Mirtazapin on yöksi edelleen.

Onneksi fyysisessä olossani on tapahtunut muutos parempaan koko kevään jatkuneen lääkärissä juoksun jälkeen. Turvotus jaloista on laskenut Furesiksen avulla . Myös hengenahdistus on poissa. Sokeritasapainokin tällä hetkellä ok.
Kontrolli sydänfilmi ja verikokeet ensi kuussa kun seurataan tuon Furesiksen vaikutuksia.
Sydän on "laiska" eikä jaksa pumpata kunnolla verta keuhkoverenkiertoon, ahdistus ja nestekeräytymät siitä johtuvia.

Oikeastaan minä pelkään tulevaa pimeyttä. Hämäryys ja pimeä tulevat koko ajan nopeammin.
Ja niiden mukana seuraa yksinäisyyden tuottama ahdistus.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet