Psykopatologia kirjoitti:Todellakin luovuus on nykyään lähinnä omaperäisiä ideoita individeiltä, joiden on vaikea ymmärtää edes lukemaansa.
Kaapo kirjoitti:Mutta voiko joku lääkitys esim. kohdentaa keskittymistä niin, että yksittäiset asiat tuntuu tärkeiltä ja oleellisilta sensijaan että kokonaisuus olisi oleellinen?...
Kaapo kirjoitti:... Korostan, minä en tiedä, mutta toisaalta kiinnostaa voiko johonkin käyttäytymismalliin löytyä selkeä syy esim. lääkityksestä?...
trisse kirjoitti:En ole huomannut. Kirjoittelen paljon runoja joinain vuosina. Muistaakseni 2004-2007 olin aika tuottelias. Olin silloin myös lääkityksellä, masentunut ja enemmän alkoholisoitunut kuin nykyään. Runotorstai-haasteet paransivat luovuutta sekä masennus ja alkoholi. Nykyään on tuskallista saada aikaan edes pitkää yksittäistä viestiä.
Kaapo kirjoitti:Eikös niin sanota että tuska lisää luovuutta?
Alkoholikin ehkä, itse olen huomannut piikin ryyppäämisen jälkeen päivä pari.
Toki ideoita syntyy känässä josta joitan voi jatkossa työstää.
Alkoholi ja lääkkeet yhdessä?
Alkoholi kai "tehostaa" joidenkin aineiden vaikutusta.
Luin jostain "pirimiesten" saitilta, että amfetamiini lisäisi luovuutta. Onko noin?...
Kyllästynyt kirjoitti:
Luulenpa, että harvassa ovat ne hengentuotteet ja keksinnöt, jotka ilman piriä tai alkoholia eivät olisi päivänvaloa nähneet.
Kaapo kirjoitti:
Luin jostain "pirimiesten" saitilta, että amfetamiini lisäisi luovuutta. Onko noin?
Käsittääkseni osa mt-lääkkeistä on amfetamiinipohjaisia ja minulla on kuva että ne toimisi toisin päin.
Kaapo kirjoitti:Minä en tunne MT-lääkkeitä, mutta on sellanen kutina, että ainakin jotkut MT-lääkkeet saattaa vaikuttaa luovuuteen.
Jos esim. on aivotoimintoja ja tarkkavaisuutta tehostava lääkitys niin se auttaa keskittymisessä, mutta luovuus "kuolee".
Luin juuri vanhan artikkelin jossa toimittaja oli testannut jotain "buusteria" ja hän väitti, että työ onnistui mainiosti, mutta kertakaikkiaan ei löytynyt ainoatakaan uutta ideaa.
Minusta näyttää siltä, että tämä näkyy myös keskustelupalstalla.
Kukaan ei kehittele omia avauksia tai jos niitä on niin ne on lehdistä kopsattuja ja jos kehitteleen niin se tapahtuu hyvin harvoin.
Toisten avauksiin sitten pureudutaan sitäkin tehokkaammin.
Kertokaa te, minä nimittäin en tiedä ja tämä usko perustuu omiin havaintoihin palstalla.
Minä avaan kohtalaisesti uusia avauksia ja valmistelen niitä. Minulla ei ole lääkitystä.
Eli vaikuttaako suuntaan tai toiseen ja jos vaikuttaa niin mikä lääke?

trisse kirjoitti:Kaapo kirjoitti:
Luin jostain "pirimiesten" saitilta, että amfetamiini lisäisi luovuutta. Onko noin?
Käsittääkseni osa mt-lääkkeistä on amfetamiinipohjaisia ja minulla on kuva että ne toimisi toisin päin.
Ensin sanoit että masennuslääkitys vähentää luovuutta ja nyt että se lisää luovuutta? Masennuslääkitykseni ei ollut amfetamiinijohdannainen eikä se lisännyt luovuutta. Juomista se taas todennäköisesti lisäsi.
Mirri kirjoitti:Jospa ihmiset käyttävät luovuutensa netin ulkopuoliseen elämään.
Mirri kirjoitti:En oikein usko, että luovuutta (tai sen puutetta) voidaan arvioida nettikirjoittelun perusteella.
Mirri kirjoitti:Ei myöskään sinun luovuuttasi. Se, että kehittelet tällä foorumilla toinen toistaan omaperäisempiä aloituksia, ei kerro mahdollisesta luovuudestasi mitään. Näyttää kuitenkin siltä, että itse pidät tuotoksiasi osoituksena luovuudesta.

Mirri kirjoitti:Kaapo, ketjujen aloituksiasi lukiessani minä joskus hiljaa mielessäni mietin, että mahtaisitkohan sinä tarvita psykiatrista hoitoa ja jonkinlaisen mt-lääkityksen. Tulee väkisinkin mieleeni, että sinulla saattaa välillä mennä liian lujaa ja korkealla.
Nämä ovat maallikkomietteitä, ja ylläpito toivottavasti kertoo, jos kirjoitin asiattomuuksia kirjoittaessani suoraan toiselle kirjoittajalle tällaista.
Mirri kirjoitti:Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavat saattavat tuntea houkutusta antaa vauhtivaiheiden tulla hillitsemättä niitä lääkkeillä, koska he kokevat silloin olevansa lahjakkaita, luovia, tehokkaita ja toimeliaita. Todellisuudessa tila on usein vahingollisen vauhdikas, ja se voi olla jopa psykoottinen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa