Jos jokin ärsyttää

Jos jokin ärsyttää

ViestiKirjoittaja trisse » 22.07.2016 23:41

niin miten saisi selville mikä siinä ärsyttää ja miksi?
trisse

Re: Jos jokin ärsyttää

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.07.2016 16:59

Kai se on sitä, että asiat ovat menneet toisin kuin on odottanut ja halunnut eikä sitten tykkää siitä, silloin ärsyttää.
Pinja

ViestiKirjoittaja pöö » 23.07.2016 18:24

Laittaa egonsa lepoon ja tarkastelee tilannetta.
pöö

ViestiKirjoittaja trisse » 23.07.2016 18:49

Tarkoitan ihmisissä. Esim. eksäni facebook-päivitykset risoo mua saatanasti ja ihmettelen vähän että miksi...
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 23.07.2016 18:58

Voisitko ignoorata sen ärsytyksen aiheuttajan kaikin tavoin elämäsi ulkopuolelle?
No, voi olla helpommin sanottu kuin tehty. Minä olen ignoorannut exäni jo viisi vuotta sitten enkä ole sitä katunut.
Ulkoista itsesti tai siis hänet omista ajatuksistasi, jos ymmärrät mitä tarkoitan :?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.07.2016 20:13

Jos et ymmärrä mikä siinä ärsyttää, tuskin osaat tehdä asialle mitään, sitten vaan on elettävä ärsytyksen kanssa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 23.07.2016 23:04

Mutta et ole enää ihastunut? Jotain antipatioita jäänyt. Toinen vaihtoehto on, että päivitykset ovat tosiaan askoja.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 23.07.2016 23:16

En oo ihastunut, ei oo jäänyt antipatioita, eikä ne ole paskojakaan. Luulen että se kertoo jotain minusta että ärsyynnyn älyllisistä, mahtipontisista, vähän omahyväisistä päivityksistä. Mielessä pyörii jotain sellaista että helppohan toisen on heittäytyä tuollaiseksi kun on hyväosainen. En osaa selittää. Käsken Facebookia taas kohta piilottamaan ne. En vaan tajua mikä noissa minua niin helvetisti ärsyttää...
trisse

ViestiKirjoittaja Pinja » 23.07.2016 23:32

Kannattaa piilotuttaa ne.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 24.07.2016 12:18

Ketäpä sellaiset päivitykset eivät eksän kyseessä ollessa ärsyttäisi. Itteäni ehkä tuonkaltaisessa tilanteessa ärsyttäisi toisen rohkeus laittaa sellaisia päivityksiä. Toisaalta ehkä se, että tuntisi ihmisen paremmin ja sitten taas hänen facessa luomansa kuva itsestään ei olisikaan samanlainen kuin mitä ihminen oikeasti on. Sekava lause, sorry.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 25.07.2016 00:38

Ehkä rohkeus voi vaikuttaa - ja kuvakin osin. Toisaalta ihmetyttää haluaisinko itse kirjoittaa mahtipontisia ja älyllisiä päivityksiä mutta koen että jokin estää minua :shock:
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.07.2016 00:55

Itsekritiikki.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.07.2016 14:40

Noin siis introspektio selvittää, eivät "nomoteettiset" kyselyt muilta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet