santra kirjoitti:Pinja kirjoitti:santra kirjoitti:Pinja kirjoitti:Minua on ymmärretty väärin, en hae myötätuntoa vaan annan myötätuntoa uhreilleni, kun haluan sopia. Luonteeseeni kuuluu se, että sovin lopuksi. Monella teillä on se ongelma, että ette anna uhreillenne myötätuntoa, jolloin riita ei ikään selviä. Myötätunnon antaminen olisi heti sitä, että mukamansa hakee sitä toisilta. Jos minä olen jotakin väärin tehnyt en tietenkään ala muilta myötätuntoa hakemaan ja ymmärtämään väärin tekoani. En minäkään kaikessa itselleni myötätuntoa anna, varsinkaan silloin, kun tiedän tehneeni väärin, silloin en myös hae toisilta itselleni myötätuntoa.
Pinja, minä en tässä yhteydessä käsitä, mitä tarkoitat " uhrina " olemisella.Ei kai täällä kenekään ole tarkoitus olla uhreja missään mielessä. Ei sinun kuten ei kenekään toisen. Keskustelun käyminen on aivan muuta kuin uhriksi heittäytyminen.Kiivaskin keskustelu on tervettä silloin kun se ei mene henkilötasolle, vaan asiat "taistelevat" eivät ihmiset.
Ymmärtääkseni sinä joudut kyllä ihan uhriksi silloin, kun tulit tänne, sinua kiusattiin oikein porukalla lisäksi.
En ole kokeneeni olevani uhri.koska olen varsin kykenevä antamaan vähintäinkin samalla mitalla takaisin. Ei ole tapanani jäädä tuleen makaamaan.
Minä en miellä uhria puolustuskyvyttömäksi.