Pienen pillerin puolikas hukassa

Pienen pillerin puolikas hukassa

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.11.2016 15:30

Yksi pilleri on todella pieni ja sitten se vielä pitää puolittaa ja vaikka mitä keinoja olen käyttänyt, niin se toinen puolikas useimmiten katoaa. Sitten lääkkeet loppuu liian aikaisin ja apteekista ei saa lisää, kun niiden mielestä se puolikas pitää olla jossain. Ja sitten olen ilman tuota puolikasta n puolet ajastani. Jona aikana sydämen sykkeeni on epämääräisesti sekaisin.

Miten tuon pillerin puolikkaan, noin nuppineulan puolikkaan pään kokoisen saisi pidettyä tallessa?
irmeli

Re: Pienen pillerin puolikas hukassa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 28.11.2016 15:46

Voisikohan sen tunkea folion alle siihen pillerin reikään mistä tulikin tai puolittaa kaikki pillerit jo valmiiksi johonkin erilliseen astiaan?
Kaapo

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.11.2016 16:48

Ei sitä ainakaan siihen reikään saa takaisin, olen kokeillut. Jos erilliseen astian ne puolitan, olenkin sitten sekaisin olenko syönyt tai en.
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2016 16:55

Niitä läpipainopakkauksia olen käyttänyt pillereiden tallettamiseen enemmän ja vähemmän huonolla menestyksellä. Puolikas pysyy siinä avatussa kolossaan tai sitten ei. Apteekista saa kaikenlaisia kivoja pilleripurnukoita, joten se valmiiksi puolittaminen voisi olla kokeilemisen arvoinen. Kunhan vain muistaa mitä lääkettä purnukkaan laitetut puolikkaat ovat.

Oikeassa kai ne apteekissa ovat uskoessaan puolikkaan olevan jossakin. Mutta eipä se mitään auta, jos ei kukaan tiedä, missä se jossakin sijaitsee.
Irmeli, olisiko dosetista apua? Niitä on monen kokoisia, myös aivan pieniä.
Mirri

ViestiKirjoittaja pöö » 28.11.2016 17:18

Osta apteekista lääkkeenpuolittaja jossa on myös se kaivattu säilytystila leikatulle puolikkaalle.
pöö

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.11.2016 18:20

Ei onnistu puolittaja, kun on niin pieni pilleri.
Mutta se onnistuu että ostan apteekilta valmiiksi puolitetun pillerin joka on pakattu pieneen dosenttiin. Se palvelu maksaa viisi euroa.
Nyt sain kahden viikon hukatut puolikkaat ostettua ilman Kelakorvausta.

ps. äitini hoiti tämän homman sinä aikana, kun kiroilin ja etsin puolikasta pölyimurin pussista.
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2016 19:08

Minä en ole ikinä oppinut ymmärtämään, miksi jotkut pillerit ovat käsittämättömän suuria ja toiset taas niin pieniä, että niitä pitää etsiä suurennuslasilla.
Mirri

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.11.2016 21:05

Mulla esim. epilepsialääkkeet on niin suuria, että jo niistä tulee dosentin päiväannos ihan täyteen.
irmeli

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2016 21:41

Tässä ei varmaan ole tarkoitus leperrellä kissoista, mutta kerronpahan kuitenkin: olen törmännyt näihin pillereiden käsittämättömiin kokoeroihin lääkitessäni kissojani.
Luulisi, että kissan kitaan tungettaviksi tarkoitetut lääkkeet ovat mahdollisimman pienikokoisia - vaan eivätpä ole. Yksi matolääke on pikkuinen pilleri, mutta toinen voi olla kolmisen kertaa sen kokoinen ja kaikin puolin muutenkin niin epämiellyttävän tuntuinen, että kissa kauhistuu jo pelkästä lääkepakkauksen näkemisestä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 29.11.2016 05:40

Jos puolittais ne pillerit ja teippais jokaisen puolikkaan seinäkalenteriin tai rakentelis oman "juoulukelenterin" koteloineen.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.11.2016 01:36

Pillerijoulukalenteri:) :lol:
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.11.2016 07:11

Taitaisi erälle sopia kaljapullokalenteri paremmin.
irmeli

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet