Taistelun tuoksinasta

Taistelun tuoksinasta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 21.05.2015 02:14

Lokkautuessani palstalle sain epäilyjä muutaman kirjoittajan taholta että olisin joku aikaisempi palstalainen.
Eli tavallaan minua lastattiin jonkun tai joidenkin aikaisempien kirjoittajien joko hyvällä tai huonolla "karmalla".
Mielestäni en ole kirjoittanut halveksuvasti kenestäkään taikka mistään. Komenttieni sisältöön on hyvin vähän puututtu taikka kommentoitu, mutta sitäkin enemmän on kiinitetty huomiota tekstieni ulkoasuun.
Joillain kirjoittajilla tuntuu olevan vahava ennakkoasenne jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä asioitten kanssa joista olen kirjoitttanut.

Saittihan vaikuttaa aivan tulehtuneelta.
Kopioin tähän palstan ensimmäisen sivun rekisteröityneet jäsenet.
Minua kiinnostaa, että mitkä täällä on taisteluasemat?
Kuka vastaan ketä ja miksi?
Mitä ryhmittymiä on muodostunut?
Keitä ovat "leaderit"?

Oma kokemus on osoittanut, että monet ihmiset joilla on vahvoja antipatioita jotain tiettyä henkilöä kohtaan siviilielämässän, perheessä, työyhteisössä jne. hakee tiedostamattaan inhoamiaan piirteitä kaikkialta ympäriltään, ja peilaa aivan tutematontakin henkilöä häneen, joka on jättänyt voimakkaan jäljen. Esim. joku oma perheenjäsen, aviomies jne.
Tämä ei tietysti auta itseänsä eikä muita.

Kahvi 11953
Hilppa 10105
Kyllästynyt 5048
Sateentekijä 3314
Jaska 2863
Ryysy 2177
Helmenkalastaja 1393
Kissi 1317
Rane 1136
SADE 821
Jill 684
toope 576
Trisse 574
Flower 526
Kuutar 517
haller 487
Valkosiipi 304
Pinja 277
M.Aitoparta 241
GAD 133
Noolan 82
Heluna 52
Gabriel 44
Gabriel

Re: Taistelun tuoksinasta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 21.05.2015 06:57

Mites noi sukupuolet?
Omia arvailuja alla.

Kahvi M
Hilppa
Kyllästynyt N
Sateentekijä M
Jaska M
Ryysy ?
Helmenkalastaja M
Kissi N
Rane
SADE
Jill
toope N
Trisse N
Flower
Kuutar
haller
Valkosiipi
Pinja N
M.Aitoparta
GAD
Noolan
Heluna
Gabriel M

Edit:

Mirri N (oli näköjään jäänyt pois)
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 21.05.2015 08:06

Mistä tiesit, että Kahvi on mies, kun ei ole sun aikana mitään kirjoitellut.
Samoin arvailit sateentekijän sukupuolta vaikka ei ole sun aikana kirjoitellut.
Mutta jätit arvailematta muut hiljaiset.
Voi perse mitä pelleilyä.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 21.05.2015 08:14

toope kirjoitti:Mistä tiesit, että Kahvi on mies, kun ei ole sun aikana mitään kirjoitellut.
Samoin arvailit sateentekijän sukupuolta vaikka ei ole sun aikana kirjoitellut.
Mutta jätit arvailematta muut hiljaiset.
Voi perse mitä pelleilyä.

Arvailin sen takia koska minua epäiltiin noiksi henkilöiksi. Myös sen takia, koska ilmeisesti noiden henkilöiden kanssa on ollut joillakin jotain jäynää. Eli ei siis mitenkään vaikeaa päätellä. Mutta koittakaa nyt käsittää, että minä EN ole kukaan noista henkilöistä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 21.05.2015 08:21

Ole perkele kuka tahansa mutta lopettaisit turhan pelleilyn.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 21.05.2015 09:18

toope kirjoitti:Ole perkele kuka tahansa mutta lopettaisit turhan pelleilyn.

Pelleilyn?
Missä kohtaa minä olen pelleillyt?
Mielestäni avaukset joita olen tehnyt on asiallisia ja kommentit joita olen kirjoittanut on ihan hyviä, jopa kärsivällisiä vastineita siihen miten minuun on suhtauduttu.

Kyselen sukupuolia ja palsta-asetelmia sen takia josko siihen tapaan kommonikoida pystyis hiukka vaikkuttamaan. Sukupoli on hyvä tietää jos ja kun kirjoittaa vastausta henkilölle.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 21.05.2015 10:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.05.2015 09:28

Minä en ole M. ;) Miksi ajattelit, että olisin?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.05.2015 09:32

Gabriel! Kuten jo aiemmin totesin, kaikki sinun kohdallasi on OK.
Siirrän tämän ketjun vertaistukeen.

9:34
Seuraa vaan allekirjoituksesi viitoittamaa tietä!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja toope » 21.05.2015 09:33

Gabriel kirjoitti:Kyselen sukupuolia ja palsta-asetelmia sen takia josko siihen tapaan kommonikoida pystyis hiukka vaikkuttamaan. Sukupoli on hyvä tietää jos ja kun kirjoittaa vastausta henkilölle.

Ja sullako on eri vastaukset miehille ja naisille?
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 21.05.2015 10:01

Helmenkalastaja kirjoitti:Minä en ole M. ;) Miksi ajattelit, että olisin?

Sinulla oli jotenkin "miehekäs" ote, kuin myös rohkeutta astua esiin tilanteessa missä porukka meinaa riehaantua. Rohkeus ei tietenkään ole mikään miehinen ominaisuus, eikä sitä kaikkilla miehillä edes ole. Osoitit kuitenkin kykyä johtaa ja muuttaa suuntaa. (Siis tämä pelkästään nyt tämän yhden kokemuksen ja ensivaikutelman perusteella.)
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 21.05.2015 10:05

toope kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Kyselen sukupuolia ja palsta-asetelmia sen takia josko siihen tapaan kommonikoida pystyis hiukka vaikkuttamaan. Sukupoli on hyvä tietää jos ja kun kirjoittaa vastausta henkilölle.

Ja sullako on eri vastaukset miehille ja naisille?

Välillä on, mutta eri vastaukset myös eri persoonille ja ne ei riipu sukupuolesta. Eri vastaukset siinä mielessä, että asettelen ehkä sanani hiukka eritavalla eri henkilöille vaikka se viesti taustalla olisi aivan sama.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 21.05.2015 13:14

Niin että kertooko joku näitä sukupuolia vai onko se salaisuus?
Helmenkalastaja korjattu naiseksi.

Kahvi M
Hilppa
Kyllästynyt N
Sateentekijä M
Jaska M
Ryysy ?
Helmenkalastaja N
Kissi N
Rane
SADE
Jill
toope N
Trisse N
Flower
Kuutar
haller
Valkosiipi
Pinja N
M.Aitoparta
GAD
Noolan
Heluna
Gabriel M
Mirri N
Gabriel

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.05.2015 21:41

Ilman määritettä olevista tietääkseni vain M.Aitoparta on mies. Noolanin sukupuolta en tiedä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja SADE » 21.05.2015 22:06

Gabriel, olen nainen.
Aja omaa ralliasi täällä vaan niin kaikki menee hyvin. Jos joku kommentti tms. ei miellytä niin aja ohi.
SADE

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.05.2015 22:12

Gabriel voitko tuoda esille kohdan missä sinua epäiltäisiin minuksi?
Pinja

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 02:46

Jaska kirjoitti:Tässä joitain palstalaisten keskinäisiä suhteita, jotka tietysti on Jaskan silmälasien läpi katsottu.

Kyllästynyt on palsta teräväkielinen matriarkka, joka ei kumarra ketään ja osaa sivaltaa sanan sapelilla todella kipeästi. Erityinen viha-rakkaussuhde Trissen kanssa. Antaa Jaskalle tukkapöllyä aina, kun sattuu olemaan huonolla tuulella. Hän on myös Kahvin kanssa kuin kissa ja koira.

Helmis on Kyllästyneen kaveri ja tuntee jostain syystä antipatiaa Jaskaa kohtaan. Muuten ihan symppis.

Trisse on temperamenttinen neito, joka on kaikkien kaveri ellei satu olemaan huonolla tuulella. Kiukuttelee joskus palstan patriarkalle. Symppis, joka omaa laajan tunneskaalan.

Ryysy on älykäs filosofi, joka tulee juttuun kaikien kanssa. Symppis.

Hilppa tiukkanutturainen virkanainen, Kyllästyneen kaveri, joka inhoaa Jaskaa.

Sateentekijä on ihan symppis nimimerkki joka saa jostain syystä helposti muut kimppuunsa.

Toope on värikäs ja suorasanainen pohjoisen kasvatti, joka riitelee mielellään Sateentekijän kanssa.

Jne... Täällä on runsaasti muitakin mukavia nimmareita, mutta en jaksa kaikkia listata, joten jos nimeä ei mainittu, älkää ottako nokkiinne.

Hienoa! Tällaista analyysiä vähän toivoinkin.
Täytyy tehdä asetelmista jonkilainen "kartta".
Onko ryhmittymissä mielestäsi johtohahmoja jota toimii ensin ja muut seuraa perässä, esim. konfliktitilanteissa?
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 22.05.2015 02:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 02:53

Sateentekijä kirjoitti:Olen / ollut väliaikaisesti taukoilemassa. Mutta silmään pisti luokituksesi!
Olen ollut, olen ja tulen edelleenkin olemaan N ja isolla ÄNNÄLLÄ!
Sinuahan jo ehdittiin luulla minuksikin :D Kas täällä on sellainen tapa, että ensimmäiseksi luullaan, sitten vasta kysytään:)
P.S. En myöskään ole siili enkä ole tupakoinut 16 vuoteen, mutta kiroilen kyllä tarvittaessa lujaa.Avattariin ei ole luottaminen.

Ensivaikutelma ensikosketuksen perusteella: Minulle tuosta sinun avatarestasi tulee mieleen "pervo" siili.
Myös Nainen isolla ännällä hiukka kutkutti seksuaalisuuden korostamista.
Vaan ei se huono asia oo. Olen kuitenkin usein olut väärässäkin joten älä pahastu jos meni pieleen.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 03:03

Pinja kirjoitti:Gabriel voitko tuoda esille kohdan missä sinua epäiltäisiin minuksi?

Sanoinko niin?
Ainakin yritin sanoa, että minua epäiltiin Kahviksi ja Sateentekijäksi ja joksikin paluumuuttajaksi.
Sinun sukupuolesi arvasin avataren perusteella ja yleisvaikutelmasta.

Sateentekijästä en tiennyt mitään, mutta oletin kahnauksien taustalla olevan erilaiset käsitykset esim. tasa-arvosta tai sukupuoliasioista. Arvelin siis sen perusteella että hän olisi mies, vaan ei ollut. Onko Kahvi muuten mies vai nainen?

Arvailuahan tämä kaikki vaan on, mutta tavallaan kartan "piirtäminen" hahmottaa sosiaalisia suhteita tietyssä yhteisössä ja kun jokainen tiedostaa missä kohtaa itse on kartalla ja vastavoimat niin jo pelkästään sillä saattaa tapa kommunikoida muuttua.

Jaska teki hyvän analyysin positiivisessa sävyssä toisia arvostaen, eikä painanut alas edes niitä joiden kanssa hänellä on ollut "nokkapokkaa".
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 22.05.2015 03:59

Jaska kirjoitti:
Sateentekijä on ihan symppis nimimerkki joka saa jostain syystä helposti muut kimppuunsa.

Toope on värikäs ja suorasanainen pohjoisen kasvatti, joka riitelee mielellään Sateentekijän kanssa.

Jättäsit helvettiin listojen tekosi, kun teet ne pärstäkertoimen mukaan tai sen kuka jaksaa eniten nauraa sun typerille kuvillesi ja linkeillesi.
Yksin minäkään en sentään riitele.

Ja joku uusi muka vielä tosissaan ottaa sun listasi.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 22.05.2015 04:39

toope kirjoitti:
Jaska kirjoitti:

Jättäsit helvettiin listojen tekosi, kun teet ne pärstäkertoimen mukaan tai sen kuka jaksaa eniten nauraa sun typerille kuvillesi ja linkeillesi.
Yksin minäkään en sentään riitele.

Ja joku uusi muka vielä tosissaan ottaa sun listasi.

Mutta Jaskan kommenttihan oli aika hyvä. Miksi tulkitsit sen negatiivisesti?
Mielestäni siinä oli kätkettyä arvostusta ja rehellisyyttä.
Gabriel

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet