Niin paljon vihaa

Re: Niin paljon vihaa

ViestiKirjoittaja Golden flower » 01.09.2014 14:53

Psykopatologia kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:Minullakin on psykologisten testien mukaan vihaan tai ainakin tuloksissa minua tituleerattiin "vihaiseksi". En vaan itse tiedosta sitä. Huomaan kyllä, jos olen suuttunut, mutta koen ennemminkin olevani leppoisa luonteeltani, suutahdan kyllä silloin tällöin, mutta lepyn hyvin nopeasti. Miten pystyisin selvittämään, onko minulla todellisuudessa tuollaista tiedostamatonta vihaisuutta/ vihaa vai onko kyse jostain mittausvirheestä? Missä tuollainen vihaisuus tulee ilmi? Ajattelen siis niin, että jos jotain tiedostamatonta vihaa on niin, toki haluaisin sille jotain tehtävän, jos sillä tätä elämääni saisin toimivammaksi.

Lisäys: Tuollainen Jillin tuntema viha tuntuu minulle hyvin vieraalta. En siis oikein osaa ottaa siihen kantaa, mutta itsekin erottaisin vihan ja suuttumuksen kuten PP:kin kirjoitti.

Aggressioiden kohtalot ja esiintyminen tulisi aina esittää kokonaispersoonallisuuden kontekstissa mahdollisimman selvästi.
Hyvinkin voi olla kyse "mittausvirheestä". Projektiivisilla tekniikoilla psykologit noita arvioivat.

Kiitos huojentavasta vastauksesta. Luulen, että kyse on mittausvirheestä, mutta en oikein suoraan uskalla niinkään ajatella, jos olisikin kyse omasta ylimielisyydestä tai vastaavasta.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.09.2014 16:47

PP sulla ei ollut mitään oikeuksia poistaa kommenttiani. Itse olet puolivuotta sitten sanonut minua häiriintyneeksi. Miksi sinä saat sanoa niin, mutta minä en, MIKSI?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.09.2014 16:58

Pinja kirjoitti:PP sulla ei ollut mitään oikeuksia poistaa kommenttiani.
Itse olet puolivuotta sitten sanonut minua häiriintyneeksi.
Miksi sinä saat sanoa niin, mutta minä en, MIKSI?

Konteksti on ollut erilainen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.09.2014 17:03

Psykopatologia kirjoitti:
Pinja kirjoitti:PP sulla ei ollut mitään oikeuksia poistaa kommenttiani.
Itse olet puolivuotta sitten sanonut minua häiriintyneeksi.
Miksi sinä saat sanoa niin, mutta minä en, MIKSI?

Konteksti on ollut erilainen.

Eikä ole ollut erilainen. Minä toin ongelmia vertaistuellisesti esiin ja esitit niiden pohjalta kommentin, että olen häiriintynyt ja että olen tuonut häiriintyneisyyttäni useaan otteeseen esiin palstalla. Kuvittelit, että yritin hakea sinulta terapiaa ja suutuit ja sanoit noin, vaikka en tietenkään hakenut/hae sinulta terapeuttista apua.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.09.2014 17:22

Oliko ketjussa debattia porukan yleensä ja/tai sinun häiriintyneisyydestä/terveydestä tms?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.09.2014 17:24

Psykopatologia kirjoitti:Oliko ketjussa debattia porukan yleensä ja/tai sinun häiriintyneisyydestä/terveydestä tms?

Puhuin siinä ketjussa koiran hankinnasta, mietin jotakin isoa koiraa, joka pystyisi puolustamaan minua. Viittasit siinä ketjussa minun häiriintyneisyyteeni.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.09.2014 17:27

Ai nuo ajat ja teema. En muista, kysyitkö kantaani.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.09.2014 17:29

Psykopatologia kirjoitti:Ai nuo ajat ja teema. En muista, kysyitkö kantaani.

16.05.2013 klo 19 Psykopatologia:
viewtopic.php?f=9&t=9450&hilit=saksanpaimenkoira&start=10
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.09.2014 17:44

Katsoin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.09.2014 17:49

Psykopatologia kirjoitti:Katsoin.

Ei taida olla mitään sanottavaa asiassa/poistettavaa?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.09.2014 17:55

Ei poistettavaa. Ketju käsitteli eri tyyppisten koirien hankintaan liittyviä näkökohtia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.09.2014 17:58

Psykopatologia kirjoitti:Ei poistettavaa. Ketju käsitteli eri tyyppisten koirien hankintaan liittyviä näkökohtia.

Pidätkö minua häiriintyneenä?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.09.2014 18:14

En kommentoi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.09.2014 18:16

PP olet häiriintynyt!
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.09.2014 19:41

Häiriöinen olisi hyvä sana häiriintyneen tilalle. Häiriöisiä tällä foorumilla on vaikka kuinka paljon. Tosin hoidossa olevia ja sen vuoksi aika hyväkuntoisia, toisin kuin esim. suomi24-foorumilla.

Pinja, olet itse kertonut diagnosoidusta persoonallisuushäiriöisyydestäsi, joten kysymyksesi tuntuu kummalliselta. Persoonallisuushäiriöt ovat tunne-elämän häiriintyneisyyttä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.09.2014 19:43

Mirri kirjoitti:Häiriöinen olisi hyvä sana häiriintyneen tilalle. Häiriöisiä tällä foorumilla on vaikka kuinka paljon. Tosin hoidossa olevia ja sen vuoksi aika hyväkuntoisia, toisin kuin esim. suomi24-foorumilla.

Pinja, olet itse kertonut diagnosoidusta persoonallisuushäiriöisyydestäsi, joten kysymyksesi tuntuu kummalliselta. Persoonallisuushäiriöt ovat tunne-elämän häiriintyneisyyttä.

Mulla ei ole mielestäni kyseiseistä diagnoosia, diagnoosi asetettiin siksi koska riehuin. Voihan ihminen riehua muustakin syystä.

Riehumiseni johtui siitä, että jouduin osastolle ja päätin alkaa tahalleni riehumaan siellä, ja siitä mulle sanottiin, että se diagnoosi tuli siitä käyttäytymisestäni. Ei haastattelustani vaan käyttäytymisestäni.
Pinja

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 02.09.2014 09:37

Jos ihan oikeasti saa esim. persoonallisuushäiriö-diagnoosin tuosta vaan (mielestänsä tutkimatta), kannattaa pyytää laajat psykologiset testit.
Toki aina on mahdollista, että psykologi kuuluu salaisen agentin X toimintaan.
Huolieilinen

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet