Illusia esittäytyy

Illusia esittäytyy

ViestiKirjoittaja Illusia » 02.02.2012 11:59

Olen kirjoitellut täällä aiemminkin, mutta en enää päässyt kirjautumaan nimimerkilläni, koska se oli poistettu käytöstä. Keksinpä sitten ihan uuden nimimerkin itselleni. Uusien pitäisi kirjoittaa tervehdysviesti palstalle ja vaikka en varsinaisesti uusi olekaan, niin esittäydyn nyt tässä kuitenkin. Sama tyyppi täällä siis, nimimerkki vain on eri.

Illusia
Illusia

Re: Illusia esittäytyy

ViestiKirjoittaja Illusia » 02.02.2012 13:21

Minulla on tuo vuonna 1944 painettu satukirja "Pessi ja Illusia", jota en ole kuitenkaan lukenut. Minulla on myös Illusia-astiasto.

http://youtu.be/PPDfArwW4dA

Imagination - Just An Illusion
Illusia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.02.2012 13:21

Tervetuloa, "Suuri illusioni".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 02.02.2012 13:48

Kuva

Tämä on minusta aika hauska esimerkkikuva illuusiosta.
Illusia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2012 14:12

Terve Illusia!

Ja kiitokset hauskasta tapettivitsistä. Olen "hulluna" tapetteihin, varsinkin niihin 50- ja 60-luvun retromalleihin, joita eräs vanha liike Hesassa myy. Voisin vuorata niillä vaikka kaikki seinä, mutta puolisoni ei ihan pidä niin villistä menosta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Gyver » 02.02.2012 14:38

Illusia kirjoitti:Tämä on minusta aika hauska esimerkkikuva illuusiosta.

Niin on. Miksi nuo kahvipavut tuossa kuvassa näyttävät liikahtelevan kun katsetta kohdistaa eri kohtiin? Jonkinlainen optinen harha?
Gyver

ViestiKirjoittaja Illusia » 02.02.2012 18:32

En ymmärrä minäkään, miksi tuo kuvan tapetti on niin eläväisen näköistä. Minulla on valkoiset seinät. En kaipaa kuviollisia tapetteja. No, ehkä yhteen seinään voisi laittaa, jos löytyisi miellyttävän näköinen tapetti. Ongelma on se, että mikä kaupassa näyttää loistavalta, ei ole sitä enää kotona. Minulla ei ole silmää sellaiseen. Olisipa.
Illusia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.02.2012 19:21

En ymmärrä minäkään, miksi tuo kuvan tapetti on niin eläväisen näköistä

Luulen, että "oikeaan" vastaukseen tarvittaisin havainto-psykologian spesialisti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 02.02.2012 20:51

Googletus ei tuottanut vielä tulosta, mutta mielenkiintoisen väitteen kyllä: http://www.guy-sports.com/humor/picture ... usion2.htm
The pictures are used to test the level of stress a person can handle.

The slower the pictures move, the better your ability of handling stress.

Alleged criminals that were tested see them spinning around madly; however, senior citizens and kids see them standing still.

Täytyypä katsella tuota kuvaa eri aikoina, jospa pavut liikkuisivat eri määriä.
Gyver

ViestiKirjoittaja Illusia » 15.02.2012 18:12

Pakko sanoa tuosta kuvasta, että epäilin sitä ensin animaatioksi. Ei ole. Testasin sitä laittamalla sen tietokoneen työpöydän taustakuvaksi, ja rattaat pyörii... Saan hetkeksi kuvan liikkumattomaksi, jos tuijotan jotakin noista kuvioiden keskipisteistä.
Illusia

ViestiKirjoittaja Gyver » 05.03.2012 21:32

Gyver kirjoitti:Täytyypä katsella tuota kuvaa eri aikoina, jospa pavut liikkuisivat eri määriä.

Ihan samanlaisesti ovat liikkuneet joka kerta mitä olen tässä välissä katsellut. Ei noista pavuista voi päätellä mitään.

Takaisin ketjun aiheeseen. Minulle ei tule Illusiasta mieleen astiasto vaan ihan jotain muuta. En taidakaan sanoa siitä sen enempää.
Gyver

ViestiKirjoittaja PowerFree » 20.04.2012 16:26

Moi Illusia.
PowerFree

ViestiKirjoittaja Illusia » 20.04.2012 18:39

Kuva
Illusia

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet