Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:33

saara kirjoitti:
trisse kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi

Syytä vaan PP:tä joka otti alati ajankohtaisen huorateeman esille. Sama seuraus saattaa tapahtua vastedeskin vastaavissa tilanteissa.

Minulle henkilökohtaisesti sopii mainiosti sekin ettemme puhu huorista tai huoraamisesta tässä ryhmässä enää koskaan.

Reilu päätös 8-)

Kenelle ja kenen kannalta?
Ei ainakaan minun kannaltani - ja minä lienen edelleenkin asianomistaja, et sinä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:35

Kyllästynyt kirjoitti:"Ymmärtääkseni p-free kuuluu juuri niihin ihmisiin joiden koko elämä pyörii, jos ei pelkästään niin ainakin merkittävästi enemmän, päihteiden kuin hänen lastensa elämän ympärillä.

Kahvi kirjoitti:Itse en ole saanut p-freestä tuollaista kuvaa.

Etpä tietenkään. On vain kurja sattuma, että p-free joka on jo pitkään puhunut siitä, että häneltä on alkoholinkäyttö kielletty - on sitten kuitenkin joutunut sairaalahoitoon nimenomaan alkoholinkäyttönsä takia.
saara kirjoitti:Sitä ongelmaa sinä et täällä moralisoinnillasi voi ratkaista, joten anna jo olla.

En tietenkään voi ratkaista ongelmaa.
Luuletko sinä voivasi ratkaista kaikki ne ongelmat joista sinä kirjoitat?

Moralisoinnista ei ole kyse, vain p-freen ajatuksista "pään nollaamisen" hyödyllisyydestä tai suoranaisesta välttämättömyydestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 23:35

Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:Kyllästynyt, kukahan täällä on raivonnut ja repinyt pelihousujaan? Se taidat olla yksinomaan sinä, kun sinun moralisointisi ei ota vettä myllyynsä...

Olen ollut koko ajan täysin rauhallinen. Sivumennen sanoen, en edes omista pelihousuja.
Enkä minä ole mitään moralisoinut vaan ainoastaan kyseenalaistanut "päännollaamisen" hyödyt ja sen väitetyn välttämättömyyden.
saara kirjoitti:... Onko tullut pieneen mieleen, että ihmisillä on omat aivot joita voi käyttää ilman sinun tätimäistä holhousasennoitumistasi?

Koska sinullakin aivot on, miksi ihmeessä piilottelet niitä piironginlaatikossa?

Oletko kuullut vanhaa sanontaa, ettei kannata heittää helmiä sioille? Mieluummin piiringinlaatikossa kuin julkiruodinnassa.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 23:37

Kyllästynyt kirjoitti:

"Luuletko sinä voivasi ratkaista kaikki ne ongelmat joista sinä kirjoitat? "

-Olenko näin joskus väittänyt?
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:38

saara kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi

Syytä vaan PP:tä joka otti alati ajankohtaisen huorateeman esille. Sama seuraus saattaa tapahtua vastedeskin vastaavissa tilanteissa.

SInä siis syytät Psykopatologiaa siitä, että olet jälleen kerran huoritellut minua!?!?
Uskomatonta, vaikka tunnekin ja tiedän omahyväisyytesi ja itsekkyytesi jo entuudestaan.
Seuraavaksi varmaan syytät minua siitä, että sinä huorittelet minua...

Oletko sinä Tristan koskaan itse joutunut kantamaan vastuuta käytöksestäsi ja tekemisistäsi?

No niin, pitihän se arvata että Kyllästynyt veti tämänkin kejun tapahtumiin nakki ja NOLLA VUOTENA, et siis osaa yhdessäkään ketjussa pystyä. aiheessa :roll:

Voi tsiisus sentään. Nyt ei ole kyse vuodesta nakki ja nolla vaan eilisillasta!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Golden flower » 11.10.2014 23:41

Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:Kyllästynyt, kukahan täällä on raivonnut ja repinyt pelihousujaan? Se taidat olla yksinomaan sinä, kun sinun moralisointisi ei ota vettä myllyynsä...

Olen ollut koko ajan täysin rauhallinen. Sivumennen sanoen, en edes omista pelihousuja.
Enkä minä ole mitään moralisoinut vaan ainoastaan kyseenalaistanut "päännollaamisen" hyödyt ja sen väitetyn välttämättömyyden.
saara kirjoitti:... Onko tullut pieneen mieleen, että ihmisillä on omat aivot joita voi käyttää ilman sinun tätimäistä holhousasennoitumistasi?

Koska sinullakin aivot on, miksi ihmeessä piilottelet niitä piironginlaatikossa?

Kyllästynyt, Näin sivustakatsojalle näyttää, että ennemminkin meuhkaat vaahto suusta roiskuen ja välillä naurat huutonauruasi. Hoivaat pahoinvointiasi kuin pientä lasta ja annat sen remuta ympäriinsä. Toivon, että saat sen aisoihin vielä joskus.

Toivon myös, että p- free onnistuu alkon käytön lopetuksessa. Muita neuvoja siihen en osaa antaa kuin päivä kerrallaan.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:42

saara kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Oletko kuullut vanhaa sanontaa, ettei kannata heittää helmiä sioille? Mieluummin piiringinlaatikossa kuin julkiruodinnassa.

Eivät aivot käyttämisestä kulu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:44

trisse kirjoitti:En usko että huorittelu on asianomistajarikos. (PP sen otti viimeksi esille joten tuosta päättelen...)

Ei sitä ainakaan saaran valtuuksilla ratkaista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:45

saara kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:

Olenko joskus väittänyt sinun niin joskus väittäneen?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:51

Golden flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kyllästynyt, Näin sivustakatsojalle näyttää, että ennemminkin meuhkaat vaahto suusta roiskuen ja välillä naurat huutonauruasi...

Nauru on tarttuvaa - huutonaurukin.
Olen täysin rauhallinen, uskot tai et.
Golden flower kirjoitti:... Hoivaat pahoinvointiasi kuin pientä lasta ja annat sen remuta ympäriinsä...

Tuo ei aukene minulle... Tarkoitatko, että sinun mielestäsi minä en saisi puhua siitä, mitä Tristan on minulle tehnyt?
Minusta on käsittämätöntä edellyttää tai edes ehdottaa, että minun pitäisi olla hiljaa minulle osoitetuista huoritteluista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 23:56

Kyllästynyt kirjoitti:

Sinä vaan joskus pyrit väittämään mustankin valkoiseksi koska se sinun mielestäsi on niin.
saara

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.10.2014 23:58

Moralisoinnista ei ole kyse, vain p-freen ajatuksista "pään nollaamisen" hyödyllisyydestä tai suoranaisesta välttämättömyydestä.Kuva

Nooh... Kunhan nollaaminen ei merkittävästi ole läheisiltä pois, niin mikäpä ettei. Mainittu 1-3 krt/kk tuskin pahasta on. Näin siis minun mielestäni.

Viunalle on esitetty vaihtoehtoja, toivottavasti joku niistä on passeli.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:58

saara kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Sinä vaan joskus pyrit väittämään mustankin valkoiseksi koska se sinun mielestäsi on niin.

???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.10.2014 00:06

Saaran epätarkkuutta: äsken hän ei näyttänyt älyävän toisen vaiheen diabetesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 12.10.2014 00:14

Psykopatologia kirjoitti:Saaran epätarkkuutta: äsken hän ei näyttänyt älyävän toisen vaiheen diabetesta.

PP minä älyän ja jopa tiedän kakkosvaiheen diabeteksestä enemmän kuin sinä, joten älä jaksa,
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.10.2014 00:16

p-free kirjoitti:Kyllästynyt. Siis se mun huutonauru-heitto ei liittynyt mitenkään sinuun kohdistuneeseen huoritteluun vaan ihan toiseen asiaan joka mua nauratti.

Älä viitsi. Kyllä minä näin ja luin ne viestit, ja kyseinen viesti oli osoitettu suoraan minulle.
Etkä sinä missään vaiheessa kritisoinut sanallakaan Tristanin käytöstä vaan päinvastoin kannustit tuolla huutonauru-viestilläsi hänen huorittelujaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.10.2014 00:18

saara kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Saaran epätarkkuutta: äsken hän ei näyttänyt älyävän toisen vaiheen diabetesta.

PP minä älyän ja jopa tiedän kakkosvaiheen diabeteksestä enemmän kuin sinä, joten älä jaksa,

Ei tuollaista sairautta ole.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 12.10.2014 00:23

saara kirjoitti:
p-free kirjoitti:
SADE kirjoitti:Hej p-free,
Sinänsä jointti pari kuukaudessa ei varmasti ole pahin mahdollinen vaihtoehto, liuottaa aivoja siinä missä alkoholi, mutta muut subjektiiviset , fyysiset haittavaikutukset ehkä alkoholia pienemmät. Omasta näkökulmastani katsottuna ongelman asiaan tuo aineen laittomuus.
Entäs jos nollaat pääsi unilääkkeellä? Nyt en tarkoita mitään yliannosteluja. Kerran viikossa n. 10 tunnin yöunet nollaa aika hyvin.

Kiitos viestistäsi.
Niin, eihän mikään päihde ole millään tavalla terveellinen ainakaan fyysisesti. Joillakin päihteillä voi sitten olla henkisesti hyvinkin positiivisia vaikutuksia, esim. LSD on avannut monille ihan uusia ikkunoita elämään, tosin aiheuttanut myös paljon vakaviakin psyykkisiä vaurioita.
Joo, jointti silloin tällöin ei tuhoa ainakaan haimaa kuin mitä alkoholi tekee, ja se haimahan mun ongelmani juuri onkin. Eli mulla on ollut haimatulehduksia ja nyt lääkäri sanoi etten ikinä saa juoda enää alkoholia.

P-free, haiman toiminnanvajauksen myötä sinulla on seurauksena diabetes ja kaikki sen aiheuttamat komplikaatiot. Se ei ole leikin asia. Ex miehelläni on kakkosvaiheen diabetes, siis elintavoilla itse hankittu, munuaiset lakkasivat toimimasta ja hän käy dialyysissä kaksi kertaa viikossa, lisäksi jaloista on hermostollisten ja verenkierrollisten seikkojen takia amputoitu molemmista kaikki varpaat ja nyt on harkinnassa toisen jalan amputointi polvesta alaspäin. Lisäksi hänelle on tehty sydämeen ohitusleikkaus sunien tukkeutumisen takia, sekin diabeteksen syytä..Diabetes on kavala sairaus jonka etenemistä voi vain hidastaa, ei estää.Alkon ja huumeet lopettamalla voit rajoittaa jo syntyneitä muutoksia, et kumminkaan niitä poistaa. Nyt olisi tärkeintä miettiä mikä on sinulle tässä vaiheessa tärkeintä. Et todennäköisesti ole vanha, joten sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet.
Kerroin tämän, en pelotellakseni vaan siksi että nämä ovat estämättömiä faktoja joitten etenemisen vain sinä itse voit katkaista.

PP. mikä tässä kirjoituksessa oli tietämätöntä ja epätarkkaa?
saara

ViestiKirjoittaja saara » 12.10.2014 00:26

Psykopatologia kirjoitti:
saara kirjoitti:

Ei tuollaista sairautta ole.

kakkos-asteen diabetes, sellaistako sinun mielestäsi ei ole???
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 12.10.2014 00:44, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

ViestiKirjoittaja saara » 12.10.2014 00:28

Tyypin 2 diabetes,(aikuistyypin) on vain muotoasia millä nimellä sairautta kutsutaan, kunhan PP taas pääsi viisastelemaan
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 12.10.2014 00:45, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet