Yksi positiivinen ajatus päivässä.

Yksi positiivinen ajatus päivässä.

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.10.2016 19:58

Miksi oikeastaan pitää asettaa päiviä paremmuusjärjestykseen? Se, miten hyvä päivä on tai miten huono, riippuu paljolti siitä mihin sitä vertaa. Jokaisessa päivässä on jotain hyvää. Niin minä uskoisin. Sitten kun vielä jaksan uskoa, ettei jokaisessa päivässä välttämättä ole jotain pahaa, silloin olen lähellä tasapainoa!

Ajattelin löytää yhden positiivisen ajatuksen joka päivälle. Sellaisen joka kantaa taas seuraavaan päivään.
Sateentekijä

Re: Yksi positiivinen ajatus päivässä.

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 01.10.2016 21:56

Kertokaa, onko teillä muilla ajatuksia jotka antavat positiivista energiaa silloin kun kaikki ahdistaa ja seinät tuntuu kaatuvan päälle=?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.10.2016 22:18

Ei ole.
Ryysy

ViestiKirjoittaja pöö » 01.10.2016 22:21

Kaikki vastoinkäymiset ovat kimmokkeita kehittymisellemme. Hankalista ihmisistä suhtaumisesta havaitsee oman kehityksensä asteen.
pöö

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 04.10.2016 21:32

Heikohkosti lähti tämä ketju käyntiin
Ihmisilä puuttuu positiivisia ajatuksia
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 04.10.2016 21:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.10.2016 21:34

Mielestäni ajatuksia ei kannattaisi arvottaa, niin ei tule paha mieli, jos ei koko ajan ole positiivisia ajatuksia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 04.10.2016 21:47

Ei niitä koko aikaa tarvitse olla- Yksikin positiivinen ajatus päivässä saattaa riittää .
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.10.2016 00:32

Freud, Marx, Engels & Jung: Jotkut päivät on kultaa (1987)
https://www.youtube.com/watch?v=nMZwBot051g (3:06)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.10.2016 10:50

Sateentekijä kirjoitti:Heikohkosti lähti tämä ketju käyntiin
Ihmisilä puuttuu positiivisia ajatuksia

Tai eivät halua julkaista niitä vaan pitää itsellään. Ajatuksethan ovat aika henkilökohtaisia.
Minä kirjoittelen niistä mieluiten päiväkirjassani; niin kielteisistä kuin myönteisistäkin ajatuksista, ja kaikista niiden väliltä.

Kysymykseen onko minulla positiivisia ajatuksia jotka kannattelevat voin vastata, että on vaihtelevaisesti. Masennuksen määrästä riippuu onko niitä enemmän vai vähemmän. Joskus on paljon, joskus ei yhtään. Depressiokoulu on onneksi auttanut lisäämään niitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.10.2016 11:04

Yksi mahdollisuus vastausten vähäisyyteen voi olla se, että masentuneet ihmiset eivät kestä "pakkopositiivisuutta" tai naiiveja latteuksia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.10.2016 11:43

Kyllästynyt kirjoitti:Yksi mahdollisuus vastausten vähäisyyteen voi olla se, että masentuneet ihmiset eivät kestä "pakkopositiivisuutta" tai naiiveja latteuksia.

No niin- Tulihan se sieltä tähänkin ketjuun, Kyllästyneen toteamus naiiveista latteuksista:(
Myt kun Kaapo on banneissa, voi sitten purkaa minuun ja minun ketjuihini
Siinä se tämän päivän naiivi latteus.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.10.2016 11:45

Jos niitä tulee kaksi, pitääkö toinen deletoida?

Itselleni yleensä tulee monta, mutta en tohdi tänne laittaa, kun saattaa olla niin, että eivät toisten mielestä ole positiivisia, vaan saattavat jopa raivon herättää. Sitä minä en halua.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.10.2016 11:57

Ehdottomasti saa ja pitääkin tuplata kaikki positiiviset ajatelmat jotta niissä olisi enemmän muille jakaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.10.2016 14:21

Joka aamu voi mennä peilin ääreen ja todeta ääneen: "Olen vielä sangen kaunis (tai komea)!"
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.10.2016 14:24

(Minusta kirjoittaja voi halutessaan käyttää otsikossa pistettä, jos hän haluaa osoittaa olevansa "30-lukulainen".)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 05.10.2016 15:20

Psykopatologia kirjoitti:Joka aamu voi mennä peilin ääreen ja todeta ääneen: "Olen vielä sangen kaunis (tai komea)!"

Vähän positiivisempi voi todeta "olen tänään taas kerran kauniimpi kuin mitä eilen olin"!
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.10.2016 15:22

Sateentekijä kirjoitti:No niin- Tulihan se sieltä tähänkin ketjuun, Kyllästyneen toteamus naiiveista latteuksista:(...

Hyvä jos ei tullut täysin ylläripyllärinä puun takaa.
Sateentekijä kirjoitti:... Myt kun Kaapo on banneissa, voi sitten purkaa minuun ja minun ketjuihini...

Kaapolla ei ole tämänkään asian kanssa mitään tekemistä.
Etkö voisi ajatella, että minun kommentteihini on olemassa jokin syy tai jotain aihetta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.10.2016 15:23

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Joka aamu voi mennä peilin ääreen ja todeta ääneen: "Olen vielä sangen kaunis (tai komea)!"

Vähän positiivisempi voi todeta "olen tänään taas kerran kauniimpi kuin mitä eilen olin"!

Tai jos ei pysty ajattelemaan olevansa "vielä sangen kaunis/komea" - voisi ainakin todeta olevansa kauniimpi/komeampi kuin joku toinen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.10.2016 15:54

Tai: luojan kiitos, en ole rumentunut eilisestä - ainakaan paljon!

Masentunutkin ihminen - jos ei ole kovin vaikea-asteisesti masentunut - voi oppia hivuttamaan ajatteluaan pikku hiljaa myönteisempään suuntaan. Tarvitaan tosin voimavaroja riittävästi siihen, että masentuneen mielensä kanssa kykenee panostamaan tietoiseen psyykkiseen aktiivisuuteen ja ajatus(vääristymiensä) tarkkailuun. Ja tietysti tarvitaan voimia siihen, että yleensä jaksaa ajatella; vaikeasti masentuneena sekään ei ole itsestäänselvyys.

(Esittelin Depressiokoulussa opittuja asioita.)
Mirri

ViestiKirjoittaja Undone » 05.10.2016 16:16

Tai voi sanoa, että kylläpä muut voivat taas tuntea itsensä kauniimmaksi tai komemmaksi seurassani! Siitä voi olla paljon iloa itselle ja muille.
Undone

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet