Nettikiusaaminen

Re: Nettikiusaaminen

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2016 17:46

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Hae se "paskalinkki".

Haepas itse. Varsin hyvin tiedät, että Gabrielina tulit palstalle ärsyttävällä naisia halventavalla linkillä ja avauksella, jolla suututit sekä Kyllästyneen, minut että vielä jonkun muunkin. Varsin hyvin tiedät senkin, että Gabriel häipyi palstalta viesteineen. Jälkeenpäin olet epäreilusti esittänyt asiat toisin ja syyttänyt palstan kirjoittajia sinun epäkohteliaasta vastaanottamisestasi ja jopa kiusaamisestasi.

Todistustaakka on sinun, sinä syytit. Jos et pysty osoittamaan niin älä vääristele ja puhu paskaa.

Valitettavasti noin tapahtui. Minulla ei ole mitään juridista todistustaakkaa. Älä sinäkään sitten puhu paskaa, että sinua on huonosti otettu vastaan Gabrielina, koska itse olit syypää sinua kohtaan koettuun vastenmielisyyteen. Sinä olet jälkeenpäin kertonut haluavasi herättää reaktioita. Sellaisen sait aikaan. Älä käännä asioita toisiksi ja jeesustele jälkeenpäin muuta. Sinun onnesi on, että sait luvan poistua viesteinesi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Puhtaalta päydältä aloittaminen tarkoittaa myös, että et ala rakentaa itsestäsi jälkeenpäin äitelää imagoa, joka olisi vastaanotettu huonosti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.05.2016 17:55

Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Hae se "paskalinkki".

Haepas itse. Varsin hyvin tiedät, että Gabrielina tulit palstalle ärsyttävällä naisia halventavalla linkillä ja avauksella, jolla suututit sekä Kyllästyneen, minut että vielä jonkun muunkin. Varsin hyvin tiedät senkin, että Gabriel häipyi palstalta viesteineen. Jälkeenpäin olet epäreilusti esittänyt asiat toisin ja syyttänyt palstan kirjoittajia sinun epäkohteliaasta vastaanottamisestasi ja jopa kiusaamisestasi.

Todistustaakka on sinun, sinä syytit. Jos et pysty osoittamaan niin älä vääristele ja puhu paskaa.

Valitettavasti noin tapahtui. Minulla ei ole mitään juridista todistustaakkaa. Älä sinäkään sitten puhu paskaa, että sinua on huonosti otettu vastaan Gabrielina, koska itse olit syypää sinua kohtaan koettuun vastenmielisyyteen. Sinä olet jälkeenpäin kertonut haluavasi herättää reaktioita. Sellaisen sait aikaan. Älä käännä asioita toisiksi ja jeesustele jälkeenpäin muuta. Sinun onnesi on, että sait luvan poistua viesteinesi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Puhtaalta päydältä aloittaminen tarkoittaa myös, että et ala rakentaa itsestäsi jälkeenpäin äitelää imagoa, joka olisi vastaanotettu huonosti.

Nyt irroittelet taas asiayhteydesta asioita. Kun kyllästynyt lähti se vänkyttäminen miltei lakkasi.
Tällä palstalla on kohdallani ollut kaksi "kiusaajaa" ja toinen olet sinä ja toinen on Kyllästynyt.
Kyllästyneen kanssa saatiin sovinto aikaan ja sen jälkeen vielä yritit häntä yllyttää kaivelemalla jotain "daisareista".
Muitten kanssa on saattanut olla satunnaista erimielisyyttä , jota en tulkitse kiusaamiseksi, mutta sinun kohdallasi se on ollut järjestelmällistä vittuilua ja piikittelyä.
Toisaaltaan jos sinulle sanoo suoran ja ei ole valmis poistamaan vistejään, niin ne katoaa kokonaisuudessaan ylläpidon toimesta.
Toki itse vetäydyt puhtaana pulmusena sivuun.

Ei minulle sinusta mitään vaammaa jää eikä sinun sanomisillasi ole mitään vaikutusta minuun.
Minä vain tiedän mikä tyylisi on. Tietenkään et itse sitä myönnä etkä havaitse.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 07.05.2016 18:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 17:59

Psykopatologia kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Trisse ja Kissikö täällä yksissä tuumin puuhaa sakinhivutusta?

Viis siitä, mitä puuhaavat. Ovat vaan äänessä ts. kirjoittelevat, kun ketjun aihe ei miellytä. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten...

Kyllä minusta (mm.) .Kissi on tuonut eteesi runsain määrin sellaista materiaalia, josta voisit ottaa oppia. - Olet itse painottanut, että sisältö on tärkeintä, ei viestin muoto (onko kirjoitusvirheitä yms.).

Kissi on kyllä tuonut esiin materiaalia, joka ihannoi ylläpitoa ja hänen toimintamallejaan, mikäs sen somempaa itse ylläpidolle. En minä sitä kiellä, etteikö ylläpito "omalla " foorumillaan voisi asettaa ehtoja ja rajoituksia.
Pilkku- ja lauserakennevirheistä huomauttelu ei kuulu tavalliseen ylläpitoon. Millään toisella saitilla en ole ylläpidon taholta tämmöistä huomannut.
Epäsialliseen kirjoitustyyliin (esim Kissi:porsastele omassa läävässäsi ja trisse:Lopeta jo tuo saatanallinen vinkuminen ennen kuin joku tulee ja vetää sua turpaan. ..et katso aiheelliseksi puuttua, mutta minun kirjoitustyyliini ja pilkutukseen olet auliisti puuttunut. Lisäksi olen saanut lukea, että ylläpito on kaiken arvostelun yläpuolella, mutta saa itse esittää jos jonkinmoisia huomatteluita.Olenko väärässä?

Edelleenkin olen sitä mieltä, että sisältö on välimerkkejä tärkeämpää.
Minulle tulee mieleen, että onko kirjoitteluni sinun mielestäsi myös sisällöllisesti sitä tasoa, että olen ansainnut kaikki ne huomauttelut joita minulle on annettu?
Voiko ylläpito tai joku palstailija asettua toisen kirjoittajan pään sisään ja vaatia kirjoittamaan siihen tyyliin ,mikä itseä miellyttää?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.05.2016 18:07

Totean vain yksinkertaisesti, että .Kissin sinusta esiin tuomassa materiaalissa on aineksia, joista voisit ottaa oppia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.05.2016 18:16

Aiempaan: Kaapo voisi miettiä ja oppia, miten hän voisi käyttää saamaansa palautetta itseymmärryksen palveluksessa; samoin Hilppa. Toisen kritisoinnin sijaan katse tulisi kääntää sisään päin, omaan itseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2016 18:18

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti: Kaapo: "Hae se "paskalinkki"."

Valitettavasti noin tapahtui. Minulla ei ole mitään juridista todistustaakkaa. Äläkä sinäkään sitten puhu paskaa, että sinua on huonosti otettu vastaan Gabrielina, koska itse olit syypää sinua kohtaan koettuun vastenmielisyyteen. Sinä olet jälkeenpäin kertonut haluavasi herättää reaktioita. Sellaisen sait aikaan. Älä käännä asioita toisiksi ja jeesustele jälkeenpäin muuta. Sinun onnesi on, että sait luvan poistua viesteinesi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Puhtaalta päydältä aloittaminen tarkoittaa myös, että et ala rakentaa itsestäsi jälkeenpäin äitelää imagoa, joka olisi vastaanotettu huonosti.

Nyt irroittelet taas asiayhteydesta asioita. Kun kyllästynyt lähti se vänkyttäminen miltei lakkasi.
Tällä palstalla on kohdallani ollut kaksi "kiusaajaa" ja toinen olet sinä ja toinen on Kyllästynyt.
Kyllästyneen kanssa saatiin sovinto aikaan ja sen jälkeen vielä yritit häntä yllyttää kaivelemalla jotain "daisareista".
Muitten kanssa on saattanut olla satunnaista erimielisyyttä , jota en tulkitse kiusaamiseksi, mutta sinun kohdallasi se on ollut järjestelmällistä vittuilua ja piikittelyä.
Toisaaltaan jos sinulle sanoo suoran ja ei ole valmis poistamaan vistejään, niin ne katoaa kokonaisuudessaan ylläpidon toimesta.
Toki itse vetäydyt puhtaana pulmusena sivuun.

Ei minulla sinusta mitään vaammaa jää eikä sinun sanomisillasi ole mitään vaikutusta minuun.
Minä vain tiedän mikä tyylisi on. Tietenkään et itse sitä myönnä etkä havaitse.

Tämä on keskustelua kiusaamisesta, mistä on pyydetty keskustelemaan. Sinun kohdallasi nimenomaan oleellista on, että tulit palstalle Gabrielina ja poistuit viesteinesi, joten luulet pystyväsi rakentamaan itsestäsi äitelän pulmusimagon palatessasi takaisin toisella nimimerkillä. Sinun on myös tarkasteltava omaa käytöstäsi, joka ensimmäisellä ilmestymiselläsi Gabrielina ei ollut sinua mairittelevaa eikä naisia kohtaan kovin mukavaa. Olet sanonut haluavasi herättää reaktioita toisissa kirjoittajissa, mikä voi hyvinkin ärsyttää joitakin kirjoittajia, koska toimit noin mielenterveyspalstalla. Et ole itse koskaan avannut omia ongelmiasi, joten joku on kysynytkin sinulta, miksi valitsit palstan.

Minä olen vittumainen paska ämmä, mutta se on ainoastaan oma ongelmani (eikä edes kovin suuri ongelma ja minkä kanssa tulen hyvin toimeen), koska kaikilla syntyneillä on tässä maailmassa kuitenkin oikeus hengittää. Mutta minä olen palstalla, en häivy viesteineni. Nimimerkkiä voin joskus tulla vaihtamaan ja niin olen kerran tehnytkin, mutta se ei ole nyt ajankohtaista. Viestejäni en toivo poistettavaksi. Tuo typerä vihjausväitteesi, että siirryn aina pulmusena syrjään ei pidä paikkaansa. Päinvastoin minut on usein haukuttu hiljaiseksi ja erittäin aggressiivisesti raivottu pois. Mutta ne ovat ilmeisesti olleet jonkun saamia raivarihepuleita.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.05.2016 18:26

Ei Gabrelilta ole poistettu muuta kuin päiväkirja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 18:32

Em. Hilpan kommenttiin viitaten:
-Tulin minäkin takaisin sen jälkeen kun olin lähtiessäni pyytänyt poistamaan kaikki viestini sekä päiväkirjani. Ei se minusta mitenkään kummallista ole, että haluaa poistuessaan viedä mukanaan kaiken entisen. Mikäli sitten jossain vaiheessa palaa, on ihan yhdentekevää, mitä on muutama kuukausi sitten kirjoittanut. Näin ainakin minun kohdallani. Tosin muutamilla on oikein tapana tonkia menneitä ja vetää niihin liittyneitä asioita pöydälle yhä uudestaan.
Se on mielestäni epäasiallista.
Palstalta poistuminen ja taukoilu on silloin tällöin ihan suositeltavaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2016 18:47

Sateentekijä kirjoitti:Em. Hilpan kommenttiin viitaten:
-Tulin minäkin takaisin sen jälkeen kun olin lähtiessäni pyytänyt poistamaan kaikki viestini sekä päiväkirjani. Ei se minusta mitenkään kummallista ole, että haluaa poistuessaan viedä mukanaan kaiken entisen. Mikäli sitten jossain vaiheessa palaa, on ihan yhdentekevää, mitä on muutama kuukausi sitten kirjoittanut. Näin ainakin minun kohdallani. Tosin muutamilla on oikein tapana tonkia menneitä ja vetää niihin liittyneitä asioita pöydälle yhä uudestaan.
Se on mielestäni epäasiallista.
Palstalta poistuminen ja taukoilu on silloin tällöin ihan suositeltavaa.

Sinä olet sinä ja toimit kuten haluat. Gabriel ensiviestissään tahi oliko toinen tai kolmas lähetti naisia (minua ja Kyllästynyttä) ärsyttäneen viestin. Jälkeenpäin hän selittää, että häntä kohtaan on toimittu väärin ja hän olisi ollut kärsijän roolissa. Tuollaisia väitteitä hän on esittänyt useammankin kerran ja käyttänyt minun kirjoittamisestani termiä "länkyttää". Minä olen loukkaantunut kyseisen termin käytöstä. Minusta on oikeus ja kohtuus, että tuon esiin loukkaantumiseni. Eihän sen pitäisi olla mikään ongelma kenellekään, jos kerron loukkaantuneeni tuosta väitteestä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.05.2016 18:52

(18:52, Sateentekijälle)
Se on mielestäni epäasiallista. - Minusta ei.

Kuitenkin minusta pitäisi pyrkiä "bionilaiseen" metodiin (ilman muistoja, ilman haluja ja tulevaisuutta): Kuhunkin viestiin tulisi suhtautua niin kuin se olisi uuden kirjoittajan ensimmäinen viesti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2016 19:11

Psykopatologia kirjoitti:Ei Gabrelilta ole poistettu muuta kuin päiväkirja.

Ja se pöyristyttävä reaktioidenherättämisketju, jota useampikin pyysi poistoon.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 07.05.2016 20:15

Sateentekijä "Kissi on kyllä tuonut esiin materiaalia, joka ihannoi ylläpitoa ja hänen toimintamallejaan"
Tämä ryhmä on mun mielestä hyvinkin riippuvainen ja ohjaaja on onnistunut hellästi potkaisemaan jokaista epämukavuusalueelle ja ollut harkitusti huolehtiva ja minä tykkään, kun joku huolehtii :)
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 07.05.2016 20:27

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Aiempaan: Kaapo voisi miettiä ja oppia, miten hän voisi käyttää saamaansa palautetta itseymmärryksen palveluksessa; samoin Hilppa. Toisen kritisoinnin sijaan katse tulisi kääntää sisään päin, omaan itseen.

Oletko joskus itse yrittänyt hyötyä kritiikistä jota mm. minä ja Helmenkalastaja olemme antaneet toiminnastasi?
Olen

Mihin lopputulokseen tulit?
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 09.05.2016 13:58, muokattu yhteensä 1 kerran
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.05.2016 20:43

Olen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.05.2016 20:46

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei Gabrelilta ole poistettu muuta kuin päiväkirja.

Ja se pöyristyttävä reaktioidenherättämisketju, jota useampikin pyysi poistoon.

Joo kyllä. Tarkoitin sitä, että kun nimimerkit Gabriel ja Gabriel1 poistettiin, ei samalla poistettu yleisiä viestejä, jotka jäivät foorumin "omaisuudeksi".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.05.2016 21:22

Kodin kuvalehden jutussa sanottiin kiusaamisen nostavan itsetuntoa. En usko. En myöskään usko, että kiusaaja välttämättä aina tietäisi kiusaavansa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 21:40

Voiko kiusaamista tehdä tahattomasti ja voiko ihminen uskoa olevansa kiusattu ilman syytä?
Ihmisten reaktiot kiusaamiseen ja kiusattavina olemiseen ovat luonnollisestikin erilaisia. Saman ihmisen eri päivien reaktioitkin voivat vaihdella riippuen monista yksilöllisistä tekijöistä , joista toisella osapuolella ei ole mitään tietoa. Tai jos on vaan ihan muuten huono päivä.
Jopa ihan tavallinen viestintä voidaan kokea kiusaamiseksi netissä , kun ei olla ajatusten lukijoita eikä kehonkieltä voida käyttää.
Asioitahan voi ilmaista eri äänensävyin ja ilmeinkin,mikä antaa oman leimansa kasvokkain käytyyn keskusteluun.Väärinkäsitysten mahdollisuus on sitä suurempi mitä vähemmän vivahteita kommentoinneissa on.
Ehkä jonkinmoista patologista itsetunnon kohottamista on se,kun kiusaaja kuvittelee olevansa "niskan päällä". Se voi hyvinkin olla tiedostamatonta tai varta vasten haettua. Mielestäni kiusaaminen on aina merkki kiusaajan heikosta itsetunnosta oli se sitten tietoista tai tiedostamatonta. Ylimielisyys ja alentuva suhtautuminen kanssakirjoittajiin on mielestäni sekin kiusaamista.
Itse kiusaamisen un usko kohottavan kenenkään itsetuntoa.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 07.05.2016 21:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 07.05.2016 21:49

Se minkä minä olen joskus jossain yhteydessä ottanut kiusaamiseksi, on ollutkin selkeesti vittuilua.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.05.2016 21:53

Mitä eroa on kiusaamisella tai vittuilulla?
Eivätkö ne kumpikin heitä piikkejä vastapelurin nahkaan?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.05.2016 21:59

Itsetunnon koho(tt)aminen kiusaamalla vaatii aika hyvän tunnesäätelyn tai jotain, semmoisen, ettei tule jälkeen päin pahaa mieltä tai huonoa omaa tuntoa, mikä sitten tuhoaakin koko itsetunnon kohentumis-vaikutuksen. Tai sitten pitää tosiaan olla niin, ettei tiedosta kiusaavansa, vaan kokee tekemisensä (kiusaamisen?) jotenkin oikeutetuksi. Esim. kostaminen tai pieni näpäytys... onhan se joskus mukamas niin, että kun kiusaamisen pukee eri vaatteisiin, se ei sitä sitten enää näytä olevan.
Ryysy

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet