Mietteitä vertaistuesta

Mietteitä vertaistuesta

ViestiKirjoittaja logia » 15.11.2022 10:21

Tämähän on vertaistukipalsta olematta mikään varsinainen terapiapalsta. Keskustelu yleisissä osioissa on lähes loppunut ja siirtynyt hiukan päiväkirjojen puolelle. Päiväkirjoissa keskustelua on käyty kyllä aiemminkin. Periaatteena on ollut, että kirjoittajien päiväkirjarauhaa on kunnioitettava. Jos joku haluaa kirjoitella pelkästään omaan päiväkirjaan, johon ei salli minkäänlaista kommentointia, niin jää vaille sitä vertaistukea. Jos kaikki tekisivät näin, niin olisiko tämä enää mikään vertaistukipalsta? Onko vertaistuki sitten yliarvostettua, jos sitä ilmankin pärjää? Minulle on sanottu, että ryhmä hyötyy minusta, mutta minä itse en hyödy ryhmästä. Toivottavasti minusta on ollut apua toisille, vaikka vähän epäilen.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Mietteitä vertaistuesta

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.11.2022 15:14

Kirjoitan alla olevan mielipiteeni sekä valvojana että rivikirjoittajana:

Mielestäni keskustelupalstan ydin sekä ylin tarkoitus on keskustelu, koska ilman keskustelua mikä tahansa palsta näivettyy. Yksinpuheluunhan ei yleisöä edes tarvita.

Jotkut ovat olleet tyytymättömiä jos heidän kirjoituksiaan ei ole kommentoitu, ja jotkut taas kokevat saamansa kommentit ja vastaukset loukkaavina ja asiattomina - jopa sellaisetkin, joita ei ole loukkaaviksi tarkoitettu. Mielestäni on selvää, ettei kaikkia voi miellyttää, mutta jokainen tämän palstan kirjoittaja on tärkeä ja arvokas, enkä halua kenenkään kuvittelevan, ettei heitä tarvittaisi tai kaivattaisi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Mietteitä vertaistuesta

ViestiKirjoittaja logia » 15.11.2022 17:38

Ei pitäisi kyllä liikaa odottaa miltään netin keskustelupalstalta, sillä voi joutua pettymään. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että jokainen täällä on arvokas palstan kannalta. Kiva, jos joku kommentoi omia tekstejä edes joskus, mutta tärkeätä on sekin, että voi kommentoida myös toisten viestejä. Keskustelua ei muuten synny. Yritän jatkossa muistaa kunnioittaa toisten rajoja vähän paremmin, mutta minä olen kuitenkin aika puhelias ihminen, ja paljon yksin.

Minun pitäisi varmaan hankkia uusia ystäviä tai edes pitää enemmän yhteyttä entisiin. Hekään eivät kuitenkaan voi korvata tätä keskustelupalstaa. Tälle on oma tärkeä paikkansa minun elämässäni. Mietin usein palstan ihmisiä ja asioita, vaikka olisin muualla. En nyt sano, että olisimme täällä ystäviä keskenämme, eikä se kai ole realistinen toive tai tavoite. Yritämme vain pärjätä joten kuten. Olisihan se taito.

Kiitokset palstan valvojalle, sillä ilman häntä tätä palstaa ei ehkä olisi.
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52


Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron