Jill kirjoitti:Joudun kätkemään vihani. Ja se vain kasvaa... kasvaa...
Pitäisikö rueta harrastamaan potkunyrkkeilyä?
Pinja kirjoitti:Vihaavat ihmiset ovat ilkeitä ihmisiä. Sinun pitää päin vastoin kokea rakkautta.
saara kirjoitti:Jill kirjoitti:Joudun kätkemään vihani. Ja se vain kasvaa... kasvaa...
Mielestäni sinun pitäisi hankkia harrastus missä saat purkaa aggressioitasi niin
etteivät ne tule liian voimakkaina arkeesi.Itse olen havainnut reippaan lenkin
tasoittavan vihan tunteitani.
Psykopatologia kirjoitti:saara kirjoitti:Jill kirjoitti:Joudun kätkemään vihani. Ja se vain kasvaa... kasvaa...
Mielestäni sinun pitäisi hankkia harrastus missä saat purkaa aggressioitasi niin
etteivät ne tule liian voimakkaina arkeesi.Itse olen havainnut reippaan lenkin
tasoittavan vihan tunteitani.
Kyse on kernaammin sitomisesta kuin purkamisesta.
Tulisi erottaa toisistaan suuttumuksen tunteet ja viha(n tunteet).
Golden flower kirjoitti:Minullakin on psykologisten testien mukaan vihaan tai ainakin tuloksissa minua tituleerattiin "vihaiseksi". En vaan itse tiedosta sitä. Huomaan kyllä, jos olen suuttunut, mutta koen ennemminkin olevani leppoisa luonteeltani, suutahdan kyllä silloin tällöin, mutta lepyn hyvin nopeasti. Miten pystyisin selvittämään, onko minulla todellisuudessa tuollaista tiedostamatonta vihaisuutta/ vihaa vai onko kyse jostain mittausvirheestä? Missä tuollainen vihaisuus tulee ilmi? Ajattelen siis niin, että jos jotain tiedostamatonta vihaa on niin, toki haluaisin sille jotain tehtävän, jos sillä tätä elämääni saisin toimivammaksi.
Lisäys: Tuollainen Jillin tuntema viha tuntuu minulle hyvin vieraalta. En siis oikein osaa ottaa siihen kantaa, mutta itsekin erottaisin vihan ja suuttumuksen kuten PP:kin kirjoitti.
Golden flower kirjoitti:No WTF, tarkoittaako vihaisuus siis psykiatriassa väkivaltaisuutta?
Pinja kirjoitti:Golden flower kirjoitti:No WTF, tarkoittaako vihaisuus siis psykiatriassa väkivaltaisuutta?
PP voitko kanssa vastata tähän kysymykseen? Edellisestä vastauksesta käsitän,
että viha tarkoittaa väkivaltaisuutta, koska se ilmenee aggressioina?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa