Lääkityksen aloituksesta

Lääkityksen aloituksesta

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.10.2015 18:38

Mikä sai aloittamaan lääkityksen/lääkitykset? Oliko helppoa ottaa lääkitys käyttöön ja pitkitittekö käyttöön ottoa? Miten suhtauduitte mielenterveyslääkkeisiin ennen lääkityksiä? Kauan uskoitte tarvitsevanne lääkitystä aloittaessanne?
Pinja

Re: Lääkityksen aloituksesta

ViestiKirjoittaja Pinja » 19.10.2015 19:18

Mikä sai aloittamaan lääkityksen/lääkitykset?
-Pelästyin tuntemustani, tuntemus oli suurimmalta osaltaan tiedostamaton ja sai tuntemaan voimakasta masennusta. Oli pakko ottaa lääke käyttöön, saadakseni tuntemuksen pois ja masennuksen laantumaan.

Oliko helppoa ottaa lääkitys käyttöön ja pitkitittekö käyttöön ottoa?
-Pitkittelin lääkkeen käyttöön ottoa 1-2 viikkoa. Ensimmäinen lääke mitä otin käyttöön oli masennuslääke Remeron.

Miten suhtauduitte mielenterveyslääkkeisiin ennen lääkityksiä?
-Pelkäsin mielenterveyslääkkeitä, joten en heti uskaltanut niihin turvautua.

Kauan uskoitte tarvitsevanne lääkitystä aloittaessanne?
-Ajattelin, että tulisin tarvitsemaan lääkitystä joitakin vuosia, mutta en ajatellut loppu elämäksi.

Nyt olen päässyt käsiksi tuntemukseen tiedostaen mikä sai ottamaan alunperin lääkityksen käyttöön. Voi hyvinkin olla, että pystyisin nyt lopettamaan lääkityksen sen takia, kun olen päässyt samaan pisteeseen ja olen lisäksi pystynyt käsittelemään tuntemusta. On hienoa päästä aloituspisteeseen, varsinkin kun se voi tietää sitä, että lääkityksen voisi lopettaa. Uskon, etten kauaa enää tarvitse lääkitystä ja voin alkaa hitaasti vähentelemään sitä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Katla » 19.10.2015 23:44

Voimakkaat panikki ja yleis ahdistus oireet pakottivat lääkäriin. Sain rauhoittavia ja aloin syödä säännöllisesti. Tilanne alkoi rauhoittua vasta vuosien ja terapian jälkeen.
Terapia oli ihan ok. mutta raskas. Toivuin koko paskasta vasta monen vuoden jälkeen.
Nykyisin käytän harkitusti xanoria ja mieliala lääke sepramia koka päivä.enkä ikinäs mee pitkään terapiaan. elämä itsessään on terapiaa, sitten kun sen tajuaa .
Katla

ViestiKirjoittaja Pinja » 20.10.2015 19:12

Etkö kokenut, että pitkästä psykoterapiasta olisi ollut hyötyä? Kauan kävit ja kuinka usein ja mikä suuntaus ja oliko yksityisen? Olet siis aikalailla jo parantunut.
Pinja

ViestiKirjoittaja Katla » 20.10.2015 19:33

yksityisellä, kongnitiivinen. 2keraa viikossa kolme vuotta. Kaikki luovuus, voimat ja itsetunto, omaarvon tunne ja inspiraatio ja elämänilo katosivat. Vasta vuosien ja vuosien päästä 'uskalsin' olla oma itseni, kun huomasin että vuodet kuluu ja elämä lyhenee :) turhien paineiden vatvomiseen. En tiedä olenko 'sairas' omasta mielestäni olen vain luottavainen ja herkkä. Ehkä osaan jotenkin jo elää itseni kanssa, mutta en tiedä kummalla on suurempi osuus, terapialla vai vuosien kokemuksella.
Katla

ViestiKirjoittaja Pinja » 20.10.2015 19:38

Tärkeintä mulle on se, että sulla on alkanut mennä paremmin, on se sitten kummasta syystä tahansa. Mulla menee taas pitkästä aikaa oikein hyvin ja toivottavasti jatkossakin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Maaria » 22.10.2015 22:31

Lääkitys täytyi aloittaa, kun ymmärsin, että olen ihan hullu. Paha mieli koko ajan ja itsetuhoisuutta, masennus vaikeana ja persoonallisuushäiriö. Luulen että syön hautaan asti pillereitä. Sillä ilman niitä en jaksa kai elää. Minulla on Sertralin ja Lyrica, illassa 25mg ketipinor.
Maaria

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet