Koirista

Koirista

ViestiKirjoittaja eea » 04.08.2020 21:32

Minäkin voin hoitaa koiraasi jos maksat jotain. Eikä tarvitse edes hirveän paljon maksaa. Ajattelin vaan sanoa.
Viimeksi muokannut eea päivämäärä 06.08.2020 01:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 04.08.2020 23:06

Hieno tarjous! Jos ei ole ketään, niin oisi edes jonkunmoinen 'tuttu' jonka apua pyytää. Olisi niin kivaa lukea millaisiin seikkailuihin pääsisit koirulin kanssa. Tai koiruli sun kanssa :)
Katla
 

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 05.08.2020 00:53

Pistäisin ehkä pystyyn kilpailevan blogin... 8-)
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 05.08.2020 08:11

Sitä juuri ajattelinkin! Saataisiin kunnon jännäri kehiin, että mihin asemalle koiruus nyt jäi, tai jos pääset Mirrin kotiin koiravahdiksi, niin hajoaako ikivanha rottinkituoli ja ties mitä käänteitä tuosta hurmaavassa eläin Saagassa lukisimmekaan. Kiitos muuten tästä ketjusta, kun ei ole paikkaa missä sanosi Mirrille asiansa, niin nyt on.
Katla
 

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.08.2020 12:45

eea kirjoitti:Minäkin voin hoitaa koiraasi jos maksat jotain. Eikä tarvitse edes hirveän paljon maksaa. Ajattelin vaan sanoa.

https://perhonen.blogi.net/blog/143/koi ... itopaikka/
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 05.08.2020 17:11

Joo tuohon postaukseen liittyen kirjoitinkin. Tunnuit postauksessasi olevan jossain määrin epävarma ko hoitopaikasta...
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 05.08.2020 19:03

Miten, eea, todistat luotettavuutesi koiranhoitajana? Täällä kirjoitetun perusteella ainakin minä olen saanut kuvan, että käyt ajoittain vähän tuulella... Laitoin tämän henkilökohtaisen kysymyksen, koska sinäkin aloitit henkilökohtaisen ketjun.

Itse olen ollut tilanteessa, jossa olen sopinut koiranhoidosta puolitutun naisen kanssa. Pari päivää ennen sovittua hoitoa nainen ilmoitti, ettei nyt jaksakaan alkaa hoitaa vierasta koiraa, on vähän fiilikset huonot. Että sorry vaan. Naapuri ja lapset yhteisvoimin pelastivat lomaviikkoni. Mutta tuosta oharista opin, että jos koirani vakihoitajille ei käy, vien koirani koirahoitolaan. Siellä koiria työkseen hoitavalla ihmisellä ei ole varaa ohareihin tai muuhun säätämiseen. Kaikki on aina mennyt hoitolassa tosi hyvin ja olen saanut koiralleni hoitopaikan silloin kun olen tarvinnut.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 05.08.2020 19:08

Kyllä olen minä kissaakin hoitanut mutta toki lopullinen sopimus tehtäisiin vasta jos ajankohta, palkkio ja muut yksityiskohdat natsaa.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 05.08.2020 19:15

No joo, kuten sanoin, kommenttini oli kuittaus henkilöön menevästä aloituksesta...

En itse asiassa epäile, ettetkö hoitaisi eläintä, jonka olet luvannut hoitaa. Uskon että ainakin minun koirani hoitaisit paremmin kuin minä itse.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 05.08.2020 21:33

TRISTAN
tässä voimme myös puhua sinusta jotain mukavaa. Onko kokemusta koiranhoidosta?Voiko esim. koiraa pissittää ikkunasta narunpäässä, jos asuu korkeella?
Katla
 

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 05.08.2020 22:59

Haha. Oli meillä se tiibetinspanieli eli 11-19 -vuotiaana ulkoilutin sitä joka päivä koulun jälkeen. Pienen koiran kanssa pärjäisin tai oikein yhteistyöhaluisten isojen koirien kuten labradorien. Haastavat isot koirat voisivat vaatia vähän totuttelua...
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 05.08.2020 23:11

Tottakai sinä pärjäät pienten koirien kanssa. Nappaa räykyn syliin ja kantaa pois, jos tulee isoja vastaan ja arveluttaa. Tuntemattomat isot koirat voi vetää mukanaan, jos ei ole kokemusta käskyttäjäksi. Sinulle itsellesi olisi pieni koira hyvä valinta. Sellainen käsilaukkuun laittettava, niinkuis Paris Hiltonilla.
Katla
 

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 05.08.2020 23:14

Kuva
Katla
 

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 05.08.2020 23:18

Meidän koira oli Mirrin koiran vastakohta siinä että se oli aivan ylisosiaalinen tapaus. Jos se näki toisen koiran tuli ihan hulluksi riemusta. Ei tajunnut olevansa itse hyvin pieni. Äiti sanoi aina että se kasvoi 10 senttiä kokoa toisen koiran nähdessään.

Voisin ottaa sellaisen hauskan valkoisen pienen koiran joita välillä näkee mutta en ole varma mikä sen rodun nimi on. (Kun ihmiset leikkaavat sen turkin niin näyttää vissiin erilaiselta kuin koirakirjoissa eikä tunnista niistä kuvista).
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 05.08.2020 23:18

Ei chihuahuaa. Ne on vähän pahapäisiä...
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.08.2020 23:46

Katla kirjoitti:Tottakai sinä pärjäät pienten koirien kanssa. Nappaa räykyn syliin ja kantaa pois, jos tulee isoja vastaan ja arveluttaa. Tuntemattomat isot koirat voi vetää mukanaan, jos ei ole kokemusta käskyttäjäksi. Sinulle itsellesi olisi pieni koira hyvä valinta. Sellainen käsilaukkuun laittettava, niinkuis Paris Hiltonilla.
(lihavointi minun)

Syliin nappaaminen ei auta ketään, ja pelkäävää koiraa kaikkein vähiten. Eikä kurakeleillä ole millään lailla mukavaa, jos koira on oppinut pelastautumaan hankalista tilanteista syliin pyrkimällä.

(Eea, vaihtaisitko otsikon sopivammaksi. Minä en ole tämän ketjun aiheena.)
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Koirista

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 06.08.2020 08:15

Mirri kirjoitti:Syliin nappaaminen ei auta ketään, ja pelkäävää koiraa kaikkein vähiten. Eikä kurakeleillä ole millään lailla mukavaa, jos koira on oppinut pelastautumaan hankalista tilanteista syliin pyrkimällä.

Syliin nappaminen voi auttaa kovinkin suuresti hoitajaa. Koiraa se tuskin ehtii viikossa pilaamaan... Oman koiran kanssa on ehkä eri juttu.

Hoidan ajoittain jääräpäistä, märällä ilmalle kävelemästä kieltäytyvää, joillekin koirille räksyttäväää mäykkyä. Tasan takuulla nappaan vanhan herran kainalooni kun alkaa possuilla. Pistän sadetakin kurakelillä päälleni niin pienet ravata ei haittaa. Omistajat naureskelevat hoitokeinoilleni, kun itse eivät ole koiraa kantaneet.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: Koirista

ViestiKirjoittaja Katla » 06.08.2020 11:29

:) ihana mäykkyherranen, hän kuitenkin pitää pokkansa vaikka sylissä kuljetetaan :) mun mäykky esiintyi silloin muka ylempiarvoisena, ku toinen jäi maahan, mut jos noin muuten halusi kantaa niin häntä nolotti ja maassa oli enemmän mielenkiintoista.
Katla
 

Re: Koirista

ViestiKirjoittaja eea » 06.08.2020 22:04

Mäykky = mäyräkoira? Saksantädillä oli sellainen. Tuntui hyvin persoonalliselta otukselta. Kun heilutin pyyhettä kävi siihen käsiksi kuin se olisi ollut joku riistaotus. Yöllä kun valutin vettä hampaita pessessä tuli samoin tarkkailemaan arvioivasti "Jaa että tälläinen tapaus - mitäköhän tuo vessassa ravaa ja valuttaa vettä. Hmm. Sitä pitää pitää kyllä vähän silmällä" Suuri ego pienessä koirassa.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea
 
Viestit: 2561
Liittynyt: 15.01.2019 20:52

Re: Koirista

ViestiKirjoittaja Katla » 07.08.2020 22:39

Mäyräkoira on tosi sydämellinen otus. Ja salamannopea metsästäjä. Kerran koirani piiloutui mökillä parisängyn alle seinänviereen, perimmäiseen nurkkaan, eikä tullut pois. Työnsin sinne pitkävartisen harjan, että härnään hänet liikkeelle, että onko joku hätänä. Jumaliste, tuli tulta ja tappuraa, harjas meni hetkessä silpuksi ja peto kiskaisi koko harjanvarrenkin sängyn alle. Se oli hänen paikka ja sinne ei ole asiaa, se tuli selväksi. Joskus sitten tuli sieltä muinamiehinä, kun hänelle passasi :)
Katla
 


Paluu Vertaistuki ja lääkkeet



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron