Hilppa kirjoitti:Onko "tokihan" joku murresana?
Hilppa kirjoitti:Onko "tokihan" joku murresana?
toki
vahvistussanana.
a. huudahdus- ja kehotuslauseissa. esim. Kerro toki huolesi! Tule toki sisään.
b. tietysti, totta kai, kyllä (vain). esim. Tokihan sinä nyt saunaan lähdet? / "Oletko samaa mieltä?" "Tottahan toki."
sentään, kuitenkin, sittenkin, kaikesta huolimatta. esim. Henki oli toki tallella vaikka rahat menivät.
toki
adverbi
tietenkin, tietysti
Alkuperä
germaaninen (saksa, gootti, langobardi, muinaisyläsaksa, ruotsi); sukulaissanat ruotsi dock. Englanniksi still

Psykopatologia kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ei Gabrelilta ole poistettu muuta kuin päiväkirja.
Ja se pöyristyttävä reaktioidenherättämisketju, jota useampikin pyysi poistoon.
Joo kyllä. Tarkoitin sitä, että kun nimimerkit Gabriel ja Gabriel1 poistettiin, ei samalla poistettu yleisiä viestejä, jotka jäivät foorumin "omaisuudeksi".
Psykopatologia kirjoitti:Aiempaan: Kaapo voisi miettiä ja oppia, miten hän voisi käyttää saamaansa palautetta itseymmärryksen palveluksessa; samoin Hilppa. Toisen kritisoinnin sijaan katse tulisi kääntää sisään päin, omaan itseen.
Hilppa kirjoitti:Tämä on keskustelua kiusaamisesta, mistä on pyydetty keskustelemaan.
Hilppa kirjoitti: Sinun kohdallasi nimenomaan oleellista on, että tulit palstalle Gabrielina ja poistuit viesteinesi, joten luulet pystyväsi rakentamaan itsestäsi äitelän pulmusimagon palatessasi takaisin toisella nimimerkillä. Sinun on myös tarkasteltava omaa käytöstäsi, joka ensimmäisellä ilmestymiselläsi Gabrielina ei ollut sinua mairittelevaa eikä naisia kohtaan kovin mukavaa. Olet sanonut haluavasi herättää reaktioita toisissa kirjoittajissa, mikä voi hyvinkin ärsyttää joitakin kirjoittajia,
Hilppa kirjoitti:koska toimit noin mielenterveyspalstalla. Et ole itse koskaan avannut omia ongelmiasi, joten joku on kysynytkin sinulta, miksi valitsit palstan.
Hilppa kirjoitti:Minä olen vittumainen paska ämmä, mutta se on ainoastaan oma ongelmani (eikä edes kovin suuri ongelma ja minkä kanssa tulen hyvin toimeen), koska kaikilla syntyneillä on tässä maailmassa kuitenkin oikeus hengittää.
Hilppa kirjoitti:Mutta minä olen palstalla, en häivy viesteineni. Nimimerkkiä voin joskus tulla vaihtamaan ja niin olen kerran tehnytkin, mutta se ei ole nyt ajankohtaista. Viestejäni en toivo poistettavaksi. Tuo typerä vihjausväitteesi, että siirryn aina pulmusena syrjään ei pidä paikkaansa. Päinvastoin minut on usein haukuttu hiljaiseksi ja erittäin aggressiivisesti raivottu pois. Mutta ne ovat ilmeisesti olleet jonkun saamia raivarihepuleita.
Kaapo kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Aiempaan: Kaapo voisi miettiä ja oppia, miten hän voisi käyttää saamaansa palautetta itseymmärryksen palveluksessa; samoin Hilppa. Toisen kritisoinnin sijaan katse tulisi kääntää sisään päin, omaan itseen.
Kaapo kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Tämä on keskustelua kiusaamisesta, mistä on pyydetty keskustelemaan.
Aijaa, nyt se on siis keskustelua eikä "sanailua". Kun sinulla itselläsi on jotain sanottavaa.Hilppa kirjoitti: Sinun kohdallasi nimenomaan oleellista on, että tulit palstalle Gabrielina ja poistuit viesteinesi, joten luulet pystyväsi rakentamaan itsestäsi äitelän pulmusimagon palatessasi takaisin toisella nimimerkillä. Sinun on myös tarkasteltava omaa käytöstäsi, joka ensimmäisellä ilmestymiselläsi Gabrielina ei ollut sinua mairittelevaa eikä naisia kohtaan kovin mukavaa. Olet sanonut haluavasi herättää reaktioita toisissa kirjoittajissa, mikä voi hyvinkin ärsyttää joitakin kirjoittajia,
"Daisarit", eikös noista väännetty maailman tappiin? On vittu herkkä nahka. Sinä ja kyllästynyt tuolloin vääänsitte riitaa ihan mistä tahansa "tikusta".
Niinkuin Vesa sanoi, "Riitaan ei tarvita kahta, kyllä sen joka sitä haluuaa osaa kehiä."Hilppa kirjoitti:koska toimit noin mielenterveyspalstalla. Et ole itse koskaan avannut omia ongelmiasi, joten joku on kysynytkin sinulta, miksi valitsit palstan.
Miksi minun pitäisi avata "ongelmiani" sinulle enhän minä tiedä mitään sinunkaan ongelmistasi.
Tämä kyllä tuntuu myös viimeiseltä paikalta tehdä suurempaa avautumista.
Tällä palstalla olen oppinut todella paljon internetistä ja siitä miksi tietyn kaltaista puhetta liikkuu. Täällä se usein tiivistyy.Hilppa kirjoitti:Minä olen vittumainen paska ämmä, mutta se on ainoastaan oma ongelmani (eikä edes kovin suuri ongelma ja minkä kanssa tulen hyvin toimeen), koska kaikilla syntyneillä on tässä maailmassa kuitenkin oikeus hengittää.
On se vähän muidenkin ongelma, mutta olen samaa mieltä kanssasi.
Yleensä ihmiset pyrkii ongelmista eroon joten "paska ämmä" joutuu usein jonossa ensimmäiseksi kun ongelmista pyritään eroon.Hilppa kirjoitti:Mutta minä olen palstalla, en häivy viesteineni. Nimimerkkiä voin joskus tulla vaihtamaan ja niin olen kerran tehnytkin, mutta se ei ole nyt ajankohtaista. Viestejäni en toivo poistettavaksi. Tuo typerä vihjausväitteesi, että siirryn aina pulmusena syrjään ei pidä paikkaansa. Päinvastoin minut on usein haukuttu hiljaiseksi ja erittäin aggressiivisesti raivottu pois. Mutta ne ovat ilmeisesti olleet jonkun saamia raivarihepuleita.
Ei ainakaan minun raivareitani.
Olet kuitenkin taitava johdattelmaan ihmisiä pois omista teoistasi. Jatkuva toisto asiahteydestä irroitettuna tekee tehtävänsä.
Hilppa kirjoitti:Tämä on keskustelua kiusaamisesta, mistä on pyydetty keskustelemaan. Sinun kohdallasi nimenomaan oleellista on, että tulit palstalle Gabrielina ja poistuit viesteinesi, joten luulet pystyväsi rakentamaan itsestäsi äitelän pulmusimagon palatessasi takaisin toisella nimimerkillä. Sinun on myös tarkasteltava omaa käytöstäsi, joka ensimmäisellä ilmestymiselläsi Gabrielina ei ollut sinua mairittelevaa eikä naisia kohtaan kovin mukavaa. Olet sanonut haluavasi herättää reaktioita toisissa kirjoittajissa, mikä voi hyvinkin ärsyttää joitakin kirjoittajia, koska toimit noin mielenterveyspalstalla. Et ole itse koskaan avannut omia ongelmiasi, joten joku on kysynytkin sinulta, miksi valitsit palstan.
Minä olen vittumainen paska ämmä, mutta se on ainoastaan oma ongelmani (eikä edes kovin suuri ongelma ja minkä kanssa tulen hyvin toimeen), koska kaikilla syntyneillä on tässä maailmassa kuitenkin oikeus hengittää. Mutta minä olen palstalla, en häivy viesteineni. Nimimerkkiä voin joskus tulla vaihtamaan ja niin olen kerran tehnytkin, mutta se ei ole nyt ajankohtaista. Viestejäni en toivo poistettavaksi. Tuo typerä vihjausväitteesi, että siirryn aina pulmusena syrjään ei pidä paikkaansa. Päinvastoin minut on usein haukuttu hiljaiseksi ja erittäin aggressiivisesti raivottu pois. Mutta ne ovat ilmeisesti olleet jonkun saamia raivarihepuleita
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa