Nettikiusaaminen

Re: Nettikiusaaminen

ViestiKirjoittaja Katla » 07.05.2016 22:11

En ymmärrä kiusaamisen olemusta, siksi en tajua sitä. Erehdyn joskus jonkun piruillessa minulle tyhmyyksistäni ajattelemaan että tuohan kiusaa minua. Mit.vit... Jälkeenpäin huomaa, että oli itse idiootti, joka herätti toisissa halun rääkätä. Siitäkin oppii. Tyhmyys rasittaa muita ja sietääkin saada näpäytys. Muutenhan sitä toilaisi ympäriinsä tollona eikä oppisi hallitsemaan mielensä liikaenergiaa.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 22:18

Osaako kiusaaja kärsiä huonosta omasta tunnosta? Epäilen, sillä useimmitenhan hän kokee olevansa oikeassa eikä osaa tai halua tuntea syyllisyyttä .
Kostonkierteeseen joutuminen on tuhoisaa kaikille osapuolille . Useinhan kiusaajia ja kuisattuja ei ole vain yksi pari vaan se saattaa tapahtua systemaattisesti monen henkilön kautta.Vastaansanominen(puolustautuminen) koetaan ainoastaan uudeksi hyökkäykseksi ja näin jatkuu hedelmätön vihanpito.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 07.05.2016 22:25

Luukkonen kirjoittaa hedelmällisemmin, kuin sinä. Mutta hyvä yritys tuokin opettaa tietämättömiä.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 22:29

Minua ei varsin paljoa kiinnosta Luukkosen hedelmäisyys tai hedelmättömyys, siis kirjoittamisessa. ;)
Tokihan hän sanan säilää osaa käyttää useimmiten lyhyesti ja ytimekkäästi eikä jaarittelemalla kuten meikäläinen.Enkä hänen tietämystään psykologiasta tai psykopatologiasta ole koskaan kyseenalaistanut. Hänellä lienee melko laaja yleissivistyskin.

Lisäys klo 23:10
-En minä täällä sen vuoksi kirjoita että hankkisin joitain irtopisteitä tms. En ole myöskään enää koululaisasteella, jossa pitää kädestä pitäen tulla neuvomaan. Enkä todellakaan pyri ketään opettamaan! Kirjoittelen ihan muuten vaan ja jos joku kokee sen hedelmättömäksi, ei ole pakko lukea.Jos joku löytää jotain hyvää-
kin kirjoittelustani olen siitä tyytyväinen.
Eiköhän jokainen iän myötä elämän koulussa opi jotakin.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 07.05.2016 23:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2016 23:06

Onko "tokihan" joku murresana?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 23:11

Hilppa kirjoitti:Onko "tokihan" joku murresana?

tokihan, tokkohan, tokkopa , tokkopahan...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 07.05.2016 23:49

Tämän voisi siirtää tuonne roskikselle, ei tästä kukaan mitään saa. Sinulle Sateentekijä sanoisin, että olen pistänyt merkille seuraavaa. Olet sanonut lähes kaikille jossainvaihessa, ettei heidän sanomisensa merkitse sinulle mitään. Etkä halua yhteistyötä. Mitä sitten odotat?
Katla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2016 00:25

Sateentekijä: tokihan, tokkohan, tokkopa , tokkopahan...

"Toki(han) tykkäät autokyydistä?" - Tässä on "kyllä kai" -sävy.
"Tokko[han] oot koskaan nähnyt hevosta?", kysyi minulta Koittilassa hieman minua nuorempi poika. - Tässä on "et kai" -sävy.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.05.2016 00:45

Hilppa kirjoitti:Onko "tokihan" joku murresana?

Ei ole murresana, sen sijaan lainasana se toki on. Saksaksi doch.

Sivistyssanakirja kertoo näin:
toki
vahvistussanana.
a. huudahdus- ja kehotuslauseissa. esim. Kerro toki huolesi! Tule toki sisään.
b. tietysti, totta kai, kyllä (vain). esim. Tokihan sinä nyt saunaan lähdet? / "Oletko samaa mieltä?" "Tottahan toki."

sentään, kuitenkin, sittenkin, kaikesta huolimatta. esim. Henki oli toki tallella vaikka rahat menivät.

toki
adverbi
tietenkin, tietysti

Alkuperä
germaaninen (saksa, gootti, langobardi, muinaisyläsaksa, ruotsi); sukulaissanat ruotsi dock. Englanniksi still

http://www.suomisanakirja.fi/toki
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.05.2016 05:56

Psykopatologia kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei Gabrelilta ole poistettu muuta kuin päiväkirja.

Ja se pöyristyttävä reaktioidenherättämisketju, jota useampikin pyysi poistoon.

Joo kyllä. Tarkoitin sitä, että kun nimimerkit Gabriel ja Gabriel1 poistettiin, ei samalla poistettu yleisiä viestejä, jotka jäivät foorumin "omaisuudeksi".

Kaikki Gabrielin toisen tulemisen ketjut poistettiin, ilmeisesti sen takia kun en suostunut poistamaan jotain viestiä joka oli vastaus hilpan vittuiluun.
Jopa kaikki Gabrielin viestit muista ketjuista poistettiin. Seuraavana päivänä' nimimerkkini oli kadonnut (poistettu) ja kaikki viestit.
Siinä meni samon tein mm. "Aleksiskiviketju" ja "Vanhus ja meri", joissa molemmissa Hilppa pyrki tehokkaasti sabotoimaan ja mitätöimään tapansa mukaan viestejä.
Mitään sanottaavaa hänellä ei varsinaiseen asiaan tietenkään ollut.
Kuka teki poistot ja oliko se palstakiusaamista?
Oliko oikein ja kohtuudenmukaista?

Hieman kannnattaa tarkkailla kuinka tietyt vakiokirjoittajat käyttäytyy, piikittelee ja manipuloi.
Yleensä syy palstahengen huonouteen tai hyvyyteen löytyy juuri sieltä. Ei satunnaisista "ilmestyjistä".

Päiväkirjan olen pyytänyt itse poistamaan, sekä jäljellä olevat muut viestit,koska toisen "ilmestymisen" kaikki viestit oli poistettu niin ajattelin, että mitä sitä sitten muutakaan palstalle jättämään. (Muuta kuin päiväkirja ei kuitenkaan poistettu.) Eli ekan ilmestymisen viestit on siellä, mutta toinen kierros on kokonaan karsittu.

Ainotakaan kirjoitamaani viestiä ei tästä ketjusta löydy. viewtopic.php?f=8&t=16352&hilit=menttori
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 08.05.2016 06:56, muokattu yhteensä 6 kertaa
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.05.2016 06:04

Psykopatologia kirjoitti:Aiempaan: Kaapo voisi miettiä ja oppia, miten hän voisi käyttää saamaansa palautetta itseymmärryksen palveluksessa; samoin Hilppa. Toisen kritisoinnin sijaan katse tulisi kääntää sisään päin, omaan itseen.

Kyllä minä käytän - nytkin. Ja myös ymmärrän toimintani motiiveja. (Haluan kostaa hilpalle)
Se (ymmärtäminen) ei kuitenkaan tarkoita että pitää alistua ja hyväksyä katteetonta paskaa.
Asetelma Hilpan ja Kyllästyneen kohdalla on (oli) hankala koska molemmat pyrkii esiintymään palsta-auktoriteettina.

Suojelusenkeli: 3:22 https://www.youtube.com/watch?v=kObF3lX-OWo
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 08.05.2016 08:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.05.2016 06:25

Hilppa kirjoitti:Tämä on keskustelua kiusaamisesta, mistä on pyydetty keskustelemaan.

Aijaa, nyt se on siis keskustelua eikä "sanailua". Kun sinulla itselläsi on jotain sanottavaa.

Hilppa kirjoitti: Sinun kohdallasi nimenomaan oleellista on, että tulit palstalle Gabrielina ja poistuit viesteinesi, joten luulet pystyväsi rakentamaan itsestäsi äitelän pulmusimagon palatessasi takaisin toisella nimimerkillä. Sinun on myös tarkasteltava omaa käytöstäsi, joka ensimmäisellä ilmestymiselläsi Gabrielina ei ollut sinua mairittelevaa eikä naisia kohtaan kovin mukavaa. Olet sanonut haluavasi herättää reaktioita toisissa kirjoittajissa, mikä voi hyvinkin ärsyttää joitakin kirjoittajia,

"Daisarit", eikös noista väännetty maailman tappiin? On vittu herkkä nahka. Sinä ja kyllästynyt tuolloin vääänsitte riitaa ihan mistä tahansa "tikusta".
Niinkuin Vesa sanoi, "Riitaan ei tarvita kahta, kyllä sen joka sitä haluuaa osaa kehiä."

Hilppa kirjoitti:koska toimit noin mielenterveyspalstalla. Et ole itse koskaan avannut omia ongelmiasi, joten joku on kysynytkin sinulta, miksi valitsit palstan.

Miksi minun pitäisi avata "ongelmiani" sinulle enhän minä tiedä mitään sinunkaan ongelmistasi.
Tämä kyllä tuntuu myös viimeiseltä paikalta tehdä suurempaa avautumista.
Tällä palstalla olen oppinut todella paljon internetistä ja siitä miksi tietyn kaltaista puhetta liikkuu. Täällä se usein tiivistyy.

Hilppa kirjoitti:Minä olen vittumainen paska ämmä, mutta se on ainoastaan oma ongelmani (eikä edes kovin suuri ongelma ja minkä kanssa tulen hyvin toimeen), koska kaikilla syntyneillä on tässä maailmassa kuitenkin oikeus hengittää.

On se vähän muidenkin ongelma, mutta olen samaa mieltä kanssasi.
Yleensä ihmiset pyrkii ongelmista eroon joten "paska ämmä" joutuu usein jonossa ensimmäiseksi kun ongelmista pyritään eroon.

Hilppa kirjoitti:Mutta minä olen palstalla, en häivy viesteineni. Nimimerkkiä voin joskus tulla vaihtamaan ja niin olen kerran tehnytkin, mutta se ei ole nyt ajankohtaista. Viestejäni en toivo poistettavaksi. Tuo typerä vihjausväitteesi, että siirryn aina pulmusena syrjään ei pidä paikkaansa. Päinvastoin minut on usein haukuttu hiljaiseksi ja erittäin aggressiivisesti raivottu pois. Mutta ne ovat ilmeisesti olleet jonkun saamia raivarihepuleita.

Ei ainakaan minun raivareitani.
Olet kuitenkin taitava johdattelmaan ihmisiä pois omista teoistasi. Jatkuva toisto asiahteydestä irroitettuna tekee tehtävänsä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2016 09:52

Nyt muistan: Gabriel1 ei noudattanut foorumin ainoaa sääntöä, että ylläpitäjää tulee totella. Tämä johti nimimerkin poistoon viesteinen.

Kun Kyllästynyt ei nyt ole läsnä, hänet tulisi jättää keskusteluiden ulkopuolelle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2016 10:05

Kaapo kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Aiempaan: Kaapo voisi miettiä ja oppia, miten hän voisi käyttää saamaansa palautetta itseymmärryksen palveluksessa; samoin Hilppa. Toisen kritisoinnin sijaan katse tulisi kääntää sisään päin, omaan itseen.

Kaapo: Kyllä minä käytän - nytkin. Ja myös ymmärrän toimintani motiiveja. (Haluan kostaa hilpalle)
Se (ymmärtäminen) ei kuitenkaan tarkoita että pitää alistua ja hyväksyä katteetonta paskaa.
Asetelma Hilpan ja Kyllästyneen kohdalla on (oli) hankala koska molemmat pyrkii esiintymään palsta-auktoriteettina.
(- -)

Psykopatologia: Kyllä kai riitelytapauksissa kosto on olennaisimpia motiiveita, mikä helposti lumeperustellaan oikeudenmukaisuudeksi yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.05.2016 10:06

Minä en tottele ketään silloin kun määräykset ovat mielestäni epäreiluja. Juuri siitä syystä pyrin mm.nyt osoittamaan että kannattaa myös katsoa sen vastapuolen toimintaa joka purkauksen aiheuttaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2016 10:11

Kaapo: (- -) vastapuolen toimintaa joka purkauksen aiheuttaa.

"Purkaus" on o m a valinta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.05.2016 10:38

Se voi olla myös harkittu ja sen kautta voi joskus osoittaa asioita.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.05.2016 10:45

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Tämä on keskustelua kiusaamisesta, mistä on pyydetty keskustelemaan.

Aijaa, nyt se on siis keskustelua eikä "sanailua". Kun sinulla itselläsi on jotain sanottavaa.

Hilppa kirjoitti: Sinun kohdallasi nimenomaan oleellista on, että tulit palstalle Gabrielina ja poistuit viesteinesi, joten luulet pystyväsi rakentamaan itsestäsi äitelän pulmusimagon palatessasi takaisin toisella nimimerkillä. Sinun on myös tarkasteltava omaa käytöstäsi, joka ensimmäisellä ilmestymiselläsi Gabrielina ei ollut sinua mairittelevaa eikä naisia kohtaan kovin mukavaa. Olet sanonut haluavasi herättää reaktioita toisissa kirjoittajissa, mikä voi hyvinkin ärsyttää joitakin kirjoittajia,

"Daisarit", eikös noista väännetty maailman tappiin? On vittu herkkä nahka. Sinä ja kyllästynyt tuolloin vääänsitte riitaa ihan mistä tahansa "tikusta".
Niinkuin Vesa sanoi, "Riitaan ei tarvita kahta, kyllä sen joka sitä haluuaa osaa kehiä."

Hilppa kirjoitti:koska toimit noin mielenterveyspalstalla. Et ole itse koskaan avannut omia ongelmiasi, joten joku on kysynytkin sinulta, miksi valitsit palstan.

Miksi minun pitäisi avata "ongelmiani" sinulle enhän minä tiedä mitään sinunkaan ongelmistasi.
Tämä kyllä tuntuu myös viimeiseltä paikalta tehdä suurempaa avautumista.
Tällä palstalla olen oppinut todella paljon internetistä ja siitä miksi tietyn kaltaista puhetta liikkuu. Täällä se usein tiivistyy.

Hilppa kirjoitti:Minä olen vittumainen paska ämmä, mutta se on ainoastaan oma ongelmani (eikä edes kovin suuri ongelma ja minkä kanssa tulen hyvin toimeen), koska kaikilla syntyneillä on tässä maailmassa kuitenkin oikeus hengittää.

On se vähän muidenkin ongelma, mutta olen samaa mieltä kanssasi.
Yleensä ihmiset pyrkii ongelmista eroon joten "paska ämmä" joutuu usein jonossa ensimmäiseksi kun ongelmista pyritään eroon.

Hilppa kirjoitti:Mutta minä olen palstalla, en häivy viesteineni. Nimimerkkiä voin joskus tulla vaihtamaan ja niin olen kerran tehnytkin, mutta se ei ole nyt ajankohtaista. Viestejäni en toivo poistettavaksi. Tuo typerä vihjausväitteesi, että siirryn aina pulmusena syrjään ei pidä paikkaansa. Päinvastoin minut on usein haukuttu hiljaiseksi ja erittäin aggressiivisesti raivottu pois. Mutta ne ovat ilmeisesti olleet jonkun saamia raivarihepuleita.

Ei ainakaan minun raivareitani.
Olet kuitenkin taitava johdattelmaan ihmisiä pois omista teoistasi. Jatkuva toisto asiahteydestä irroitettuna tekee tehtävänsä.

Tässä palstalle kirjoittamani pilkkomaton viestini:
Hilppa kirjoitti:Tämä on keskustelua kiusaamisesta, mistä on pyydetty keskustelemaan. Sinun kohdallasi nimenomaan oleellista on, että tulit palstalle Gabrielina ja poistuit viesteinesi, joten luulet pystyväsi rakentamaan itsestäsi äitelän pulmusimagon palatessasi takaisin toisella nimimerkillä. Sinun on myös tarkasteltava omaa käytöstäsi, joka ensimmäisellä ilmestymiselläsi Gabrielina ei ollut sinua mairittelevaa eikä naisia kohtaan kovin mukavaa. Olet sanonut haluavasi herättää reaktioita toisissa kirjoittajissa, mikä voi hyvinkin ärsyttää joitakin kirjoittajia, koska toimit noin mielenterveyspalstalla. Et ole itse koskaan avannut omia ongelmiasi, joten joku on kysynytkin sinulta, miksi valitsit palstan.

Minä olen vittumainen paska ämmä, mutta se on ainoastaan oma ongelmani (eikä edes kovin suuri ongelma ja minkä kanssa tulen hyvin toimeen), koska kaikilla syntyneillä on tässä maailmassa kuitenkin oikeus hengittää. Mutta minä olen palstalla, en häivy viesteineni. Nimimerkkiä voin joskus tulla vaihtamaan ja niin olen kerran tehnytkin, mutta se ei ole nyt ajankohtaista. Viestejäni en toivo poistettavaksi. Tuo typerä vihjausväitteesi, että siirryn aina pulmusena syrjään ei pidä paikkaansa. Päinvastoin minut on usein haukuttu hiljaiseksi ja erittäin aggressiivisesti raivottu pois. Mutta ne ovat ilmeisesti olleet jonkun saamia raivarihepuleita

Mitä vikaa on sellaisessa herkkyydessä, että huomaan omaa sukupuoltaani ja samalla itseäni pantavan kuusnolla halveksivin tai röyhkein tekstein, kun olet niin toiminut? Tietenkin sellaiseen agendaan, jota tuot esille palstalla, tulee edes jonkun puuttua. Ei ole mikään ihme, että teksteihisi syntyy reaktioita, kun saavuit palstalle Gabrielina "Panisitko?" -ketjun siivittämänä, mihin avasit tällä palstalla ketjun, johon linkitit kuvineen päivineen kohteen, julkisuuden henkilön. Tuollainen röyhkeys ei voi palstan naisissa herättää muuta kuin vastenmielisyyttä. Tavoittelit reaktiota ja sait sellaisen. En voi sille mitään, että kuva sinun teksteistäsi peilautuu mieleeni tuon tapauksen kautta ja kaikki mieltä sen jälkeen kirjoitat evaluoituu myös tuontapaisen viestinnän kautta etenkin, kun viesteissäsi on toistunut samanoloinen sanoma. Jokaikisen kerran, kun toistat naisia halventavaa agendaasi, voit varautua siihen, että siihen reagoi joku ilmaisemalla, että ei pidä sanomastasi. Ainakin onnistut pahoittamaan monen mielen. Onko se sinun tavoitteesi palstalla ja jos niin herää tietysti kysymys miksi?

Sinun ei tarvitse Kaapo avata ongelmiasi, enkä ole sellaista sinulle ehdottanutkaan. Muistan ainakin yhden kirjoittajan sinulta sellaista kysyneen, koska asenteesi palstalle tullessa oli neuvova palstan muita kirjoittajia kohtaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.05.2016 10:46

(Kaapolle 10:46)
Kyllä, mutta (ko.) purkaus ei kehittyneellä ihmisellä ole (automaattinen) refleksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.05.2016 10:55

Oletko sitä mieltä että se on kohdallani refleksi?
Kaapo

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet