Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

Re: Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 20:54

saara kirjoitti:Kuten PP on maininnut täällä vertaistukiosiossa ei ole niin säännönalaista poiketa aiheesta, olisit pistänyt tämän aihealueen osioon Psykologiaa ja psykopatologiaa, oma oli valintasi.

pinja
Minulleko kirjoitit tuon?
Nytkö se onkin minun syyni, että tässä ketjussa alettiin esiintyä totaalisen epäasiallisesti?
Ketjun pilaamisella tarkoitin kyllästyneen ja trissen sotaa.[/quote]

Olet vaikea henkilö, joten pysy poissa minun kintuistani.[/quote]
Ai minä olen vaikea ja sinä niitä maailman helpoimpia?[/quote]

vaikeat henkilöt eivät tule toistensa kanssa toimeen, joten parempi olla vähemmän tekemisissä.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 21:08

saara kirjoitti:Kuten PP on maininnut täällä vertaistukiosiossa ei ole niin säännönalaista poiketa aiheesta, olisit pistänyt tämän aihealueen osioon Psykologiaa ja psykopatologiaa, oma oli valintasi.

pinja
Minulleko kirjoitit tuon?
Nytkö se onkin minun syyni, että tässä ketjussa alettiin esiintyä totaalisen epäasiallisesti?
Ketjun pilaamisella tarkoitin kyllästyneen ja trissen sotaa.[/quote]

Olet vaikea henkilö, joten pysy poissa minun kintuistani.[/quote]
Ai minä olen vaikea ja sinä niitä maailman helpoimpia?[/quote]

Pinja, minä en ole edes pyrkinyt kanssasi MINKÄÄNLAISEEN KONTAKTIIN.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 21:11

No siinä mielessä tämä ketju ajaa asiansa, että sai herätettyä ja toi pintaan
monellekin tosi negatiivisia tunteita. :geek:
saara

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 21:38

trisse kirjoitti:
saara kirjoitti:Meni maku koko ketjusta.

Oletko kokeillut mansikanmakuista kondomia sen päällä?

Olet toisinaan todella etova!
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 22:54

p-free kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:Matelit?

Porttikielto kunnes 2014-09-28

Psykopatologia, millä perusteella?

p
Koska Trisse on PP:n silmätikku. Ei tarvitse olla isokaan asia mistä muut selviäisivät kuin koira veräjästä mutta samanlaisesta toiminnasta Trisse saa bännin.
Olen Pinjan kanssa samaa mieltä että vähintäänkin Kyllästyneelle saman pituinen bänni kuin Trisselle jos Trissen bänni pistetään täytäntöön.
Tämän foorumin kirjoittajien epätasa-arvoinen kohtelu on silmiinpistävää!!!

Millä perusteella minut pitäisi bannata?

Tristan näyttää koko viikonlopun pyrkineen provosoida minua paikalle, ja siinä lopulta onnistui, mutta mitään asiatonta tai sopimatonta en ole kirjoittanut.

Jos sinulla on esittää jokin kirjoittamani asiaton tai sopimaton viesti, laita esille.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.09.2014 12:51

Kyllästynyt kirjoitti:
p-free kirjoitti:Koska Trisse on PP:n silmätikku. Ei tarvitse olla isokaan asia mistä muut selviäisivät kuin koira veräjästä mutta samanlaisesta toiminnasta Trisse saa bännin.
Olen Pinjan kanssa samaa mieltä että vähintäänkin Kyllästyneelle saman pituinen bänni kuin Trisselle jos Trissen bänni pistetään täytäntöön.

Tristan näyttää koko viikonlopun pyrkineen provosoida minua paikalle, ja siinä lopulta onnistui, mutta mitään asiatonta tai sopimatonta en ole kirjoittanut.

Jos sinulla on esittää jokin kirjoittamani asiaton tai sopimaton viesti, laita esille.

Kyllästynyt, tarkoitatkohan alla olevaa viestiä sanoessasi Trissen yrittäneen provosoida sinua koko viikonlopun:
Kyllästyneellä on takuulla ollut sormensa pelissä tuossa tutkimuksessa... on laskeskellut psykopatiapisteitäni

Hyvä kuitenkin, että kirjoitit näyttää pyrkineen... Et sentään väittänyt Trissen provosoineen sinua koko viikonlopun.

Sitä ihmettelen, että sinä ilmaannut kirjoittamaan ärsyynnyttyäsi jonkun kirjoittajan viestistä, ja muuten pysyttelet näkymättömissä. Näinhän on tainnut käydä ennenkin; olet tullut paikalle valmiiksi ärsyyntyneenä ja hyökännyt kimppuun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.09.2014 13:07

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Ongelma on se, että täällä ei ole halua osata käytöstapoja.

Miksi ei ole halua osata käytöstapoja täällä?

Kaipa sitä voi netissä rauhassa keskittyä omiin tunteisiinsa joutumatta kohtaamaan toisen tunteita. Esim. täällä voi kirjoittaa "oot aika kusipää!" eikä se ole niin merkittävää jos toinen kirjoittaakin "Olet itse!" tai vastaavaa. Jos on kahvilla jonkun kanssa ja sanoo saman niin tilanne on raskaampi itselle.

"Raskaampi itselle"???
Onpa harvinaisen vastenmielinen ja omanapakeskeinen ajattelumalli; "Jos minua itseäni asia ei haittaa tai häiritse, minä voin ja saan sanoa toisille mitä lystään".

En (vieläkään) käsitä, miten sinulle ei ole missään vaiheessa mennnyt jakeluun se, ettet ole maailmassa yksin, ja ettei sinun "ei merkittävää" ole mikään lupa tai oikeutus käyttäytyä tuollaisella ajattelumallilla ketään kohtaan - missään tai milloinkaan.

Tiedoksesi Tristan, että ainakin minua haittaa, ja tulee aina haittaamaan, jos joku nimittelee ketä tahansa - olkoon se sitten netissä, puhelimessa tai nenätysten.

Eihän Trisse tuossa kerro muuta kuin yhden näkökulman siihen miksi netissä ihmiset herkästi käyttäytyvät tökerömmin kuin elävässä elämässä tekisivät.

Kyllästynyt viestissään 22.09.2014 12:03 paisuttaa yhden näkökulman kokonaiseksi vastenmieliseksi ja omanapaiseksi ajattelumalliksi, ja purkaa samaan läjään omia katkeruuksiaan ja kaunojaan. Läjän siis tässä tapauksessa väänsi Kyllästynyt, ei Trisse.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 23.09.2014 13:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.09.2014 13:08

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
p-free kirjoitti:Koska Trisse on PP:n silmätikku. Ei tarvitse olla isokaan asia mistä muut selviäisivät kuin koira veräjästä mutta samanlaisesta toiminnasta Trisse saa bännin.

Kyllästynyt, tarkoitatkohan alla olevaa viestiä sanoessasi Trissen yrittäneen provosoida sinua koko viikonlopun:
Kyllästyneellä on takuulla ollut sormensa pelissä tuossa tutkimuksessa... on laskeskellut psykopatiapisteitäni
...

Oli niitä muitakin kuin tuo.
Mirri kirjoitti:... Et sentään väittänyt Trissen provosoineen sinua koko viikonlopun...

En, koska "koko viikonloppu" viittaisi yhtäjaksoiseen toimintaan. Mutta useita kertoja kuitenkin - ja monessa eri ketjussa.
Mirri kirjoitti:... Sitä ihmettelen, että sinä ilmaannut kirjoittamaan ärsyynnyttyäsi jonkun kirjoittajan viestistä, ja muuten pysyttelet näkymättömissä...

Siinäpä ihmettelet.
Joskus en halua kirjoittaa ja toisinaan pysty tai pääse kirjoittamaan. Viime viikonloppuna en halunnut, enkä myöskään ehtinyt (läntiseltä suolakaivokselta, jossa nettiyhteys on hidas ja pätkii).
Pääsääntöisesti yritän olla provosoitumatta (ja jättää vastaamatta), mutta aina ja joka kerta en siihen pysty.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.09.2014 13:19

Mirri kirjoitti:
trisse kirjoitti:Kaipa sitä voi netissä rauhassa keskittyä omiin tunteisiinsa joutumatta kohtaamaan toisen tunteita. Esim. täällä voi kirjoittaa "oot aika kusipää!" eikä se ole niin merkittävää jos toinen kirjoittaakin "Olet itse!" tai vastaavaa. Jos on kahvilla jonkun kanssa ja sanoo saman niin tilanne on raskaampi itselle.

Kyllästynyt kirjoitti:"Raskaampi itselle"???
Onpa harvinaisen vastenmielinen ja omanapakeskeinen ajattelumalli; "Jos minua itseäni asia ei haittaa tai häiritse, minä voin ja saan sanoa toisille mitä lystään".

En (vieläkään) käsitä, miten sinulle ei ole missään vaiheessa mennnyt jakeluun se, ettet ole maailmassa yksin, ja ettei sinun "ei merkittävää" ole mikään lupa tai oikeutus käyttäytyä tuollaisella ajattelumallilla ketään kohtaan - missään tai milloinkaan.

Tiedoksesi Tristan, että ainakin minua haittaa, ja tulee aina haittaamaan, jos joku nimittelee ketä tahansa - olkoon se sitten netissä, puhelimessa tai nenätysten.

Eihän Trisse tuossa kerro muuta kuin yhden näkökulman siihen miksi netissä ihmiset herkästi käyttäytyvät tökerömmin kuin elävässä elämässä tekisivät.

Kyllästynyt viestissään 22.09.2014 12:03 paisuttaa yhden näkökulman kokonaiseksi vastenmieliseksi ja omanapaiseksi ajattelumalliksi, ja purkaa samaan läjään omia katkeruuksiaan ja kaunojaan. Läjän siis tässä tapauksessa väänsi Kyllästynyt, ei Trisse.

Olen jo vastannut tuohon ja kertonut, että koska Tristan puhui yleistäen ja koska omien kokemusteni vuoksi minun on helppo uskoa hänen puhuneen (myös) itsestään, tulkitsin hänen puhuneen ensisijaisesti omasta tavastaan ajatella ja toimia.
Jos Tristan kuitenkin puhui vain siitä, mitä hän uskoo muiden ajattelevan, olisi ollut syytä kertoa, ettei hän puhu itsestään vaan esittää arvionsa ulkopuolisena.

Sittemmin on kuitenkin käynyt selväksi, että Tristan puhui (myös) omasta ajattelutavastaan - joka minun mielestäni edelleenkin on suorastaan henkeäsalpaavan omahyväinen ja -napainen.

Olipa sitten kyse näkökulmasta tai kokonaisesta ajattelumallista, aivan yhtä henkeäsalpaavan omahyväinen ja omanapainen se on.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.09.2014 13:25

trisse kirjoitti:Voisitko poistaa esimoderoinnin? Olen pahoillani ja olen rauhoittunut ja kohta joudun muutenkin bännätyksi.

Poistin jo.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.09.2014 13:35

trisse kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti vain nuo ekat viestit. Tilanne itsessään on Luukkosen aikaansaama.

Minusta tuntuu, että konfliktit ja niiden jatkuminen ovat tällä foorumilla hyvin usein ylläpitäjän aikaansaannosta; liekö niiden tarkoituksena jonkinlainen kasvattaminen tai kouluttaminen. Hoitamisesta ei varmaan voida puhua.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.09.2014 13:52

Hoitosuhdetta ei ole.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.09.2014 14:06

Mirri kirjoitti:
trisse kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti vain nuo ekat viestit. Tilanne itsessään on Luukkosen aikaansaama.

Minusta tuntuu, että konfliktit ja niiden jatkuminen ovat tällä foorumilla hyvin usein ylläpitäjän aikaansaannosta; liekö niiden tarkoituksena jonkinlainen kasvattaminen tai kouluttaminen. Hoitamisesta ei varmaan voida puhua.

Olen eri mieltä. Ei kai kukaan ole sinuakaan usuttanut, provosoinut tai pyytänyt hyökkäämään syytöksinesi ja läjänjättämisväitteinesi minun kimppuuni, mutta niinhän sinä kuitenkin (taas) teit - ja aivan omasta tahdostasi ja aloitteestasi. Uskoakseni sinun syysi ja vaikuttimesi on minua kohtaan tuntemasi antipatia, mutta eihän sekään Psykopatologian syytä ole.

Ylläpitäjä on yrittänyt suitsia konflikteja, mutta joihinkin kirjoittajiin vaikutus on ollut päinvastainen. En tosin usko, että he ilman suitsimisyrityksiä olisivat käyttäytyneet moitteettomasti tai edes välttävän asiallisesti, mutta kovin vähän he ovat ohjeista ja neuvoista piitanneet.

Suurin syyllinen kaikkeen pahaan näyttäisi yleisöäänestyksen perusteella olevan minä. Milloin olen ketäkin kiusannut tai suorastaan rääkännyt ja uhreilleni suurta kärsimystä aiheuttanut. Kumma juttu, että kun pyydän esimerkkejä asiattomista viesteistäni, niitä ei ole yhdeltäkään minua kiusaamisesta tai muusta asiattomasta käytöksestä syyttäneeltä herunut.

En jaksa tuota enää edes hätkähtää, mutta se minua etoo, että Psykopatologiaa avoimesti syytetään minun suosimisestani ja ehdotetaan minulle bannia. Mitään perusteita banniehdotuksille ei kuitenkaan anneta, eikä liioin kerrota sitäkään, missä ja miten Psykopatologia olisi minua "hyysännyt".

Psykopatologia ei ole minua hyysännyt, hänellä ei vain ole ollut perusteltua syytä minua bannata, koska se että joku/jotkut eivät minusta pidä, ole mikään syy banniin, eikä aiheettoman bannin antamatta jättäminen ole hyysäämistä sen enempää kuin suosimistakaan.

Summa summarum: Jos jollakulla on esittää todisteita tai perusteita sellaisesta minulta lähtöisin olevasta kirjoituksesta jonka perusteella minut olisi pitänyt bannata, laittakaa se/ne esille!
Mutta jos sellaisia ei ole, älkää veisatko virttä, että minua on muka hyysätty.

En välttämättä kirjoita kovin sovinnollisesti, ja siihen minulla on omat syyni. mutta niin kauan kuin pysyttelen asiallisena, katson itselläni olevan oikeus kirjoittaa parhaaksi näkemälläni tavalla.

Ilmeisesti minä olen valtaosalle sellainen sopiva syntipukki, että minun kontolleni voi lykätä kaikki pettymykset ja vääryydeksi koetut asiat ja tapahtumat. Ikävä vain, etten ole minulle annettuun syntipukin rooliin hiljaa ja kiltisti suostunut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.09.2014 14:45

Mielestäni olen jo sangen pikaisesti vastannut asiallisiin kysymyksiin,
mutta trisse ei ole vastauksiani noteerannut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.09.2014 15:08

Psykopatologia kirjoitti:13:59
trisse kirjoitti:en takuulla ansainnut viikkoa! Kyllästynyt itsekin loukkasi minua omalla tavallaan rehellisyyteni jälkeen.
voin poistaa nuo viestit jos se siitä on kiinni...

Et tietenkään ansaitse. - Varoitin sinua sunnuntaina jo monesti.

Tehdään sitten niin, että porttikielto astuu voimaan tiistana 23.9.2014 klo 16.

Mikä tarkoitus bannin lykkäämisellä on ollut?

Toinen kysymys: Psykopatologia, varoititko porttikiellolla, vai miten? Lukijana minä en ainakaan ole huomannut varoituksia. Ovatkohan ne olleet yksityisviestejä, tai sitten sellaisia varoituksia, ettei porttikiellon uhka ole ilmennyt.

Banni on ilmoitettu julkisesti, mutta lukijana minulle on jäänyt bannin syy kovasti epäselväksi. Rangaistuksen toimeenpanon lykkäämisestä taas tulee mieleeni, että tarvittiin aikaa pätevien rangaistusperusteiden hankkimiseen... Viikon mittaiselle bannille riittävän painavat syyt syntyivät vasta jälkikäteen. Ja samalla tietysti Kyllästyneelle lisää kaunan aiheita Trissen ryhdyttyä riehumaan rangaistuksen julistamisen jälkeen - mutta siis vasta bannin asettamisen jälkeen, ei ennen sitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.09.2014 15:12

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Olen eri mieltä. Ei kai kukaan ole sinuakaan usuttanut, provosoinut tai pyytänyt hyökkäämään syytöksinesi ja läjänjättämisväitteinesi minun kimppuuni, mutta niinhän sinä kuitenkin (taas) teit - ja aivan omasta tahdostasi ja aloitteestasi. Uskoakseni sinun syysi ja vaikuttimesi on minua kohtaan tuntemasi antipatia, mutta eihän sekään Psykopatologian syytä ole.

Kyllästynyt, tiedätkö sinä foorumin valvojana miksi Trissen porttikielto pantiin voimaan vasta tänään?
Ei varmaankaan tarvinnut olla kummoinenkaan ruudinkeksijä osatakseen ennakoida mitä bannin lykkäämisestä seuraisi...
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.09.2014 17:08

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Kyllästynyt, tiedätkö sinä foorumin valvojana miksi Trissen porttikielto pantiin voimaan vasta tänään?
Ei varmaankaan tarvinnut olla kummoinenkaan ruudinkeksijä osatakseen ennakoida mitä bannin lykkäämisestä seuraisi...

trisse käytti tilanteen täysin hyväkseen, bannitauolle lähtö ei silloin tunnu niin vaikealta. Banni täytyy ansaita, siinä myös syy trissen käytökseen banni-ilmoituksen jälkeen.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 23.09.2014 18:00

Trissen bannista nousi suunnaton haloo.En ota kantaa siihen. oliko se aiheellinen vai ei. Pahimmat purkaukset tulivat, kun hän oli jo tietoinen tulevasta bannista. Minulla negatiivisia tunteita herättää lähinnä se, kuinka täällä eriarvoistetaan kirjoittajat. Olen siitä ennemminkin maininnut. Enkä ole mielipidettäni muuttanut.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 23.09.2014 19:34

p-free kirjoitti:
saara kirjoitti: Minulla negatiivisia tunteita herättää lähinnä se, kuinka täällä eriarvoistetaan kirjoittajat. Olen siitä ennemminkin maininnut. Enkä ole mielipidettäni muuttanut.

Kaikki me täällä olemme tasa-arvoisia. Jotkut vaan ovat tasa-arvoisempia kuin muut.

Niinpä :roll:
saara

ViestiKirjoittaja Maaria » 23.09.2014 19:50

Ei pidä. Mutta ei niitä tule viskaista toisten päällekkään.

vastaus alkuperäiseen kysymykseen
Maaria

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet