Helmenkalastaja kirjoitti:Pinja, sikäli kuin muistan oikein, sinä hylkäsit Trissen, kun Trisse joutui tältä palstalta pitkään banniin. Ilmoitit, ettet voi enää hänen kaverinsa olla, ilman mitään muuta ilmeistä syytä. Poistuit itsekin joksikin aikaa, vapaaehtoisesti. Palasit, kun Trisse päästettiin takaisin, ja rupesit tekemään itseäsi tykö hänelle. Kun Trisse ihmetteli käyttäytymistäsi, yritit aluksi selittää sitä kippaamalla syyn Trissen niskoille (juomastasi juominen yms.). Nyt yrität selittää harmaata valkoiseksi.
Minä en keskustelujanne seuranneena ihmettele Trissen reaktioita lainkaan. Sinuna kuuntelisin, mitä Trisse toivoo, ja lopettaisin lopetetun kaveruuden elvyttämisyritykset.
Jos kaikesta huolimatta olen muistanut väärin, poistan tämän viestin.
Koin olevan Trissen hyväksikäytön uhrina ja välineenä, minun piti puolustaa häntä kaikessa ja hän ei hyväksynyt, jos olin hänen kanssaan eri mieltä hänen haukuistaan, hän olisi alkanut haukkua minua. Olin siis myös kiristyksen uhri. Hän tuntuu epävakaalta, joten en voi luottaa haukkumattomuuteen ja mahdollisesti siihen, että hän alkaisi uhkailla minua. Jos hän ei saa tahtoaan läpi ja määrätä, hän yrittää nurittaa ja haukkumisellaan määräillä. Hän on haukkunut minua ilman syytä ja täysin ymmärtämättömästi, vaikka tilanne olisi ollut selvä normaalille ihmiselle ymmärtämään minun kokemukseni ja pahoittelemaan tekoaan eikä haukkumaan niin kuin hän saisi tehdä mitä vain ja minulla ei olisi oikeutta sanoa siitä ja sain haukut päälleni. Koin olevani alisteisessa suhteessa, jossa Trisse odotti olevansa yläpuolellani eikä tasavertaisessa asemassa. Minä en yritä elvyttää mitään kaverisuhdetta, minulle täysin selvä ettemme tulee enää olemaan kavereita. Suhde ei ole nyt enää epävakaa kun suhdetta ei enää ole eikä tule olemaan. Pelästyin kyllä sitä taulu juttuakin, Trisse ei saanut periksi Psykopatologialta, joten lähti tuhoamaan kostoksi ja vain määrätäkseen ylläpitäjää, vaikka oli alunperin itse väärässä ja syyllinen. Minulle tuli kuva psykopaatista, henkilöstä joka yrittää määrätä kaikesta ja millä keinoin hyvänsä ja ollessaan täysin väärässäkin. Viimeinen tippa oli se, että Trisse kävi haukkumaan Kyllästynyttä, vaikka on tätä tavannut ja siten kaverin asemassa ja silti haukkuu ja vielä syyttä ja vain omasta narsistisuudesta. En ymmärtänyt enää kaverisuhteessa pysymistä, mutta kaverisuhteen katkaisun ymmärrän. Minulle käy oikein hyvin ettemme enää puhu Trissen kanssa toisillemme.
Toivon Trissen jättävän minut nyt rauhaan.