Voiko yksinäisyys tappaa?

Re: Voiko yksinäisyys tappaa?

ViestiKirjoittaja Noolan » 12.07.2015 23:28

Ehkäpä tämä on ensimmäinen askel kohti yhteyttä toisiin kun vihdoinkin tunnistat ja myönnät ongelman.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.07.2015 23:37

Juuri katsoin dokumentin, missä kerrottiin, että tylsyyskin voi tappaa.

Diagnosoin Sateentekijälle eksistentiaalisen ahdistuksen. Eksisteerailu ilman ihmisyhteyttä on hirveää!
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2015 16:23

Yksinäisyys tuskin tappaa, mutta vakavat mt-ongelmat voivat tehdä sen. Mielestäni aloitusviestin teksti kertoo mt-ongelmista, joita pitäisi hoitaa ennen kuin tappavat.

Ihminen on 'sosiaalinen eläin', ja hän kykenee luomaan ympärilleen ihmisten verkoston ('lauman') - jos on psyykkisesti riittävän terve tekemään niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Maaria » 13.07.2015 19:03

Hyvä että kirjoitat sateentekijä, kirjoituksesi ajatuksia ja tunteita voin hyvin ymmärtää. Yksinäisyys on vaikea tunne, jos se on pahaa. Toisaalta joskus esim. minä olen iloinen jopa yksinäisyydestä, sillä voin tehdä kaikkea omassa rauhassani, eikä ole velvoitteita muita kohtaan. Ehkä yksinäisyys yrittää viestiä jotain? Silloin ei pidä pelätä sitä, vaan kuunnella.
Maaria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.07.2015 19:39

Yksinäisyyden tunne saattaa olla osin oman elämän mielekkyyden (tunteen) menettämistä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.07.2015 21:08

Psykopatologia kirjoitti:Yksinäisyyden tunne saattaa olla osin oman elämän mielekkyyden (tunteen) menettämistä.

Psykiatrit / lääkärit eivät tätä tajua, luulevat että kaiken voi hoitaa lääkkeillä. Mikä on joskus täysin mieletöntä, joskus ihan järkevääkin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.07.2015 21:16

Sateentekijä kirjoitti:Oman elämänsä tarkoituksettomuuden tunne , se sisäinen ääretön tyhjyys. Itsensä ja minuutensa kadottaminen...

Löydän 'iteseyteni' vain toisista ihmisistä. Jos ei olisi muita, ei olisi minuakaan. Pahinta on istua vaikkapa puiston penkillä ja katsoa, kun ihmiset vaan kävelevät johonkin, kaikki ovat menossa jonnekin. Jos pääsen pomppimaan trampoliinilla henkilön X kanssa, tunnen eläväni. Olen iloinen kuin hullu. Jos pääsen muiden kanssa olemaan, olen paljon selkeämmin olemassa.

Sitten taas kun minulla on sitten omat 'pelkorajoitteeni', tilanne on vielä oudompi. Toisaalta kaipaan ihmisiä, mutta toisalta en voi nähdä melkein ketään enkä varsinkaan mennä kaikkiin tilanteisiin ilman lääkkeitä. Sitten tulee olo, että olen lääkerobotti, enkä ihminen lainkaan.

Kaikkea sitä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 14.07.2015 21:01

Trisse kirjoitti:Mistä "vanha kieroilija" tämän copy-pastesi?

Siis minä en tätä sanonut.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 16.07.2015 16:59

"Tuntui siltä, etten ole olemassa ketään varten" – Tuoreen tutkimuksen mukaan yksinäisimpiä ovat nuoret aikuiset http://www.hs.fi/kotimaa/a1436837703989
Ryysy

ViestiKirjoittaja GAD » 18.07.2015 19:24

Voi varmastikin, minulla on läheisen kanssa nyt sellainen tilanne että hän uhkaa itsemurhalla jos en tapaa häntä. Tämä ihminen on hyvin läheinen, mutta emme ole tavanneet sattuneista syistä vuosikausiin. Täytän pian, ensi viikolla, pyöreitä vuosia, ja jos en kuulema sinne ilmaannu häntä tapaamaan niin hän sitten ottaa hengen itseltään. Hän toki on muutoinkin, fyysisestikin, sairas, mutta..

Minun kesäni on mennyt tässä taas, valitettavasti, neljän seinä sisäpuolella, syynä tämä oma sairauteni. Toki olisin halunnut mennä vähän sinne sun tänne, reissata pitkin Suomea, käydä yhdessä jos toisessakin paikassa. Mutta kun......

Joidenkin on hyvin, hyvin vaikeata tajuta että en ihan huvikseni vietä aikaa vain täällä kotiseinien sisällä. Lääkitykset kokeiltu, terapiassa olin juuri kymmenen kerran satsin. Tämä nyt vain on nyt näin.

Ahistuneisuusasteikkoni huitelee siellä ylärajoilla, ylikin. TIEDÄN mitä pitäisi tehdä, mutta kun en pysty.

Ilman läheisiäni, puolisoa, lapsia ja lapsenlapsiani en olisi edes tässä kunnossa. Tämä heinäkuu on mennyt melkeimpä peiton alla, valitettavasti. Olisi niiiin, niiin monia asioita joita haluaisin tehdä, paikkoja jonne mennä. Jaksan joka päivä ihmetellä ja kiittää puolisoani siitä että hän "jaksaa" minua. Ja kyllä, hän voi mennä jos vain haluaa, en ole niin läheisriippuvainen että tähän suohon upottaisin muita.
GAD

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.07.2015 14:54

Kauheaa, jos läheinen uhkaa itsemurhalla. Aina näitä mysteeritilanteita, joissa ei tiedä kuinka toimia. Ei tiedä onko ihminen tosissaan, ei tiedä onko hänellä paha olla eikä hän osaa ajatella muita pahan olonsa takia, eikö hänen pahaan oloonsa muka auta juuri muu kuin tapaaminen, entä sitten jos ei itse jaksa, kykene tai halua tavata tätä ihmistä...
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.07.2015 17:59

Kuva
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.07.2015 16:23

Yksinäisyys on terveydelle päihteitä vaarallisempaa http://www.stara.fi/2015/07/29/yksinais ... llisempaa/
____

En usko.
Ryysy

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet