selitys

Re: selitys

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.10.2014 01:03

Hilppa, onko mahdollista, että sinä olet käsittänyt viestini jotenkin väärin, tai kenties peräti vääristeletkin niitä?
Minulle esittämäsi kysymykset ainakin ovat syntyneet sinun virhetulkinnoistasi ja vääristelyistäsi; olet ymmärtänyt viestini haluamallasi tavalla, mutta et oikein. Jos olisit ymmärtänyt oikein, olisit jättänyt ensimmäisenkin kysymyksesi esittämättä. Puhumattakaan, että olisit ryhtynyt asettamaan toista kysymystä...

Loukkaantunut olen, mutten kaipaile anteeksipyyntöä; sinä tuskin kykenet näkemään missä kohdassa menit harhaan minun viestieni tulkinnoissasi. Omalta osaltani jätän tämän keskustelun kanssasi tähän. Etten vain taas häiritsisi yörauhaasi ja untasi...

Tuli vielä mieleeni... Sinähän puhut ihan eri asiasta kuin minä. Muttet taida ymmärtää sitäkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.10.2014 16:31

Psykopatologia kirjoitti:
saara kirjoitti:Tulin vielä sen verran käymään,m että haluan kertoa poistumiseni syyn, niin ettei kukaan huolestu.
Jos Luukkonen nyt antaa tämänkään ketjun olla. Poistun täältä ylläpidon mielivaltaisen toiminnan vuoksi.
Ei minua kiinnosta paikka, missä jatkuvasti yritetään lytätä. Kiitos niille jotka ovat kirjoittaneet kanssani,
Hyvää syksyä.

En ole aikeissa enää palata tänne.

Selvityksissä (ja selityksissä) olisi hyvä tuoda erikseen esiin
1) tapahtumien kulku sinänsä ja 2) niistä tehty oma tulkinta.

Tämän olen tuonut esiin aiemminkin muussa yhteydessä.

Tätä saara ei kommentoi, mutta vastailee muuhun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 08.10.2014 21:59

PP kirjoitti 7.10 klo 16.31
"Selvityksissä (ja selityksissä) olisi hyvä tuoda erikseen esiin
1) tapahtumien kulku sinänsä ja 2) niistä tehty oma tulkinta.

Tämän olen tuonut esiin aiemminkin muussa yhteydessä

Tätä saara ei kommentoi, mutta vastailee muuhun"

ViestiKirjoittaja Kissi » 08.10.2014 22:09

No tarkoitus olisi, tällä plaanilla, palatessaan kertoa omin sanoin, miten kaikki meni mielestäsi. Se olisi selitys muille ja itsellekkin tekee hyvää pukea se sanoiksi. Sen tarkoitus on parantaa yhteistyötä ja saavuttaa oma asemansa, kertomalla miltä kaikki sinusta näytti. Täällä pyritään käymään läpi kaikki esiintyneet ongelmat, siis niinku siinä opetus mielessä. Autat muita ymmärtämään ja itsäsikin. Ei sais suuttua, niin ettei halua muille selittää. Tässähän pyritään yhteistyössä ymmärtämään ja valaisemaan elämän kaikkia koukeroita.
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 08.10.2014 22:31

kiss kirjoitti:No tarkoitus olisi, tällä plaanilla, palatessaan kertoa omin sanoin, miten kaikki meni mielestäsi. Se olisi selitys muille ja itsellekkin tekee hyvää pukea se sanoiksi. Sen tarkoitus on parantaa yhteistyötä ja saavuttaa oma asemansa, kertomalla miltä kaikki sinusta näytti. Täällä pyritään käymään läpi kaikki esiintyneet ongelmat, siis niinku siinä opetus mielessä. Autat muita ymmärtämään ja itsäsikin. Ei sais suuttua, niin ettei halua muille selittää. Tässähän pyritään yhteistyössä ymmärtämään ja valaisemaan elämän kaikkia koukeroita.

OK. kerron oman näkemykseni asiasta. Ketjussa kerroin oman "sairaalareissuni" ja sanoin siinä , aivan leikkimielessä, koska tunsin suurta helpotusta, sanoin että täällä tämä palsta ja ylläpito aiheuttaa sydäreitä, lisäsin vielä sen olleen leikkiä, oli ilmeisen huonoa pilaa. PP ei ottanut mitään kantaa siihen, mitä minulle oli tapahtunut, mutta poisti koko ketjun koska koki OMAN ITSENSÄ tulleen loukatuksi.
Sanoi jopa niin, että levitin paskaa netissä!
Minkäänlaista empatiaa en häneltä odottanut, mutten noin lapsellista käytöstäkään.
Tämä oli kokonaisuudessaan asia minkä takia ketju poistettiin. Ja tein uuden ketjun jossa olin todellä vihainen, no se oli kyllä ala-arvoinen. Mutta alkuperäisen ketjun poisto oli,,,, no olkoon, ettei tämäkin joudu poistoon. Tämä oli tapahtumien kulku.
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.10.2014 16:51

Muistaakseni se olin minä, joka sanoi että täällä olo aiheuttaa sydänkohtauksia.
Täällä on tälläistä, että jokakantilta pitää muistaa ajatella mitä hölöttää.
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.10.2014 17:04

Kyllä, ja saara yhtyi leikkiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 17:47

Psykopatologia kirjoitti:Kyllä, ja saara yhtyi leikkiin.

Niin ja se oli PP.n mielestä ketjun tärkein anti!
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.10.2014 19:11

"PP ei ottanut mitään kantaa siihen, mitä minulle oli tapahtunut"
Niin, ei olis paljon vaatinut hiukan huomata toisen kauhistus. Pienillä sanoilla olisi
voinut välttää ison pahanmielen.
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.10.2014 19:15

Otin kantaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.10.2014 19:20

No niin Saara, tommonen toi on, minkäs teet. Paras touhuta jotain muuta kuin kerjätä Herralta myötätuntoa näissä "sydänmurtuu "jutuissa.
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 19:34

Psykopatologia kirjoitti:Otin kantaa.

Kyllä, otit kantaa poistamalla koko ketjun, se oli hyvin kantaaottava reagointi.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 19:38

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Joo, en minäkään tätä nyt oikein ymmärrä...

Pari ketjua katosi ja Saara niiden myötä. Ylläpito varmaan poisti ketjut, mutta Saara poistui ihan itse.
Mitä ihmettä niissä ketjuissa tapahtui sellaista, että Saara päätti lähteä tiehensä?
Kyselen suorastaan epätoivoisesti, koska en tiedä mistä on kysymys ja kaipailen Saaraa takaisin.

Ei mitään m i n u n puoleltani. Sinähän olit paikalla ja toit esiinkin, että tekstit, joissa tuodaan
esiin ylläpidon (muka)syy jonkun sairastumiseen, ovat vakavia syytöksiä (tms.).

Poistin ketjut, kun nykyään tylytän oppimattomia aiempaa herkemmin.

Tämä mainitsemasi "oppimattomien tylytys" on jälleen yksi esimerkki sinun omavaltaisista tulkintatavoistasi.
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.10.2014 19:45

Aiemmin P. käytti runsaasti omaa aikaansa joka hiton mielentilan tulkintaan. Sit se väsähti ja nykyään, jos ei kirjoittajalla ole muuta sanottavaa kuin esim. raivota niin
tylysti vaan poistoon. Viestin sisältö ois kuulemma hyvä sisältää jonkin ajatuksen. Raivoaminen ei tarvii aivoja, ei mulla ainakaan.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.10.2014 20:16

kamala luonto IS sarjakuva
http://www.iltasanomat.fi/kamalaluonto/
Kissi

ViestiKirjoittaja Maaria » 09.10.2014 20:28

Ihana avatar. Mun mies lukee kamala luonto- sarjakuvia ja nauraa itekseen.
Maaria

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 20:34

kiss kirjoitti:Aiemmin P. käytti runsaasti omaa aikaansa joka hiton mielentilan tulkintaan. Sit se väsähti ja nykyään, jos ei kirjoittajalla ole muuta sanottavaa kuin esim. raivota niin
tylysti vaan poistoon. Viestin sisältö ois kuulemma hyvä sisältää jonkin ajatuksen. Raivoaminen ei tarvii aivoja, ei mulla ainakaan.

Niinpä. Ylläpidon kyllästymisen huomaa monella tapaa. Empaattisuus on täysin kadonnut.(Onko sitä edes koskaan ollut?) Oman hipiän herkkyys on saanut suunnattomat mittasuhteet, samoin muitten kuvittelu aivottomaksi massaksi joka velloo täällä päämäärättömästi . Onko syynä henk. koht. turhautuminen vuosia kestäneeseen hedelmättömään? työsarkaan?
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.10.2014 20:36

Kiitti Jill! Minusta kuva on kanssa herttainen, utelias ketunpoika aamusumussa.
Kamala luonto sarjakuva on niin oivaltava välillä, että on pakko nauraa!
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 09.10.2014 20:39

kiss kirjoitti:Kiitti Jill! Minusta kuva on kanssa herttainen, utelias ketunpoika aamusumussa.
Kamala luonto sarjakuva on niin oivaltava välillä, että on pakko nauraa!

Kiss, ihana arkipäivän kevennys:D
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 09.10.2014 20:41

saara kirjoitti:
kiss kirjoitti:Aiemmin P. käytti runsaasti omaa aikaansa joka hiton mielentilan tulkintaan. Sit se väsähti ja nykyään, jos ei kirjoittajalla ole muuta sanottavaa kuin esim. raivota niin

Niinpä. Ylläpidon kyllästymisen huomaa monella tapaa. Empaattisuus on täysin kadonnut.(Onko sitä edes koskaan ollut?) Oman hipiän herkkyys on saanut suunnattomat mittasuhteet, samoin muitten kuvittelu aivottomaksi massaksi joka velloo täällä päämäärättömästi . Onko syynä henk. koht. turhautuminen vuosia kestäneeseen hedelmättömään? työsarkaan?

No en nyt ihan ole samaamieltä. Muuten etkö hoitajana ole joskus ajatellut, kun ihmiset känisee milloin mistäkin, että:
äh, en jaksa tätä samaa valitusta viidettä tuhannetta kertaa :)
Kissi

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet