Surullinen päivä

Surullinen päivä

ViestiKirjoittaja Maaria » 05.08.2014 20:48

Olen surullinen.
Maaria

Re: Surullinen päivä

ViestiKirjoittaja Maaria » 05.08.2014 20:48

Onko nyt hyvä, kun tein ihan oman ketjun.
Tämä onkin sitten vain minua varten.
Tänne ei tarvitse muiden tulla valittamaan.
Maaria

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.08.2014 20:58

Miksi olet surullinen?
Pinja

ViestiKirjoittaja Maaria » 05.08.2014 21:00

Siksi, kun olen hyvin vihainen. Ahdistusta on niin paljon mun elämässä.
Tuntuu, ettei minua huomioida, kun mielelläni olen kiltti ja pysyn taka-alalla.
Haluaisin olla paljon rohkeampi ja kovempi, kuin olen.
Maaria

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.08.2014 21:09

Jill kirjoitti:Siksi, kun olen hyvin vihainen. Ahdistusta on niin paljon mun elämässä.
Tuntuu, ettei minua huomioida, kun mielelläni olen kiltti ja pysyn taka-alalla.
Haluaisin olla paljon rohkeampi ja kovempi, kuin olen.

Ahdistus on oikeastaan vain lääkkeillä hoidettavissa. Ei ihmisen kuulu tuntea jatkuvaa ahdistusta. Sinussa on parhaillaan tapahtumassa muutosta, koska olet pohtinut sitä, että olet liian kiltti ja liian taka-alalla, haluat olla rohkeampi ja kovempi. Minullakin muutokset ovat tapahtuneet juuri tällä tavalla, että olen lähtenyt pohtimaan omia heikkouksiani ja ja kehittänyt sitä kautta ajatustani niitä kohden ja tullut rohkeammaksi, kestävämmäksi, suorasukaisemmaksi, tahtoihmiseksi, uskallan puolustaa itseäni ym.
Esim. Minä olen liian kiltti, haluan olla periksiantamattomampi -rupean periksiantamattomaksi. Kyse on ennen kaikkea tahdosta olla periksiantamattomampi ym. ja sitä kautta muuttaa käytöksensä sen mukaiseksi. Ymmärrätkö Jill mitä tarkoitan?
Pinja

ViestiKirjoittaja Maaria » 06.08.2014 18:42

Ymmärrän kyllä Pinja. Se on, että asioita pitää harjoitella.
Jos haluaa muttua, täytyy tehdä psyykkistä työtä.
Niinkuin rakentaisi taloa.

Tänään olen erityisen surullinen siitä, että astuin pienen sammakon päälle, kun
tein puutarhatöitä ja kitkin rikkaruohoja. Nostin nopeasti jalkani pois, kun tunsin
niljakkaan pienen kehon allani, mutta sitten tutkin sammakkoa olisiko tämä ok,
ja kääntelin sitä ja minusta tuntui että sillä oli jotain haavaa jalassa, mutta se hyppi
kuitenkin.
Maaria

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.08.2014 18:58

Psyykkisen työn tekeminen on kannattavaa ja tulee tosi hyvä olo siitä, että jälki alkaa näkyä, mutta on tilanteita missä on parempi olla kiltti ja tilanteita missä kiltteydestä on haittaa.
Tuo, että olet ollut surullinen ja kokenut syyllisyyttä sammakon päälle astumisesta kertoo ettet olisi halunnut vahingoittaa sitä ja halusi on ollut hyvä. Surun käsittely auttaa toipumaan.
Pinja

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet